Marjoista tykkään

olevaisuuden kulkija

YLE Päivä tunnissa

Pitäisikö kaupallinen marjanpoiminta rajata jokamiehenoikeuden ulkopuolelle?

http://areena.yle.fi/radio/1625513

... alkaa noin 29.30

puhutaan täyttä asiaa, mutta jokainen kuuntelija "kuulkoon" omalla matkallaan elämänkoulussa

20

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M Ustikka
    • Urnoe

      Mistä tässä on kyse?

    • sopumarjaan

      Ulkomaalta tulevat marjanpoimijat pitää ottaa vastaan ystävällisesti. Metsissä riittää marjoja jokaiselle. Pahan olon purkaminen heihin on kohtuutonta.

      • poimin ne sinulle

        olet ihan varppina oikeessa olen samaa mieltä sun kaa ja silti suurin osa jää poimimatta ei riidelä luonnon antimista kaikilla on mahikset hakee tai ostaa luonnon antimia. itse olen saanu joka vuosi sen minkä itse ja perheeni tarvii tänäkin vuonna olen poininut lakkoja yli tarpeen niipä olen antanut ystävilleni 30L ja on hyvä mieli. eikä ole ulkomaalaiset haitannut


    • Urnoe

      Niin, onko tätä vastaan sitten oku?

    • Lakkaa möisin

      Onko Hyryllä marjanostajaa torilla?

      • Kaitaansalmella

        Kuulin että Jansa maksaa Sotkamossa 16e/kg


      • Kaitaansalmella
        Kaitaansalmella kirjoitti:

        Kuulin että Jansa maksaa Sotkamossa 16e/kg

        Tiedustelin niin ostavat vain Thai poimijoilta.


      • torimuori

        onhanse lassi ja soita


      • olliruikko

        no lassi on


    • Akseli-Jooseppi

      Ruottissa meinaavat lailla kieltää ulkomaalaisten marjanpoiminnan. Ei kuulemma ole enää mittään jokamiehen-juttua se, vaan läpikaupallista toimintaa. Siellähän ne bulkarilaiset on niitten riesana, kerjäävät nyt sossusta rahaa kun ei ole menny marjabisnekset putkeen.

      • MiksaKakkonen

        Iliman muuta Suomessakin pitää lailla kieltää nykyinen ulkomaalaisten poimijoiden käytttö luonnonmarjojen poiminnassa.
        Nyt ulkolaiset ovat työsuhteessa marjanvälittäjiin/jalostajiiin.
        He eivät esim. voi myydä vapaasti marjojaan muille välittäjille.

        Jokamiehenoikeudet eivät kuullu tälläisen toiminnan piiriin.


    • Syksyn nautinto alko

      Voi ku komeita miehiä nuo thaikut!!!!!!Ei kyllä haittaa vaikka poimivat.Iloa silmälle.
      Täälä syrjäkylissä on vain nahka-pää pujopartoja YÄK!Ei niitä erota toisistaan edes hajun perusteella.

      • MissäSuiHin

        Missähän on viime vuotinen thaineitokainen Sui Hin ?
        Eilen oli kyllä joku thai-nainen maastossa, mutta taisi olla jo eläkeiässä.
        Pertana eilen pari kommandopäistä hujoppia tuli kohti...ja heti peräännyin ja nojasin pehfani puuta vasten ettei tee ruotsalaishommia.
        No taisivat säikähtää nylykypuukkoa vyötärölläni ja siirtyivät kauemmaksi.


      • miun puolest

        poimikoon marjasa ja nusikkoot ken heille antaa>... molempaa löytyy ihan riittävästi;...


      • Kl-mies
        miun puolest kirjoitti:

        poimikoon marjasa ja nusikkoot ken heille antaa>... molempaa löytyy ihan riittävästi;...

        käräjille käräjille nämäki!


    • Omama

      Lailla pitää kieltää tuo! Omat maat mustikka,sano.

    • Elselt

      Poimkoo ken lystää. Muuteha ne sinne mettään mätänöö.

    • naapurintuttö

      niin mieki tykkään!

    • Eilen tuli A2:ssa

      Eilen tuli A2:ssa tästä ohjelmaa. Eihän tuo niin pahalta näyttäny....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe