Hei,
onko kasvattajalla oikeus pitää rekisterikirja, koska hänen mielestään koira ei olekaan sopiva jalostukseen, hänen mielestään olemme "pilanneet" koiran. No, virheitä olemme tehneet roppakaupalla. Koira on ensimmäinen meillä ja on lapsia.
Sijoitusnarttu??
4
178
Vastaukset
- ihanko totta?
Jalostuksessa kyllä pitkäti pelataan
perintötekijöillä joita tuskin olette onnistuneet sössimään. Onkohan niin että kasvattajalla ei ole kirjoja,huomannut koirassa jonkin perinnöllisen vian tai pentueessa/vanhemmissa ilmennyt jotakin peiteltävää. Ennenkuin syytätte itseänne niin selvittäkää asia perinpohjin. - kasvattaja
Jos kasvattaja päättää syystä tai toisesta olla käyttämättä koiraa jalostukseen, sijoitussopimus puretaan ja omistajuus siirtyy teille, elikkäs rekisterikirja pitää siirtyä teille myöskin. Toivottavasti olette tehneet kennelliiton virallisen paperin sijoittamisesta? Siinä on tarkasti asiat lueteltu sekä selvitetty missä tapauksessa vakuusraha palautuu...
- jjkllöööäää
Miten olette siis pilanneet? Kiinnostaa, koska olen miettinyt sijoituskoiraa.
- Placement
En ole aloittaja mutta minulla on entinen sijoitusnarttu, omistajuus siirtyi juuri sopimuksen täytyttyä minulle.
Sijoitusnartun voi pilata monella tapaa, väärä ruokinta, huono sosialisointi, vaaroille altistus tulevat ensimmäisinä mieleen. Ruokinnan jos sössii niin voi pilata kehityksen pentuna ja kunnon aikuisena. Jos koiraa ei sosialista niin ei todennäköisesti pärjää näyttelyssä sen verran kun on tarpeen. Jos altistaa vaaroille, esim toinen koira "rikkoo" selän niin se oli siinä. Vastuullinen kasvattaja varmistaa että sijoituskoira saa parhaan mahdollisen hoidon.
Minustakaan rekisterikirjaa ei saisi pantata, mutta ymmärrän kasvattajan turhautumisen jos aloittaja on pilannut huippuyksilön joka olisi ollut arvokas lisä kasvatussuunnitelmaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893