Palstalaiset, oletteko tänä kesänä ajellet A 124 tietä Kuukaupin sillan läpi Kamennogorskin kautta Sokkalasta Henttolaan.
Tarkoitus mennä isolla bussilla niin pitkälle kuin kohtuudella pääsee,
löytyykö paikallisia "takseja" jotka veisivät perille matkalaisia,
jos jollain olisi puhelinumeroita mistä voisi tilata kyyditsijöitä.
Olemme käyneet muutama vuosi sitten ko. paikoilla mutta tieolosuhteethan muutuvat suhteellisen nopeesti näillä hiekkatie osuuksilla.
Kiitos asiallisille vastaajille jo etukäteen.
Olen kulkenut tänäsuvena Pventsa-Karhumäki-Petroskoi-Suojärvi-Niirala ja Viipuri-Summa-Perkjärvi-Raivola-Terijoki-Valkeasaari-Kronstat-Bronka-Siiranmäki-Tali-Ihantala-Nuijamaa alueilla. Vuoksenran reissu tälle kesälle olisi vielä tarkoitus tehdä.
Antrea Henttola, tiedustelu
9
329
Vastaukset
- Ressu..
Loppuviikolla on Kamennogorskin kaupunkipäiväjuhla. Siellä on osallistujia myös Suomesta ystävyyskaupungeista. Kuukaupissa on aivan uusi silta, kyllä sen yli voi ajaa vaikka tankilla. Tai ymmärsinkö väärin?
Tässä olisi Kamennogorskin taksisuhareita: Andrei 7921 437 81 76 ja Sergei 7921 785 11 56.
Vuoksenrannan kirkon uudelleen "vihkiäisissä" olin vieraana.
Ansiottomasti kylläkin.
Ajoitko nämä reissut autollasi? Voitaisko suunnitella nämä uudestaan yhdessä? Minulla on vaatimaton volkkari.
Mutta tammosta taas.- Karjalan Musikka
Hei,
Kiitos taksareiden puhelinnumeroista, testataan viikonpäästä niitä.
Olen kulkenut suurilla ja pienillä busseilla sekä henkilöautoilla tuolla rajantakana, yleensä alle kolmekymmentä matkalaista.
Syyskuun loppupuolella olisi tarkoitus lähteä 6-7 miehen porukalla Niiralasta Suojärven kautta Petroskoihin ja sieltä Aunukseen, paluu todennäköisesti Niiralasta Suomeen.
Minulla on yleensä matkakohteissa paikallisia avustajia, jotka hoitavat liput laivoihin ja käyntikohteisiin.
Bussimatkoilla on MJ ja KUVIT kunnossa, omillla henkilöautomatkoilla niitä ei todellakaan tarvita.
Kerrohan aluksi missäpäin Suomea asustelet niin päästään asiassa eteenpäin. - Kaupunkijuhla
Kamennogorskin kaupunkijuhla on yllättäen siirretty sunnuntaiksi (5.8.). Asiasta ilmoitettiin vasta 31.7.
Joku aluehallinnon kutsuvieras on varmaan ollut estynyt saapumasta lauantaina. - Ressu...
Karjalan Musikka kirjoitti:
Hei,
Kiitos taksareiden puhelinnumeroista, testataan viikonpäästä niitä.
Olen kulkenut suurilla ja pienillä busseilla sekä henkilöautoilla tuolla rajantakana, yleensä alle kolmekymmentä matkalaista.
Syyskuun loppupuolella olisi tarkoitus lähteä 6-7 miehen porukalla Niiralasta Suojärven kautta Petroskoihin ja sieltä Aunukseen, paluu todennäköisesti Niiralasta Suomeen.
Minulla on yleensä matkakohteissa paikallisia avustajia, jotka hoitavat liput laivoihin ja käyntikohteisiin.
Bussimatkoilla on MJ ja KUVIT kunnossa, omillla henkilöautomatkoilla niitä ei todellakaan tarvita.
Kerrohan aluksi missäpäin Suomea asustelet niin päästään asiassa eteenpäin.Asun Sulkavanniityssä Siilinjärvellä. Rakennusalan työpaikkani on Kuopiossa.
Olen 60-vuotias. Käyn Venäjälle noin kerran vuodessa, ja silloin yleensä vain Petroskoissa. Igor ja Marina asuvat Drevljankan lähiössä. Igorilla datsa Paatjärvellä, noin 30 km Petroskoista Suojärven suuntaan; siellä yleensä oleilen, en muuta.
Olen jäsenenä Suomi-Venäjä Seurassa. Vaimoni on Seuran Siilinjärven osaston puheenjohtaja.
Siilinjärven ystävyyskaupunki on Kamennogorsk.
Oliko ne taksisuharit kotona? Toimivatko numerot?
- Karjalan Musikka
Hei,
niitä takseja ei tarvittu ollenkaa koska olivat saaneet järjestettyä paikallisen bussin kyytimään porukaa Sokkalasta eteenpäin.
