Finnairin lento Phuketiin

nyt matkaan käy hän

Finnair lentää ensi talvena Phuketin-lennot Airbus 330-koneilla. Koneessa on istumapaikat 2 4 2. Pariskuntana ollaan lähdössä ja halutaan ehdottomasti tuollaiselle "kahden penkin paikalle" - riittääköhän niitä lähtöselvitykseen saakka, vai täytyykö suosiolla pulittaa 15 e/naama/suunta ja näin varmistaa paikat?! Tekee siis 60 euroa yhteensä.

Meille siis riittää ihan normipaikat, exit-paikka maksaakin jo 60 e / naama/suunta.

Tänä kesänä New Yorkin reissulla kävi niin, että paluumatkalla jouduimme neljän penkin riville. No onneksi kuitenkin reunaan, muttei matkustusmukavuus ollut aivan sama kuin istua vain kahdelleen :) Tämä oli siis reittilento.

50

3924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteellista

      Jos haluat varmistaa että istutte kahdestaan reunan ikkunapaikoilla niin suosittelisin kyllä maksamaan tuon 60 euroa siitä ilosta. Tuskin lomabudjetti on tuosta kiinni? Pahimmillaan kun joudutte istumaan kokonaan erillään toisistanne.

      • Chalong bay

        Minä maksaisin mielelläni tuon € 60, että pääsisin kahden penkin paikoille.

        Viime talvena maksoin € 400 Comfort-luokan paikasta Phuketin-reissulla. Jos vain mahdollista, niin jatkossakin olen valmis maksamaan extraa joko kahden penkin paikoista tai jopa Comfort-luokasta.

        Hyvää matkaa!


    • helppoa huoletonta

      Eikö lomalennoille voi varata siis samalla istumapaikkaa kun varaa matkan ? Kyllä se reittilennolla Bangkokiin onnistuu tuohon samaan hintaan , Finnairin nettisivuilla helposti jopa.
      Onko muita lisämaksuja vielä lennollanne kuuluuko ruokailu, viihdekeskus, huopa ja tyyny samaan hintaan kuten reittilennolla ? Kaikki tuollainen lisämaksujen maksaminen lomalennoilla nostaa matkan hinnan aivan uusiin ulottumiin.

    • Keväällä 2012

      Hei.
      Me lennettiin viime maaliskuussa Finnairin reittilennolla Hesa-Bangkok-Hesa. Lennot oli ostettu jo paljon aikaisemmin, ja silloin vielä ei paikkoja voinut varata. Mutta muistaakseni n. kuukautta aikaisemmin mentiin finnairin sivuille ja annettiin lennon numero matkalippujen koodit. Siitä päästiin varaamaan paikat. Sivulle aukesi koneen pohjapiirros, josta näkyi jo varatut ja vielä vapaat paikat, joista sitten ruksitettiin yksi keskirivi -meille se 4 istuimen keskirivi oli sopiva, kun oltiin perheen kanssa matkassa. Samalla varattiin tietysti myös paluulennon paikat. Saatiin paikoista varmistus sähköpostiin.
      Varaus ei maksanut mitään. Siis ei mitään. Myös ruokailu, viihdekeskus, huopa ja tyyny kuuluivat samaan hintaan, lisäksi ruokajuomat (2 olutta/viiniä aterialla). Limsat ja vedet olivat ilmaisia ja niitä sai hakea lennon aikana koneen peräosasta.
      Eli tuo oli siis reittilento Bangkokiin, mutta jos olette varanneet lennot Finnairilta, (ja jos se on reittilento) niin uskoisin että tilanne on sama.
      Jos lento on matkatoimistojen lomalento, jonka Finnair lentää säännöt voi tietysti poiketa, mutta kyllä ruokailut, huovat ja tyynyt normaalisti kuuluu matkan hintaan.
      Toivottavasrti tästä oli apua.
      Oikein hyvää matkaa teille!

      • istuimien varaus

        Kyllä teillekin istuinpaikkojen varaus olisi onnistunut jo silloin kuin lennot ostitte, taisitte vain epähuomiosta menna istuinvaraus kohdan ohitse.Se käytänto reittilennoilla on ollut jo pitkään
        Nykyään reittilenollekin maksaa istuinpaikan varaus Finnair muutti hinnoittelua tänä keväänä.


      • kohta lähdössä...

        Etukäteen varatut istumapaikat ovat maksullisia Finnairin Bangkokin reittilennolla.

        Lennon lähtöselvitys (internetissä) avataan 36 tuntia ennen lähtöä jolloin voit valita (ilmaiseksi) paikan jälljellä olevista vapaista istumapaikoista. Luonnollisesti voit tehdä selvityksen Helsinki_Vantaalla ja valita tuolloin paikat samalla periaatteella.

        Ehkö maaliskuussa sai vielä ilmaiseksi,mutta nykyään ei.


      • tässähän se on
        istuimien varaus kirjoitti:

        Kyllä teillekin istuinpaikkojen varaus olisi onnistunut jo silloin kuin lennot ostitte, taisitte vain epähuomiosta menna istuinvaraus kohdan ohitse.Se käytänto reittilennoilla on ollut jo pitkään
        Nykyään reittilenollekin maksaa istuinpaikan varaus Finnair muutti hinnoittelua tänä keväänä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012073015896358_uu.shtml


    • mummu maalta

      Lomalennolle varataan paikat alk 30p ennen matkaa
      Olemme varanneet vuosittain reunapaikat kahdelle. Lomabudjetissa 60 ei paljon paina.
      Jos haluatte arvuutella miten käy, älkää varatko.

    • nyt matkaan käy hän

      Kiitos kommenteista!

      Kyllä siis uhraamme tuon 60 e siihen, että pääsemme varmasti mennen tullen istumaan kahdelleen. Lomalennolle paikat voi ostaa 30 päivää ennen lähtöä ja sit paluumatkalle täytyy ostaa erikseen - sekin myynti avautuu vasta 30 pv ennen.

      Viihdemaksu on lomalennolla mielestäni törkeän kallis; 8 e / hlö. Toivon mukaan on edes meno-paluuhinta...

    • Leijona

      Alla maksut paikan varaamiseen reittilennoilla:

      -Suomeen, Skandinaviaan ja Baltiaan 6 €
      -Eurooppaan 8 €
      -Aasiaan* ja Pohjois-Amerikkaan, varauloskäytäväpaikka 60 €
      -Aasiaan* ja Pohjois-Amerikkaan, eturivi 40 €
      -Aasiaan* ja Pohjois-Amerikkaan, muu paikka 20 €


      Voit valita paikan Varaa oma paikkasi -palvelun kautta maksutta, jos:

      -matkustat Finnairin bisnesluokassa.
      -lipussasi oleva varausluokka on Y, B, H tai X (ei koske varauloskäytävä- ja eturivipaikkoja).
      -olet Finnair Plus Platinum- tai Gold-jäsen, tai oneworld Emerald- tai Sapphire-jäsen.
      -matkustat Finnairin Japanin-lennoilla ennen 1.11.2012 (ei koske varauloskäytäväpaikkoja). 1.11.2012 jälkeen palvelun käyttäminen Japanin-lennoille on edelleen maksutonta seuraavissa varausluokissa: Y, B, H, K, M, P, T, L, V, S, N ja X.

    • lomalento lomalento

      Juu, mutta tuo Phuketin-lento on LOMAlento. Normipaikka maksaa 15 e / hlö / suunta. Exit-paikka 60 e / hlö / suunta.

    • ljkjdc

      Lukekaa tuo iltalehden juttu ja lopettakaa kinaaminen!!!

      • kun ne ei osaa

        Näille sivuille on laitettu muitakin linkkejä joista asiat voi tarkentaa, mutta vastaan väittely ja inttäminen ei vaan lopu.
        UUSAVUTTOMAT lukekka nyt tarkkaan miten ne linkit avataan. Kun näet sinisen tekstin ja haluat lukea sen niin klikkaa tekstiaä niin helppoa se on.


    • sääliksi käy

      on se ihme juttu että ei porukat osaa erottaa lomalentoa ja reittilentoa...lomalentop on se missä tulee ahtaanpaikan kammo ja tuskallinen matka ja reittilento on se missä ei tule. Eläimiä ei saa kuljettaa niin ahtaassa mutta turisteja saa istuttaa 10 tuntia.

      • Koettua

        Voi sinua,, taidat muistella Keihäsen aikoja, jos olit silloin syntynytkään. Lomalennoilla on nykyään enemmän jalkatilaa (TUI) kuin Finnairin reittilennoilla turistiluokassa. Koettu ja tarkistettu.


      • kokenut saman
        Koettua kirjoitti:

        Voi sinua,, taidat muistella Keihäsen aikoja, jos olit silloin syntynytkään. Lomalennoilla on nykyään enemmän jalkatilaa (TUI) kuin Finnairin reittilennoilla turistiluokassa. Koettu ja tarkistettu.

        Mutta täysin toisenlaiset muistot TUI ahdas ja 9 tuntia myöhässä mennessä. Finski tilavampi ja parempi palvelu ilmaiset tyynyt ja viihdekeskus ym


    • hyvä kone se on

      Paitsi että Phuketin LOMAlennolla ei tule ahdas olo, koska kone EI ole perinteinen lomalentokone mallia 747 vaan A330.

      • 100% näin....

        kyllä takuulla on ahdas sillä lomalento versiossa on 49 penkkiä enemmän kuin reittimallissa....puhut siis täyttä potaskaa. Busineksessa ja mikä se luokka nyt onkaan lomalennolla on sama mutta karvalakki puoli on toista maata...


      • höpöhöpö taas kerran
        100% näin.... kirjoitti:

        kyllä takuulla on ahdas sillä lomalento versiossa on 49 penkkiä enemmän kuin reittimallissa....puhut siis täyttä potaskaa. Busineksessa ja mikä se luokka nyt onkaan lomalennolla on sama mutta karvalakki puoli on toista maata...

        Finnairilla ei ole A330-koneista erillisiä reitti- ja lomalentoversioita vaan samoilla koneyksilöillä lennetään sekä lomalentoja esim. Phuketiin ja Krabiin kuin vaikkapa Bangkokiin. Eli sama kone joka vaikkapa alkuillasta laskeutuu Helsinkiin Phuketista tullessaan voi lähteä myöhemmin illalla reittilennolle Bangkokiin.

        Istuimissa tai istuintiloissa ei siis ole mitään eroa loma- ja reittilennoilla kun kyseessä on Finnairin A330-koneet. Palveluissa ja palvelumaksuissa toki on.


      • airbusAIR
        höpöhöpö taas kerran kirjoitti:

        Finnairilla ei ole A330-koneista erillisiä reitti- ja lomalentoversioita vaan samoilla koneyksilöillä lennetään sekä lomalentoja esim. Phuketiin ja Krabiin kuin vaikkapa Bangkokiin. Eli sama kone joka vaikkapa alkuillasta laskeutuu Helsinkiin Phuketista tullessaan voi lähteä myöhemmin illalla reittilennolle Bangkokiin.

        Istuimissa tai istuintiloissa ei siis ole mitään eroa loma- ja reittilennoilla kun kyseessä on Finnairin A330-koneet. Palveluissa ja palvelumaksuissa toki on.

        Ainakin Finnairin nettisivuilla tästä A330 -konetyypistä on kolmea eri versiota paikkamäärien suhteen; 297/271/263.


      • bisneksen koko
        airbusAIR kirjoitti:

        Ainakin Finnairin nettisivuilla tästä A330 -konetyypistä on kolmea eri versiota paikkamäärien suhteen; 297/271/263.

        Tuo johtuu vain muutamasta erilaisesta busines-luokan variaatiosta. Osassa koneista busines-luokkaa on vain koneen etuosa, osassa busines-luokka jatkuu vähän matkaa koneen keskiosankin puolelle. Lisäksi busines-luokassa on kahdenlaisia istuimia käytössä mikä vielä lisää variaatioita näiden suhteen. Eli mitä isompi businesluokka, sitä vähemmän mahtuu turistiluokan penkkejä.
        Turistiluokan penkit mitä busines-luokan takana on ovat kaikissa koneissa samanlaisia ja samalla 32 tuuman istuinvälillä.

        Finnairin sivuilta (kohdasta Laivasto) löytyy A330-koneiden eri pohjakuvat mitkä hyvin havainnollistavat nuo busines-luokan eri variaatiot ja niistä johtuvat erilaiset istumapaikkamäärät.

        Ja edelleen siis samoja A330-koneyksilöitä käytetään sekä loma- että reittilennolla. Ja lomallennoilla nämä businesluokan penkit myydään comfort-luokan nimellä.


      • penkin koko
        bisneksen koko kirjoitti:

        Tuo johtuu vain muutamasta erilaisesta busines-luokan variaatiosta. Osassa koneista busines-luokkaa on vain koneen etuosa, osassa busines-luokka jatkuu vähän matkaa koneen keskiosankin puolelle. Lisäksi busines-luokassa on kahdenlaisia istuimia käytössä mikä vielä lisää variaatioita näiden suhteen. Eli mitä isompi businesluokka, sitä vähemmän mahtuu turistiluokan penkkejä.
        Turistiluokan penkit mitä busines-luokan takana on ovat kaikissa koneissa samanlaisia ja samalla 32 tuuman istuinvälillä.

        Finnairin sivuilta (kohdasta Laivasto) löytyy A330-koneiden eri pohjakuvat mitkä hyvin havainnollistavat nuo busines-luokan eri variaatiot ja niistä johtuvat erilaiset istumapaikkamäärät.

        Ja edelleen siis samoja A330-koneyksilöitä käytetään sekä loma- että reittilennolla. Ja lomallennoilla nämä businesluokan penkit myydään comfort-luokan nimellä.

        A330 on ahdas penkkimäärästä riippumatta. Vanhassa natisevassa MD-11 koneessa oli paremmin tilaa.


      • Reittilennot BKK
        höpöhöpö taas kerran kirjoitti:

        Finnairilla ei ole A330-koneista erillisiä reitti- ja lomalentoversioita vaan samoilla koneyksilöillä lennetään sekä lomalentoja esim. Phuketiin ja Krabiin kuin vaikkapa Bangkokiin. Eli sama kone joka vaikkapa alkuillasta laskeutuu Helsinkiin Phuketista tullessaan voi lähteä myöhemmin illalla reittilennolle Bangkokiin.

        Istuimissa tai istuintiloissa ei siis ole mitään eroa loma- ja reittilennoilla kun kyseessä on Finnairin A330-koneet. Palveluissa ja palvelumaksuissa toki on.

        Ei lennä ensi talvena iltaisin Bangkokiin reittilentojen joita on 2 kpl päivittäin lähtöajat ovat 16:40 saapuu BKK 7:25 ja 18;25 ja saapuu BKK 09:10. Mielestäni tuo klo 18:25 on hyvä aika lähtöön. Perjantaina livahdan töistä paria tuntia aikaisemmin ja kentälle lähden noin klo 15:30 lähtöselvitys toki tehty netissä. 2½ tuntia ennen lähtöä kentällä riittää. Eli omatoimisesti lähtöjä jokapäiva 2kpl. valmismatkalaiset yleensä keskellä viikkoa.


      • suhteellista
        penkin koko kirjoitti:

        A330 on ahdas penkkimäärästä riippumatta. Vanhassa natisevassa MD-11 koneessa oli paremmin tilaa.

        Ahdas ja ahdas. Lentokoneessa nyt on pääsääntöisesti aina enemmän tai vähemmän ahdasta jos ei nyt puhuta busines-luokan vuodeistuimista ja parin metrin jalkatiloista mutta kaikki on suhteellista. Finnairin MD-11 -koneeseen verratessa en kyllä sanoisi A330-koneiden turistiluokkaa ahtaaksi, samaa tasoa. MD-11:ssa oli finskillä 9 tai jopa 10 penkkiä rinnakkain, A330:ssä 8 penkkiä rivissä.

        Olennaista kuitenkin se, että finskin A330:n turistiluokan penkki on tiloiltaan ihan normaalitasoa verrattuna muiden yhtiöiden reittilennoilla käyttämien laajarunkokoneiden turistiluokan tiloihin. Ja tuo reittilennon normaalitaso on jotain aivan muuta kuin pelkästään lomalentoja varten sisutettujen koneiden penkkien ahtaminen.

        Esimerkkinä finnairin A330-koneissa turistiluokan istuinväli (seat pitch) on n. 32", kun finskin pääosin lomalennoilla käyttämässä B757-koneissa istuinväli on 28-29". Samaa 28 tuuman luokkaan ovat myös esim. TUI:n B737 ja B757-koneiden istuinvälit. Puhutaan siis jopa 10cm suuremmasta jalkatilasta A330-koneissa.

        Ja esim. ryanairin B737-koneissa istuinväli on n. 30 tuumaa vertailun vuoksi, tuohonkin saa siis reilut 5cm lisää finskin A330-koneissa.


      • voi voi
        höpöhöpö taas kerran kirjoitti:

        Finnairilla ei ole A330-koneista erillisiä reitti- ja lomalentoversioita vaan samoilla koneyksilöillä lennetään sekä lomalentoja esim. Phuketiin ja Krabiin kuin vaikkapa Bangkokiin. Eli sama kone joka vaikkapa alkuillasta laskeutuu Helsinkiin Phuketista tullessaan voi lähteä myöhemmin illalla reittilennolle Bangkokiin.

        Istuimissa tai istuintiloissa ei siis ole mitään eroa loma- ja reittilennoilla kun kyseessä on Finnairin A330-koneet. Palveluissa ja palvelumaksuissa toki on.

        taas meni väärin ja on myös Finnairin sivuilla itse luettavissa...miski pitää aina väittää vaikka ei tiedä. Lomalennoilla on aivan eri määrä samassa koneessa kuin reittilennolla.


      • mitä on?
        voi voi kirjoitti:

        taas meni väärin ja on myös Finnairin sivuilla itse luettavissa...miski pitää aina väittää vaikka ei tiedä. Lomalennoilla on aivan eri määrä samassa koneessa kuin reittilennolla.

        Siis mitä on enemmän ja kummassa? Olutta enemmän lomalennolla kuin reittilennolla? Vai mitäköhän tuolla kommentillasi ajoit takaa?

        Jos penkeistä puhut, niin tuossa ylempänä on jo ihan selkeästi kerrottu miten nuo penkit menevät Finnairin A330-koneissa. Ja jos et ymmärrä lukemaasi, käy katsomassa finskin A330-koneiden pohjakuvia joko finnairin omilta sivuilta:
        http://www.finnair.com/FI/FI/flights/fleet

        tai esim. seatgurusta:
        finskin A330 versio1:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php
        finskin A330 versio2:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V2.php
        finskin A330 versio3:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää yksinkertainen asia. Turistiluokan penkkejä on näissä koneissa vähemmän, jos bisnesluokka on isompi ja päinvastoin. Turistiluokan penkkien koko ja istumaväli on kuitenkin kaikissa koneversioissa täsmälleen sama finnairin A330-koneissa.

        Lentäisitte joskus noilla koneilla niin ei tarvitsisi laukoa täällä päättömyyksiä.


      • 100% näin
        mitä on? kirjoitti:

        Siis mitä on enemmän ja kummassa? Olutta enemmän lomalennolla kuin reittilennolla? Vai mitäköhän tuolla kommentillasi ajoit takaa?

        Jos penkeistä puhut, niin tuossa ylempänä on jo ihan selkeästi kerrottu miten nuo penkit menevät Finnairin A330-koneissa. Ja jos et ymmärrä lukemaasi, käy katsomassa finskin A330-koneiden pohjakuvia joko finnairin omilta sivuilta:
        http://www.finnair.com/FI/FI/flights/fleet

        tai esim. seatgurusta:
        finskin A330 versio1:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php
        finskin A330 versio2:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V2.php
        finskin A330 versio3:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää yksinkertainen asia. Turistiluokan penkkejä on näissä koneissa vähemmän, jos bisnesluokka on isompi ja päinvastoin. Turistiluokan penkkien koko ja istumaväli on kuitenkin kaikissa koneversioissa täsmälleen sama finnairin A330-koneissa.

        Lentäisitte joskus noilla koneilla niin ei tarvitsisi laukoa täällä päättömyyksiä.

        Olen itse lentänyt molemmilla lennoilla ja tuo lomalento on ahtaampi ja penkkejä on reilut 40 kpl enemmän. Tuo kone mikä lentää Helsinki-Bangkok ei ole sama mikä lentää Helsinki-Phuket...samanlainen konemalli mutta eri kone. Tämä lomalentokone lentää Dubai. Kanaria, Krabi jne...ja reittimalli lentää Osaka, Bangkok, Peking jne.
        Ja se on ero myös että reittilennolla kalja on ilmainen mutta tuolla lomalennolla joka tölkki maksaa 5 euroa. Ja kaikki muukin on lisähintaan..


      • 100% näin
        mitä on? kirjoitti:

        Siis mitä on enemmän ja kummassa? Olutta enemmän lomalennolla kuin reittilennolla? Vai mitäköhän tuolla kommentillasi ajoit takaa?

        Jos penkeistä puhut, niin tuossa ylempänä on jo ihan selkeästi kerrottu miten nuo penkit menevät Finnairin A330-koneissa. Ja jos et ymmärrä lukemaasi, käy katsomassa finskin A330-koneiden pohjakuvia joko finnairin omilta sivuilta:
        http://www.finnair.com/FI/FI/flights/fleet

        tai esim. seatgurusta:
        finskin A330 versio1:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php
        finskin A330 versio2:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V2.php
        finskin A330 versio3:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää yksinkertainen asia. Turistiluokan penkkejä on näissä koneissa vähemmän, jos bisnesluokka on isompi ja päinvastoin. Turistiluokan penkkien koko ja istumaväli on kuitenkin kaikissa koneversioissa täsmälleen sama finnairin A330-koneissa.

        Lentäisitte joskus noilla koneilla niin ei tarvitsisi laukoa täällä päättömyyksiä.

        lomalennon A330 koneessa on keskellä 5 penkkiä ja reittilennolla 4 penkkiä eli 2 4 2......minulla on kuviakin tuosta Phuketin koneen sisältä jos ei herra muuten usko.


      • uskomatonta...KO?
        mitä on? kirjoitti:

        Siis mitä on enemmän ja kummassa? Olutta enemmän lomalennolla kuin reittilennolla? Vai mitäköhän tuolla kommentillasi ajoit takaa?

        Jos penkeistä puhut, niin tuossa ylempänä on jo ihan selkeästi kerrottu miten nuo penkit menevät Finnairin A330-koneissa. Ja jos et ymmärrä lukemaasi, käy katsomassa finskin A330-koneiden pohjakuvia joko finnairin omilta sivuilta:
        http://www.finnair.com/FI/FI/flights/fleet

        tai esim. seatgurusta:
        finskin A330 versio1:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php
        finskin A330 versio2:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V2.php
        finskin A330 versio3:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää yksinkertainen asia. Turistiluokan penkkejä on näissä koneissa vähemmän, jos bisnesluokka on isompi ja päinvastoin. Turistiluokan penkkien koko ja istumaväli on kuitenkin kaikissa koneversioissa täsmälleen sama finnairin A330-koneissa.

        Lentäisitte joskus noilla koneilla niin ei tarvitsisi laukoa täällä päättömyyksiä.

        Finnairilla on 8 kpl A330 konetta ja penkkimäärät vaihtelee 263-297. Miksi inttää kun tämä lukee Finnairin sivuilla ja juuri nämä 297 paikaiset lentää nämä lomalennot mistä juuri äsken mainitsin. Jos edelleen väität että sama koneja penkki määrä on Bangkokin kuin Phuketin lennoilla niin olet ilmeisesti jotenkin jälkeen jäännyt?


      • rautalankaa
        uskomatonta...KO? kirjoitti:

        Finnairilla on 8 kpl A330 konetta ja penkkimäärät vaihtelee 263-297. Miksi inttää kun tämä lukee Finnairin sivuilla ja juuri nämä 297 paikaiset lentää nämä lomalennot mistä juuri äsken mainitsin. Jos edelleen väität että sama koneja penkki määrä on Bangkokin kuin Phuketin lennoilla niin olet ilmeisesti jotenkin jälkeen jäännyt?

        Väännetäänpän kerta vielä rautalankaa:

        Tuossa on pohjakuva siitä 297-paikkaisesta finnarin A330-koneesta:
        http://www.finnair.com/go/Images/fleet/seat-map-A330-300-OH-LTS-LTT-LTU.jpg

        Ja sama kone seatgurussa:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Turistiluokassa on 265 paikkaa, bisnes-luokassa 32 paikkaa, yhteensä 297 paikkaa. (voit ihan itse laskea tuosta kuvasta kun et kuitenkaan usko)

        Ja "100% näin" -kaverille: Olitkohan reissussa jonkun muun yhtiön A330-koneella vai muutama vuosi sitten vanhalla MD-11:llä?

        Ei voi ihan oikeasti olla noin vaikeaa.


      • ja varulta vielä
        rautalankaa kirjoitti:

        Väännetäänpän kerta vielä rautalankaa:

        Tuossa on pohjakuva siitä 297-paikkaisesta finnarin A330-koneesta:
        http://www.finnair.com/go/Images/fleet/seat-map-A330-300-OH-LTS-LTT-LTU.jpg

        Ja sama kone seatgurussa:
        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300_V3.php

        Turistiluokassa on 265 paikkaa, bisnes-luokassa 32 paikkaa, yhteensä 297 paikkaa. (voit ihan itse laskea tuosta kuvasta kun et kuitenkaan usko)

        Ja "100% näin" -kaverille: Olitkohan reissussa jonkun muun yhtiön A330-koneella vai muutama vuosi sitten vanhalla MD-11:llä?

        Ei voi ihan oikeasti olla noin vaikeaa.

        Ja varmuuden vuoksi lisätään tähän hieman aiemmin kirjoittamani selitys että miksi istuinten lukumäärä vaihtelee mutta turistiluokan penkit ja jalkatilat pysyvät samana finnairin A330-koneiden eri versioissa:

        "Turistiluokan penkkejä on näissä koneissa vähemmän, jos bisnesluokka on isompi ja päinvastoin. Turistiluokan penkkien koko ja istumaväli on kuitenkin kaikissa koneversioissa täsmälleen sama finnairin A330-koneissa."

        Minun osalta tämä jankkaus on nyt tässä, jos ette ymmärrä lukemaanne ettekä ilmiselvästi ole noilla koneilla lentäneet niin ihan turha jatkaa tätä.


      • tiedän tämän asian
        100% näin kirjoitti:

        Olen itse lentänyt molemmilla lennoilla ja tuo lomalento on ahtaampi ja penkkejä on reilut 40 kpl enemmän. Tuo kone mikä lentää Helsinki-Bangkok ei ole sama mikä lentää Helsinki-Phuket...samanlainen konemalli mutta eri kone. Tämä lomalentokone lentää Dubai. Kanaria, Krabi jne...ja reittimalli lentää Osaka, Bangkok, Peking jne.
        Ja se on ero myös että reittilennolla kalja on ilmainen mutta tuolla lomalennolla joka tölkki maksaa 5 euroa. Ja kaikki muukin on lisähintaan..

        A330 EI LENNÄ Kanarialle, vaan sinne Finnair lentää lomalentonsa sillä "sillipurkilla".


    • hyvä kone se on

      Ok, no uskottavahan se on, kun sulla kerran omaa kokemusta.

      Mulle eka lomalento tuolla konetyypillä. Yleensä BKK:n kautta menty, mutta nyt suoran lennon helppous voitti. Eikä hintakaan paha, kun joulumatka kuitenkin kyseessä, jolloin myös BKK:n lennot hintavia.

      • onko 716 € paljon

        onko 716 € hintava joulukuussa ???? Sillä hinnalla myytiin ainakin maaliskuussa, lisäksi plupisteitä käyttämäällä hintaa voi pudottaa kuten itse tein tasan 600 euroon. No nyt ne taitaa maksaa lähes tonnin. Nopeat syö hitaat.


      • vastaus!
        onko 716 € paljon kirjoitti:

        onko 716 € hintava joulukuussa ???? Sillä hinnalla myytiin ainakin maaliskuussa, lisäksi plupisteitä käyttämäällä hintaa voi pudottaa kuten itse tein tasan 600 euroon. No nyt ne taitaa maksaa lähes tonnin. Nopeat syö hitaat.

        Tuolla hinnalla EI OLE MISSÄÄN VAIHEESSA saanut lentoja koulun joululoma-ajalle. Tästä olen aivan saletti. Niin paljon lentoja kyttäilin. Tällä hetkellä maksavat 1200-1300 e.


      • älä väitä vastaan
        vastaus! kirjoitti:

        Tuolla hinnalla EI OLE MISSÄÄN VAIHEESSA saanut lentoja koulun joululoma-ajalle. Tästä olen aivan saletti. Niin paljon lentoja kyttäilin. Tällä hetkellä maksavat 1200-1300 e.

        Koska sun kyttäily alkoi ja mista ???? Tässä mulla on vieressä lentolippu jossa lukee aivan selvästi lipun hinta TOTAL 600€ tulostettu 13.03.2012.Meno 30.11.12 paluu 30.12.12. Pudotin siis normi hinnasta joka oli silloin716€ tuohon 600 € pluspisteilä Huhtikuussa hinnat oli jo kohonneet yli 800 €. Kun tiedät paluulentosi päivämäärän niin voit ostaa lentoliput 11 kuukautta ennen sitä, näin se menee. Mitä aikaisemmin ostaa sitä edullisemmin saa on faktaa. Ja tuohon 716 hintaan oli kaikki joulukuun lennot vielä tuolloin kun itse varasin. Turha väittää vastaan jos sen teet tiedän että jauhat vain Ptä
        Tuosta saitista alla ne liput kannattaa varata.

        https://www.finnair.com/FI/FI/home


      • vastaus!
        älä väitä vastaan kirjoitti:

        Koska sun kyttäily alkoi ja mista ???? Tässä mulla on vieressä lentolippu jossa lukee aivan selvästi lipun hinta TOTAL 600€ tulostettu 13.03.2012.Meno 30.11.12 paluu 30.12.12. Pudotin siis normi hinnasta joka oli silloin716€ tuohon 600 € pluspisteilä Huhtikuussa hinnat oli jo kohonneet yli 800 €. Kun tiedät paluulentosi päivämäärän niin voit ostaa lentoliput 11 kuukautta ennen sitä, näin se menee. Mitä aikaisemmin ostaa sitä edullisemmin saa on faktaa. Ja tuohon 716 hintaan oli kaikki joulukuun lennot vielä tuolloin kun itse varasin. Turha väittää vastaan jos sen teet tiedän että jauhat vain Ptä
        Tuosta saitista alla ne liput kannattaa varata.

        https://www.finnair.com/FI/FI/home

        Aina tätä samaa jankutusta. Edellä mainitsemani koulujen joululoma EI Suomessa ala 1.12. vaan hyvin lähellä joulunpyhiä - tänä vuonna 21.12. Kestää 6.1.13 saakka. Tuolle ajalle EI ole missään vaiheessa saanut BKK:n lentoja kertomaasi hintaan. Ostan aina lennot 10-11 kk etukäteen, koska koulujen loma-ajat ovat aina aika vakiot. Ainakin pk-seudulla.


      • ok uskotaan
        vastaus! kirjoitti:

        Aina tätä samaa jankutusta. Edellä mainitsemani koulujen joululoma EI Suomessa ala 1.12. vaan hyvin lähellä joulunpyhiä - tänä vuonna 21.12. Kestää 6.1.13 saakka. Tuolle ajalle EI ole missään vaiheessa saanut BKK:n lentoja kertomaasi hintaan. Ostan aina lennot 10-11 kk etukäteen, koska koulujen loma-ajat ovat aina aika vakiot. Ainakin pk-seudulla.

        Itse tsiigasin noita omia lähtöpäiviä ( -1vko). Kyllä lentoyhtiöt ja matkatoimistot ja muut matkailuyrittäjät osaa rahastaa joulu-ja hiihtoloma aikoihin jengiä joilla on skidejä , en todellakaan tsiigannu joulukuun lopun lähtöjä. Hyviä lomia kuitenkin, toivottavasti löydätte budjettiin sopivan reissun.


    • rahat meni

      oletko ihan varma että Finnair edes lentää ensi talvena? En ikinä menisi ostamaan nyt matkaa jonka lentää Finnair...voi olla konkka mikä päivä vaan.

      • Kikka on helppo

        No maksat vaikka masterila, niin rahat on turvattu. So simple.


    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Höpö höpö. Ei taatusti Suomessa valtion lentoyhtiö mene konkkaan. Juu, tiedän, että esim. Unkarissa kävi näin. Mutta olemme Suomessa!

      • tappiota tulee

        mikä ihmeen Suomen valtion lentoyhtiö? Finnair on osakeyhtiö ja se voi mennä konkkaan milloin vaan jos on mennäkseen. Se että me suomalaiset siitä omistamme siivun ei sitä estä. Meidän verorahoja on jo 6 vuotta pumpattu firmaan joka ei itse selviä...siinä sinulle fakta tietoa kun et näköjään tiedä.


    • voijumankekkahienost

      mielestäni ihmisen, jolle on niin helkutin tärkeetä joku istumapaikka lentokoneessa, ei tartte matkustaa yhtään mihinkään ja vielä vähemmän thaimaaseen!!!! siellä voitte esim. joutua istumaan penkille, joka on rikki / likainen! ajatelkaa!

    • randomguy1

      Olkaa iloisia edes siitä että saatte istua jossain, ettei tarvitse seistä!!

    • Tane 69

      Varauksia pääsee 28.11.2013 lähtien tekemään jo 6 kk ennen lähtöä Finnairin lomalennoilla (Aurinkomatkat).

    • matkustelija1

      Yleensä jos menee tarpeeksi aikaisin lähtöselvitykseen niin voidaan vielä paikkatoiveita ottaa jos paikkoja vielä on. Meillä ainakin on toiminut aina että lähtöselvityksessä ollaan toivottu vierekkäisiä paikkoja ja aina on onnistunut.

      • Tane 69

        Eihän tuossa etukäteisvarailussa muutoin ole normaalipituisella mitään juonta, muutoin kuin että sillä voi varmistaa sen ettei joudu vahingossa jonkun sotanorsun viereen. Nämä kun eivät millään ymmärrä, että kullekin on varattu vain yksi penkki eikä niin, että jos olet sattunut olemaan säännöllisesti ruoka-aikaan kotona, niin sulla on lupa pursuta naapurin penkin puolelle.


    • 5555

      Ihax totta,meillä aina"ei viereiset" paikat,monesti toinen
      joutunut jopa "ruumassa"joutunut matkaamaan.

      • kerran otti päähän

        Kerran mua otti päähän. Olin kaverini kanssa thaimaassa ja siinä boardin tilassa tuli kenttävirkailija ja kysyi minulta - May I see Your ticket please, annoin lippuni ja hetken kuluttua minut kuulutettiin Boarding tiskille. Sorry we have to move your seat but we move you to business class row 7. Siihen minä khop khun khap mak. Kaverilleni sanoin että heillä oli vain jotain ongelmia viivakoodilukijan kanssa aikaisemmin. Siinä vaiheessa kun kuulutettiin että takaosa ja busines luokka voi mennä koneeseen emme vielä nousseet kaverini penkki kun oli 28 B (minulla oli ennen ikkuna A )No kun kuulutettin etuosan menijät tevetulleeksi käännyin busines puolelle toivottaen kaverilleni hyvää lentoa. Olisitte nähneet hänen ilmeen, ei muka ollut kateellinen. Sum summarum en silti ikinä maksaisi niitä hintoja mitä busines, tai edes vaatimattomampi comfort maksaisi. Siksi että vuosittain sekä talvellä että heinä-elokuussa thaimaassa 3-4 viikkoa kerrallaan. Näin viimeiset 16 vuotta.


    • 28x...

      Täällä nyt joku höpötteli että varauloskäyntioven edessä on parhaat paikat.
      Niin onkin. Jotkut lentoyhtiöt nyt eivät vain ota siihen mitään vammaisia, vanhuksia eikä lapsia. Noiden kaveriden täytyy olla riskejä miehiä jotka hätätilanteen sattuessa osaavat auttaa ihmisiä ulos. Pari törppöä siinä tukkisi koko oviaukon ja ihmishenkiä voitaisiin menettää.
      En tosin tiedä miten tämä paikkajako käytännössä toteutetaan mutta jokaisella lentoyhtiöllä on sama ohjeistus. Uskon myös ettei tätä ohjeistusta aina noudateta.
      Lufthansan lennolla Bangkokista minulta kysyttiin haluaisinko vaihtaa paikkaa vanhan rouvan kanssa. Minut vietiin oviaukon vierelle jossa vieressäni istui parimetrinen köriläs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

      Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe