Kukaan ei synny homoksi

The Finnish Lion

Luonto loi ihmiset lisääntymään

25

2296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lion Queen

      Luonto loi mehiläiset lisääntymään


      öhh... joo.

    • JustAnotherQueer

      Oletko itse homoseksuaali? Mistä tiedät miten kukin homo kokee homoutensa?

      Luulenpa, ettet edes tunne ketään homoseksuaalista ihmistä. Hassua, että olet kuitenkin tietävinäsi asiamme paremmin kuin me itse.

      Seksuaalinen suuntautuminen on ihmisen sisäsyntyinen ominaisuus, sitä ei voi opetella. Vaikka hetero kuinka opettelisi, niin ei hän oppisi pitämään samaa sukupuolta haluttavana. Samoin on homojen kohdalla: vaikka kuinka yrittäisi, niin vastakkainen sukupuoli ei houkuta. Me kaikki pidämme siitä mistä pidämme, ei sitä voi itse valita.

      Joku puhui aiemmassa vastauksessa mehiläisistä, mikä oli melko hyvä huomio. Eihän mehiläisyhteisössäkään lisäänny kuin YKSI ainoa yksilö, kuningatar. Loput tekevät töitä yhteisön hyväksi ja hoitavat koko yhteisön yhteisiä jälkeläisiä. Että silleen.

      • Osmo

        Olet väärässä.Homous kun tulee valinnan eteen niin,että se on oma valinta.Toisella on taipumus varastamaan,toisella juomaan,toinen tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan.On valittava oikein.Ei kukaan synny homoksi.


      • täh!
        Osmo kirjoitti:

        Olet väärässä.Homous kun tulee valinnan eteen niin,että se on oma valinta.Toisella on taipumus varastamaan,toisella juomaan,toinen tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan.On valittava oikein.Ei kukaan synny homoksi.

        Mihin perustat väitteesi? Oletko sinä jossain vaiheessa "valinnut" omat kiinnostuksen kohteesi? Mikä on "oikea" valinta?

        Miksi tämä asia niin kovasti kiinnostaa "heteroita"? Minäkin voisin alkaa paasaamaan, että johonkin jumaliin uskominen on väärää ja uskonto on jokaisen oma valinta (väärä sellainen). Minusta uskonnot ovat ihmisten alhaista manipulointia, mutta annan "kaikkien kukkien kukkia".


      • martsa
        täh! kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Oletko sinä jossain vaiheessa "valinnut" omat kiinnostuksen kohteesi? Mikä on "oikea" valinta?

        Miksi tämä asia niin kovasti kiinnostaa "heteroita"? Minäkin voisin alkaa paasaamaan, että johonkin jumaliin uskominen on väärää ja uskonto on jokaisen oma valinta (väärä sellainen). Minusta uskonnot ovat ihmisten alhaista manipulointia, mutta annan "kaikkien kukkien kukkia".

        Lesbo-palstalla käydään vähän samanlaista keskustelua aiheesta kristinusko ja lesbolaisuus. Mietin, onko se niin merkityksellistä onko syntynyt homoksi/lesboksi, vai onko seksuaalinen suuntautuminen kotitaustan, tms. vaikutusta. Onko täällä ketään, joka on joutunut pohtimaan seksuaalista identiteettiään nimenomaan kristillisen uskon valossa, ja jos, niin mihin lopputulemaan olet päätynyt? Siis, oletko hyväksynyt seksuaalisuutesi vai pidättynyt toteuttamasta sitä? Onko sielunhoidosta tai terapiasta ollut apua seksuaalisen identiteetin selvittämisessä?


      • Ichtyo sapiens
        Osmo kirjoitti:

        Olet väärässä.Homous kun tulee valinnan eteen niin,että se on oma valinta.Toisella on taipumus varastamaan,toisella juomaan,toinen tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan.On valittava oikein.Ei kukaan synny homoksi.

        Jokainen ihminen kuuluu Homo-sukuun. Siksi kaikki syntyvät Homoksi.


      • ollakko vai eikö
        Osmo kirjoitti:

        Olet väärässä.Homous kun tulee valinnan eteen niin,että se on oma valinta.Toisella on taipumus varastamaan,toisella juomaan,toinen tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan.On valittava oikein.Ei kukaan synny homoksi.

        Oletko tosiaan tuota mieltä? Vai onko tämä sitä iänikuista provoilua.
        Kerroppas sinä omista taipumuksistasi, mistä olet joutunut valinnan tekemään. Niistä asioista jotka sinun pienessä päässäsi muhivat, ja jotka eivät sovellu ns. normaaleihin ajattelu tapapoihin.
        Oletko varas,juoppo,pedofiili jne. vai oletko kohtuukäyttäjä. Entäpä jos ajatellaan että homouskin on jollakin ns. hallinnassa. Elikkä ei tarvitse olla juoppo,vaikka käyttääkin alkoholia.
        Onko joku varas, jos varastaa vaan ihan pikkuisen,ettei muut huomaa.
        Mitäs sitten tehdään jos lisääntyy ns. normaalisti, mutta on kuitenkin homoseksuaali.
        Kaikki on vanhoja kysymyksiä ja ajatuksia, mutta sinunlaisia kommentoijia putkahtelee tämän tästä esittämään aivan ihmeellisiä väittämiä.


      • Punakettu
        ollakko vai eikö kirjoitti:

        Oletko tosiaan tuota mieltä? Vai onko tämä sitä iänikuista provoilua.
        Kerroppas sinä omista taipumuksistasi, mistä olet joutunut valinnan tekemään. Niistä asioista jotka sinun pienessä päässäsi muhivat, ja jotka eivät sovellu ns. normaaleihin ajattelu tapapoihin.
        Oletko varas,juoppo,pedofiili jne. vai oletko kohtuukäyttäjä. Entäpä jos ajatellaan että homouskin on jollakin ns. hallinnassa. Elikkä ei tarvitse olla juoppo,vaikka käyttääkin alkoholia.
        Onko joku varas, jos varastaa vaan ihan pikkuisen,ettei muut huomaa.
        Mitäs sitten tehdään jos lisääntyy ns. normaalisti, mutta on kuitenkin homoseksuaali.
        Kaikki on vanhoja kysymyksiä ja ajatuksia, mutta sinunlaisia kommentoijia putkahtelee tämän tästä esittämään aivan ihmeellisiä väittämiä.

        Uskonnot ja homoseksuaalisuus on kyllä aika suosittuja aiheita joka paikassa nykyään, ja ovat ne varmaan aina olleet.

        Itse en ole homo, en myöskään bi. En silti näe mitään syytä edes pohtia homouden alkuperää sen tieteellisemmin, koska en todellakaan ymmärrä mitä väliä sillä on?

        Elämäntapa, mieltymykset jne. jotka EIVÄT VAHINGOITA MUITA ja antavat muillekin tilaa elää haluammallaan tavalla, eivät mielestäni ansaitse nykyisenlaista pommitusta erityisesti uskonnolliselta kansanosalta. Olisin yhtä tosissani toiseenkin suuntaan, jos naapurustossani asuisi militanttihomo, joka käännyttäisi "sielunhoidollaan" ja ties millä tavoilla heteroita homoseksuaaleiksi.

        Onko kristinusko synnynnäistä? Onko se opittu harhakuva ja aivopesun tai yhteiskunnan mädännäisyyden tuotosta, vai kenties oikeammin "tapa hallita heikkoja ja saada ihmiset odottamaan jotain kuolemanjälkeistä paratiisia" kuten Marx kutakuinkin asian uskoi olevan?

        Mitä väliä, kristitty on kristitty, ja hän tuntee ja kokee asiat kuten kokee. Ei minulla ole oikeutta hänen elämäntapaansa muuttaa, ei myöskään tuomita homoa eikä homoilla tuomita minua.

        Pedofiliaa tai huumerikollisuutta on turha tähän sekoittaa (kuten esimerkiksi moni helluntaiseurakunnan aktiivi tekee), sillä elämäntapoina ne jättävät jälkeensä tuskaa ja uhreja. Homoseksuaalisuus tai heterous ei.


      • Kuisma
        Punakettu kirjoitti:

        Uskonnot ja homoseksuaalisuus on kyllä aika suosittuja aiheita joka paikassa nykyään, ja ovat ne varmaan aina olleet.

        Itse en ole homo, en myöskään bi. En silti näe mitään syytä edes pohtia homouden alkuperää sen tieteellisemmin, koska en todellakaan ymmärrä mitä väliä sillä on?

        Elämäntapa, mieltymykset jne. jotka EIVÄT VAHINGOITA MUITA ja antavat muillekin tilaa elää haluammallaan tavalla, eivät mielestäni ansaitse nykyisenlaista pommitusta erityisesti uskonnolliselta kansanosalta. Olisin yhtä tosissani toiseenkin suuntaan, jos naapurustossani asuisi militanttihomo, joka käännyttäisi "sielunhoidollaan" ja ties millä tavoilla heteroita homoseksuaaleiksi.

        Onko kristinusko synnynnäistä? Onko se opittu harhakuva ja aivopesun tai yhteiskunnan mädännäisyyden tuotosta, vai kenties oikeammin "tapa hallita heikkoja ja saada ihmiset odottamaan jotain kuolemanjälkeistä paratiisia" kuten Marx kutakuinkin asian uskoi olevan?

        Mitä väliä, kristitty on kristitty, ja hän tuntee ja kokee asiat kuten kokee. Ei minulla ole oikeutta hänen elämäntapaansa muuttaa, ei myöskään tuomita homoa eikä homoilla tuomita minua.

        Pedofiliaa tai huumerikollisuutta on turha tähän sekoittaa (kuten esimerkiksi moni helluntaiseurakunnan aktiivi tekee), sillä elämäntapoina ne jättävät jälkeensä tuskaa ja uhreja. Homoseksuaalisuus tai heterous ei.

        Tuo on sitä, mitä minä pidän järkevänä puheena.
        Hyvin laitettu.


      • nuori
        Kuisma kirjoitti:

        Tuo on sitä, mitä minä pidän järkevänä puheena.
        Hyvin laitettu.

        Synyessään homus on jo sisällä eli kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan. Se joko kiinnostaa tai ei, ei sitä voi määrätä! Paitsi pakottamalla...
        joka ei ole oikein

        oon tätä mielä!!!!


      • Esko

        Lue se.


      • homo
        martsa kirjoitti:

        Lesbo-palstalla käydään vähän samanlaista keskustelua aiheesta kristinusko ja lesbolaisuus. Mietin, onko se niin merkityksellistä onko syntynyt homoksi/lesboksi, vai onko seksuaalinen suuntautuminen kotitaustan, tms. vaikutusta. Onko täällä ketään, joka on joutunut pohtimaan seksuaalista identiteettiään nimenomaan kristillisen uskon valossa, ja jos, niin mihin lopputulemaan olet päätynyt? Siis, oletko hyväksynyt seksuaalisuutesi vai pidättynyt toteuttamasta sitä? Onko sielunhoidosta tai terapiasta ollut apua seksuaalisen identiteetin selvittämisessä?

        Jo lapsena ja nuorena teininä olin erilainen, vaistosin sen, vaikka en tarkkaan tiennyt, mitä erilaisuutta koin verrattuna ympärilläni oleviin nuoriin ja minulle tarjottuun roolimalliin.

        Aikuisuuden kynnyksellä tajusin olevani homo ja yksi erilaisuuden kokemisen myytti ratkesi kuin itsestään. Loput erilaisuudestani olen myöhemmin tajunnut yksilöllisyydeksi, omaksi persoonakseni.
        Minulle oli annettu paljon ulkoapäin odotuksia, joihin en voinut millään vastata.

        Uskon kysymykset ovat jossain vaiheesa askarruttaneet ja keskusteluni uskovaisten kanssa päätyneet poikkeuksetta rankkaan tuomitsemiseen homouteni johdosta, mutta myös muun ajattelutapani vuoksi. Vähitellen olen hyväksynyt itseni ja ottanut uskon vastaan osaksi elämääni homouteni kanssa.

        Nyt olen tasapainossa ja onnellinen.


      • hei
        Punakettu kirjoitti:

        Uskonnot ja homoseksuaalisuus on kyllä aika suosittuja aiheita joka paikassa nykyään, ja ovat ne varmaan aina olleet.

        Itse en ole homo, en myöskään bi. En silti näe mitään syytä edes pohtia homouden alkuperää sen tieteellisemmin, koska en todellakaan ymmärrä mitä väliä sillä on?

        Elämäntapa, mieltymykset jne. jotka EIVÄT VAHINGOITA MUITA ja antavat muillekin tilaa elää haluammallaan tavalla, eivät mielestäni ansaitse nykyisenlaista pommitusta erityisesti uskonnolliselta kansanosalta. Olisin yhtä tosissani toiseenkin suuntaan, jos naapurustossani asuisi militanttihomo, joka käännyttäisi "sielunhoidollaan" ja ties millä tavoilla heteroita homoseksuaaleiksi.

        Onko kristinusko synnynnäistä? Onko se opittu harhakuva ja aivopesun tai yhteiskunnan mädännäisyyden tuotosta, vai kenties oikeammin "tapa hallita heikkoja ja saada ihmiset odottamaan jotain kuolemanjälkeistä paratiisia" kuten Marx kutakuinkin asian uskoi olevan?

        Mitä väliä, kristitty on kristitty, ja hän tuntee ja kokee asiat kuten kokee. Ei minulla ole oikeutta hänen elämäntapaansa muuttaa, ei myöskään tuomita homoa eikä homoilla tuomita minua.

        Pedofiliaa tai huumerikollisuutta on turha tähän sekoittaa (kuten esimerkiksi moni helluntaiseurakunnan aktiivi tekee), sillä elämäntapoina ne jättävät jälkeensä tuskaa ja uhreja. Homoseksuaalisuus tai heterous ei.

        Jonkinlaisena uskovaisena voisin sanoa että ns. jumala loi kaikkea maailmaan ja eiköhän taas sen raamatun kuitenkin ihmiset kirjoittaneet. Joten tuskin homous mikään synti on. Rakkaus jotain ihmistä kohtaan on tuskin syntienlistalla. Fanaattiset ihmiset ja uskontoryhmät ovat pahasta ei periaatteessa usko.. joten en pidä uskoa myöskään aivopesuna.


      • toinen homo
        homo kirjoitti:

        Jo lapsena ja nuorena teininä olin erilainen, vaistosin sen, vaikka en tarkkaan tiennyt, mitä erilaisuutta koin verrattuna ympärilläni oleviin nuoriin ja minulle tarjottuun roolimalliin.

        Aikuisuuden kynnyksellä tajusin olevani homo ja yksi erilaisuuden kokemisen myytti ratkesi kuin itsestään. Loput erilaisuudestani olen myöhemmin tajunnut yksilöllisyydeksi, omaksi persoonakseni.
        Minulle oli annettu paljon ulkoapäin odotuksia, joihin en voinut millään vastata.

        Uskon kysymykset ovat jossain vaiheesa askarruttaneet ja keskusteluni uskovaisten kanssa päätyneet poikkeuksetta rankkaan tuomitsemiseen homouteni johdosta, mutta myös muun ajattelutapani vuoksi. Vähitellen olen hyväksynyt itseni ja ottanut uskon vastaan osaksi elämääni homouteni kanssa.

        Nyt olen tasapainossa ja onnellinen.

        Yhdyn kaikkeen edelliseen. Miten osasitkin tiivistää sen noin hyvin. :c)


      • Profession123
        Osmo kirjoitti:

        Olet väärässä.Homous kun tulee valinnan eteen niin,että se on oma valinta.Toisella on taipumus varastamaan,toisella juomaan,toinen tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan.On valittava oikein.Ei kukaan synny homoksi.

        Oman kokemukseni mukaan 90% homoista tulee rikkonaisista perheistä, loput 10% perivät ongelmakäyttäytymisensä muuta kautta. Seksuaalisen identiteetin kehitysvaiheessa tapahtuva trauma, aiheuttaa yleensä homouden, siitä huolimatta traumaksi kelpaa mikä tahansa kasvuvaiheessa tapahtunut trauma.

        Trauma liittyy kuitenkin läheisesti yleensä vanhempiin, äitiin tai isään, tämän vuoksi homous saa niin suuren kielon aikaiseksi ihmisessä, sillä alitajuisesti he eivät kestä seksuaalista poikkeamansa, varsinkin kun siihen liittyy yhteisölle pyhiä arvoja, kuten vanhempia. Homouden laatu riippuu siitä, kumpaan vanhempaa lapsella on tulehtuneet välit, jos äitiin niin hänestä tulee top ja jos isään niin bottom, tai toisin päin. Äidin puutetta korvataan kanamaisella käytöksellä, kun taas isän puutetta butch-tyyppisellä yltiömaskuliinisuudella.

        Yleisin harha homoseksualisteilla, on väittämä eläinkunnassa esiintyvästä homesudesta. Vaikka eläinkunnassa esiintyykin homoutta, esiintyy se vain joko vankeudessa tai naaraan puutteessa, tällöin kyseessä on biseksualismi. Eläin valitsee aina vastakkaisen sukupuolen normaalissa oloissa, ilman poikkeuksia samoin ihminen.


      • elämäeioleyksinkertaista

        Miksi homous aiheutuisi traumasta kun ei esim. narsismi, pedofilia, pyromania tai alkoholismikaan synny pelkästään traumasta? En vertaa näitä asioita keskenään vaan tuon vaan perspektiiviä aiheisiin joita on ehkä vaikea ymmärtää. Ylipäätänsä ihminen ei ole pelkästään kasvatuksen tai ympäristön tulos. Elämä ei ole niin yksinkertaista. Biologiset markkerit määräävät myös kokonaiskuvaa. Siksi ajattelen että poikkeavuuksiin vaikuttaa aina jokin muukin kuin ympäristö itsessään eikä homous ole trauman tuottamaa. 1970-luvulla ajateltiin homouden johtuvan testosteronin vajavuudesta mutta pian huomattiin että siihen vaikuttaa aivan muut muuttujat.


      • bear.is.the.best
        Profession123 kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan 90% homoista tulee rikkonaisista perheistä, loput 10% perivät ongelmakäyttäytymisensä muuta kautta. Seksuaalisen identiteetin kehitysvaiheessa tapahtuva trauma, aiheuttaa yleensä homouden, siitä huolimatta traumaksi kelpaa mikä tahansa kasvuvaiheessa tapahtunut trauma.

        Trauma liittyy kuitenkin läheisesti yleensä vanhempiin, äitiin tai isään, tämän vuoksi homous saa niin suuren kielon aikaiseksi ihmisessä, sillä alitajuisesti he eivät kestä seksuaalista poikkeamansa, varsinkin kun siihen liittyy yhteisölle pyhiä arvoja, kuten vanhempia. Homouden laatu riippuu siitä, kumpaan vanhempaa lapsella on tulehtuneet välit, jos äitiin niin hänestä tulee top ja jos isään niin bottom, tai toisin päin. Äidin puutetta korvataan kanamaisella käytöksellä, kun taas isän puutetta butch-tyyppisellä yltiömaskuliinisuudella.

        Yleisin harha homoseksualisteilla, on väittämä eläinkunnassa esiintyvästä homesudesta. Vaikka eläinkunnassa esiintyykin homoutta, esiintyy se vain joko vankeudessa tai naaraan puutteessa, tällöin kyseessä on biseksualismi. Eläin valitsee aina vastakkaisen sukupuolen normaalissa oloissa, ilman poikkeuksia samoin ihminen.

        Hyvä, että sinulla on taas prosentit noin tarkkaan tiedossa ja nekin ihan omasta kokemuksesta. Paljonkohan oli tutkimuksen otanta ja miten ihmeessä olet noin huono treffeillä: pelkät surkeat ihmiset osannut valita, 100% pelkkiä rikkinäisiä ja onnettomia?

        Top/bottom, kana/butch -käytösluonnehdintasi ovat kyllä pelkkää mutua. Mä olen ainakin syntynyt ihmiseksi ja mieheksi ja se riittää aika pitkälle.

        "Homesudesta" en ole kuullutkaan, mikä se on? Onko se jokin silver wolf? Samoin jäin miettimään, että en ole yhtään ihmistä tavannut, heteroa enkä homoa, joissa olisi "suuri kielo", vaikka olisi kenties huumorin kukka rintapielessä :D


      • bear.is.the.best
        bear.is.the.best kirjoitti:

        Hyvä, että sinulla on taas prosentit noin tarkkaan tiedossa ja nekin ihan omasta kokemuksesta. Paljonkohan oli tutkimuksen otanta ja miten ihmeessä olet noin huono treffeillä: pelkät surkeat ihmiset osannut valita, 100% pelkkiä rikkinäisiä ja onnettomia?

        Top/bottom, kana/butch -käytösluonnehdintasi ovat kyllä pelkkää mutua. Mä olen ainakin syntynyt ihmiseksi ja mieheksi ja se riittää aika pitkälle.

        "Homesudesta" en ole kuullutkaan, mikä se on? Onko se jokin silver wolf? Samoin jäin miettimään, että en ole yhtään ihmistä tavannut, heteroa enkä homoa, joissa olisi "suuri kielo", vaikka olisi kenties huumorin kukka rintapielessä :D

        "Kieloista" huolimatta (tai ehkä juuri niiden takia) nostan keskustelua...


      • bear.is.the.best

        Tämä ketju ei ollut "kukaan ei synny hulluksi" ;D mutta olet kyllä aika vahva kandidaatti.

        Otahan lisää kupposta, niin jutut paranee ;D


      • bear.is.the.best

        Aapo, tonttujen ruunattu kuningas, vielä vaan jaksaa punnertaa samaa virttä... ;D

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12840165/saako-suomi24n

        Ken vanhoja muistaa, niin sitä usb-tikulla silmään, mutta koskaan et vastannut viimeiseen kysymykseeni :( niin täytyi se nostaa, koska se on 3 vuotta vaivannut minua suuresti...


    • Skyline

      Itse asiassa olen samaa mitä englanninkielinen suomen leijona. ihmiset, ympäristö ja kaikki seikat muokkaa ihmiset sellaisiksi mitä ne ovat. Uskon vain että ihmisillä ei ole ollenkaan seksuaalista suuntautumista suuntaan tai toiseen. Se muodustuu vasta sitten noin murrosiän tiennoilla.
      Lyhyesti: Kukaan ei synny homoksi, mutta ei heteroksikaan.

      • JustAnotherQueer

        Ympäristö voi muokata seksuaalisuuden ilmentymistä, mutta itse seksuaaliseen suuntautumiseen se ei vaikuta. Ihmisen seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, jonka ilmenemismuotoihin voi ympäristö jossain määrin vaikuttaa.

        Ei yksin kasvavalla ihmisellä seksuaalisuus jää kehittymättä. Tämä on havaittu esimerkiksi ns. "susilapsilla", jotka ovat kasvaneet varhaislapsuutensa eristyksissä muista ihmisistä.


      • Skyline
        JustAnotherQueer kirjoitti:

        Ympäristö voi muokata seksuaalisuuden ilmentymistä, mutta itse seksuaaliseen suuntautumiseen se ei vaikuta. Ihmisen seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, jonka ilmenemismuotoihin voi ympäristö jossain määrin vaikuttaa.

        Ei yksin kasvavalla ihmisellä seksuaalisuus jää kehittymättä. Tämä on havaittu esimerkiksi ns. "susilapsilla", jotka ovat kasvaneet varhaislapsuutensa eristyksissä muista ihmisistä.

        Sanotaan vaikka että tuleminen heteroksi on yleisempi ns. normaali juttu. Mutta että uskon edelleen tällaisessa tiheään asutussa ympäristössä ympäristön vaikuttavan seksuaalisen suuntautumiseen. koska keskellä ei mitään ei ole vaikuttavaa niin noin 99% varmuudella ihmisestä tulee hetero.


      • JustAnotherQueer
        Skyline kirjoitti:

        Sanotaan vaikka että tuleminen heteroksi on yleisempi ns. normaali juttu. Mutta että uskon edelleen tällaisessa tiheään asutussa ympäristössä ympäristön vaikuttavan seksuaalisen suuntautumiseen. koska keskellä ei mitään ei ole vaikuttavaa niin noin 99% varmuudella ihmisestä tulee hetero.

        Miten oikein selität sen, että tässä heterouden kyllästämässä kulttuurissa, jossa heterous on itsestäänselvä normi ja kaikki muu "poikkeavaa", kuitenkin syntyy homoseksuaalisia ihmisiä?

        Miten selität sen, että lähestulkoon kaikilla homoilla on heterovanhemmat ja ns. "normaali" perhe, eikä heidän läheisissä ihmissuhteissaan ole mitään heteroista tilastollisesti merkitsevästi poikkeavaa?

        Miten siis oikein selität sen, että huolimatta täysin heterouteen kasvattavasta lähiympäristöstä ja kulttuurista, jotkut ihmiset silti ovat homoseksuaaleja ja ihastuvat ja rakastuvat vain samaa sukupuolta oleviin?


      • jeesu
        JustAnotherQueer kirjoitti:

        Ympäristö voi muokata seksuaalisuuden ilmentymistä, mutta itse seksuaaliseen suuntautumiseen se ei vaikuta. Ihmisen seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, jonka ilmenemismuotoihin voi ympäristö jossain määrin vaikuttaa.

        Ei yksin kasvavalla ihmisellä seksuaalisuus jää kehittymättä. Tämä on havaittu esimerkiksi ns. "susilapsilla", jotka ovat kasvaneet varhaislapsuutensa eristyksissä muista ihmisistä.

        "Ei yksin kasvavalla ihmisellä seksuaalisuus jää kehittymättä. Tämä on havaittu esimerkiksi ns. "susilapsilla", jotka ovat kasvaneet varhaislapsuutensa eristyksissä muista ihmisistä."

        Näillä susilapsilla ei ollut todellakaan mitään seksuaalista taipumusta, eli eivät osoittaneet mitään seksuaalista kiinnostusta ihmisiin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe