Hei!
Olen aikomassa rakentaa hirsitalon. Haluaisin että ulkoseinät ovat kokonaan puuta, joko liimahirttä tai sitten yhtä puuta eli höylähirttä. Niin ettei tarvita lisäeristystä. Ajattelin ottaa paketin niin että tilaan talotoimittajalta talopaketin ja ulkoa valmiiksi pystytyksen ja rakennan talon valmiiksi itse. Projekti alkaa ensi keväänä 2013 Heinolassa.
Olen käynyt muutamissa talonäyttelyissä katsomassa hirsitaloja paikanpäällä. Kuusamo taloilla on ollut minusta hienoimpia näyttelykohteita. Arvostan korkealle myös hyvän asiakas palvelun. Mitä talotoimittajaa te suosittelette? Kokemuksia? Ketkä muut toimittajat ovat valmiita tekemään ns. asiakasmalleja? Ajattelin kysyä kolme tai neljä tarjousta eri toimittajilta Kuusamo Hirsitalot tietysti mukaan lukien.
Laittakaa ajatuksia!
HIRSITALOA RAKENTAMASSA
6
460
Vastaukset
- >Eva>
Tuttavani rakensi hiljattain huvilan Honka Rakenteen paketilla. Oli kuulemma aika kallis paketti muiden toimittajien lähes vastaaviin verrattuna, mutta malli oli juuri kuin heille suuniteltu ja toimitus oli nopea. Lisäksi myyjä Hongan myyjä oli heidän tuttava. Toimituksessa ei moittimista, jotain pientä puutosta lukuunottamatta, minkä oli kuitenkin saanut pian jälkitoimituksena tontille.
Kysy Hongaltakin tarjous, tosin en tiedä tekevätkö asiakasmalleja.
Kuusamo Hirsitaloilta on tuttu ainakin Nuuna mallisto, malli oli esillä Mäntyharjun loma-asuntomessuilla. Oli kyllä häkellyttävän hieno huvila livenä! - Hermot menneet..
Jos arvostat hyvää asiakaspalvelua niin voit ainakin jättää suosiolla Mammutti hirren väliin..
- En ole samaa mieltä
Onko parempaa kuin MammuttiHirsi?
- Pettynyt Mammuttiin
Joo kysyin Mammutilta tarjousta talosta, niin jo tarjous vaiheessa sain todella huonoa palvelua... Myyjä ei ollut valmis kuuntelemaan minun ajatuksiani vaan jyräsi yli. EN aio jatkaa kaupantekoa Mammutin kanssa.
- minävaantaas
ainut oikea hirsi on käsin veistettyä perinnehirttä oikeaan aikaan kaadettuna ja kuorittuna sekä kuivatettuna. jos maalaat talosi, unohda perinnemaalit joissa ei ole homeenestoaineita lainkaan, uulankaan pohjuste-homeesto ei toimi.
rakenna riittävän korkea sokkeli, 50cm minimissään. tee kunnolliset räystäät (yli 60cm) ja jyrkähkö kattokulma. jos rakennat rinteeseen, älä missään tapauksessa tee lappeita niin että etelän seinä paistaa aurinkoon, se on pilalla nopeasti.
ei tässä muuta, kunhan opastin alkuun... - möksä
piirrä itse ja toteuta:
joutsenlahti.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423