Odottelin seisemän tuntia Sokkalassa matkalaisia, kaikki meni muuten suunitelmien mukaan onnistuneesti.
Seurailin kylän elämää ja kävin siinä pikkukaupassa ostoksilla, pikkupojat poikkesivat juttusilla.
Suomea eivät osanneet vaan muutaman sanan Englantia.
Henkilöautoja liikkui harvakseltaa kylänraitilla, pari tappelua paikallisten kesken ja lehmälauma valtasi tien iltapäivästä.
Pääsin paimeneksi ajamaan lehmiä navetan suuntaa ja palkaksi vanha mies toi kaksi suurta kesäkurpitsaa.
Melkoinen maailmanlopun kylä kyseessä, juopottelu näytti olevan suurin huvi kylällä ja sänkyhommat lapsilaumasta ja raskaana olevista naisista päätellen.
Viipuriin ova ilmestyneet suuret moottoripyörät hurjastelemaan iltayöstä keskustan kaduille, samaa ilmiötä oli havaittavissa myös Petroskoissa kesäkuussa siellä käydessäni.
Näyttäsi loputkin pikkukylät muutuvan kesäpaikoiksi, nuorten muutettua kaupunkeihin ja vanhojen hautausmaihin.
. - Kamennogorsk..
Karjalan Musikka kirjoitti:
Hei,
niitä takseja ei tarvittu ollenkaa koska olivat saaneet järjestettyä paikallisen bussin kyytimään porukaa Sokkalasta eteenpäin.
Odottelin seisemän tuntia Sokkalassa matkalaisia, kaikki meni muuten suunitelmien mukaan onnistuneesti.
Seurailin kylän elämää ja kävin siinä pikkukaupassa ostoksilla, pikkupojat poikkesivat juttusilla.
Suomea eivät osanneet vaan muutaman sanan Englantia.
Henkilöautoja liikkui harvakseltaa kylänraitilla, pari tappelua paikallisten kesken ja lehmälauma valtasi tien iltapäivästä.
Pääsin paimeneksi ajamaan lehmiä navetan suuntaa ja palkaksi vanha mies toi kaksi suurta kesäkurpitsaa.
Melkoinen maailmanlopun kylä kyseessä, juopottelu näytti olevan suurin huvi kylällä ja sänkyhommat lapsilaumasta ja raskaana olevista naisista päätellen.
Viipuriin ova ilmestyneet suuret moottoripyörät hurjastelemaan iltayöstä keskustan kaduille, samaa ilmiötä oli havaittavissa myös Petroskoissa kesäkuussa siellä käydessäni.
Näyttäsi loputkin pikkukylät muutuvan kesäpaikoiksi, nuorten muutettua kaupunkeihin ja vanhojen hautausmaihin.
.Olihan Sinulla melkoinen reissu! Mutta niin se menee Venäjällä.
Ville Haapasalo sanoi: " Mikään ei onnistu Venäjällä, mutta kaikki järjestyy!"
Mitä tietä ajelit Sokkalaan?
Huomasitko Kamennogorskin Lenin-prospektilla (pääkatu), että sinne oli rakennettu sellaisia "makkaroita" asfalttiin? Niiden tarkoitus on hidastaa kiviaineksia kuljettavia rekkoja. Graniittimursketta viedään johonkin Pietarin suuntaan.
Mutta kyllä volkkarin vetokoukkuun ryykkää ne makkarat.
Se Kamennogorskin kaupunki on minulle tuttu paikka. Tunnen henkilökohtaisesti kaupunginjohtajattaren ja kaivosten johtajat. Molemmat nämä ovat ukrainalaisia.
Uskaltaako tätä enää sanoa? Kaupunginjohtajatar on kotoisin Minskistä.
Ajoitko tietä Svetogorskista Kamennogorskiin? Kaupunkijuhlien kunniaksi tie oli lanattu siistiksi.
Kamennogorskin kaupungin kotisivut ovat osoitteessa www.kamennogorsk.ru
Sieltä löytyy hienoja nuorten ottamia valokuvia kaupungista. Myös eräs tapaus, kun rekka törmäsi kioskiin.
Petroskoi on tuttu paikka, siellä on perhetuttuja.
En nyt halua kehua sen enempää tuttavuuksillani.
Oletko ajanut bussilla Petroskoista Suojärven kautta Koirinojalle Pitkärantaan?
Olen ajanut Säämäjärvelle ja Essoilaan. Minkähänmoisessa kunnossa tie on Essoilasta Koirinojalle? Siinähän on välillä se Kollaa. Muistomerkit molempien sotivien osapuolten.
Pitäisi katsella niitä kyliä. Kerran kävin bussimatkalla Kollaalla, mutta ei siinä oikeastaan ollut mitään. Hajonnut muistomerkki, silta, kylä ja nainen pesemässä pyykkiä joessa. - Karjalan Musikka
Kamennogorsk.. kirjoitti:
Olihan Sinulla melkoinen reissu! Mutta niin se menee Venäjällä.
Ville Haapasalo sanoi: " Mikään ei onnistu Venäjällä, mutta kaikki järjestyy!"
Mitä tietä ajelit Sokkalaan?
Huomasitko Kamennogorskin Lenin-prospektilla (pääkatu), että sinne oli rakennettu sellaisia "makkaroita" asfalttiin? Niiden tarkoitus on hidastaa kiviaineksia kuljettavia rekkoja. Graniittimursketta viedään johonkin Pietarin suuntaan.
Mutta kyllä volkkarin vetokoukkuun ryykkää ne makkarat.
Se Kamennogorskin kaupunki on minulle tuttu paikka. Tunnen henkilökohtaisesti kaupunginjohtajattaren ja kaivosten johtajat. Molemmat nämä ovat ukrainalaisia.
Uskaltaako tätä enää sanoa? Kaupunginjohtajatar on kotoisin Minskistä.
Ajoitko tietä Svetogorskista Kamennogorskiin? Kaupunkijuhlien kunniaksi tie oli lanattu siistiksi.
Kamennogorskin kaupungin kotisivut ovat osoitteessa www.kamennogorsk.ru
Sieltä löytyy hienoja nuorten ottamia valokuvia kaupungista. Myös eräs tapaus, kun rekka törmäsi kioskiin.
Petroskoi on tuttu paikka, siellä on perhetuttuja.
En nyt halua kehua sen enempää tuttavuuksillani.
Oletko ajanut bussilla Petroskoista Suojärven kautta Koirinojalle Pitkärantaan?
Olen ajanut Säämäjärvelle ja Essoilaan. Minkähänmoisessa kunnossa tie on Essoilasta Koirinojalle? Siinähän on välillä se Kollaa. Muistomerkit molempien sotivien osapuolten.
Pitäisi katsella niitä kyliä. Kerran kävin bussimatkalla Kollaalla, mutta ei siinä oikeastaan ollut mitään. Hajonnut muistomerkki, silta, kylä ja nainen pesemässä pyykkiä joessa.Tulimme Viipurista ja Kuukaupin sillan jälkeen käännyimme oikelle sitten reilu kilometri, taas oikelle noin viitisen kilometriä.
Yövyimme ja ruokailimme Viipuri hotellissa, näyttihän siellä olevan tarjontaa yökerhon puolella, sitä hakeville.
Meidän porukalla oli vain tavoitteena tutustuminen esi-isien elinpaikkoihin.
Tavoitteessa onnistuimme hyvin ja ilmakin oli suosiollinen retkellemme
Aika vain loppui kesken emme ehtineet käydä Kamennogorskkissa,
Ihantalan muistomerkillä poikettiin palatessa.
Petroskoi on minullekkin hyvin tuttu kaupunki, jo pikkupojasta kuulin juttuja sieltä sillä onhan vanhin siskoni syntynytkin siellä.
Itse tutustuin kaupunkiin 1996 ensimmäisen kerran, siltä matkalta jäi hyvät suhteet paikalliseen opettajaan, hän toimii minulla reissuilla oppaana edelleen.
Ajoin kesäkuun puolenvälin aikoihin Petroskoista Jessoilan kautta Suojärvelle tapaamaan tuttuja ja ruokailemaan.
Suojärvellä olen käynyt useita kertoja vaikka minulla ei sinne ole mitään henkilökohtaisia siteitä.
Sinne on vaan tullut paikallinen ystäväpiiri, joten aina mukava palata Suojärvelle uudelleen.
Suojärveltä on pikkuisen matkaa huonokuntoista öljysoratietä tultaessa Loimolaa kohti, sitten muuttuu soratieksi joka on ajoittain hyvin kuoppaista ja kivistä.
Siellä oppii varomaan kuoppia ja tarkkailemaan tietä jokametriltä etukäteen.
Väli on hyvin metsäistä taivalta Murheenristille asti, jäähän sinne Kollaan muistomerkit ja Kenttähautausmaat joissa pysähdytään jokainen kerta siellä kulkiessa.
Olen päässyt työni puolesta tutustumaan useisiin kyliin ja kaupunkeihin entisen Suomen alueella,
Oma sukuni on lähtöisin Karjalan kannakselta, siellä on vielä pystyssä ja asuttuna pappani rakentama talo vuodelta 1942.
Välillä pokkean taloa katsomassa ja toteamassa kuinka välinpitämättömästi uudet asukaat siinä asuvat.
Aina välillä sitä kuulee monenlaista tarinaa varkauksista ja muista ongelmista tuolla rajan takana ja ne tuntuvat tietävän kaikki asiat varsinkin huonot tapahtumat, he jotka eivät ole koskaan uskaltaneet käydä siellä henkilökohtaisesti.
Kaikki tapahtumat ovat heille kertoneet kumminkaimat ja muut luotettavat tahot.
- kahdeksatoistaneljä
Tutulta kuulostaa, niinhän on tälläkin puolella suunta sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2972726Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011423- 1081271
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831251Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991245Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451073
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75986Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa23911- 33817