html5 on suurin persereikä

html5-vihaaja

mitä it-maalmassa on pitkään aikaan ollut

Flash-mainokset on sentään helppo suodattaa pois...

27

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xalan

      Hauskinta tässä on se ettei kaltaisesi juntit uhkumisesta huolimatta voi estää kehitystä :)

      Terveisin web-sovelluskehittäjä ja ex-Windows koodari.

    • 8

      Mainoksetko on ainoa perustelu?

      • eiks niin?

        Minusta aloittaja puhuu kyllä asiaa. html5 koodiin on huomattavasti helpompi "ujuttaa" mainoksia ilman että mikään adblokki niitä kykenisi suodattelemaan.

        Ja mainoksethan ovat Windows käyttäjille virusten ja matojen jälkeen heti seuraavaksi pahin riesa. Linux ja Osx käyttäjille pahin.


      • mainokset ärsyttää
        eiks niin? kirjoitti:

        Minusta aloittaja puhuu kyllä asiaa. html5 koodiin on huomattavasti helpompi "ujuttaa" mainoksia ilman että mikään adblokki niitä kykenisi suodattelemaan.

        Ja mainoksethan ovat Windows käyttäjille virusten ja matojen jälkeen heti seuraavaksi pahin riesa. Linux ja Osx käyttäjille pahin.

        rahattomia linkku-urpoja todella ankarasti, varsinkin windows-mainokset, niistä saapi urpo hetimiten hirvittävän raivarin johonka ei mitkään rohdotkaan tehoa, loputonta sudottelua ja sadattelua aiheuttavat ja kaikkinainen muu toiminta silloin urpolla estyy pitkiksi aikakausiksi kerrallaan !


      • jee jee
        mainokset ärsyttää kirjoitti:

        rahattomia linkku-urpoja todella ankarasti, varsinkin windows-mainokset, niistä saapi urpo hetimiten hirvittävän raivarin johonka ei mitkään rohdotkaan tehoa, loputonta sudottelua ja sadattelua aiheuttavat ja kaikkinainen muu toiminta silloin urpolla estyy pitkiksi aikakausiksi kerrallaan !

        Et taida nyt ymmärtää, mistä oikeasti on edes kyse kun selität jotain tuollaista soopaa.


      • eihän se
        jee jee kirjoitti:

        Et taida nyt ymmärtää, mistä oikeasti on edes kyse kun selität jotain tuollaista soopaa.

        ymmärräkkään. Se on täällä vain räkyttämässä.


      • eihän se kirjoitti:

        ymmärräkkään. Se on täällä vain räkyttämässä.

        niin vähän arvelinkin.


    • Beve Stallmer

      "No question, [the] world is going HTML5," said Microsoft's Steve Ballmer at Gartner Symposium last week. He's not alone. Google CEO Eric Schmidt calls it "the next step in browsers

    • Html5 mainos

      Jos applen ja microsoftin kaltaiset firmat tukevat html5:ttä, niin sehän johtuu juurikin mainoksista - ymmärtäähän sen sanomattakin.
      Ja taas tuulipukuja viedään urakalla.

    • Windows 8

      "Jos applen ja microsoftin kaltaiset firmat tukevat html5:ttä, niin sehän johtuu juurikin mainoksista - ymmärtäähän sen sanomattakin.
      Ja taas tuulipukuja viedään urakalla. "

      Siis mitä ihmettä sä yrität sanoa?

    • Tahnat kiehumaan

      HTML5 saadaan ainakin koneet kuumiksi, vie meinään sikana prossutehoa verrattuna Flashiin.

      • HTML5 ei pysty kuluttamaan yhtään prosessoritehoa kun se ei ole mikään ohjelma vaan standardi. Mahdotonta siis.


      • Aivopierujen uhri
        M-Kar kirjoitti:

        HTML5 ei pysty kuluttamaan yhtään prosessoritehoa kun se ei ole mikään ohjelma vaan standardi. Mahdotonta siis.

        Tehdään käyttöjärjestelmästäkin standardi niin ei tarvita edes prosessoreita jee!!!!

        No jokainen voi katsoa miten paljon kone käyttää muistia ja prossutehoa Youtuben html5 versio vs Flash versio, aika paska standardi.

        ps: älä pössyttele enempää!


      • Aivopierujen uhri kirjoitti:

        Tehdään käyttöjärjestelmästäkin standardi niin ei tarvita edes prosessoreita jee!!!!

        No jokainen voi katsoa miten paljon kone käyttää muistia ja prossutehoa Youtuben html5 versio vs Flash versio, aika paska standardi.

        ps: älä pössyttele enempää!

        Laita vähemmän prossua ja muistia kuormittava HTML5 jos tällä mukamas jotain merkitystä.


      • Aivopierujen uhri kirjoitti:

        Tehdään käyttöjärjestelmästäkin standardi niin ei tarvita edes prosessoreita jee!!!!

        No jokainen voi katsoa miten paljon kone käyttää muistia ja prossutehoa Youtuben html5 versio vs Flash versio, aika paska standardi.

        ps: älä pössyttele enempää!

        Käyttöjärjestelmien arkkitehtuurille on jo standardi, eli unix. Saat niin nopean ja suorituskykyisen kun haluat valitsemalla nopeamman unixin.

        HTML5 on standardi sille miten selain toteuttaa sisällön toistoa. Voit valita niin nopean ja vähän muistia käyttävän selaimen kuin haluat.


      • Markkinarako puutuu
        M-Kar kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmien arkkitehtuurille on jo standardi, eli unix. Saat niin nopean ja suorituskykyisen kun haluat valitsemalla nopeamman unixin.

        HTML5 on standardi sille miten selain toteuttaa sisällön toistoa. Voit valita niin nopean ja vähän muistia käyttävän selaimen kuin haluat.

        Mistä saan aina vaan nopeamman unixin?


      • varmaan samasta
        Markkinarako puutuu kirjoitti:

        Mistä saan aina vaan nopeamman unixin?

        paikasta kun sen virusvapaan linkkuran !


      • Markkinarako puutuu kirjoitti:

        Mistä saan aina vaan nopeamman unixin?

        Jotain lähemmäksi 300 vaihtoehtoa, saa vapaasti valita.


      • on mistä valita
        M-Kar kirjoitti:

        Jotain lähemmäksi 300 vaihtoehtoa, saa vapaasti valita.

        virusvapaa linkkura :

        http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware

        Viruses

        * 42 [25][26]
        * Arches [27]
        * Alaeda - Virus.Linux.Alaeda[28]
        * Bad Bunny - Perl.Badbunny[6][29]
        * Binom - Linux/Binom[30]
        * Bliss - requires root privileges
        * Brundle[31]
        * Bukowski[32]
        * Caveat [33][34]
        * Coin [35][36]
        * Diesel - Virus.Linux.Diesel.962[37]
        * Hasher [38][39]
        * Kagob a - Virus.Linux.Kagob.a[40]
        * Kagob b - Virus.Linux.Kagob.b[41]
        * Lacrimae (aka Crimea) [42][43]
        * MetaPHOR (also known as Simile)[44]
        * Nuxbee - Virus.Linux.Nuxbee.1403[45]
        * OSF.8759
        * PiLoT[46][47]
        * Podloso - Linux.Podloso (The iPod virus)[48][49]
        * RELx [50]
        * Rike - Virus.Linux.Rike.1627[51]
        * RST - Virus.Linux.RST.a[52] (known for infecting Korean release
        of Mozilla Suite 1.7.6 and Thunderbird 1.0.2 in September 2005[53])
        * Satyr - Virus.Linux.Satyr.a[54]
        * Staog - obsoleted by updates
        * Vit - Virus.Linux.Vit.4096[55]
        * Winter - Virus.Linux.Winter.341[56]
        * Winux (also known as Lindose and PEElf)[57]
        * Wit virus[58]
        * ZipWorm - Virus.Linux.ZipWorm[59]

        ei ole pulaa vaihtoehdoista ainakaan ..


      • on mistä valita kirjoitti:

        virusvapaa linkkura :

        http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware

        Viruses

        * 42 [25][26]
        * Arches [27]
        * Alaeda - Virus.Linux.Alaeda[28]
        * Bad Bunny - Perl.Badbunny[6][29]
        * Binom - Linux/Binom[30]
        * Bliss - requires root privileges
        * Brundle[31]
        * Bukowski[32]
        * Caveat [33][34]
        * Coin [35][36]
        * Diesel - Virus.Linux.Diesel.962[37]
        * Hasher [38][39]
        * Kagob a - Virus.Linux.Kagob.a[40]
        * Kagob b - Virus.Linux.Kagob.b[41]
        * Lacrimae (aka Crimea) [42][43]
        * MetaPHOR (also known as Simile)[44]
        * Nuxbee - Virus.Linux.Nuxbee.1403[45]
        * OSF.8759
        * PiLoT[46][47]
        * Podloso - Linux.Podloso (The iPod virus)[48][49]
        * RELx [50]
        * Rike - Virus.Linux.Rike.1627[51]
        * RST - Virus.Linux.RST.a[52] (known for infecting Korean release
        of Mozilla Suite 1.7.6 and Thunderbird 1.0.2 in September 2005[53])
        * Satyr - Virus.Linux.Satyr.a[54]
        * Staog - obsoleted by updates
        * Vit - Virus.Linux.Vit.4096[55]
        * Winter - Virus.Linux.Winter.341[56]
        * Winux (also known as Lindose and PEElf)[57]
        * Wit virus[58]
        * ZipWorm - Virus.Linux.ZipWorm[59]

        ei ole pulaa vaihtoehdoista ainakaan ..

        Käyttää vaikka Ubuntua jos haluaa virusvapautta.


      • ei ne leviä
        on mistä valita kirjoitti:

        virusvapaa linkkura :

        http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware

        Viruses

        * 42 [25][26]
        * Arches [27]
        * Alaeda - Virus.Linux.Alaeda[28]
        * Bad Bunny - Perl.Badbunny[6][29]
        * Binom - Linux/Binom[30]
        * Bliss - requires root privileges
        * Brundle[31]
        * Bukowski[32]
        * Caveat [33][34]
        * Coin [35][36]
        * Diesel - Virus.Linux.Diesel.962[37]
        * Hasher [38][39]
        * Kagob a - Virus.Linux.Kagob.a[40]
        * Kagob b - Virus.Linux.Kagob.b[41]
        * Lacrimae (aka Crimea) [42][43]
        * MetaPHOR (also known as Simile)[44]
        * Nuxbee - Virus.Linux.Nuxbee.1403[45]
        * OSF.8759
        * PiLoT[46][47]
        * Podloso - Linux.Podloso (The iPod virus)[48][49]
        * RELx [50]
        * Rike - Virus.Linux.Rike.1627[51]
        * RST - Virus.Linux.RST.a[52] (known for infecting Korean release
        of Mozilla Suite 1.7.6 and Thunderbird 1.0.2 in September 2005[53])
        * Satyr - Virus.Linux.Satyr.a[54]
        * Staog - obsoleted by updates
        * Vit - Virus.Linux.Vit.4096[55]
        * Winter - Virus.Linux.Winter.341[56]
        * Winux (also known as Lindose and PEElf)[57]
        * Wit virus[58]
        * ZipWorm - Virus.Linux.ZipWorm[59]

        ei ole pulaa vaihtoehdoista ainakaan ..

        JA kuitenkaan MIKÄÄN noista ei leviä. Noilla ei siis ole merkitystä niin kauan kun ne on tehty vain laboratorio-olosuhteisiin ja toimii vain siinä.


      • Haluan nopeamman
        M-Kar kirjoitti:

        Jotain lähemmäksi 300 vaihtoehtoa, saa vapaasti valita.

        Mistä saan vielä nopeamman unixin?


      • Haluan nopeamman kirjoitti:

        Mistä saan vielä nopeamman unixin?

        Netistähän niitä voi ladata. Esimerkiksi tietokoneellesi räätälöity Gentoo on aika vauhdikas.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Netistähän niitä voi ladata. Esimerkiksi tietokoneellesi räätälöity Gentoo on aika vauhdikas.

        "Netistähän niitä voi ladata. Esimerkiksi tietokoneellesi räätälöity Gentoo on aika vauhdikas. "

        Jahas ja sitten alkoi taas näyttely ja itselvaheessa eläminen, että ilnuxit olisi jotain unixeja, ja että WIndows ei olisi. Pitääkö sut tästäkin ownata se 10 kertaa ennen kuin hiljenet - sähän olet oikeasti ihan lapsen tasolla koko jätkä.

        Eiks sua oikeasti hävetä jauhaa tota roskaa täällä päivät pitkät?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Netistähän niitä voi ladata. Esimerkiksi tietokoneellesi räätälöity Gentoo on aika vauhdikas. "

        Jahas ja sitten alkoi taas näyttely ja itselvaheessa eläminen, että ilnuxit olisi jotain unixeja, ja että WIndows ei olisi. Pitääkö sut tästäkin ownata se 10 kertaa ennen kuin hiljenet - sähän olet oikeasti ihan lapsen tasolla koko jätkä.

        Eiks sua oikeasti hävetä jauhaa tota roskaa täällä päivät pitkät?

        LSB linuxit ovat kaikki unix arkkitehtuurin mukaisia. LSB standardi perustuu suoraan Singe Unix Specificationiin ja kaikki unix arkkitehtuurin ominaisuudet pätevät, eli miten menee tiedosto-oikeudet, POSIX API, kaikki ovat tiedostoja, peruskomennot jne.

        Windows ei ole unix arkkitehtuurin mukainen. Sen näkee jo kummallisista oikeuskäytännöistä, ei tajua unix komentoja kuten make, chmod yms. mistään kansiosta ei löydy laitteita mutta sen sijaan on jotain käsittämättömiä asemakirjaimia, tiedostonimissä ei tehdä kirjainkoolle eroa kuten unixeissa, tekstitiedostojen rivinvaihdotkin ovat jotain muuta kuin mitä unixeissa.

        Eli todista millä tavalla Windows on Single Unix Specificationin mukainen niin nähdään kuka on jälleen kerran ounattu ja kuka ei.


    • yhteinen ongelma?

      Veikkaan että kysymys nettimainoksista on kerrankin yhteinen ongelma meille kaikille, oli sitten winkura tai linux käyttäjä?

      • yes yes

        Naulan kantaan!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe