YLE Päivä tunnissa
Pitäisikö kaupallinen marjanpoiminta rajata jokamiehenoikeuden ulkopuolelle?
http://areena.yle.fi/radio/1625513
... alkaa noin 29.30
puhutaan täyttä asiaa, mutta jokainen kuuntelija "kuulkoon" omalla matkallaan elämänkoulussa
Marjoista tykkään
20
285
Vastaukset
- M Ustikka
Ilta Sanomat:
"Asiantuntija innostui: Romanikerjäläiset marjametsään - "asia aktivoidaan heti maanantaina"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288486716408.html" - Urnoe
Mistä tässä on kyse?
- sopumarjaan
Ulkomaalta tulevat marjanpoimijat pitää ottaa vastaan ystävällisesti. Metsissä riittää marjoja jokaiselle. Pahan olon purkaminen heihin on kohtuutonta.
- poimin ne sinulle
olet ihan varppina oikeessa olen samaa mieltä sun kaa ja silti suurin osa jää poimimatta ei riidelä luonnon antimista kaikilla on mahikset hakee tai ostaa luonnon antimia. itse olen saanu joka vuosi sen minkä itse ja perheeni tarvii tänäkin vuonna olen poininut lakkoja yli tarpeen niipä olen antanut ystävilleni 30L ja on hyvä mieli. eikä ole ulkomaalaiset haitannut
- Urnoe
Niin, onko tätä vastaan sitten oku?
- Lakkaa möisin
Onko Hyryllä marjanostajaa torilla?
- Kaitaansalmella
Kuulin että Jansa maksaa Sotkamossa 16e/kg
- Kaitaansalmella
Kaitaansalmella kirjoitti:
Kuulin että Jansa maksaa Sotkamossa 16e/kg
Tiedustelin niin ostavat vain Thai poimijoilta.
- torimuori
onhanse lassi ja soita
- olliruikko
no lassi on
- Akseli-Jooseppi
Ruottissa meinaavat lailla kieltää ulkomaalaisten marjanpoiminnan. Ei kuulemma ole enää mittään jokamiehen-juttua se, vaan läpikaupallista toimintaa. Siellähän ne bulkarilaiset on niitten riesana, kerjäävät nyt sossusta rahaa kun ei ole menny marjabisnekset putkeen.
- MiksaKakkonen
Iliman muuta Suomessakin pitää lailla kieltää nykyinen ulkomaalaisten poimijoiden käytttö luonnonmarjojen poiminnassa.
Nyt ulkolaiset ovat työsuhteessa marjanvälittäjiin/jalostajiiin.
He eivät esim. voi myydä vapaasti marjojaan muille välittäjille.
Jokamiehenoikeudet eivät kuullu tälläisen toiminnan piiriin.
- Syksyn nautinto alko
Voi ku komeita miehiä nuo thaikut!!!!!!Ei kyllä haittaa vaikka poimivat.Iloa silmälle.
Täälä syrjäkylissä on vain nahka-pää pujopartoja YÄK!Ei niitä erota toisistaan edes hajun perusteella.- MissäSuiHin
Missähän on viime vuotinen thaineitokainen Sui Hin ?
Eilen oli kyllä joku thai-nainen maastossa, mutta taisi olla jo eläkeiässä.
Pertana eilen pari kommandopäistä hujoppia tuli kohti...ja heti peräännyin ja nojasin pehfani puuta vasten ettei tee ruotsalaishommia.
No taisivat säikähtää nylykypuukkoa vyötärölläni ja siirtyivät kauemmaksi. - miun puolest
poimikoon marjasa ja nusikkoot ken heille antaa>... molempaa löytyy ihan riittävästi;...
- Kl-mies
miun puolest kirjoitti:
poimikoon marjasa ja nusikkoot ken heille antaa>... molempaa löytyy ihan riittävästi;...
käräjille käräjille nämäki!
- Omama
Lailla pitää kieltää tuo! Omat maat mustikka,sano.
- Elselt
Poimkoo ken lystää. Muuteha ne sinne mettään mätänöö.
- naapurintuttö
niin mieki tykkään!
- Eilen tuli A2:ssa
Eilen tuli A2:ssa tästä ohjelmaa. Eihän tuo niin pahalta näyttäny....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947876- 1733766
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492507- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281940- 481902
- 601778
- 191773