Hei!
Meillä on hieman yli 12-vuotias kastaroimaton coton de tulear uros.
Aiemmin sillä todettiin olevan tyrä, jonka hoitoon suositeltiin kastraatiota. Kyse on kuitenkin vanhasta koirasta, jonka elämää kyseinen tyrä ei ole juurikaan haitannut.
Viime viikolla koira alkoi ontua vasenta takajalkaansa ja viikon lopulla (torstaina) se vietiin eläinlääkäriin, kun se ei pystynyt varaamaan jalalle painoa. Eläinlääkäri totesi koiraa nukuttamatta tai rauhoittamatta, tutkien, että kyseessä on ristisidevamma. Samalla hän huomasi tyrän vieressä olevan hyvänlaatuisen kasvaimen.
Kaiken kaikkiaan hänen mukaansa koira olisi tarvinnut 3 eri leikkausta: tyrän pysäyttämiseen kastaroinnin, jalan leikkauksen ja kasvaimen poiston.
Koiran iän vuoksi, emme toimenpiteisiin tahtoneet ryhtyä ja eläinlääkäri määräsi tulehduskipulääkepohjaisen lääkityksen kahdeksi viikoksi.
Kahdessa päivässä koira ei enää ontunut ja on koko ajan ollut oma, pirteä itsensä - niin, että sitä on pitänyt hillitäkin. Mitä luulette olisiko kyse voinut sittenkin olla vain venähdyksestä tai muusta lievemmästä vammasta?
Toinen kysymykseni koskee kasvainta, jonka jo aiemmin mainitsin. Eläinlääkäri putsasi sitä ja kyseinen kasvain vuosi verta tipoittain vielä torstai-illan ja on sen jälkeen alkanut erittää mahdollisesti mätää, tai ainakin jotain pahanhajuista nestettä. Mikä olisi hyvä keino hoitaa kyseistä vaivaa, kun eläinlääkärin puhdistama kasvain märkii? Onko kyse edes kasvaimesta vai esimerkiksi paiseesta?
Kellään kokemusta tällaisista?
Terveysongelmia ja väärä diagnoosi?
Milla
0
238
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472