Vuoreksen asuntomessulehdessä oli erään rakentajan kertomusta siitä, miten kaupunki ei suostunut paaluttamaan omakotitontteja, ja pienen tappelun jälkeen suoritti ns. syvätiivistyksen. Käsittääkseni se toteutettiin niin, että usean tonnin painoinen betonilaatta tiputetaan kymmenen metrin korkeudesta maahan.
Onko täällä tietoa ko. menetelmän kestävyydestä? Kaupunki on ilmeisesti lisännyt tonttivuokrasopimuksiin pykälän, jossa se vetäytyy kaikesta vastuusta.
Paalutus vs. syvätiivistys
8
696
Vastaukset 8
- Onneksi pääsi pois..
No mutta eikös olisi hyvä jos tuo surkeaakin surkeampi messualue uppoaisi saveen?
Tuo oli todella ahdistava paikka: keskellä metsää tuhkatiheään ahdettuja omakotitaloja, joissa viimeistelyn laatu oli kuin suoraan Neuvostoliitosta.
Huh mikä paikka.
Mitä tulee tuohon "tiivistämiseen". Kuulostaa karmealta. Toisaalta tuo kertoo paljon koko messualueesta, että perustuksia myöten on alettu tinkimään. Sinänsä ymmärrettävää, koska siellä metsän keskellä ei asuntojen hinnoilla ole kuin yksi suunta, kunhan messut unohtuvat about syyskuuhun mennessä. - järkijättänyt
Vai ei kaupunki suostunut maksamaan asuntomessutalojen perustuksia, kauhea vääryys! Useimmissa kunnissa kunta rakentaa koko talon, onhan se jo jokamiehen oikeus ettei tartte omaa taloaan maksaa.
- Ins.maanrak.
Syvätiivistystä käytetään hiekassa tai sitä karkeammissa maalajeissa. Menetelmän menestyksellinen käyttö edellyttää syvällä olevaa pohjavesitasoa (pv-pinnan alapuolella maaosuus ei tiivisty). Suomessa yleisesti ottaen harvinainen pohjanvahvistustapa, koska meillä hiekkamaat ovat normaalisti riittävän kantavia melko raskaillekin kuormille (kerrostalo yms.). Käytetään mm. raskaiden, dynaamisesti kuormitettujen rakenteiden, kuten koneperustusten, alla.
Pohjamaan kantavuuden muutos (=lisääntyminen) on pysyvä.- insssi
Näin on. Olen ollut 36 vuottaa pohjarakennushommissa ja ei ole tullut vastaan, että pientaloja perustetaan syvätiivistyksen avulla. Yleensähän niitä käytetään kenkereissä, kentissä, veteentäytöissä jne. Ei kait maallikot sotke täällä asioita, kun eivät ymmärä.
- exit-suunntilema
insssi kirjoitti:
Näin on. Olen ollut 36 vuottaa pohjarakennushommissa ja ei ole tullut vastaan, että pientaloja perustetaan syvätiivistyksen avulla. Yleensähän niitä käytetään kenkereissä, kentissä, veteentäytöissä jne. Ei kait maallikot sotke täällä asioita, kun eivät ymmärä.
No, Vuoreksessa syvätiivistettiin, koska paalutus tuli kaupungille liian kalliiksi. yksi blogi-kirjoitus aiheesta:
http://hyvinvointikoti.blogspot.co.uk/2011/04/tasta-lahdettiin.html
- ruupo-kustaa
No, 100 000 paalutukseen vuorkatontille on kyl sellanen investointi, jota ei ihan jokainen jaksa maksaa.
- oma varmempi
Eipä kannata rakentaa vuokratontille ollenkaan.
- dgasi
Minkätakia vuokratontille pitäisi paaluttaa? Eihän vapailla markkinoillakaan olevien tonttien pohjia kukaan ole tekemässä? Eikö riitä se että saa kaupungilta puoli-ilmaisen tontin vaan se pitäisi vielä valmistella rakentamista varten?
Miksi alue on kauhea? Omasta mielestäni erittäin siisti ja viihtyisän oloinen. Lähellä tampereen keskustaa ja vuoreskeskuksesta löytyy kaupatkin.
laatu kuin neuvostoliitosta? Eli väität kirkkain silmin että alueen lopputulos on rumempaa kuin esim helsingin merihaassa, jakomäessä tai tallinan mustamäellä? No makunsa kullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611336Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25808Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks46760Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27704
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126703Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.165620VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497