Minulla on sellainen ongelma, johon en oikein tiedä mistä lähtisin kyselemään neuvoa, joten ajattelin jospa täällä olisi hieman fiksumpia tyyppejä antamassa suuntaa. :) Opiskelen Oulun yliopistossa, olen tällä hetkellä gradua vaille valmis. Lopetan syyskuun alussa kesätyöt ja aloitan lokakuun alusta vuoden kestävän sijaisuuden. Ongelmana on tämä syyskuu, kun rahaa pitäisi jostakin saada. Yksi vaihtoehto olisi, että ilmoittautuisin yliopistoon ja nostaisin opintotukea kuukauden verran, mutta tukikuukausia on jo nyt liian vähän jäljellä. Toisaalta voisin olla ilmoittautumatta yliopistoon ja ilmoittautua työttömäksi ja saisin (?) työttömyyskassasta rahaa. Ongelma on nyt se, että en tiedä olenko oikeutettu liiton päivärahaan, jos jätän opinnot kesken joksikin aikaa? Onko tässä jonkilainen karenssiaika? En siis tiedä keneen olisin yhteydessä ekana, oppilaitokseen, työkkäriin vai kelaan ja jotain pitäis keksiä ja pian! Toivottavasti joku osaa neuvoa.
Vastaukset 1
- UUliluu
Etkö pärjää yhtä kuukautta kesätyörahoilla? Mitään säästöjä? Pitäisi ehkä olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971233Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577