pilariomenapuun leikkaus

omppu

Mun muutaman vuoden ikääisestä pilariomenapuun juuresta alkaa kasvamaan hurjasti uusia oksia.
Pitäisikö ne leikata pois.
Omenapuu ei ole vielä kertaakaan tehnyt hedelmää.

5

3456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putte Puutarhuri

Ne on leikattava poi koska ne eivät ole samaa lajiketta kuin varsinainen puu. Niissä käytetään juurakkona jotain hyvin kestävää (esim. Antonovka, YP1, YP2 yms.). Nyt se juurakko aikoo elää omaa elämäänsä. Kun katkaiset niin älä aivan juurta myöten vaan jätä 2-3 mm tynkä. Siis erittäin lyhyt.

• puutarhuri

Vesonta on todennäköisesti seurausta yläpään pakkasvaurioista mahd. syksyllä 2002. Jos pilaripuusi on ns Ballerina-tyyppiä, on hyvin todennäköistä, että se ei merehisen ilmaston puuna menesty Suomessa. Näitähän suositellaan astiakasveiksi parvekkeille yms paikkoihin, jolloin talvetus tehdään pakkasettomissa paikoissa, kellarissa tms. Jos haluat pienikokoisia ja suurisatoisia omenapuita pihaasi, niin kysele myymälöistä ns kääpiö- eli minipuita ja unohda pilarit.

• sunnuntaitarhuri

Minun pilariomenapuu on tehnyt jo hedelmiä useana vuonna. Toinen puista on haarottunut 1,5 m rungon jälkeen kolmeksi haaraksi ja ne ovat kasvaneet hurjasti pituutta. Pitäisikö niitä leikata?

• Anonyymi

Minulla on 10 vuotiaat pilariomenapuut eikä niitä ole koskaan leikattu. Miten se pitäisi tehdä? T. Tinde

• Anonyymi

Putte Puutarhuri antoi ohjeen 26.07.2004 16:54. Itse haavelin Dzin-pilariomenapuusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe