APUA! ongelma kaurismiehen kanssa

-<3-

Alkuun kaikki oli hyvin ja mies oli ihana, nyt ollaan seurusteltu vajaa 2 vuotta ja tuntuu ettei mies puhu mitään..
Ainut mitä on sanonut tunteistaan tänä aikana on että: välittää minusta ja haluaa olla minun kanssa.
Nyt olen alkanut miettimään että lieneekö sittenkään niin. Minä teen melkein aina kaikki alotteet, ilta suukotkin täytyy yleensä pyytää..
Itsekään en tosin kauheasti tunteitani hehkuta, mutta näytän ne kyllä.
Olen alkanut miettimään että haluaakohan hän enää olla kanssani vai odottaako että minä kyllästyn ja jätän hänet? Vai onko hän vaan sen luontoinen... Edellisessä parisuhteessa hän on joutunut pettymään todella pahasti.

19

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -<3-

      Ja lisään vielä tähän että asumme eri osotteissa ja emme ole missään vaiheessa puhuneet yhteenmuutosta, enkä ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi kun alkuaikaan oli jo puhetta että edetään rauhassa ja annetaan asioiden mennä omalla painolla. Odottasin mielummin että hän ottaisi asian puheeksi mutta onko se turha toivo?

    • Astrology

      Mikä on sinun horoskooppimerkkisi? Ihan vain sen takia kysyn että sopiiko teidän aurinkomerkit yhteen. Minkä ikäisiä olette muuten? Kauris miehet ovat yleensä ujoja ja hieman jäyhiä, eivät paljon tunteistaan puhu eikä asioistaan muutenkaan huutele.

    • -<3-

      Itse olen jousimies, tosin jousimiehen luonnekuvaus joiltain osilta ei minun kohdalla pidä paikkaansa..
      Mies on 30 ja minä 23..

    • Astrology

      Yhteensopivuuteen vaikuttaa toki koko kartta eikä vain pelkästään aurinkomerkki. Tiedätkö mitkä ovat nousu-ja kuumerkkinne? Entä mars, venus ja merkurius? Näiden merkkisijainnit vaikuttavat myös ihmisen persoonaan. Oletteko minkälaisia ihmisinä? Onko teillä samoja kiinnostuksen kohteita ja samoja päämääriä elämässä? Kertoisitko lisää miehestäsi? Mistä hän on kiinnostunut ja millainen on persoonana? Anteeksi kun kyselen näin paljon mutta kiinnostaa tietää miten hyvin sovitte yhteen.

    • -<3-

      En tiedä meistä kummastakaan mitää nousu ja kuu merkkejä.
      Ihmisinä ollaan ehkä jollain tavoin aika samanlaisia, huumorintaju on niin yksyhteen kuin vain voi olla ja kumpikin ollaan jouduttu pettymään edellisen seurustelu kumppanin kanssa. Ollaan molemmat seurusteltu aikaisemmin vain kerran...ja kummatkin ollaan yhtä huonoja puhumaan asioista, joten ei olla mitään puhuttu tulevaisuudesta, "päivä kerrallaan" - tyylillä mennään.
      Kummankin aika menee pääsääntöisesti töissä, joten illat menee ihan vaan televisiota katsellessa, muuta yhteistä tekemistä meillä ei juuri olekkaan. Viikonloput vietämme lähinnä omien harrastuksien ja ystävien kanssa tai silloinkin töissä. Joskus vietämme viikonloppuja toki yhdessäkin.
      Mies on kiinnostunut omasta työstään ( tietenkin), harrastaa metsästystä ja haluaa viettää aika paljon aikaansa ystäviensä kanssa.
      Alkuaikaan hän tuntui olevan aivan korviaan myöten ihastunut minuun, mutta noin vuoden seurustelun jälkeen suhteemme muuttui enemmän arkiseksi ja näin ollen hellyyden osoitukset vähenivät.
      Nyt olen alkanut miettimään voiko olla mahdollista että hän ei haluakaan tästä enää mitään sen vakavampaa ja hänelle riittää että suhteemme on tälläinen, että ei sitä tarvitse yhdessä asua? Vai tarvitseeko hän vain vielä lisää aikaa?
      Ja onko hän alkanut pitämään minua jo ehkä liian itsestäänselvänä? Olisiko kaurismies alkanut edes suhteeseen, jos ei mitään enemmän tahdo? Vakavissaan kyllä kuulemma on kanssani...
      Parasta olisi tietysti keskustella asiasta miehen kanssa, mutta joskus tuntuu niin vaikealta ottaa asioita puheeksi, ehkä eniten sen takia että pelkää mitä toinen vastaa...ja toisinaan kun olen joistain asioista ihan jopa "urputtanut" niin mies on tuntunut vähän möksähtävän, mutta ei ole sitä myöntänyt...

    • Astrology

      Kysyin noita merkkejä sen takia kun horoskooppipalstallahan tässä ollaan. Minusta tuntuu siltä että jos miehesi ei haluaisi juttunne kehittyvän vakavaksi, ei hän enää sinun kanssa olisi, varsinkaan vuotta. Mutta toisen ajatuksia ei voi lukea, joten ei voi 100% varmuudella tietää ellet kysy häneltä suoraan. Se on varmasti paras ratkaisu, mutta ei suoraan töksäyttäen vaan hienovaraisesti, onhan kauris mies aika arka toisinaan. Suhteissa tuppaa käymään niin että alkuhuuman haihduttua alkaa suhde arkistua, mutta se ei tarkoita sitä että kiinnostus lopahtaisi. Ja suhteellenne tekisi hyvää että viettäisitte enemmänkin aikaa keskenänne. Jo alkuvaiheessa erkaantuminen ei ole hyvä asia suhteen kannalta. Olisiko teillä miehenne kanssa yhteisiä kiinnostuksenkohteita tai jotain juttuja joita voisitte yhdessä toteuttaa? Kaurismiehet ovat käytännöllisiä ja maanläheisiä. He osoittavat välittämisensä tekemällä rakkaansa kanssa yhtdessä jotakin, he eivät paljon puhu ja pussaa, kauris miehet eivät ole sitä tunteellisinta ja avointa tyyppiä.

    • -<3-

      Kiitos vastauksista ja neuvoista. Ehkä asiasta täytyy keskustella sopivalla hetkellä. Toivottavasti hän oikeasti välittää vielä minusta, että ei johdu siitä ettei hän vaan osaa/uskalla jättää.
      Olen joskus kysynyt mieheltäni aika suoraan asioita ja huomannut että hän menee siitä toisinaan ihan lukkoon, ehkä minun olisi aika opetella hieman miettimään mitä ja miten asioita suustani päästelen.
      Tarkemmin tässä mietittyäni mies on kyllä aina suostunut kaikkeen tekemiseen mitä olen ehdottanut.. joskus toki töiden takia saattaa kieltäytyä, mutta se on mielestäni ihan ymmärrettävää, niin tekisin itsekkin. Hän ei itse vaan ikinä ehdota mitään se jää minun vastuulle.
      Aika paljon käymme yhdessä elokuvissa ja syömässä yms. ja yleensä meillä on aina hauskaa jos en minä vain ole jostakin ottanut nokkiini, silloin mieskin on allapäin ja mököttää..
      Mutta täytynee tässä alkaa siis miettimään vaikka jotain yhteistä harrastusta tai muuta vastaavaa, mistä molemmat todella pitää. Kumpikin viihtyy luonnossa että ehkä jokin siihen liittyvä voisi olla mahdollisesti meidän juttu..

    • Astrology

      Eipä kestä. Ehkäpä hän on tottunut siihen että sinä keksit teille tekemistä, joten hän olettaa että teet niin jatkossakin. Onko miehesi koskaan ehdottanut teille mitään yhteistä tekemistä, vain onko vastuu joka ikinen kerta sinulla? Millaisesta musiikista hän tykkää? Sitä ajattellen että voisitte yhdessä mennä sellaisen bändin keikoille josta hän tykkää tai johonkin tapahtumaan, parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja. Välillä tehdään mitä sinä haluat ja välillä taas mitä mies haluaa, niin että molemmat pääsevät toteuttamaan sellaisia juttuja mistä tykkää, ihan puolin ja toisin. Millainen miehesi on näin kaikenkaikkiaan persoonana jos nyt ei yhtään mietitä hänen tähtimerkkinsä ominaisuuksia? Koostuuhan ihmisen persoona muustakin kuin horoskoopeista. Pahoittelen jos kuulostan jankkaavalta mutta miehesi persoonana kiinnostaa ja olisi mielenkiintoista kuulla miten nämä kaksi eri elementin merkkiä sopii yhteen. Jousimiehestä ja kauriista yleensä sanotaan etteivät ne sovi yhteen, mutta mielestäni on paljonkin sellaisia pareja joiden ei periaatteessa pitäisi sopia yhteen, mutta mutta hyvin ne näyttää toimivan. Tiedän monia rapu-jousimies pareja.

    • -<3-

      Kyllä se vastuu minulle jää, joskus hän ehottaa syömässä käyntiä, mutta muuten minä joudun ehdottamaan jos haluan jossain käydä. Tuntuu että hän haluaa käydä ennemmin yksin tai ystävien kanssa paikoissa jotka häntä kiinnostaa eikä hän pyydä minua mukaan, tosin hän ei kyllä käy kun ehkä kerran vuodessa jossain, viihtyy kuulemma mielihyvin vain kotosalla eikä tykkää reissata. Baariin hän kyllä useimmiten huolii minut mukaan, mutta haluaa joskus käydä sielläkin ihan vain kavereiden kanssa.
      Persoonana hän on hyvin huumorintajuinen, vääntää yleensä vakavatkin asiat vitsiksi. Haluaa selvästikin omaakin aikaa ja työ menee kaiken muun edelle. Hän on hyvin rauhallinen verrattuna esimerkiksi minuun ja hänellä on uskomattoman hyvät hermot. Hän muistuttaa jollain tavoin isääni ja veljeäni ja tunnen hänen kanssaan oloni erittäin turvalliseksi. En osaa sen tarkemmin oikein selittää hänen persoonastaan.
      Ainut mikä meidän suhteessa kiikastaa on tämä yhteinen aika ja se ettei hän oma-aloitteisesti tee aloitetta ja anna hellyyttä, jota minä haluaisin enemmän, mutta en miehestäni tiedä kaipaako hän enempää yhteistä aikaa yms, joskus tuntuu että hän on näinkin tyytyväinen.

    • Astrology

      Jos hän käy kerran vuodessa jossain, onko se käynti yleensä mainitsemasi baarireissu vai jokin muu tapahtuma, jokin keikka ym? Millaista työtä miehesi tekee, onko hänellä pitkiä työpäiviä? Se saattaisi olla yksi osa syy siihen ettei hän aina jaksa mennä mihinkään. Kaurismiehet eivät ole kaikkein romanttisimpia, en sano tätä pahalla. He ovat aika juroja toisinaan. Oletko ottanut hänen kanssaan puheeksi että kaipaat enemmän yhteistä aikaa ja hellyyttä? Olen tähän mennessä kysynyt miehestäsi, kertoisitko millainen sinä olet?

    • -<3-

      Baarissa hän käy useammin mutta noin kerran vuodessa pitää lomaa muutaman päivän ja saattaa käydä jossain ulkopaikkakunnalla.
      Mies on rakennusalan yrittäjä ja tekee kyllä pitkää päivää ja on sanonutkin että ei aina jaksaisi olla menossa minnekkään.
      Olen kyllä maininnut yhteisen ajan vähyydestä ja hellyyden vähyydestä, mutta en ole saanut kunnollista vastausta siihen mistä tämä johtuu. Ihmettelen vain kun hän haluaa mielummin viettää viikonloput ystäviensä kanssa eikä minun kanssa... minun kanssa hän on arki-illat ja viikonloppuisin haluaa tehdä ystävien kanssa jotain, yleensä näitä "poikien juttuja". Mietin vain että muuttuko tilanne mahdollisesti joskus vai tuleeko tämä aina olemaan näin? Yhteenmuutto jollain tavalla muuttaisi tilannetta, näkisihän sitä viikonloppuisin aamulla ja mahdollisesti illalla nukkumaan mennessä..onhan sekin tyhjää parempi.
      Itse olen toisinaan aika itsepäinen, mutta annan herkästi myös periksi. Viihdyn kotona ja pidän mahdollisimman tasaisesta ja rauhallisesta elämästä. Olen ujo ja joskus hyvin epävarma itsestäni, itsetuntoni on hivenen huono. Suutun joskus herkästi, mutta lepyn vähintään yhtä nopeasti. Huumorin tajua löytyy. Joskus tulee kausia (yleensä keväällä) että täytyy olla kokoajan menossa, mutta talvisin viihdyn mielelläni kotisohvalla tv:n ääressä.
      Olen miettinyt onko kaurismies alkanutkin pitämään minua itsestäänselvänä? Näytän aina tunteeni häntä kohtaan ja olen hänelle hellä ja teen aina aloitteen oli kyse mistä hyvänsä.. ja jos hän on sitten tottunut tähän eikä tajua että pitäisi itsekkin joskus tehdä jotain, vaikka olen tästä asiasta maininnut.

    • Astrology

      Onko hän koskaan käynyt ulkomailla? Oletko joskus ehdottanut hänelle yhteistä ulkomaan matkaa? Se saattaisi tehdä hyvää suhteelleenne ja pääsisitte viettämään kunnolla aikaa kahdestaan, ilman työkiireitä ja muuta stressiä. Oletko kysynyt mieheltäsi miksi hän on niin etäinen eikä kaipaa hellyyttä? Mielestäni suhde kaipaa läheisyyttä, eihän se muuten suhteelta välttämättä tunnukaan. Oletko jo ottanut yhteenmuuton hänen kanssaan puheeksi? tai vaikka vihjaillut muuttoasioista hienovaraisesti? Koska se on ilmeisesti paras tapa edetä hänen kanssaan. Suoraan töksäyttely ei toimi. Hänet pitäisi jotenkin saada ulos kuorestaan ja avautumaan. Tiedätkö miehen tarkkaa syntymäaikaa? Voisin vilkaista hänen karttaansa ja katsoa onko siellä jokin tietty aspekti tai merkkisijainti joka vaikuttaa hänen persoonaansa ja saa hänet vetäytymään omiin oloihinsa. Jos et tiedä kelloaikaa, sano vain syntymävuosi, -kuukausi ja päivämäärä.

    • -<3-

      On hän joskus käynyt, joskus olen ehdotellut lomaa, mutta hän vastaa hymyillen että katsellaan .. En ole kysynyt varsinaisesti mitään miksi hän ei hellyyttä kaipaa niin paljon kuin minä.. Aina minä häneltä kuitenkin läheisyyttä saan kun sitä tarvitsen, mutta joskus olisi kivaa jos mies tajuaisi oma-aloitteisesti vaikka halata ja antaa ilta suukon. Aamulla töihin lähtiessään hän kyllä antaa suukon aivan oma-alotteisesti.
      En tiedä sitten olenko joskus loukannut miestäni kun olen tyrmännyt hänen lähestymis yrityksensä suutus päissäni, olen aika tempperamenttinen joskus.
      En ole yhteenmuutosta puhunut, kerran vitsinä jotain sanoin johon mies ei vastannut mitään, hymyili vaan. Olisiko sinulla jotakin esim. sähköpostia johon voisin vaikka tuon syntymäajan laittaa? En viitsisi ihan kaikkea näin julkisesti kirjoitella, olisi ikävää jos vaikka mieheni lukisi tämän ja tunnistaisi itsensä täältä.. (vaikka se varmaankin on aika epätodennäköistä)

    • Astrology

      Tässä on sähköpostiosoitteeni: [email protected]

      Tuossa hellyysasiassa, mitä jos testaisit että osaako hän antaa hellyyttä oma-aloitteisesti? Et antaisi itse hänelle hellyyttä vaikka muutamaan päivään ja katsoisit antaako hän hellyyttä sinä aikana. Ehkä hän on tottunut siihen että sinä otat ohjat useimmiten ja hän on vain tyytynyt tilanteeseen. Mitä jos kokeilisit toimiiko se toisinpäin? Ymmärsinkö ihan oikein, hän ei ole koskaan matkustellut? Onko hän koskaan puhunut mitään matkustelusta tai antanut ymmärtää että haluaisi joskus lähteä johonkin? Älä ota tätä henkilökohtaisesti, mutta yleensä kun joku vastaa kysymykseen "katsellaan" se tarkoittaa ei, sitä ei vain kehdata sanoa suoraan. Yleensä omalla kohdallani on aina käynyt niin että kun joku on noin sanonut, mitään ei ole tapahtunut. Sanoit että olet tyrmännyt joskus hänen lähestymisyrityksensä, saattaa olla että miehesi on siitä loukkaantunut. Kaurismiehet ovat toisinaan masentuneisuuteen taipuvaisia ja pitkävihaisiakin. Ja ujous ja tietynlainen jähmeys ja se ettei näytetä tunteita avoimesti, ovat tyypillisiä piirteitä kaurismiehessä. Vaikea sanoa miten hänen kanssaan pitäisi kommunikoida niin että saisi vastauksia kysymyksiin, olematta töykeä tai liiaan suorasukainen. Teidän kannattaisi istua rauhassa alas ja jutella mieltä painavat asiat selviksi. Muuten ne jäävät vaivaamaan.

    • Astrology

      Anteeksi uteluni mutta oletko saanut selvyyttä miehesi käytökseen, miten teillä menee?

      • naiskaksonen

        Luin erittäin suurella mielenkiinnolla tätä keskustelua liittyen kaurismieheen. Miesystäväni on myös kauris, tammikuusa syntynyt ja itse olen kaksosnainen toukokuulta. Olemme olleet yhdessä pian vuoden. Kun kauris on ihana niin hän on todella ihana kumppani, huomaavainen joka tavalla. Oma kauriini etääntyi viime kesäkuussa ja nyt taas on samaa oloa. Kuin hän olisi jossain negatiivisten fiilisten kehässä, mistä ei pääse pois vaikka haluaisikin ja minun kaksosena on vaikea katsoa sivusta kun tekisi niin mieli häntä auttaa. Olen syntynyt 21.5 eli olen kaksosen ja härän rajamailla. Toisaalta olen tuuliviiri, toisaalta taas rauhaa ja harmoniaa rakastava.

        Mitkä mahtaa olla tilanteet tämän viestiketjun kauristapauksessa? Olisi kiva kuulla mielipiteitä niin ehkä pystyisin paremmin tukemaan omaa kauristani :)


    • jekyll ja hyde ;)

      täällä kans toukokuun kaksosnainen joka on ollut naimisissa tammikuun kauris miehen kanssa 15 vuotta :) ylämäkiä ja alamäkiä mahtuu todella paljon ja osittain syy on minun kaksos luonteeni :) kauris on välillä vaan niin julmetun rauhallinen ja semmonen ihme yrmy myhäilijä että tuntuu ettei hermot riitä sen kans ja itse kun olen aika vauhdikas ja aina pitäisi olla jotain tekemistä nii kauris ei tahdo vauhdissa mukana pysyä :) mutta sen sanon että uskollisempaa,suurisydämisempää ja pitkäpinnaisempaa miestä saa etsiä mitä kaurismies on rakastuessaan :)
      ehkä ei aina muista tunteistaan puhua mutta teot puhuvat puolestaan :) ja toivon että saan elää vielä seuraavatkin 15 vuotta kyseisen miehen kanssa vaikka helppoa ei todellakaan aina ole :D

    • auts muhun osui

      olin itse kauris miehen kanssa ja jousimies mäkin, suhteessa mutta vain 3 kuukautta ja vähän yli
      ja nyt on erosta kulunut vasta kuukausi ja ollaan vaan kamui? noh olin tossa samassa tilantessa samat ongelmat oli mullaki ei kertonu ellei kysyny.

      Paitsi että meidän kohalla mentiin liian lujaa siis tarkoitan että vasta viikon yhessä olon aikana tämä puhui jo häistä ja lapsista ja yhteisestä asunnosta enkä ollut vielä itte ees suhetta ehtiny julkasta. Jeps ja sitten ekan ison riidan jälkeen julkas heti jo kihlauksen vaikkei oltu sovittu mitään ja nyt sitten kamuja vaa.

      Noh ohanse ny kuiteski itte jousimies, nouseva kaksonen, laskeva, neitsyt, ja kuu neitsyt ja mars.... hän kauris nouseva kaksonen, jupiter, kuu neitsyt jne

      No itte oon siinä marraskuun vikalla viikolla syntyny ja hän siinä joluviikolla
      minä18 hän 16 ja tästä kertoo että hän tuhosi minun edellisen suhteeni tulemalla siihen väliin ja viemällä mut itselleen ja no mä petin sitä ekan rakkaani kaa ku ittehän se poika meni möhlii en mie sillä halusin näyttää ttä en oo mikää lelu.

    • siltirakastan

      Itse kauris(nouseva kaksonen) nainen, mun mies kauris on hankala persoona,silti paras mies lapsilleni.Listaan pahat puolet hänestä;_)

      -käyttää viehätysvoimaansa
      ------------------käy vieraissa/tai ainakin eppäilen?
      -ei kestä kritiikkiä ihmissuhteissa
      -omistushaluinen(mustasukkainen)
      -miellyttävä&imartelija muita naispuolisia koht.
      -tuppisuu jos hänen "egoaan"loukataan
      -ailahtelee,*sängyssä*
      -äkkipikainen joskus
      -`patoaa tunteet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe