kilpisjärvi-Tromssa-Utsjoki

246810

Hei!

Onko kukaan kokeillut edellämainuttua reittiä matkailuvaunulla? Tromssassa ajateltiin yöpyä leirintäalueella, mutta missä suosittelet sen jälkeen? Kuinka kauan aikaa menee Tromssa-Utsjoen välin ajamiseen, jos siis Norjan puolelta ajellaan?

Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

5

2036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurin mummo

kyseistä reittiä menee tuhannet karavaanarit vuosittain.

Tromsasta Tenon kautta Suomeen
      Nuorgamiin (Utsjoki) n. 750 km reilu 11 tuntia
      Utsjoen kirkonkylälle n. 800 km n. 12 tuntia

Alta ja Teno ovat tietysti reitillä jo valmiiksi, mutta poikkea reitiltä vaikka Hammerfestissa tai Nordkappissa, nehän ne kai ne tunnetuimmat paikat siellä suunnalla ovat. joku on myös suositellut tietä gamvikiin maisemien takia.

• tsutsukas

Mihin vaunun kanssa kulkevan kannattaa/voi majoittua Kilpisjärvellä? Hintoja/paikkoja niukasti netisn kautta bongattavissa =P

• 246810

Itse myös tätä asiaa tutkiskelin ja löysin netistä Tundrea nimisen caravan alueen, missä myös mökkejä. Kivalta vaikutti. Sitten löysin myös sivuston, jossa kehoitettiin käymään (jos tarvista) Kilpishallissa tankkaamassa ennen Norjaan menoa, pystyi myös ostamaan kaikki ruokatarvikkeet matkalle mukaan.

Tundrean lisäksi löysin myös Kilpusjärven rekteilykeskus nimisen paikan, Kilpisjärven lomakeskus OY:n.

Itse olisin kiinnostunut, mahtaako missään Ranua- Kilpisjärven välillä olla levähdyspaikkaa, jossa voisi yön olla matkailuauton kanssa ja jatkaa siitä sitten Kilpisjärvelle?

• 10+2=11

Itse olisin kiinnostunut, mahtaako missään Ranua- Kilpisjärven välillä olla levähdyspaikkaa, jossa voisi yön olla matkailuauton kanssa ja jatkaa siitä sitten Kilpisjärvelle?

Leirintäalueet on yöpymistä varten, ai niin mutta se maksaa.

• suositan

Syksyllä on yleisten uimarantojen ja hautuumaiden parkeissa todella hiljaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe