Hyttiluokan upgreidaus

utelias risteilijä

Onko kenelläkään tietoa että kuka on se henkilö joka päättää kenen hyttiluokka upgreidataan (siis annetaan asiakkaalle parempi hyttiluokka kuin mistä hän on maksanut)? Vai onko kyseessä tietokone joka arpoo onnellisen matkustajan. Itselleni ainakin on jäänyt se kuva että kyseessä ei ole ainakaan terminaalivirkailija, sillä kerran hän totesi että onpas teillä käynyt tuuri kun hyttiluokka on noussut.

Olen viime aikoina saanut useammankin kerran b- ja promenade-hyttien sijaan Deluxe-luokan hytin, ja nyt mietinkin että onko kyseessä sattuma vai onko tapahtumien takana joku henkilö, jolle olen nyt kiitollisuudenvelassa. Kehen siis pitäisi laivalla/maissa kiinnittää extrahuomiota, että saa aina paremman hyttiluokan kuin mistä on maksanut? Vai onko kaikki vain sattumaa ja tietokoneen tekemää arvontaa?

21

7742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

      Kone arpoo.

    • Hyvä muistaa

      Tekee tietokonekin virheitä, kuten ihminenkin.
      Tietokone kun ei ole yhtään sen viisaampi kuin ihminen joka on sen alkujaan kehittänyt

    • oho!

      Enpä ole moiseen ilmiöön törmännyt! Vuosia sitten Siljalla oli Turusta lähtiessä vähän aikaa tapa, että terminaalissa arvottiin sviitti jollekulle matkustajalle. Tiedä sitten, kuinka puolueeton arvonta oli: joka kerta kun satuimme sellaiseen lähtöön mukaan, voittajaksi osui hiukan vanhempi aviopari (katsottiinko heidät potentiaalisiksi asiakkaiksi, jotka varaisivat seuraavalla kerralla sviitin rahalla?). Ei siis ainakaan meidän kohdalle sattunut kertaakaan arvontaa, jossa olisi sviitti osunut perheelle tai nuoremmalle pariskunnalle. Yksinmatkaajasta tai kaveruksista puhumattakaan.

      Mutta muuten en ole kuullut, että kenenkään hyttejä olisi upgreidattu ilman asiaankuuluvaa lisähintaa. Joten ole onnellinen, jos moiseen ihmeeseen olet törmännyt. Ja hymyile nätisti jokaiselle kyseisen yhtiön edustajalle, kun et voi tietää, kuka hyvä haltijasi on.

      • choko

        Minua kiinnostaisi myös tietää millä perusteella jonkin hytti upgreidataan. En usko että kyseessä on pelkkä tietokoneen arvonta. Omakin hyttini on useammankin kerran upgreidattu, mutta koskaan ei ole selvinnyt että miksi. Eniten yllätyin eräänä talvena kun kahdella reissulla peräkkäin hyttimme oli vaihdettu seasidesta deluxeen. Tuolloin meillä ei ollut edes aamiaisia etukäteen ostettuna, joten säästö oli sievoinen kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset (muutoin olisimme maksaneet aamiaiset laivalla). Laivayhtiölle tuo tuskin oli kovin kannattavaa, olisi luullut että olisi kannattanut upgreidata sellaisen hytti jolla oli jo (erikois)aamiaiset maksettuna.

        Olisi kyllä kiva tietää millä perusteella upgreidauksen voi saada, ja nimenomaan kenelle laivan tai terminaalin työntekijälle pitää hymyillä että saa paremman hytin. Itse en ainakaan oikein usko pelkkään hyvään tuuriin tässä asiassa.


      • Uskokaa pois!
        choko kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi myös tietää millä perusteella jonkin hytti upgreidataan. En usko että kyseessä on pelkkä tietokoneen arvonta. Omakin hyttini on useammankin kerran upgreidattu, mutta koskaan ei ole selvinnyt että miksi. Eniten yllätyin eräänä talvena kun kahdella reissulla peräkkäin hyttimme oli vaihdettu seasidesta deluxeen. Tuolloin meillä ei ollut edes aamiaisia etukäteen ostettuna, joten säästö oli sievoinen kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset (muutoin olisimme maksaneet aamiaiset laivalla). Laivayhtiölle tuo tuskin oli kovin kannattavaa, olisi luullut että olisi kannattanut upgreidata sellaisen hytti jolla oli jo (erikois)aamiaiset maksettuna.

        Olisi kyllä kiva tietää millä perusteella upgreidauksen voi saada, ja nimenomaan kenelle laivan tai terminaalin työntekijälle pitää hymyillä että saa paremman hytin. Itse en ainakaan oikein usko pelkkään hyvään tuuriin tässä asiassa.

        "kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset"
        Kyllä ne on valmiiksi laskettu hytin hintaan, mainitaankin vielä kuuluvan hytin hintaan, ei siis ilmaisiksi kuten täällä niin usein halutaan kuvitella.

        Mutta ymmärrän kirjoittajia,
        se tuntuu tuo ilmainen hienommalta kuin sisältyy hintaan kerrottuna


      • oho!
        Uskokaa pois! kirjoitti:

        "kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset"
        Kyllä ne on valmiiksi laskettu hytin hintaan, mainitaankin vielä kuuluvan hytin hintaan, ei siis ilmaisiksi kuten täällä niin usein halutaan kuvitella.

        Mutta ymmärrän kirjoittajia,
        se tuntuu tuo ilmainen hienommalta kuin sisältyy hintaan kerrottuna

        No eihän ne silloin ole hinnassa mukana, jos joku on saanut paremman hyttiluokan kuin mistä on maksanut! Jos on siis maksanut b-hytistä, kuten ap. sanoo tehneensä ja saakin deluxen ja aamiaiset päälle. Tasan varmasti on silloin aamiaiset hänelle ilmaisia!

        Tosin en ole ennen tätä ketjua kuullut ikinä, että kyseisellä yhtiöllä, jolla noita seaside- ja deluxe-nimisiä hyttejä on, olisi mitään kenellekään jaettu ihan hissunkissun tekemättä siitä mainoskikkaa. Puhumattakaan, että useammalle (eri?) kirjoittajalle, jotka pöllähtelevät palstalle asiaa pähkäilemään.

        Minun veikkaukseni onkin, että ap. ja choko ovat yksi ja sama provoilija. On kirjoitustyyli kovin samanlaista kuten asiakin.


      • Uskokaa pois!
        oho! kirjoitti:

        No eihän ne silloin ole hinnassa mukana, jos joku on saanut paremman hyttiluokan kuin mistä on maksanut! Jos on siis maksanut b-hytistä, kuten ap. sanoo tehneensä ja saakin deluxen ja aamiaiset päälle. Tasan varmasti on silloin aamiaiset hänelle ilmaisia!

        Tosin en ole ennen tätä ketjua kuullut ikinä, että kyseisellä yhtiöllä, jolla noita seaside- ja deluxe-nimisiä hyttejä on, olisi mitään kenellekään jaettu ihan hissunkissun tekemättä siitä mainoskikkaa. Puhumattakaan, että useammalle (eri?) kirjoittajalle, jotka pöllähtelevät palstalle asiaa pähkäilemään.

        Minun veikkaukseni onkin, että ap. ja choko ovat yksi ja sama provoilija. On kirjoitustyyli kovin samanlaista kuten asiakin.

        Opettele lukemaan:
        "Kyllä ne on valmiiksi laskettu hytin hintaan, mainitaankin vielä kuuluvan hytin hintaan, ei siis ilmaisiksi kuten täällä niin usein halutaan kuvitella."

        Ymmärrätkö mitä tuossa lukee,

        Minusta taas tuntuu että olet liikaa keskustelupalstoilla ja näet kaikessa vain provoilua, muista ettei tietokone ole ihmistä viisaampi ja ihmisellekin sattuu vahinköja (toivottavasti ymmärsit tuon oikein tällä kertaa)
        Voi olla myös syynä alkuperäisen hytin kunto jota ei ole saatu ajoissa siivottua, eikä ole ollut vastaavaa hyttiä tarjota tilalle, tämä mahdollista varsinkin jos tulee lähtöselvitykseen ns. "mattimyöhäsenä"


      • oho!
        Uskokaa pois! kirjoitti:

        Opettele lukemaan:
        "Kyllä ne on valmiiksi laskettu hytin hintaan, mainitaankin vielä kuuluvan hytin hintaan, ei siis ilmaisiksi kuten täällä niin usein halutaan kuvitella."

        Ymmärrätkö mitä tuossa lukee,

        Minusta taas tuntuu että olet liikaa keskustelupalstoilla ja näet kaikessa vain provoilua, muista ettei tietokone ole ihmistä viisaampi ja ihmisellekin sattuu vahinköja (toivottavasti ymmärsit tuon oikein tällä kertaa)
        Voi olla myös syynä alkuperäisen hytin kunto jota ei ole saatu ajoissa siivottua, eikä ole ollut vastaavaa hyttiä tarjota tilalle, tämä mahdollista varsinkin jos tulee lähtöselvitykseen ns. "mattimyöhäsenä"

        Ymmärrän toki. Luulin, että viittasit chokon kommenttiin, jota lainasitkin eli tähän ""kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset"". Choko on siis saanut upgreidauksen vuoksi ihan ilmaisen aamiaisen. Mutta jos viittasitkin vain yleisesti siihen, että rahalla maksaen deluxen aamiainen on tosiaan hytin hinnassa mukana, niin aivan oikeassa olet.

        Mitä taas tulee keskustelupalstoilla viihtymiseeni, siitä sinun ei kannata kantaa huolta. Saattaisin tosin mainita samaa sinusta, mutta se olisi epähienoa nokittelua, joten en tee niin.

        Ja totta on, että joskus joku laivayhtiön moka voi aiheuttaa jopa sen, että hyttiluokka korottuu, jos maksettua hyttiluokkaa ei olisi tarjolla. Mutta tässä ketjussa kolme eri kirjoittajaa eli ap., choko ja "Ihan kiva juttu", joilla kullakin niin on tapahtunut enemmän kuin kerran. Uskokoon ken haluaa. En muuten tajunnutkaan, että kyse on sinun alkamastasi provosta, vai miksi muuten puolustaisit sitä noin tarmolla?! ;D


      • Neuvoja.
        Uskokaa pois! kirjoitti:

        Opettele lukemaan:
        "Kyllä ne on valmiiksi laskettu hytin hintaan, mainitaankin vielä kuuluvan hytin hintaan, ei siis ilmaisiksi kuten täällä niin usein halutaan kuvitella."

        Ymmärrätkö mitä tuossa lukee,

        Minusta taas tuntuu että olet liikaa keskustelupalstoilla ja näet kaikessa vain provoilua, muista ettei tietokone ole ihmistä viisaampi ja ihmisellekin sattuu vahinköja (toivottavasti ymmärsit tuon oikein tällä kertaa)
        Voi olla myös syynä alkuperäisen hytin kunto jota ei ole saatu ajoissa siivottua, eikä ole ollut vastaavaa hyttiä tarjota tilalle, tämä mahdollista varsinkin jos tulee lähtöselvitykseen ns. "mattimyöhäsenä"

        Täytyy minunkin koettaa saada tämä yksi käsittämään näinkin yksinkertainen asia.

        Lyhyellä aikavälillä tulojen on katettava menot, pientä liukumavaraa on tietenkin, kunhan pitkällä aikavälillä tuottojen on katettava kulut - no tuonhan jokainen tietää. Mutta tuo on laivayhtiön kustannuslaskentaa.

        Matkustajan kannalta hän saa hyttiluokan nostosta rahan arvoista etua. Etu on satunnainen, sitä ei ole osattu odottaa eikä voitu pyytää. Turun terminaalissa kuulutus kertoo, että muutamien matkustajien varausta on nostettu ja heitä kehotetaan ottamaan välittömästi yhteyttä henkilökuntaan.

        En viitsi katsoa, vieläkö Silja mainostaa tuota arpomista. Se on ollut markkinointikeino.

        Ei tuossa upgreidauksessa ole tuon kummempaa.
        Mutta tuskin kuitenkaan tajusit.


      • Uskokaa pois!
        oho! kirjoitti:

        Ymmärrän toki. Luulin, että viittasit chokon kommenttiin, jota lainasitkin eli tähän ""kun saimme ilmaiset erikoisaamiaiset"". Choko on siis saanut upgreidauksen vuoksi ihan ilmaisen aamiaisen. Mutta jos viittasitkin vain yleisesti siihen, että rahalla maksaen deluxen aamiainen on tosiaan hytin hinnassa mukana, niin aivan oikeassa olet.

        Mitä taas tulee keskustelupalstoilla viihtymiseeni, siitä sinun ei kannata kantaa huolta. Saattaisin tosin mainita samaa sinusta, mutta se olisi epähienoa nokittelua, joten en tee niin.

        Ja totta on, että joskus joku laivayhtiön moka voi aiheuttaa jopa sen, että hyttiluokka korottuu, jos maksettua hyttiluokkaa ei olisi tarjolla. Mutta tässä ketjussa kolme eri kirjoittajaa eli ap., choko ja "Ihan kiva juttu", joilla kullakin niin on tapahtunut enemmän kuin kerran. Uskokoon ken haluaa. En muuten tajunnutkaan, että kyse on sinun alkamastasi provosta, vai miksi muuten puolustaisit sitä noin tarmolla?! ;D

        Mietihän millä kiireellä ja millä kääntöajoilla laivat käyvät satamissa tänäpäivänä, ja laivojen kokoa.
        Vaikea sanoa eri kirjoittajien keskustelupalstoilla asumiseen, arvailla voit, tietoon et voi tukeutua, lyhyet kommentit ei erotu muista ja sitten tuo profilointi, siitä saa hyvät naurut kun saa huomata miten ne melkein järjestään menevät pieleen

        taas tuo provoiluprofilointisi meni metsään, kuten S24:lla on tapana.
        En mielestäni puolustele mitään, paremminkin kyseenalaistan kirjoittajia ja heidän kirjoituksiaan, silloin saa keskusteluunkin liikettä joukkoon ettei ole pelkän "massan mukana" menoa.

        se miksi sanoin sinun viihtyvän liikaa keskustelupalstoilla liittyy tuohon että näet joka puolella provoja, et ehkä osaa ajatella kirjoituksia kuin mahdollisina provoina


      • Kysyn vaan
        Uskokaa pois! kirjoitti:

        Mietihän millä kiireellä ja millä kääntöajoilla laivat käyvät satamissa tänäpäivänä, ja laivojen kokoa.
        Vaikea sanoa eri kirjoittajien keskustelupalstoilla asumiseen, arvailla voit, tietoon et voi tukeutua, lyhyet kommentit ei erotu muista ja sitten tuo profilointi, siitä saa hyvät naurut kun saa huomata miten ne melkein järjestään menevät pieleen

        taas tuo provoiluprofilointisi meni metsään, kuten S24:lla on tapana.
        En mielestäni puolustele mitään, paremminkin kyseenalaistan kirjoittajia ja heidän kirjoituksiaan, silloin saa keskusteluunkin liikettä joukkoon ettei ole pelkän "massan mukana" menoa.

        se miksi sanoin sinun viihtyvän liikaa keskustelupalstoilla liittyy tuohon että näet joka puolella provoja, et ehkä osaa ajatella kirjoituksia kuin mahdollisina provoina

        Mitä tekemistä laivan kääntöajalla on upgreidauksen kanssa?
        Mitä tekemistä on eri nimimerkeillä kirjoittavien profiloinnilla upgreidauksen kanssa?


      • Kerrotaan:
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Mitä tekemistä laivan kääntöajalla on upgreidauksen kanssa?
        Mitä tekemistä on eri nimimerkeillä kirjoittavien profiloinnilla upgreidauksen kanssa?

        esimerkiksi turku tukholma välillä tuo laivan kääntöaika on yksi tunti, joka vaikuttaa satama aikana tehtäviin töihin laivalla. kyllä siinä jos hytti on "tuhottu" niin ei sitä sataman kääntöajassa ehditä välttämättä siistiä, vaan on annettava toinen hytti tilalle, vähintäin vastaava.

        tälläinen merkitys on laivan kääntöajalla, otahan asioista selvää niin vältyt jatkossa tietämättömältä näyttävältä, on nuo kääntöajat nähtävissa aikatauluissakin jos et ole ennen huomannut


      • Neuvoja.
        Kerrotaan: kirjoitti:

        esimerkiksi turku tukholma välillä tuo laivan kääntöaika on yksi tunti, joka vaikuttaa satama aikana tehtäviin töihin laivalla. kyllä siinä jos hytti on "tuhottu" niin ei sitä sataman kääntöajassa ehditä välttämättä siistiä, vaan on annettava toinen hytti tilalle, vähintäin vastaava.

        tälläinen merkitys on laivan kääntöajalla, otahan asioista selvää niin vältyt jatkossa tietämättömältä näyttävältä, on nuo kääntöajat nähtävissa aikatauluissakin jos et ole ennen huomannut

        Ahaa, ymmärryksesi ei riitä sanan upgrade-käsittämiseen. Se ei suinkaan tarkoita sitä, mitä koetat tolkuttaa. Upgradeen ei laivan kääntöajalla ole mitään merkitystä. Mieti asiaa pari viikkoa ja saatat päästä jyvälle asiasta.


      • oho!
        Uskokaa pois! kirjoitti:

        Mietihän millä kiireellä ja millä kääntöajoilla laivat käyvät satamissa tänäpäivänä, ja laivojen kokoa.
        Vaikea sanoa eri kirjoittajien keskustelupalstoilla asumiseen, arvailla voit, tietoon et voi tukeutua, lyhyet kommentit ei erotu muista ja sitten tuo profilointi, siitä saa hyvät naurut kun saa huomata miten ne melkein järjestään menevät pieleen

        taas tuo provoiluprofilointisi meni metsään, kuten S24:lla on tapana.
        En mielestäni puolustele mitään, paremminkin kyseenalaistan kirjoittajia ja heidän kirjoituksiaan, silloin saa keskusteluunkin liikettä joukkoon ettei ole pelkän "massan mukana" menoa.

        se miksi sanoin sinun viihtyvän liikaa keskustelupalstoilla liittyy tuohon että näet joka puolella provoja, et ehkä osaa ajatella kirjoituksia kuin mahdollisina provoina

        Mietin itsekin, miten aiheeseen liittyy laivojen kääntöajat tai koko. Mutta "Kysyn vaan" oli jo kerinnyt kysymään. Sinusta asiaan vaikuttaa Tku-Sto-välillä lyhyt satama-aika. Taitaa kuitenkin olla niin, että ketjussa mainittuja alkuperäisiä hyttejä (b- ja seasidehyttejä) on molemmilla Turun laivoilla sen verran reilusti, että ihan sillä tahdilla niitä tuskin on upgreidattu kuin mitä ketjussa on annettu ymmärtää. Siis matkustajan alkuperäistä hyttiluokkaa varmasti löytyy sekä Silja Europalta että Galaxyltä, ellei poskettoman täysi laiva satu olemaan kyseessä. Galaxyllä deluxeja on sen verran vähän, että niitä tuskin liikenee ilmaiseksi upgreidattavaksi edes ns. tuhotun hytin vuoksi, mutta matkustajan alkuperäistä hyttiluokkaa ehkä hyvinkin. Jos taas oletetaan, että suurin osa ketjussa mainituista upgreidauksista on tapahtunut Helsingin-laivoilla, mihin viittaavat maininnat promenade- ja commodore-hyteistä, ei asiaan vaikuta Turun laivojen lyhyt satama-aika.

        Mitä tulee keskusteluun muuten, mitään profilointia en tiedä tehneeni, edes sinua huvittaakseni. Tyylisi on kuitenkin niin tunnistettava, että riittävän usein varmasti arvaus osuu oikeaan, vaikka kaltaisiasi olisi useampiakin. Mihin en tyylisi perusteella usko.

        En näe joka puolella provoja, mutta tällä palstalla niitä valitettavasti nykyään alkaa olla enemmän kuin ns. oikeita aloituksia. Kiitos siitä kuuluu suurelta osin juuri sinulle, olet tehnyt ansiokasta työtä asiallisten keskustelijoiden karkoittamiseksi.


      • Näin on
        Neuvoja. kirjoitti:

        Täytyy minunkin koettaa saada tämä yksi käsittämään näinkin yksinkertainen asia.

        Lyhyellä aikavälillä tulojen on katettava menot, pientä liukumavaraa on tietenkin, kunhan pitkällä aikavälillä tuottojen on katettava kulut - no tuonhan jokainen tietää. Mutta tuo on laivayhtiön kustannuslaskentaa.

        Matkustajan kannalta hän saa hyttiluokan nostosta rahan arvoista etua. Etu on satunnainen, sitä ei ole osattu odottaa eikä voitu pyytää. Turun terminaalissa kuulutus kertoo, että muutamien matkustajien varausta on nostettu ja heitä kehotetaan ottamaan välittömästi yhteyttä henkilökuntaan.

        En viitsi katsoa, vieläkö Silja mainostaa tuota arpomista. Se on ollut markkinointikeino.

        Ei tuossa upgreidauksessa ole tuon kummempaa.
        Mutta tuskin kuitenkaan tajusit.

        Jos se ei tiedä laivamatkailusta ja risteilyistä mitään, niin ei kai se tiedä sitäkään taloudesta. Taitaa tieto rajoittua siihen, että rahalla saa kaljaa ja juominen täytyy lopettaa, kun rahaa ei enää ole.


      • .......
        Kerrotaan: kirjoitti:

        esimerkiksi turku tukholma välillä tuo laivan kääntöaika on yksi tunti, joka vaikuttaa satama aikana tehtäviin töihin laivalla. kyllä siinä jos hytti on "tuhottu" niin ei sitä sataman kääntöajassa ehditä välttämättä siistiä, vaan on annettava toinen hytti tilalle, vähintäin vastaava.

        tälläinen merkitys on laivan kääntöajalla, otahan asioista selvää niin vältyt jatkossa tietämättömältä näyttävältä, on nuo kääntöajat nähtävissa aikatauluissakin jos et ole ennen huomannut

        Itsellä päinvastainen kokemus: hytti haisi oksennukselle ja lattiamatto oli märkä eli oksennusta oli yritetty siivota. Silti piti (kahden lapsen kanssa matkustaessa) melkein riidellä että sai puhtaan käyttökelpoisen hytin, ja vielä yrittivät paluumatkalle sitä alkuperäistä hyttiä kuivattaa meitä varten - kävin katsomassa ettei näytä olevan kunnossa ennen kuin sinne laukkujani edes yritin jättää. Vasta sitten antoivat hyvityksenä drinkkiliput sekä ilmaiset ateriat paluumatkalle. Olipahan lapsillakin vaiherikas laivareissu.


    • Ihan kiva juttu

      Pari kertaa on omalle kohdallenikin Siljalla upgreidaus tapahtunut. En osaa sanoa miksi ja miten valitsevat kenelle näin käy. Toisella kerralla promenadehytti vaihtui deluxeen ja ajattelin että olivat varmaan tarvinneet 4 hengen hytin vapaaksi. Toisella kerralla deluxe vaihtui commodoreen ja oli hauska kun kysyivät sopiiko vaihto. Miksi ei olisi sopinut. Näin tuli tutustuttua siihenkin matkustusluokkaan ja nykyään usein siinä matkattuakin.
      Myös hotellissa olen tullut upgreidattua sviittiin! Harmi että silloin yksin liikkeellä.
      Antaisivat varmaan jonkin vastauksen laivayhtiöstä jos sinne viestiä laitat.

    • ylibuukkaus

      "Upgreidaus" tapahtuu esimerkiksi siksi, että laiva/hotelli on tahallaan "ylibuugattu" jonkin hytti/huoneluokan kohdalla tai sinulle varattu hytti/huone on niin huonossa kunnossa ettei sitä ehditä sinulle kunnostaa. On noita varmaan muitakin syitä mutta nuo lienevät yleisimmät syyt?

      Jos tietyn hyttiluokan osalla tulee yleensä viime hetken peruutuksia ja kalliimmissa luokissa jää hyttejä yleensä vapaaksi, kannattaa laivayhtiön "ylibuugata" suosittu hyttiluokka ja "upgreidata" tarvittaessa osa kalliimpaan luokkaan. Näin ainakin olettaisin?

      • pg7g79g789p978g

        Europalla on aika usein sattunut kohdalle että joulun alla pikkujouluristeilyille on myyty C-hyttejä ja kuitenkin antavat B tai B2P. 1995 ja 2007 muistan näin ainakin itselle käyneen.


    • 15+19

      Varustamoilla on kapasiteetinvalvojat, kuten lentoyhtiöilläkin. Näin kesäaikaan kysyntää on perheille sopivista hyteistä, ja silloin yksin tai kaksin matkustavia välillä siirretään deluxe-hytteihin, minne perhettä on vaikea saada mahtumaan. Eli näin saadaan myytyä jopa neljä matkustajaa lisää laivalle.
      Upgreidauksessa priorisoidaan ajoissa varanneet, täyden hinnan maksavat reittiasiakkaat, kanta-asiakkuudellakin on merkitystä.

      • clr3

        1-2 hengen seurueella saa paremman upgreidauksen kuin isommalla porukalla. Harvoin esim. 4 hengen porukkaa ruvetaan jakamaan kahteen hyttiin, ja koska esim. Deluxe ja Commodore-hytit on kahdelle hengelle, niin sellaisen saa todennäköisemmin kaksi aikuista. 4 hengen porukka voi saada c- tai b-hytin tilalle promenade- tai seasidehytin, mutta jos 4 hengelle on jo varattuna seaside tai prome, niin ei niitä oikein voi mihinkään upgreidata. Lapsiperhe voi hyvällä tuurilla saada family-hytin vaikka lapsia olisi reissussa vain yksi. Promenade-hytti voidaan upgreidata Deluxe promenadeksi ja seaside Deluxe seasideksi, sillä nuohan ovat lähinnä toisiaan. Ja Deluxesta voi päästä tuurilla Commodoreen. Kaikkihan eivät edes upgreidausta huomaa jos c-tai b-hytti muuttuu promeksi tai seasideksi, Deluxeen pääsy taitaa ilahduttaa useimpia eniten juuri ilmaisten aamiaisten (jos et ole niitä jo ennakkoon ostanut) takia.

        Eräälle tuttavalle kävikin päinvastoin, ja hän sai downgreidauksen: Seaside vaihtui b-hytiksi laivan ylibuukkauksen vuoksi. Kovasti terminaalissa oltiin pahoillaan ja paitsi että he saivat hyttiluokkien hinnanerotuksen takaisin he saivat myös aamiais- ja illalliskupongit molempiin suuntiin, drinkkikuponkeja sekä risteilylahjakortin deluxe-luokkaan myöhemmälle ajankohdalle hyvitykseksi moisesta "kärsimyksestä". Tuttavapiirissä kaikki nykyään toivovatkin downgreidausta koska sillä saa näköjään paremmat edut!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1403
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1370
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

      Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      951
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

      Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      945
    7. Me emme...

      Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      38
      912
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

      Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      865
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

      Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      835
    10. Korjaamo Kiesifix

      Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      831
    Aihe