Kun jäähdytysneste alkaa olla lähellä low-rajaa, niin voiko siihen lisätä uutta jäähdytysnestettä, vai pitääkö vanhat ensin heittää pois, ja vasta sitten lisätä?
Jäähdytysnesteen lisääminen?
13
8739
Vastaukset
- mts30
Voi ihan huoleti lisätä joten vanhoja ei tartte poistaa mutta katso että lisäät saman väristä jäähdytysainetta. On olemassa kahta väriä: vihreää ja punaista.
- 2+1
sinistäkin on
- autnet
siittä vaan lisäät samanväristä,tarkista pakkaskestävyys,ohjeet löytyy purkin kyljestä
- sitroen.
Lisää pakkasneste-vesiseosta, sekoitussuhde 1:1. Näin pakkaskestävyys ei muutu vuosikymmeniinkään. Ja vetenä siinä normaalia kraanavettä.
- NORM.KRAANAVESI
On kalkkivettä .
- Ei suomessa
NORM.KRAANAVESI kirjoitti:
On kalkkivettä .
mitään kalkkivettä ole. Jostain etelänmaasta saatat moista löytää.
- 3525236262
"Näin pakkaskestävyys ei muutu vuosikymmeniinkään" Tavallisen sinivihreän nesteen käyttöikä on 2 vuotta eikä pidempään, niin siinä purkissakin lukee. Sen jälkeen alkaa nesteen pakkaskestävyys, vaahtoutumisenesto, korroosienesto, puhtaanapitokyky jne. heikentyä. Kannattaa kyllä sinivihreät vaihtaa 2 vuoden välein, helppoa ja halpaa.
Olen joskus nähnyt sylinterikansia missä useampi jäähdytyskanava on ollut tukossa liasta kun ei nestettä ole vaihdettu ajoissa. Siinä sitten ihmeteltiin miksi kansipahvi palaa jatkuvasti mutta oltiin niin varmoja että turha nesteitä on vaihtaa 2 vuoden välein...
- USKO--
EI MITÄÄN KRAANA VETTÄ JA KAIVO,,,VAAAAAN TISLATTUA
- Höpö höpö
Tislattua vettä akkuun, mutta jäähdyttimessä kraanavesi ok.
- Vesi vetenä
Nykyautojen (2005-->) tehtaan korjausohjeissa mainitaan vain tislattu vesi, joten ajat muuttuu, mutta vanhan kansan autoilijat ei sen mukana.
- lämpölaajeminen?!
Paisuntasäliössä nesteen pinta kuuluu olla lähellä minimiä kylmänä ja kuumana lähellä maksimia.
- 67yfygfftf
kyllä sen ihan kylmänä pitää olla lähellä maksimia, sitten jos laajenee lämmöstä niin ei haittaa vaikka menee yli maksimin
- 321523523
ei se max-min asteikko minkään lämpölaajenemisen takia ole siinä vaan sen takia että olis pelivaraa jos nestettää kuluu hieman esim haihtumisen tai pienen vuodon takia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802