Verenpaine lähtenyt alkuvuoden aikana kohoamaan, mutta nyt vielä enemmän.
Pari viikkoa sitten yläpaine oli sairaalassa mitattuna noin 225, mutta meni loukkaantumisesta johtuvan kovan kivun piikkiin, eikä lääkäri ollut vielä huolissaan.
Mutta eilen terkkarissa mitattuna (liian pieni mansetti) yläpaine oli noin 235.
Tänään kävin uudelleen mittauttamassa oikean kokoisella mansetilla ja opastuksella, niin tulos olikin 250!!!
Hengissä olen, mutta järkyttynyt. Puolessa vuodessa yläpaine on kohonnut lähes 100 pykälää. Ja kaikki tapahtui lähes huomaamatta. Maanataina uudelleen lääkäriin...
Järkyttävän korkea verenpaine?
1
831
Vastaukset
- Satumaaria
Hei! Mulla on samantapaisia ongelmia ton yläpaineen kanssa oli 204 alapaine normaali. Lääkäri määräsi heti lääkityksen. Verenpaineeni on ollut koholla aiemminkin mutta ei koskaan noussut näin korkealle. Olen kova jännittämään ja myös tressaannun helposti, ehkä siinä syy tuohon vaihteluun. Kotona mitattaessa on ollut aina kohtalaisen hyvä. Suvussani on sydän ja verisuonisairauksia ja siksi kai lääkäri katsoi aiheelliseksi aloittaa tän lääkityksen. Olen 50-vuotia tämä on mun ensimmäinen jatkuva lääkitys. Olen normaalipainoinen syön melko terveellisesti yritän kuitenkin velä tarkemmin katsoa tuota ruokavalioa ja liikunnan määrää. Sitä tässä nyt mietin että vaikka tuo paine nousee vaan ajoittan noin korkealle niin voi sitten ehkä olla parempi syödä lääkkeitä. Ei tarvi pelätä esim aivoverenvuotoa johon meidä suvussa on useampi kuollut. Ovat olleet silti pitkäikäisiä yli 70v niinkuin äitinikin. Äidillä kyllä oli jo 45-vuotiaan avoverenkierron häiriöitä sai silti vasta 50-vuotiaana lääkityksen verenpaineeseen. Olisi mukava tietää minkä ikäinen olet ja saitko lääkityksen. Minkälaisia ajatuksia sinulla tuo lääkitys herättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1845055- 141701
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621605Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1261490Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91393Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit491100Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961074Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249299957- 191926
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7770