Oisko jollain kokemuksia Corollasta 1,6vvti vm.-02.?
Itellä 151tkm ajettu, jossa palaa moottorin häiriövalo. Molemmat lambda-anturit ja imusarjan tiiviste on vaihdettu, kun oli aikasemmin käyntihäiriöitä. Vikakoodi näytti silloin kattia, mutta pakokaasut oli normaalit eikä vika muutenkaan vaikuttanut siltä.
Nyt valo palaa taas ja tuntuu että tehoja on hävinnyt ja tyhjäkäynti on liian isolla vaikka moottori on lämmin. Puhdistin ilmamassa anturin, mutta ei auttanut.
Mitä kannattaisi tehdä, ettei mene turhaksi osien vaihtamiseksi?
Toyotan vikavalo
50
41915
Vastaukset
- tt
Otappa akunkenkä irti noin minuutti pari ja laita takaisin valon pitäisi pelata normaalisti Mulla 02 1.6 vvti ave siinä sama vika akunkengän irrottaminen riitti sen jälkeen ajettu noin 5000 kilometriä ei häiriöitä
- tjy79
Oon kokeillu akunkengän irrotusta, mutta valo syttyy uudestaan noin 20km:n jälkeen.
Kuulin tänään, että jos katti menee vaihtoon, niin samalla pitää vaihtaa moottorin ohjaus yksikkö, koska vikavaloa ei saa muuten kuitattua.
Kuulostaa pirun kalliilta!! - Kiala Viulu
tjy79 kirjoitti:
Oon kokeillu akunkengän irrotusta, mutta valo syttyy uudestaan noin 20km:n jälkeen.
Kuulin tänään, että jos katti menee vaihtoon, niin samalla pitää vaihtaa moottorin ohjaus yksikkö, koska vikavaloa ei saa muuten kuitattua.
Kuulostaa pirun kalliilta!!Kyseinen vika on perin tuttu perusvika vm. 2002-2003 olevissa Toyota autoissa ja sitä uudemmissa tosi harvinen, koska siihen on tehty parannus muutos. Imusarjan tiiviste vikaa kyllä ilmenee uusimmissakin ja häiriövalot palaa.
Lambra
-anturin vaihtaminen on aivan turhaa, koska vika ei ole siellä ja akun kenkä viritykset ovat melko turhia, koska vika uusii jatkuvasti ja varsinkin jos ajaa monttuisella/kiharaisella tiellä niin
moottorin häiriövalo syttyy. Näin kävi minulla ja myös tuhansilla muilla!
Myös ilmamassa
anturin puhdistaminen ei korjaa vikaa, mutta on suositeltavaa puhdistaa määrätyin väliajoin.
Katalysaattorin vaihto on myös turhaa koska vika ei ole siellä.
ELI TÄSSÄ ON AINUT JA OIKEA TOIMENPIDE ASIAN KORJAAMISEKSI:
Nokka-akselin korjaus-sarjan hammas,-ketju-/ hihnapyörä I &A paketti vaihdettava kokonaisuudessaan. Hinta on n. 335 € koko paketille töineen Toyotan omassa huollossa.
Tällä korjaus-sarjalla on aivan eri osanumero kuin alkuperäisellä perusvikaisella. Jos vika on ilmennyt takuu aikana, niin se on mennyt myös takuuseen. Itse jouduin maksamaan kyseisen vian(t), kun takuu oli ummessa vm. 2002 Corolla farmarista
Myös imusarjan tiiviste vaihdettava samalla kertaa, koska Tojotan normaalina perusvikana aiheuttaa vikavalojen palamista, moottorin käyntihäiriötä ja todella isoa polttoaineen kulutusta ja sen kyllä huomaa. Hinnaksi tulee n. 120 € vikakoodin ottamisineen, tiiviste ja työ yhteensä. - tjy79
Kiala Viulu kirjoitti:
Kyseinen vika on perin tuttu perusvika vm. 2002-2003 olevissa Toyota autoissa ja sitä uudemmissa tosi harvinen, koska siihen on tehty parannus muutos. Imusarjan tiiviste vikaa kyllä ilmenee uusimmissakin ja häiriövalot palaa.
Lambra
-anturin vaihtaminen on aivan turhaa, koska vika ei ole siellä ja akun kenkä viritykset ovat melko turhia, koska vika uusii jatkuvasti ja varsinkin jos ajaa monttuisella/kiharaisella tiellä niin
moottorin häiriövalo syttyy. Näin kävi minulla ja myös tuhansilla muilla!
Myös ilmamassa
anturin puhdistaminen ei korjaa vikaa, mutta on suositeltavaa puhdistaa määrätyin väliajoin.
Katalysaattorin vaihto on myös turhaa koska vika ei ole siellä.
ELI TÄSSÄ ON AINUT JA OIKEA TOIMENPIDE ASIAN KORJAAMISEKSI:
Nokka-akselin korjaus-sarjan hammas,-ketju-/ hihnapyörä I &A paketti vaihdettava kokonaisuudessaan. Hinta on n. 335 € koko paketille töineen Toyotan omassa huollossa.
Tällä korjaus-sarjalla on aivan eri osanumero kuin alkuperäisellä perusvikaisella. Jos vika on ilmennyt takuu aikana, niin se on mennyt myös takuuseen. Itse jouduin maksamaan kyseisen vian(t), kun takuu oli ummessa vm. 2002 Corolla farmarista
Myös imusarjan tiiviste vaihdettava samalla kertaa, koska Tojotan normaalina perusvikana aiheuttaa vikavalojen palamista, moottorin käyntihäiriötä ja todella isoa polttoaineen kulutusta ja sen kyllä huomaa. Hinnaksi tulee n. 120 € vikakoodin ottamisineen, tiiviste ja työ yhteensä.Okei, Voitko vähän tarkentaa. Miten vika sulla ilmeni ja miten sarjan vaihto vaikuttaa yms..
- Kiala Viulu
tjy79 kirjoitti:
Okei, Voitko vähän tarkentaa. Miten vika sulla ilmeni ja miten sarjan vaihto vaikuttaa yms..
Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
. Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.
Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.
Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi. - Niinpä tietysti
Kiala Viulu kirjoitti:
Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
. Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.
Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.
Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.
ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin. - Jaahan taas
Niinpä tietysti kirjoitti:
Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.
ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin.citikka vakiohörhö pyörii muitten palstoilla kehumassa rotiskoaan
- ihana skodaMies
Kiala Viulu kirjoitti:
Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
. Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.
Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.
Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi."mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän."
"kulutus pieneni runsaalla litralla"
Nyt kuluttikin vain 1-2 l enemmän? - Kiala Viulu
Niinpä tietysti kirjoitti:
Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.
ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin.Katalysaattori vikoja Toyota autoissa ilmenee todella harvoin ja siksi niitä ei pidetä edes varaosa varaston hyllyssä - tilaus tavaraa.
Olihan niistä pienet erilliset vikakoodi laputkin olemassa mutta heitin molemmat roskikseen ja ainostaan korjauskuitit on tallessa, joista ilmenee varaosat hinta- ja sarjanumeroineen, vikakoodien hinnat ja työhön käytetyt tuntimäärät hintoineen. - Kiala Viulu
ihana skodaMies kirjoitti:
"mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän."
"kulutus pieneni runsaalla litralla"
Nyt kuluttikin vain 1-2 l enemmän?Keskikulutus nyt korjauksien jälkeen n. 6 l ja matka-ajo menee litraa vähemmällä. Vikavalon palaessa keskikulutus oli n. 10 l/100 km.
- avepena
Kiala Viulu kirjoitti:
Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
. Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.
Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.
Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.On kyllä melkosta höpöhöpöä... Senkun vielä tietäis mikä tässä muutoksessa on eroa ja mikä alkuperäisosissa aiheutti valon. Meillä ei oo avessa mitään normaalista poikkeavaa, valo vaan palaa.. Tätä tosin ei kiulu taida uskoa.
