Vihaan itseäni

Jätettä

Olen jo kahden vuoden ajan joka ikinen päivä miettinyt, että "huomenna lopetan ahmimisen". No enpä ole vieläkään lopettanut.

Vihaan sitä miltä nyt näytän. Vihaan omaa ulkonäköäni päästä varpaisiin. Olen kuvottava, ruma, likainen, laiska, tyhmä, saamaton, juntti, naurettava, ällöttävä ja paljon muuta. Nuo kaikki ovat minun synonyymejä läskille. Minulle.

Kahdessa vuodessa olen lihonut 35kg. Ennen olin aika hoikka. Mutta se oli ennen. Nyt en kehtaa tavata edes kavereita, en halua kohdata ohimennen edes naapureita enkä ketään. Häpeän itseäni. Jos kuulen rapussa olevan ihmisiä, odotan jonkun aikaa ennen kun menen ulos. Olen kuvottava, en halua muiden näkevän minua.

Minusta paistaa epäonnistuminen ja huono itsetunto. Mustat verkkarit ja huppari aina päällä. Kesähelteelläkin. Ihan kun ne peittäisivät läskit tai tekisivät jotenkin huomaamattomammaksi.

En kertakaikkiaan jaksa enää. En osaa lopettaa. Pari kertaa olen onnistunut syömään hetken normaalisti, mutta sitä kestää korkeintaan 3päivää. Tiedän jo, etten onnistu enkä jaksa enää edes yrittää.

Ei ole ketään joka voisi auttaa. Auta itse itseäsi. Niin. Eipä tullut aiemmin mieleenkään..

4

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummo

      Olen seurannut läheltä kummityttöni taistelua bulimiaa vastaan. Tilanne on tosi paha ja siinäkin on tultu samaan tulokseen, kukaan ei voi auttaa. Näyttää siltä, että hengenlähtö on vain ajan kysymys. Yksin et pysty taistelemaan, kerää rohkeutta ja hakeudu ajoissa , nyt heti, esim. mtt,n kautta hoitoon. Puhu asiasta, siitä, miltä sinusta oikeasti tuntuu, puhu siitä kavereillesikin, älä yritä salata sitä, tuo syömishäiriösi päivänvaloon. Sinulla on paljon annettavaa vielä tässä elämässä, maailma tarvitsee Sinua. Älä jää yksin....

    • Kuvien katselua

      Itse olen huomannut että hoikkien ja hyväkroppaisten ihmisten kuvien katseleminen samalla kun syö estää ahmimista. Eli kuva käteen ja katsele sitä. Itselläni se ainakin on toiminut ihanteellisesti ja olen onnistunut laihtumaan 20 kg :)
      Luulisin sen toimivan muillakin! Koska jokaisen sisällä kuitenkin asuu se ihminen joka haluaisi olla ja joka onkin - pään sisällä.

    • Itse taistelen samalta kuulostavan helvetin kanssa joka ikinen päivä. En osaa auttaa, mutta toivon sinulle voimia jatkaa

    • iWon'tGiveUp

      Et helvetissä luovuta!! Kärsin samoista ongelmista - ahmin päivä toisensa jälkeen vaikka lupaan joka ilta et 'huomen aamulla en ratkea'. Itse olin myös hoikka ja ihan kivan näköinen nuori nainen, no, olen yhä nuori mutta hoikasta ei tietoakaan! Välillä tuntuu että tää taistelu on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun en pääse tästä eroon. Mut mä aattelin näyttää tälle sairaudelle, itselleni ja kaikille keiltä on tullu kommenttia lihomisesta, että prkl minä pystyn siihen! (parantumiseen ja laihtumiseen)
      En oo vielä tähän mennessä pystynyt mutta aion pystyä enkä tuhlata kultaista nuoruuttani tähän itseinhoon ja masennukseen . Olen päättänyt etten halua elää näin, haluan näyttää hyvältä ja voida hyvin. En todellakaan voi hyvin kun on vatsa ratkeamispisteessä, turtunut olo eikä jaksa liikkua minnekään.
      Olen päässyt jo eroon bulimian kynsistä, kunnes BED otti vallan, mutta yhtälailla voin päästä tästäkin p*skasta eroon ennenkun on liian myöhästä.
      Ja nimim. 'Kuvien katselua', tosi hyvä vinkki! Muo yleensä alkaa ahistaa ku nään kuvia hyväkroppaisista ja kauniista ihmisistä, joten tolla vois olla syömiseen/ahmimiseen ihan positiivinen vaikutus =) kiitti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe