Niin, myyjän vastuuhan on se 5 vuotta. Miten vastuujärjestys menee, kun talon myynnistä on kulunut 2,5 vuotta ja nyt talo on myyty edelleen?
Onko myyjä 1. vastuu vielä 2,5 vuotta ja myyjä 2. vastuu siitä edelleen, vai vastaavatko myyjä 1 ja 2 seuraavat 2,5 vuotta, kunnes 5v tulee täyteen, vai saiko myyjä 1 nyt "armahduksen" ja koko seuraavat 5 vuotta on myyjä 2 vastuulla? Hups, mikä kysymys....
Myyjän vastuu omakotitalon myynnissä
2
497
Vastaukset
- inmob
Nykyinen myyjä vastaa uudelle omistajalle seuraavat 5 vuotta. Uusi omistaja on siis tekemisisssä nykyisen myyjän kanssa jos jotain ilmenee. Nykyinen myyjä voi sitten puolestaan yrittää saada edellisen omistajan vastaamaan jostain tarvittaessa, vastuu 5v on edelleen hänelläkin (eli 2,5v jäljellä) mutta hyvin epätodennäköistä sieltä kuitenkaan saada enää mitään apua. ( ja ihan noin muuten; vaikka vastuu on 5 vuotta, laki sanoo että puutteista pitää ilmoittaa kohtuullisessa ajassa ne havaittuaan, eli joku selvä vika on vaikka pistänyt silmään pari vuotta ja sen jälkeen siitä myyjälle reklamoi, niin on liian myöhäistä)
- Välittäjä-LKV
Mitä tuo nyt on? Sulla ei ole munaa! Sulla on vain puuvene! Mulla on lentosukellusvene kaksoisE.D.K.in kanssa. Oli siinä a.k.o.kin mukana, mutta leikattiins e meistä irti. Maanvertovoima hajoaa kun lennämme 187 kmpär timme. Mitä sulla on? Mulla on visvasyylät jo 40 vuotta naamassa ja pienet pallit. Minä olne parempaa ruåttinkielistä sippo regeneraatiofamilyä!
Terveiin
Välittäjä_LKV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017453
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835082- 794879
- 1324278
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 402616
- 532257
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102231Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850