Olen itse suomalainen ja tulevan lapsen isä puhuu englantia. Isän kanssa emme seurustele tms, mutta hän on lapsen isä ja saa oikeuden tavata lastaan. Mitä kieltä pitäisi puhua? Lapsi kuitenkin on aivan suomalainen, isänsä englantilainen, joka puhuu vain englantia. Opettaako lapselle enkku ja suomi vai pelkkä suomi - oppikoot englannin sitten koulussa vai mitäh?
Mitäs nyt?
1
158
Vastaukset
- kaksikielisyys
SInä puhut suomea ja isä englantia. Yksinkertaista. Mitäs miettimistä tuossa nyt on??
Et voisi puhua tunnekielenä lapsellesi kieltä joka ei ole äidinkielesi. Sama juttu isän suhteen.
Eli lapsi oppii kaksikieliseksi. Oppii englannin isän kanssa ja sitten koulussa ei sen kielen kanssa ongelmia. Jos intoa riittää voithan tulevaisuudessa hakea lapsellesi esim. päivähoitopaikan englanninkielisestä päiväkodista.
Meillä ainakin lapsi oppinut suomen lisäksi englannin vaivatta eli on täysin kaksikielinen vaikka on suomenkielisessä päiväkodissa, lisäksi minä äitinä puhu suomea ja muualla asuva isä ainoastaan englantia. Hyvin tuo on oppinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373401
- 971684
- 1361595
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451470- 911290
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291192- 571095
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2451042Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125990