Hei,
onko kasvattajalla oikeus pitää rekisterikirja, koska hänen mielestään koira ei olekaan sopiva jalostukseen, hänen mielestään olemme "pilanneet" koiran. No, virheitä olemme tehneet roppakaupalla. Koira on ensimmäinen meillä ja on lapsia.
Sijoitusnarttu??
4
170
Vastaukset
- ihanko totta?
Jalostuksessa kyllä pitkäti pelataan
perintötekijöillä joita tuskin olette onnistuneet sössimään. Onkohan niin että kasvattajalla ei ole kirjoja,huomannut koirassa jonkin perinnöllisen vian tai pentueessa/vanhemmissa ilmennyt jotakin peiteltävää. Ennenkuin syytätte itseänne niin selvittäkää asia perinpohjin. - kasvattaja
Jos kasvattaja päättää syystä tai toisesta olla käyttämättä koiraa jalostukseen, sijoitussopimus puretaan ja omistajuus siirtyy teille, elikkäs rekisterikirja pitää siirtyä teille myöskin. Toivottavasti olette tehneet kennelliiton virallisen paperin sijoittamisesta? Siinä on tarkasti asiat lueteltu sekä selvitetty missä tapauksessa vakuusraha palautuu...
- jjkllöööäää
Miten olette siis pilanneet? Kiinnostaa, koska olen miettinyt sijoituskoiraa.
- Placement
En ole aloittaja mutta minulla on entinen sijoitusnarttu, omistajuus siirtyi juuri sopimuksen täytyttyä minulle.
Sijoitusnartun voi pilata monella tapaa, väärä ruokinta, huono sosialisointi, vaaroille altistus tulevat ensimmäisinä mieleen. Ruokinnan jos sössii niin voi pilata kehityksen pentuna ja kunnon aikuisena. Jos koiraa ei sosialista niin ei todennäköisesti pärjää näyttelyssä sen verran kun on tarpeen. Jos altistaa vaaroille, esim toinen koira "rikkoo" selän niin se oli siinä. Vastuullinen kasvattaja varmistaa että sijoituskoira saa parhaan mahdollisen hoidon.
Minustakaan rekisterikirjaa ei saisi pantata, mutta ymmärrän kasvattajan turhautumisen jos aloittaja on pilannut huippuyksilön joka olisi ollut arvokas lisä kasvatussuunnitelmaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262203
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161514- 1241427
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883