Pari nokialaista hajosi, ensin parin kuukauden ikäinen C5 kastui sadekelillä, ja nyt kuukauden jälkeen sen tilalle hankittu X3 meni pimeäksi. Kauppiaan mukaan näyttö oli saanut "iskun" ??? - no ei todellakaan, mutta ilmeni ettei kosketusnäytöllistä puhelinta voi pitää taskussa, ehkä auton avaimet tai joku muu on painanut niin että syntyi vaurio jota takuu ei korvaa :(
No, ostin veden ja iskunkestävän Samsungin GT-B2710. Tarvitsen puhelinta vain puhumiseen, tekstareihin ja läppärin modeemiksi, joten muilla ominaisuuksilla ei niin väliä. Mutta, mutta... nyt olen puoli päivää yrittänyt kytkeä puhelinta modeemiksi, mutta hermo vain kiristyy. Ilmeisesti olen saanut puhelimella nettiyhteyden kun dlc:n kotisivu aukeaa, mutta miten saisi sen läppärin kanssa yhteen? Bluetoothkin on saatu muodostettua, vaikkakin paljon hankalammin kuin Nokialaisten kanssa, eli se vaatii joka kerran vahvistuspainalluksen puhelimesta (parin kolmen sekunnin sisään).
- KIES on ladattu, en löytänyt siitä mitään mainintaa internetiin yhdistämistä
- Internet connection wizard on ladattu, mutta ekana se kysyy modeemia, eikä näytä yhtään vaihtoehtoa (ei luututti eikä USB piuhan kanssa yhdistettyyn puhelimeen) ja ainoa vaihtoehto on sulkea se "peruuta" vaihtoehdosta.
Miten Samsungia voi käytää modeemina? Nokian PC-Suite oli helppo yhteysohjelma, onko Samsungilla vastaavaa?
Samsung modeemina, onnistuuko?
22
2681
Vastaukset
- Laskee,
En tunne puhelimen ominaisuuksia, mutta jos puhelimesta voi tehdä WLAN-tukiaseman ja läppärissä radioverkko, niin langattomasti pelaa. Itsellä tuli nokialaisen (symbian) kanssa pulma kun vaihdoin XP-läppärin Windows 7:aan, niin en saanutkaan kaapeli- tai bluetooth-yhteydellä dataa kulkemaan. Tähän löytyi apu Joikuspot-ohjelmasta, jolla homma pelaa jopa paremmin kuin aiemmin Nokia Suiten kautta.
Kyseisessä puhelimessa on Samsung oma käyttis, joten siihen ei saa Joikuspot ohjelmaa. Siinä ei ole myöskään wlania.
- toteaja.
voi, voi.....olisit miettinyt ennen ostamista........
- tolska
0n tuossa ostoksessa yksi hyvä puoli.
Puhelin on pölyn ja iskun kestävä, nehän ne ovat puhelimen
tärkeimmät ominaisuudet.- GT-B2710
Jos pölyn ja iskun kestävyys ovat tärkeimmät ominaisuudet, niin hankinta oli turha. Minulla on jo rautakanki ;-o
Toteaja on oikeassa, olisi pitänyt miettiä ennen ostamista, mutta kun tilanne oli akuutti, puhelin piti saada heti rikki menneen tilalle niin uskoin myyjää: "Kyllä siinä on 3G ja nettiin pääsee ja bluetoothin yhdistää tietokoneeseen. Kait Samsungilla on joku vastaava yhteysohjelma kun PC - suite..."
Joopa joo. Pitänee mennä ostamaan taas uusi puhelin :(
Itseasiassa Nokian oma PC Suite ohjelmisto on jo vanhentunut, koska Nokia korvasi sen uudella Nokia Suite ohjelmalla.
Mutta Samsungilla taitaa olla ainoastaan KIES ohjelma puhelimen hallintaan varten. Ainakaan itse en ole löytänyt muita.- GT-B2710
Mitenkä KIESsillä yhdistetään läppäri nettiin?
Ainakaan minä en löytänyt Kiessistä kohtaa, jolla kännykän voisi laittaa modeemiksi tietokoneelle.
- surkee samppa
oi oi minäkin luulin että kiesin kautta voi tehdä samat jutut kuin kätevällä nokia suitella,mutta eipä näemmä voi
- vähän miinusta
surkee samppa kirjoitti:
oi oi minäkin luulin että kiesin kautta voi tehdä samat jutut kuin kätevällä nokia suitella,mutta eipä näemmä voi
Ei voi ihan. Jäin kaipaamaan synkronisoinnissa viestien synkronisointia. Nokia Suiten synkronisoi viestitkin, Kies ei.
Kannattaa muistaa, että suurimmassa osassa Samsungin malleista on Android käyttis. Siinä on jo valmiina nettiyhteyden jako joko wlanin kautta tai sitten usb ( Ei tarvitse Kiessiä).
Nokian Symbian malleissa ei ole taas sisäistä wlan/usb jako ominaisuutta joten niitä varten on tehty Nokia Suite, jonka avulla puhelimesta voi tehdä modeemin. ( Symbian malleihin on toki saatavilla wlan jako sovelluksia kuten Joikuspot).- GT-B2710
Hmmm... ei paljon kiinnosta mikä "käyttis" kenenkin telefoonissa luuraa, pääasia että sillä voisi tehdä ne asiat joita tarvitse:
- soittaa puheluita
- lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, ja sen kokoisena tekstinä että näkee ilman suurennuslasia!
- nopea nettiyhteys, jonka avulla saa läppärin verkkoon. 3G oli parannus, nettiyhteys ei enää katkea puhelun ajaksi. Ehkä pitää lopulta hankkia erillinen nettitikku, jos nykypuhelimet eivät kykene siihen mitä olen jo lähes kymmenen vuotta tehnyt aiempien kanssa reissuhommissa.
- kello, joka näppislukituksen aikanakin tulee näkyviin yhdellä painalluksella ja sen kokoisena ettei tarvitse etsiä lukulaseja ajan tajun parantamiseksi (Nokia C5 oli tässä suhteessa tosi surkea!)
- helposti käytettävä herätyskello
- kunnolliset, toistaan erillään sijaitsevat näppäimet joita aikamiehen sormillakin voi painaa yhden kerrallaan ja jotka näkyvät auringonvalon määrästä ja suunnasta riippumatta
Se mitä ei tarvitse:
- kamera (tykkään kuvata järkkärillä)
- multimediaviestit (niitä ei näe ilman suurennuslasia)
- netti ja sähköpostinäyttö puhelimen "ruudulla". Tietysti jos on normaalikokoinen näppis ja 17-tuuman lisänäyttö "kännykän" lisävarusteena, niin ehkä sitä voisi käyttää netin selaamiseen läppärin sijaan?
- "viihde" ominaisuudet, pelit, musiikit ja muu turha krääsä
- suojaamaton kosketusnäyttö, joka estää kännykän kantamisen taskussa autonavainten kanssa :( eikä sateenkestävyyskään olisi pahitteesta.
Mikä puhelin minun kannattaisi hankkia? - 33100
GT-B2710 kirjoitti:
Hmmm... ei paljon kiinnosta mikä "käyttis" kenenkin telefoonissa luuraa, pääasia että sillä voisi tehdä ne asiat joita tarvitse:
- soittaa puheluita
- lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, ja sen kokoisena tekstinä että näkee ilman suurennuslasia!
- nopea nettiyhteys, jonka avulla saa läppärin verkkoon. 3G oli parannus, nettiyhteys ei enää katkea puhelun ajaksi. Ehkä pitää lopulta hankkia erillinen nettitikku, jos nykypuhelimet eivät kykene siihen mitä olen jo lähes kymmenen vuotta tehnyt aiempien kanssa reissuhommissa.
- kello, joka näppislukituksen aikanakin tulee näkyviin yhdellä painalluksella ja sen kokoisena ettei tarvitse etsiä lukulaseja ajan tajun parantamiseksi (Nokia C5 oli tässä suhteessa tosi surkea!)
- helposti käytettävä herätyskello
- kunnolliset, toistaan erillään sijaitsevat näppäimet joita aikamiehen sormillakin voi painaa yhden kerrallaan ja jotka näkyvät auringonvalon määrästä ja suunnasta riippumatta
Se mitä ei tarvitse:
- kamera (tykkään kuvata järkkärillä)
- multimediaviestit (niitä ei näe ilman suurennuslasia)
- netti ja sähköpostinäyttö puhelimen "ruudulla". Tietysti jos on normaalikokoinen näppis ja 17-tuuman lisänäyttö "kännykän" lisävarusteena, niin ehkä sitä voisi käyttää netin selaamiseen läppärin sijaan?
- "viihde" ominaisuudet, pelit, musiikit ja muu turha krääsä
- suojaamaton kosketusnäyttö, joka estää kännykän kantamisen taskussa autonavainten kanssa :( eikä sateenkestävyyskään olisi pahitteesta.
Mikä puhelin minun kannattaisi hankkia?3310
- GT-B2710
33100 kirjoitti:
3310
3310 vastaa muuten kaikkia toiveita, mutta 3G yhteys puuttuu. Näppis ja käytettävyys OK, kestävyys myös kun viiden vuoden käytön jälkeen jäi ehjänä "museoon" - ainoa syy poistoon oli tietoliikenneyhteyksien puute.
Mikä nykypuhelin yltää 3310 tasolle ja lisäksi toimii nopeana läppärin "modeemina"? GT-B2710 ensivaikutelma oli hyvä, mutta jos puhelimen kautta ei saa läppäriä nettiin niin pitänee etsiä vastaavaa Nokialaista - onko sellaista?
Nokialta löytyy muutama hyvä 3G perusmalli
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKC201BLACK/nokia-c2-01-black
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKX3TOUCHBL/nokia-x3-02-5-touch-and-type-blue
Toki esimerkiksi huuto.netistä voi saada halvalla käytettyjä Nokian E sarjan yrityspuhelimia. Niissä on yleensä nopeat yhteydet.- GT-B2710
Jep, kiitos asiallisesta vastauksesta. Muuten nuo ovat OK, mutta kun minulla oli kaksi edellistä C5 (vastaava näppismalli kuin tuo C2) jossa oli aivan onneton kellon näyttö ja puhelin hajosi "kesäkasteen" eli pikku sadekuuron vuoksi. Sen jälkeen linkkisi mukainen X3 joka hajosi viikonloppuna kun kosketusnäyttö vaurioitui (shortsien taskussa auton avainten kanssa)
Ehkä on tyydyttävä kosketusnäytölliseen puhelimeen ja hommattava sille joku kotelo, eli kannet tms. jotta tuo kosketusarka näyttö kestäisi housuntaskuissakin kuljettamista...
Nyt lähden viemään Samsungia takaisin sen myyneeseen liikkeeseen. Saa nähdä kuinka asiakkaan käy...
Jos tyydyt kosketusnäytölliseen puhelimeen niin silloin suosittelen joko Nokian Symbian 3 malleja tai sitten Samsungin Android malleja. Näistä halvimmat maksavat uutena noin 100 euroa.
- erererw
tyydy vaan nokiaan ja suiteen ettei tarvi katua,tästä halvalla nopea modeemi
http://www.elisashopit.fi/tuote/764?o=3&p=1&c=1 - hyvä kello
GT-B27101.8.2012 11:02
"Jep, kiitos asiallisesta vastauksesta. Muuten nuo ovat OK, mutta kun minulla oli kaksi edellistä C5 (vastaava näppismalli kuin tuo C2) jossa oli aivan onneton kellon näyttö"
Nokia C5 näppäinpuhelimessa on kyllä todella hyvä ja suurikoinen kellon näyttö.
Toimii puhelimen ollessa näppäin lukossa sillai, että painaa sen navinäppäimen
keskinäppäintä.
Näyttöön tulee mustalle pohjalle suuri kokoisen digikellon valkoiset
numerot josta ajan näkee kyllä puolisokea Reetakin.
Että sikäli tuo cee viitosen kellosta urputtaminen on tietämättömyyttä.- GT-B2710
Heh, heh "cee viitosen kellosta urputtaminen on tietämättömyyttä"
No, taitamattomuutta ainakin :) Minulla oli C5 käytössä sen pari, kolme kuukautta (ennen sen tuhonnutta sadekeliä), tavasin käyttöohjetta ja yritin enkä saanut muuta aikaan kuin sen paljailla silmillä näkymättömän digikellon muuttamisen kärpäsenkakan kokoiseksi analogiseksi. Ikinä ei sattunut tuota vahinkoa että olisi lävähtänyt iso kellonäyttö tauluun. On se kumma.
Kelloa näkymään yritti kännymyyjäkin (yllättäen heillä oli ihan toimiva esittelypuhelin kaupassa) eikä onnistunut. Sanoi kyllä että siihen cee vitoseen saa tilaamalla sellaisen näytönsäästäjän joka näyttää kellonajan isolla. Mutta... kun samassa firmassa oli myyty Samsung läppärin modeemiksi, niin tällä kertaa uskoin pelkästään omia silmiäni ja otin C kakkosen, näppäinmalli, 3G ja näytössä kellonaika luettavan kokoisilla numeroilla, seittemänkytä euroo - halvempi kuin pikkuauton tankkaus.
Pitänee piruttaan käydä tuossa kaupassa vielä näyttämässä myyjälle miten C5 näyttää kellonajan - toivottavasti tarinasi on tosi!
Ps. Hyvittivät muuten täydellä hinnalla palauttamani Samsungin, eli tunnustivat mokansa kun väittivät siinä oleva olemattomia ominaisuuksia.
- ,., .
Mullon Gio.
- rthg
ainaki galaxy mini, onnistuu ilman mitään ohjelmia usb -piuhalla. asetukset->langattomat ja verkot->yhdist. ja siirr. tukiasema->usb-yhteys
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265