- Anonyymi
Kiala Viulu kirjoitti:
Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
. Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.
Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.
Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.ei 5 ikinä alle 80,laatikko hajoo kaikissa
- Faktaa tässä
veikkaan 90% kattia maksaa jotain 600-800e riippuu missä vaihtaa
ja tuota ohjausyksikön vaihtoa epäile vahvasti..- Faktaa tässäkin
Ei kannata ruveta vaan arvailemaan, vaan tutkia missä vika on, ja korjata se.
- tjy79
Voitko tarkentaa mihin epäilysi perustuu ohjausyksiköstä?
- npi1
itselläni on 01 corolla ja rupesi valo palamaan niin otin akun kengän pois ja laitoin takaisin niin sen jälkeen 2000km ajettu.
- corolla 2002 farkku
Meillä -02 tojota corolla jossa myös häiriövalo syttyy sillointällöin mutta tilasin itselleni obd testerin (huuto.net noin 30€) sillä saa kätevästi vika koodit nollattua ja katsastukset hoidettua. Tojota liikkeessä diagnoosi oli aluksi katti tai moottorin ohajusyksikkö. Täsmentyi myöhemmin jälkimmäiseen. Uusi ohjausyksikkö löytyi avk:lta, mutta eivät pystyneet tätä tojotalla vaihtamaan, kun ilmeisesti käynnistyksen esto olisi pitänyt koodata uudestaan vaihdon takia ja se ei liikkeessä onnistunut. Mainitsivat samalla myös että tuskin olisi vaihto auttanut koska tyypinumero ohjausyksikössä oli sama kuin vanhassa ja ilmeisesti tämä on jonkin sortin tyyppi vika noissa boxeissa. No autossa ei ole mitään muuta vikaa ei kuluta normaalia enempää tai muuta vastaavaa. Tojotalla sanoivat että ihan huoletta voit ajella kunhan vain katsastuksessa valot ei pala. Vikakoodi tuossa testerissä muistaakseni on jokin P0420 joka viittaa katalysaattoriin. Nollauksen jälkeen autolla on voinut ajella 16km-500km ennekö syttyy uudelleen.
- tyytyvainen corollaan
Jep itselläki bensiini farkku corolla 02 ja vikavalo syttyi. Ei vaukuta mitenkään ajoon ja kun ajan moottoriellä pitkiä matkoja niin valo palaa. Nollasin katsastin eikä ole muuta ongelma kuin vikavalo joskus palaa ja joskus sammuu.
- HeikkiRantsu
Onko vikaa sen koommin selvitetty vai annettu olla vaan? Vastaavanlainen ongelma täälä 2001 Avensiksessa 1.8 VVT-I
- Anonyymi
Minkälainen obd testeri sulla on. Mullakin on yksi, mutta se ei käy Corollaan.
- TAAS KORJAAMOLLE.
rahaa palaa korjaamolle.se on sitä.TOYOTA LAATUA. HAAAAAAAAAAAAAAAA.HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.HOOOOOOOOOOOO.
- toyotom
itelläkin p0420 koodi päällä. mikä on se pohjimmainen syy palamiseen? herjaa lambdoja, kattia ym tuolla koodilla. puhdistin ilmamäärämittarin ja nollasin vikavalon injectionfusen pois hetkeksi ottamisella. melkein meni viikko kunnes valo syttyi uudelleen. Mitäs nyt kannattaisi tehdä? Jollain kokemuksia?
- Corilla
Toyotan huollossa olivat sitä mieltä, että katti ja moottorin ohjausyksikkö pitää vaihtaa. Laskivat urakkahinnaksi 2000 euroa.
Ostin Motonetistä uuen tarvikekatin, joka makso noin 270 euroa. Sopi paikoilleen ilman hitsauksia. Kävin kuittaamassa vikavalon eikä se oo ainakaan vielä syttyny. Kulkee ja kiertää nyt paremmin. Katsastuksestaki meni läpi huomautuksetta.
Aikasemmin palo rahaa valohoitoon ku ei oikeen kukaan ollu varma mistä johtuu. Lambdatki vaihettiin turhaan. Että tämmöstä...)
- vanha juttu
http://www.youtube.com/watch?v=-Ydo4kmwiUs
Video vian korjaamiseksi.
Kiala on tosin eri mieltä, mutta hänhän myykin jatkuvaa huoltoa. - kialavluilunpillu
ei voi olla vikavaloa, koska Kiala Viulun mukaan tojotassa ei ole koskaan vikaa...
- pikakorjaus
Vaihda moottori, kori ja alusta VAG- tai PSA-konsernin tuotteisiin.
- tojo78
toyota corolla 1.6 vvt i ajotietokoneen kulutus lukemat eli kun painaa kaasu niin kulutus menee 5l/100km ja kun ajaa tiellä 90km/h niin mittari näyttää 20l/100km tuntuis toimivan väärin päin tuo kulutus mittari. missä olis vika?
- Councellor
Corolla Verso 02. Irroitin akun kengän ja valo lakkasi palamasta. Edullinen korjaustoimenpide!
- apuva apuva
Nyt me oikein älykkö saatiin saitille. Oikeenko ite älysit, kun ei anna virtaa, ei pala valo?
- Per Saukko
Jos päävaroitusvalo palaa niin kävisin kyllä luetuttamassa merkkikorjaamossa oikealla testerillä tai jos jollain on sen klooniversio hälyt. Sen jälkeen tuumaustauko henkilön kanssa joka ymmärtää mitä itseasiassa hälyt ovat. Siinä vaiheessa säästyy paljon rahaa kun ei suinpäin mutu tuntumalla rupea vaihtamaan osia. Sitten varoituksen sana vaikka Pärnäsen autopykäämöllä on joku geneerinen testeri niin sen antamat tulokset voivat olla mitä tahansa, samoin kun autoon vaihdetaan osia joilla on joku yhteys auton elektroniikkaan ne saattaa joutua koodaamaan mustaan matolaatikkoon että se ymmärtää osan vaihdetuksi tai kalibroi sen. Muuten saatta diskovalot palaa kabiinissa. Tämä pätee käytännössä kaikkii 1990 luvun puolen välin jälkeen tehtyihin autoihin merkkiin katsomatta.
- kaikki lamput vilk..
Mitä tapahtu, ku laitoit akunkengän kiinni ja lampulle virtaa vai etkö uskaltanu koittaa? Noi on muutenkin täysin turhia toimenpiteitä, koska tojossa on sisäänrakennettu kalenteri, joka aina joulukuun ajan vilkuttelee kaikkia valoja kojetaulussa ikäänkuin tuoden terolle jouluiloa ja sanomaa(takaisinkutsu). Kuitenkin näissä kalentereissä on havaittu paljon vikoja(takaisinkutsu), joka aiheuttaa sen, että voi kaikkivalot vilkkua myös uutenavuotena, pääsiäisenä, vappuna, juhannuksena ja teronpäivänä.
- taapero erno
Jo on aikoihin eletty tässä ketjussa terot kilpaa kehuu kuinka vikasia tojot on, mulla on vika toipassa, mullapa on kaks vikaa jne jne. Vain terot voivat olla noin kovin tyhmiä. Kissus sentään.
- ViatontaAjoa
No eipä siinä mitään, paskanahan se on. Yllättävän pitkän matkan pääsit kuitenkin. Eikun uutta ostamaan ja toteamaan että 2 vuotta toimii, ja sen jälkeen pikkuhiljaa suomen olosuhteet alkaa olemaan Toyotalle liikaa. Jos on pakko Toyotalla ajaa, niin älkää nyt *erkeleessä ainakaan ostako sellaista. Huolto leasingia peliin, 36kk samalla kotterolla on ihan tarpeeksi.
- tyota02
Hei! Itellä toyota avensin
1.6 vvt i vm-02. Ja juurikin vikavalo palaa.. Muuten toimii ihan normaalisti. Akunkenkä irrotettu muutamaan kertaan sen jälkeen ajaa max 20 km ja syttyy taas. Mitä tehdä?- paaliin_vaan
Autollahan on näköjään ikää jo sen verran, että se on ensinnäkin läpi mädäntynyt ja toisekseen siitä saa romuttaessa 1500 euron arvoisen romutussetelin uutta autoa (ei Toyota) ostaessa
- ei.uusiokäyttöön
paaliin_vaan kirjoitti:
Autollahan on näköjään ikää jo sen verran, että se on ensinnäkin läpi mädäntynyt ja toisekseen siitä saa romuttaessa 1500 euron arvoisen romutussetelin uutta autoa (ei Toyota) ostaessa
Ei saa jos se on läpi mädäntynyt. Joillekinhan oli käynyt niin vähän uudempienkin tojotien kanssa, että ei hyväksytty kierrätykseen kun on niin haperoa peltiä
- Japski
Osaako kukaan sanoa että mikä on vikana kun käynnistää auton ja jos erehdyn jäämään lämmittelemään autoa niin syttyy moottori valo mutta jos lähden samantien liikkeelle ja ajan lämpimäksi niin toimii mutta savuttaa ja syö paljon enemmän dieseliä kun pitäisi auttaa joku tai Ostakaa pois
- Kannattaaregoida
Kaverilla oli pakkasaamuina Avessa toi moottorivalo, mutta se sammui hetken päästä joten kaveri tottui siihen että se on usein päällä. Aika jännä, itse olisin pysäyttänyt heti ja hinauttanut pajalle muttata tämä ajeli koko talven, ja vasta keväällä se ihmetteli miksi valo edelleen palaa.
Moottorissa oli joku vähän pahempi vika, niin että.se meni vaihtoon, ja takuu ei maksanut koska asiakas oli vähät välittänyt keltaisesta valosta. Itse asiassa valo paloi silloin kun auto ajettiin pajalle, ohjekirjan mukaan olisi pitänyt hinata. Keltainen valo ei ole mikään koriste. - a.vuorma
Miinusnapa akusta irti noin puolituntia,napa kiinni anna olla virran päällä kaksi minuuttia ja starttaa auto käyntiin.
- Anonyymi
Tojon sähköviat minullakin kummittelevat välillä.
- Anonyymi
Hello, keltainen vikavalo alkaa palaa kun on ajanut hetken....Corolla 1998. Kaikki seuraava tehty....
Lamda vaihdettu uusi, kolme lämpötila anturia, tulpat, polttoainesuodatin, toinen ecu kokeiltu, vika koodi antaa laiha seos, syttyy vain kuumana vikavalo. Mikä avuksi? - Anonyymi
Yllättävän pitkään on tojotasi kestänyt. Oikea ratkaisu ongelmaasi, olisi parempaan merkkiin vaihto.
Toyota herjaa usein kattia ja se on oikeasti silloin lopussa, vaikka päästömittaus kuormittamatta antaa hyvät arvot.
Tuo on kyseisen merkin tyyppivika, katti kestää max 200 tkm.- Anonyymi
Kyllä edellisen katsastuksen päästöarvoista voi jo päätellä katin kunnon, jos autolla ajellaan vain vähän. Vaikka mennyt vielä katsastuksesta läpi, niin ei välttämättä ole enää hyvässä kunnossa ja voi sytytellä vikavaloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä edellisen katsastuksen päästöarvoista voi jo päätellä katin kunnon, jos autolla ajellaan vain vähän. Vaikka mennyt vielä katsastuksesta läpi, niin ei välttämättä ole enää hyvässä kunnossa ja voi sytytellä vikavaloa.
Öljyn poltto pilaa katin.
- Anonyymi
Minulla 2000 Corollassa vaihdettiin ensimmäistä kertaa koko pakoputkisto kun oli ajettu 230 000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla 2000 Corollassa vaihdettiin ensimmäistä kertaa koko pakoputkisto kun oli ajettu 230 000 km.
Mulla mittarissa hiukka vaille 300000 ja alkuperäinen putki. Muutenkaan ei ole tarvinnut muuta remppaa tehdä kuin jarrupaloja ja levyt, polttimoita ja pyyhkijän sulkia vaihtaa. Tietysti huollot on tehty joka kevät ja syksy kilometreistä välittämättä l. turhankin usein. Nyt alkavat iskarit olla finaalissa. Ai niin olen siihen kallistuksen vakaajan puslat vaihtanut. Remppa maksoi pari kymppiä itse tehtynä.
Kun autonsa kunnolla huoltaa, niin kovaa kamaa Toyota on. Moottorissa on vääntöä vieläkin kuin uudessa, eikä öljyä tarvitse vaihtoväleillä lisäillä. Kaverit valittelevat kalliita remontteja uudempiin autoihinsa ja eivät meinaa millään uskoa, että Toyota tuo uskollinen työjuhta, joka ei ole koskaan pulaan jättänyt, on mennyt AINA katsastuksesta läpi kertakäynnillä.
Ranskalaiset vaihtoehdot puistattaa jo ajatuksena. Ovat semmoinen insinöörityön taidonnäyte, ettei niihin yksinkertaisintakaan remppaa voi tehdä purkamatta koko romua palasiksi.
Tämmöistä tällä kertaa. Kokemusta on monenlaisista autorempoista, kun niitä olen paljon kavereille tehnyt, ja pakko todeta, että Japsiautot ovat kaikkein helpoimpia korjattavia. Ranskalaisiin ei kannata koskea öljytyllä puutikullakaan, ovat korjausmiehen painajainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla mittarissa hiukka vaille 300000 ja alkuperäinen putki. Muutenkaan ei ole tarvinnut muuta remppaa tehdä kuin jarrupaloja ja levyt, polttimoita ja pyyhkijän sulkia vaihtaa. Tietysti huollot on tehty joka kevät ja syksy kilometreistä välittämättä l. turhankin usein. Nyt alkavat iskarit olla finaalissa. Ai niin olen siihen kallistuksen vakaajan puslat vaihtanut. Remppa maksoi pari kymppiä itse tehtynä.
Kun autonsa kunnolla huoltaa, niin kovaa kamaa Toyota on. Moottorissa on vääntöä vieläkin kuin uudessa, eikä öljyä tarvitse vaihtoväleillä lisäillä. Kaverit valittelevat kalliita remontteja uudempiin autoihinsa ja eivät meinaa millään uskoa, että Toyota tuo uskollinen työjuhta, joka ei ole koskaan pulaan jättänyt, on mennyt AINA katsastuksesta läpi kertakäynnillä.
Ranskalaiset vaihtoehdot puistattaa jo ajatuksena. Ovat semmoinen insinöörityön taidonnäyte, ettei niihin yksinkertaisintakaan remppaa voi tehdä purkamatta koko romua palasiksi.
Tämmöistä tällä kertaa. Kokemusta on monenlaisista autorempoista, kun niitä olen paljon kavereille tehnyt, ja pakko todeta, että Japsiautot ovat kaikkein helpoimpia korjattavia. Ranskalaisiin ei kannata koskea öljytyllä puutikullakaan, ovat korjausmiehen painajainen.Miksi tojoterot sitten ostaa ranskassa valmistettuja toyotia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tojoterot sitten ostaa ranskassa valmistettuja toyotia?
japsit rakensivat autotehtaan ranskaan muistaakseni.
- Anonyymi
Tojotissa ei ole vikoja. Ne on ominaisuuksia.
- Anonyymi
Mikä Toyotan vikakoodi ja mittaristossa jatkuvasti palava vikavalo antaa sitä mielenrauhaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185183MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152694- 102194
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5841987Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1201704Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31068Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028