Tutullamme on irliksiä ja rottweilereitä, ylienergisiä sellaisia.
Hänellä koirat asuvat ulkona koppitarhoissa. Koirilla on riimut (vedonestoriimut) päässä, niillä myös lenkkeillään. Hän käyttää koiria pulkan ja kärryjen vetoon, joten koiruuksilla on kova kunto.
Omakin koirani on ylienerginen ja tekee ilkeyksiä, mutta tuttuni sai sen ruotuun.
Hän juoksuttaa koiraa vedonestoriimulla, ensin noin 5 min ja tauko, 5 min ja tauko, määrää itse tahdin. sitten reipasta ravia 10min putkeen, koira alkaa väsyä ja haluaa pysähtyä, jolloin komennetaan ja taas vauhtia, jos koira laskee kävelyyn hoputetaan koiraa äärimmilleen ja lasketaan normijuoksuun. Hyvä apuväline on juoksutusraippa, koira kunnioittaa sitä ja juoksee sitä "pakoon" ympyrällä.
välissä parin minuutin taukoja. koira raviin, käsketään tavista reippaampaa ravia ja annetaan juosta, jos ja kun koira hidastaa, napautetaan raipalla ja pakotetaan koira äärivauhtiin, raipannapautus-kiskaisu, jne.juoksutetaan 5min.
hänen koiransa juoksevat päivittäin valjailla. vedonestoriimun lenkki laitetaan valjaisiin etujalkojen väliin narulla kiinni ja sivuilta kylkiin, jolloin koira on alistettu ja sen täytyy totella ihmistä. koirat juoksevat päivittäin 20min, 5 min kävelyä, 20min, 5 min kävelyä ja 20min kovaa juoksua, loppuravit.
Koira on liian energinen-> riehuu ja rähisee
7
305
Vastaukset
- Ravihevonen.
Niin, mikä tämän aloituksen idea oli?
- Tuohan kuullostaa
jo vähän sellaiselta toiminnalta johon eläinsuojelu saisi vaikka puuttua. ETtä voi olla laiska tyyppi. Potkase se jätkä lenkille niiden koirien kanssa. 10 kilsan lenkki jokaisen kanssa erikseen, niin poistuu mielestä tollaset hörhöilyt.
Ja kerrotko vielä että koirat on ulkokoiria ympäri vuoden? Helvetti, rotikat on sisäkoiria, eihän niillä ole kunnon turkkiakaan. Sama juttu irlanninsettereillä. - skitzsoo
Tuttavasi on outo. Kohtelee koiria kuin hevosia. Koira on älykkäämpi ja sosiaalisempi. Koirat kärsivät tuollaisesta kohtelusta, se on varma. Energisellä koiralla pitää olla mielekästä tekemistä, eikä tuollaista pakottamista. Onkohan tuo tottakaan vai aloittajan mielikuvituksen tuotetta?
- provomikälie
Provo
- jaa että
mikä ihmeen vedonestoriimu??? O.o
- Joobax
No kyllä mä sanoisin, että tekee parempaa sekä koiralle että isännälle, kun isäntä laittaa tennarit jalkaan ja lähtee rehellisesti juoksemaan koiran kanssa. Ja koira tietysti vetää ;) Mut ei toi kuluta muuta kuin sen fyysisen energian ja työkoirat vaatii hommia myös nupilleen, vaikka sitten sitä pulkan vetoa. Siihen tommonen ympyrää juokseminen ei auta. Kaikenkukkuraks mä teen koiran kanssa kaikki ilman pakotteita, ja koiran pitää tehdä hommia mun kanssa innoissaan ja iloisesti. Ei tolleen piiskalla uhaten.
Enpä mää muutenkaan jaksais seistä missään kentällä juoksuttamassa koiraa ympyrää edes tota 20 min... Ennemmin meen vaikka agilityradalle ja hoidetaan homma mielekkäämmin siellä. - peppimo
eikä 25min lenkkeilyä päivässä muutenkaan riitä koiralle :D meijän koira saa liikuntaa vähintää 40min plus pissa-kakka- lenkit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351