Miehet tilasi 4 m Fanö- aitaelementtiä Bauhausista "kun halvalla sai", mutta nyt eivät ole saaneet kuin tolpat hattuineen kiiloineen maahan. Ja lomat lähenee loppuaan.
Porttiosat rasittaa painollaan ja tulevalla kiinni-auki-liikkeellään saranoita ja itse tolppia, joten jotain vippaskonstia pitäis kehitellä, kuulalaakereita, pyöriä tms itse portin alahelmaan ? Alla on sepelipohja.
Miten pystyttää portti leveälle ( 4m) tielle ?
4
1986
Vastaukset
- ei mitään vippask
portinpylväät 5x5 tai 6x6 tuumaista painekyllästettyä parrua valettuna kunnollisiin 50x50x 100 cm betonianturoihin niin pysyvät pystyssä
- Yks emäntä
Mulla on porttien alareunassa kottikärrynpyörän kokoiset pyörät. Suosittelen :)
"Haarukat" pyörien kiinnittämistä varten teetettiin metallista, mutta sellaisia saattaa saada ihan valmiinakin rautakaupasta. Saranoiden korkeus tolpassa sovitettu pyörän korkeuteen niin, että porttielementti on suorassa. Hyvin ja kevyesti portit avautuu ja liikkuu kesät talvet. - akseli6
Mites, jos pyörän alle jäävä maa on laskeutuva avaus-suuntaan, mitenkä sit laitetaan?
- Anonyymi
PORTINPYLVÄÄT, PIHA-JA PUUTARHAPYLVÄÄT
– Finngard silikonihartsipinnoite
vettä ja likaa hylkivä (rouhepinnoite).
Facade-värikartta
– pylväs 350 x 350 x 1500mm.
– hattu 500 x 500 x 200mm.
– hattu ja pylväs yht. 1700mm.
– Säänkestävä betoni, korkealaatuista.
– vahvistettu harjateräksellä
– nostokorvakkeet pylväässä sekä hatussa .
Puutarhapylväät
230 x 230 x 800mm
Valmistus ja myynti Kangasala
www.portpillar.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818