Olen itse suomalainen ja tulevan lapsen isä puhuu englantia. Isän kanssa emme seurustele tms, mutta hän on lapsen isä ja saa oikeuden tavata lastaan. Mitä kieltä pitäisi puhua? Lapsi kuitenkin on aivan suomalainen, isänsä englantilainen, joka puhuu vain englantia. Opettaako lapselle enkku ja suomi vai pelkkä suomi - oppikoot englannin sitten koulussa vai mitäh?
Mitäs nyt?
1
151
Vastaukset
- kaksikielisyys
SInä puhut suomea ja isä englantia. Yksinkertaista. Mitäs miettimistä tuossa nyt on??
Et voisi puhua tunnekielenä lapsellesi kieltä joka ei ole äidinkielesi. Sama juttu isän suhteen.
Eli lapsi oppii kaksikieliseksi. Oppii englannin isän kanssa ja sitten koulussa ei sen kielen kanssa ongelmia. Jos intoa riittää voithan tulevaisuudessa hakea lapsellesi esim. päivähoitopaikan englanninkielisestä päiväkodista.
Meillä ainakin lapsi oppinut suomen lisäksi englannin vaivatta eli on täysin kaksikielinen vaikka on suomenkielisessä päiväkodissa, lisäksi minä äitinä puhu suomea ja muualla asuva isä ainoastaan englantia. Hyvin tuo on oppinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131