Sekakäyttäjästä mässyriippuvaiseksi

Itsetunto 0

Kätin n. 7 vuotta alkoholia ja bentsoja. Bentsoja lähes päivittäin ja alkoholia n. 4krt viikossa, jossen enemmän.

Tulin raskaaksi ja lopetin nuo molemmat. Aloin syömään. Lihoin puolessa vuodessa 10kg ja sitä seuraavana vuonna 20kg.

Toimin mässyn/ruoan kanssa samalla lailla kun lääkkeiden. Syön kun kukaan ei näe ja kukaan ei ole häiritsemässä. Minä ja mätöt. Ahmin aivan järjettömiä annoksia enkä tunnu pystyvän lopettamaan ahmimista. Joka päivä/ilta ajattelen, että huomenna loppuu tämä hullu mässääminen. Ja se ei kuitenkaan arvattavasti lopu.

Olen koko elämäni ollut hoikka ja nyt sitten ylipainoinen. Vihaan omaa ulkomuotoa. Ennen tykkäsin laittautua, nykyään kuljen musta huppari ja verkkarit jalassa, kesät talvet. Olen varma, että jokaista vastaantulijaa kuvottaa nähdä minut. Hyi helvetti mikä läski.

Elämänlaatu on ihan paskaa. On hirveintä ikinä tuntea itsensä läskiksi, tai ei pelkästään tunte vaan tietää, että on läski. Läski minulle on yhtäkuin ruma, laiska, tyhmä, likainen, saamaton ja huono äiti.

Myönnän, etten tee yhtäpaljon asioita lapseni kanssa, kun tekisin jos olisin taas hoikka. Häpeän itseäni ja lapsi kärsii sen vuoksi. Miten en voi lopettaa ahmimista?? Mikä helvetti minua vaivaa?

2

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikäsiinävieläkaikki

      Osta Abtronic X2, sillä lähtee läskit, eikä tarvitse edes itse liikkua,

      Tai sitten laitat jotain liimaa suuhun niin että siihen mahtuu vaan pilli, ja imet siitä vaikka mannapuuroa 2kk niin laihdut.

    • Eikäsiinävieläkaikki. Haha, hyvä läppä. Nauran ihan vedet silmissä. Haluisin onnitella itsetunto 0 siitä että pääsit eroon alkosta ja bentsoista. Se on jo hyvä alku. Parhaita apuja saat kun menet kysymään asiantuntijalta (liikunnan ohjaajat) mutta voin auttaa ehkä muutamalla vinkillä. Päätös, päätät, että et ahmi enää. Tee se itsellesi selväksi. Asiat tärkeysjärjestykseen. Ensin lapsi, sitten itse. Tässä puhun itseni ehkä osittain pussiin mutta hain lauseella sitä että voit auttaa itseäsi olemalla malliksi lapsellesi. Ajattele kuinka mukavaa on tehdä kaikkea lapsesi kanssa. Jaksat leikkiä hänen kanssaan ja touhuta muutenkin. Se on yksi etappi. Toinen. Ajattele kuinka iloinen ja tyytyväinen olet itseesi sitten kun olet hoikempi. Ajattele kuinka jaksat urheilla kaikilla keleillä ja kuinka saat siitä mielihyvää ruuan sijaan. Tee itsellesi kalenteri milloin vedät lenkkikamat päällesi ja lähdet juoksemaan. Milloin syöt ja mitä syöt. Syö terveellisesti, paljon kasviksia, vähän rasvaa ja runsaasti proteiineja. Vesi on paras juoma kaikkiin tilanteisiin. Älä odota radikaalia muutosta hetkessä. Se ei ole Tunnin, päivän, viikon eikä kuukauden prosessi. Sen päätöksen tulee kestää läpi elämän. Ajattele positiivisesti, nauti pienistäkin ilon hetkistä äläkä vello itsessäälissä. Se ei kanna mihinkään. Tiivistetysti, tee päätös muuttua ja pidä siitä kiinni. Liiku säännöllisesti. Syö terveellisesti. Psyykkaa itseäsi koko prosessin ajan, että pystyt siihen. Ja ajattele valoisaa ja iloista tulevaisuutta sekä lastasi. Nämä olivat vain omia mietelmiäni ja mielipiteitäni. Päätöksen teet itse. Tee hyvä päätös. Tsemppiä parempaan päin! Pystyt siihen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      7
      972
    Aihe