Kyselen k-raudan omatalon paketista,kertokaa kokemuksistanne!
Pystytte vielä vaikuttamaan ostopäätökseen.
k-rauta omatalo
31
83207
Vastaukset
- Rakentaja
Paketti näyttää halvalta, ja kalliiksi tulee rakentaa.
Pystytyksissä ongelmia.
Hyvin niukka paketti sisällön suhteen.
Muu krääsä ei kovin laadukasta. - Talvirakentaja
Omatalon paketit tarjotaan aina päällepäin halvan näköisellä hinnalla, mutta kun tutkit tarjouksen asiantuntijam kanssa huomaat, että omatalosta puuttuu iso kasa tavaraa jotka kilpailevissa tarjouksissa on mukana/asennettuna.
Näin kävi meille ja näin on käynyt jo monelle muullekin. Sinänsä omatalon takana on ihan ok tehdas ja laatu ihan asiallista -hinta vaan on kohtuuttoman kallis johtuen kieroutuneesta jakelukanavasta Finndomo - Kesko - Kauppias - Talomyyjä (vrt. Kastelli/Jukka: Tehdas - Talomyyjä).
Nuo kaksi ylimääräistä porrasta (Kesko kauppias) lisäävät 10-15% hintaa Omatalolle, jota sitten yritetään peitellä puutteellisilla toimitussisällöillä.- taas
Meillä yksi oma talokin,itse pystytin.
Ei siinä kovasti pysty ryssimään jos nurkat ja
seinät on suorassa.
Ei mulla ole mitään moitittavaa toimituksessa. - omataloon tyytyväinen
Me rakennamme parhaillaan omataloa ja hyvin on mennyt. Talopaketti asennettiin viime viikolla ja oli todella asiansa osaavia asentajia. Toimitukset tulleet pilkulleen sovittuna ajankohtana tähän mennessä, joten ei ole valittamista. Kannattaa kuitenkin kysellä saman talon hintoja eri k-raudoista, koska ne vaihtelevat. Me kysyimme kolmesta paikasta ja saimme kolme eri hintaa, vaikka kyse oli samasta talosta. Onnea tulevaan koitokseen!
- Kuka maksaa ?
omataloon tyytyväinen kirjoitti:
Me rakennamme parhaillaan omataloa ja hyvin on mennyt. Talopaketti asennettiin viime viikolla ja oli todella asiansa osaavia asentajia. Toimitukset tulleet pilkulleen sovittuna ajankohtana tähän mennessä, joten ei ole valittamista. Kannattaa kuitenkin kysellä saman talon hintoja eri k-raudoista, koska ne vaihtelevat. Me kysyimme kolmesta paikasta ja saimme kolme eri hintaa, vaikka kyse oli samasta talosta. Onnea tulevaan koitokseen!
Rakensimme Omatalon 19 v sitten. Nyt ilmeni että kattotuolit ovat vääntyneet. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta. Onko edessä katon uusiminen ja kuka korvaa ?
- Rakentaja
Kiitos. Oma päätökseni helpottui. Valitsen siis Omatalon!!!
- talo
kiertele kesken olevia omataloja ja kysele rakentajilta että kuinka paljon vituttaa sieltä löytyy parhaat vastaukset.
- omatoiminen
talo kirjoitti:
kiertele kesken olevia omataloja ja kysele rakentajilta että kuinka paljon vituttaa sieltä löytyy parhaat vastaukset.
Omataloa rakentelen parhaillaan. Paketti tuli kesäkuussa. Hyvin on homma toiminut ja paketin sisältö oli mielestäni runsaampi kuin muissa vaihtoehdoissa joita tutkimme (Kastelli, Lappli, Jukka jne.) Niin ja apuna oli vielä hommansa osaava valvojakin. Elementtien pystytyksessä ei ollut ongelmia ja näin sateisena kesänä täytyy olla todella tyytyväinen että valitsin Omatalon.
- tarkkailija
Olen seurannut läheltä Omatalotyömaata (alueella, jolle rakennetaan paljon) ja huomannut muutaman yllättävän seikan ympäristön taloprojekteihin verrattuna:
1) Alaohjauspuut asennettiin sokkelin päälle laittamalla vain kapea villakaista sokkelin ja alaohjauspuun väliin. Kaikilla muilla on välissä bituminauha / solumuovinen talotiiviste. Itseäni ainakin epäilyttää mahdollinen kosteuden siirtyminen elementteihin kun harkon ja elementin välistä puuttuu kosteuseristys.
2) Omatalon paketissa halvat "vuokratalon" laakaovet vakiona kun muissa näyttää olevan pääsääntöisesti peiliovet.
3) Omatalon paketissa kaikki räystäät tekee rakentaja kun muilla vähintään päätyräystäät valmiina.
4) Omatalon paketti tuli tontille kertatoimituksena (siis myös esim. saunan panelit, väliseinäkipsit jne jne.) kun muilla rakennusmateriaalit tulevat jaksotettuna työvaiheittain.
5) Tiilipintaisen Omatalon ulkoverhous alkaa samasta tasosta elementin alapinnan kanssa kun muilla yleensä tiiliverhoilu porrastetaan alkamaan selkeästi alempaa kuin rungon alapinta.
Itselleni ainakin tullut kovin "halvalla tehty" kuva koko Omatalosta, joten Omatalon tarjouksen on kyllä syytä olla selvästi (5-10k) halvempi kuin kilpailijoiden tai muuten rahalle ei saa vastinetta.- surffailija
Huomasin netistä että Omatalo(ja Puutalo)eli Sonkajärven tehdas on ainut talotehdas Eu:ssa jolla on CE-merkinnän käyttöoikeus.
- sonkkari
surffailija kirjoitti:
Huomasin netistä että Omatalo(ja Puutalo)eli Sonkajärven tehdas on ainut talotehdas Eu:ssa jolla on CE-merkinnän käyttöoikeus.
Huomaat ettei ole mitään käyttöä. Yksi turhanpäiväinen myyntikikka.
- Talvirakentaja
surffailija kirjoitti:
Kirjainyhdistelmä CE tulee Euroopan yhteisön ranskankielisestä nimestä la Communautée européenne.
CE -merkintä ei ole yleinen turvallisuusmerkki, eikä kaiken kattavan turvallisuuden tae kuluttajalle. Direktiivit eivät välttämättä kata tuotteen kaikkia ominaisuuksia, vaan ainoastaan tietyn osan kuten mekaanisen kestävyyden ja syttyvyyden. Mainoslause ”CE -turvamerkitty” tai ”CE -hyväksytty” ei tee tavarasta sen turvallisempaa kuin muistakaan vastaavista tavaroista. Tavara joko kuuluu CE –merkitä tai sitten ei, siihen ei valmistaja voi vaikuttaa. CE –merkintä ei ole myöskään viranomaisen myöntämä hyväksyntä.
Kuluttajavirasto valvoo CE –merkinnän käyttöä.
Lisää tietoa CE-merkinnästä:
www.kuluttajavirasto.fi - Talvirakentaja
Talvirakentaja kirjoitti:
Kirjainyhdistelmä CE tulee Euroopan yhteisön ranskankielisestä nimestä la Communautée européenne.
CE -merkintä ei ole yleinen turvallisuusmerkki, eikä kaiken kattavan turvallisuuden tae kuluttajalle. Direktiivit eivät välttämättä kata tuotteen kaikkia ominaisuuksia, vaan ainoastaan tietyn osan kuten mekaanisen kestävyyden ja syttyvyyden. Mainoslause ”CE -turvamerkitty” tai ”CE -hyväksytty” ei tee tavarasta sen turvallisempaa kuin muistakaan vastaavista tavaroista. Tavara joko kuuluu CE –merkitä tai sitten ei, siihen ei valmistaja voi vaikuttaa. CE –merkintä ei ole myöskään viranomaisen myöntämä hyväksyntä.
Kuluttajavirasto valvoo CE –merkinnän käyttöä.
Lisää tietoa CE-merkinnästä:
www.kuluttajavirasto.fi - rakennuttaja
Pieni korjaus edelliseen viestiin. Omatalon paketti ei tule kertatoimituksena. Meidän pakettimme saapui 2 viikkoa sitten, ja asennustyöt on nyt tehty. Erillistoimituksena tulevat myöhemmin mm. väliovet, keskuspölynimuri, eristevillat, ja puhallusvilla.
- toinen omatalorakentaja
rakennuttaja kirjoitti:
Pieni korjaus edelliseen viestiin. Omatalon paketti ei tule kertatoimituksena. Meidän pakettimme saapui 2 viikkoa sitten, ja asennustyöt on nyt tehty. Erillistoimituksena tulevat myöhemmin mm. väliovet, keskuspölynimuri, eristevillat, ja puhallusvilla.
Vesikatemateriaali sekä portaat(ne otin lisätoimituksena pakettiin)
- omatalon rakentanut
Omatalon rakentaneena ja myös rakantamisessa mukana olleena voin kumota heti nuo väittämäsi.
1. Bitumiliuska kapillaari veden nousun estämiseksi asennettiin asianmukaisesti. Jo rakennemääräykset vaativat kapillaari ilmiöstä huolehtimista.
2. Omatalon pakettitarjouksen saat juuri sellaisilla ovilla kuin haluat. Meille tuli 3-peiliset. Hintaa pitää aina verrata pakettien kesken samoilla piirustuksilla ja varusteilla.
3. Pystyspakettiin kuului ainakin meillä täysin rakennetut räystäät. Sitä ei erikseen edes osattu pyytää.
4. Tässä ainoa kohta joka pitää paikkansa. Lienee kuitenkin sovittavissa toisin.
5. Itsellä puuverhous, joten en ota kantaa - Talvirakentaja
omatalon rakentanut kirjoitti:
Omatalon rakentaneena ja myös rakantamisessa mukana olleena voin kumota heti nuo väittämäsi.
1. Bitumiliuska kapillaari veden nousun estämiseksi asennettiin asianmukaisesti. Jo rakennemääräykset vaativat kapillaari ilmiöstä huolehtimista.
2. Omatalon pakettitarjouksen saat juuri sellaisilla ovilla kuin haluat. Meille tuli 3-peiliset. Hintaa pitää aina verrata pakettien kesken samoilla piirustuksilla ja varusteilla.
3. Pystyspakettiin kuului ainakin meillä täysin rakennetut räystäät. Sitä ei erikseen edes osattu pyytää.
4. Tässä ainoa kohta joka pitää paikkansa. Lienee kuitenkin sovittavissa toisin.
5. Itsellä puuverhous, joten en ota kantaaJatkuuko (jatkuuhan) Omatalon puuverhous selkeästi elementin ja sokkelin välisen linjan alapuolelle asti ?
Olen kyllä Omataloja paljon katsellut, mutta en muista miten tuo puuverhous niihin tehtaalla tehdään. - omatalon raken..
Talvirakentaja kirjoitti:
Jatkuuko (jatkuuhan) Omatalon puuverhous selkeästi elementin ja sokkelin välisen linjan alapuolelle asti ?
Olen kyllä Omataloja paljon katsellut, mutta en muista miten tuo puuverhous niihin tehtaalla tehdään.ainakin meillä jatkuu sokkeli/alajuoksun alapuolelle. Verhous oli valmiiksi kiinnitettynä elementteihin.
- omatalo myös
Kyllä meille tuli bitumikaistaleet sokkelin ja alajuoksun väliin ja päätykolmio tuli täysin valmiina räystäslautoja myöten. Tietenkin elementit tulee kerralla kun ne ovat kahdessa päivässä pystyssä. Ei siinä paljoo kerkee porrastamaan. Muut roippeet tuli minun mielestä ihan sopivasti. Kun on riittävän suuri tontti sopii tavaraa tuli ne millon hyvänsä. Sama kokemus kuin monella muulla eli tarjouksia pyydettiin suurimmilta talotoimittajilta niin omatalolla oli selkeesti hinta laatu suhde kohillaan. Lisäksi pakettiin kuului ilmainen sisustussuunnittelijan palvelut puhumattakaan K-raudan tuntuvat alennukset rakennustarvikkeista. Niistäkin kilpailutin ja voin sanoa että muut hävis niin sanotusti jo "nimenhuudossa"
- talo jo valmis
Tässä taas ns. asiantuntija!!
Ensinnäkin peiliovet olleet aina vakiona omatalossa!!!
Päätyräystäät toimitetaan aina elementteinä!!
ym, ym Näitä ns. saatanan kaikkitietäviä insinöörejä on aina kommentoimassa asioista joista eivät tiedä yhtään mitään!!! - tietää mistä puhuu
talo jo valmis kirjoitti:
ym, ym Näitä ns. saatanan kaikkitietäviä insinöörejä on aina kommentoimassa asioista joista eivät tiedä yhtään mitään!!!Suomen paras talopaketti on OMATALO, kun vertaa hinta-laatusuhdetta, ja tehtaalla homma toimii..
- nurja puoli
talo jo valmis kirjoitti:
ym, ym Näitä ns. saatanan kaikkitietäviä insinöörejä on aina kommentoimassa asioista joista eivät tiedä yhtään mitään!!!Tämäkin Omatalon jeppe sai lähtöpassit! Taitaa olla sama omituinen höpöttäja edelleen. Nyt vain takki kääntyi toisin päin!
- Not zou kood
tietää mistä puhuu kirjoitti:
Suomen paras talopaketti on OMATALO, kun vertaa hinta-laatusuhdetta, ja tehtaalla homma toimii..
Omatalolla on, on, on..hmmm. No, on sillä ainakin markkinoiden halvin hinta ja laatu samoin hyvin alhaisella tasolla.
- Erittäin petetty
Not zou kood kirjoitti:
Omatalolla on, on, on..hmmm. No, on sillä ainakin markkinoiden halvin hinta ja laatu samoin hyvin alhaisella tasolla.
Samoin herkkyys maksaa laskut ajallaan. Oudosti laskuja "katoaa" ja asiaa "selvitellään".
- MT.
Pyysin itse kesäkuussa tarjouksen omatalosta ja vertasin sitä Jukkaan, Samiin, Teriin, Vaajaan sekä Simonssiin . Oli selkeästi huonoin. Esim ulkovuoraus oli 19mm kun muissa 21-23mm. Seinien eristeet ovat 190mm kun muissa ne ovat 200-220mm. Ulkoverhous valmiiksi kiinitettynä vain pystyyn sekä toimitussisältö oli pienempi. Pienempien talopaketien myyjä myös vaikuttaa suuresti hinta/sisältö suhteeseen minkällaista tasoa lähtee tarjoamaan. Itse valitsin Simonsin en tiedä vielä oliko oikea ratkaisu.
- omatalorakentaja
Puuverhous 20 mm ja villan paksuus 200 mm, lisäksi runkotolpassa kylmäsilta katkaistu. Ainakin mun tarjouksen mukana olleissa papereissa oli näin.
- pattis
omatalorakentaja kirjoitti:
Puuverhous 20 mm ja villan paksuus 200 mm, lisäksi runkotolpassa kylmäsilta katkaistu. Ainakin mun tarjouksen mukana olleissa papereissa oli näin.
Itse olen valinnut Omatalon ja olen ollut tyytyväinen tähän asti kaikkeen.
Mielestäni on turha puida mitä kuuluu mihinkin ja mitä ei. Omatalossakin on tuhat ja yksi erillaista vaihtoehtoa.
Kukin rakentaja ottaa sen minkä katsoo itselleen tarpeelliseksi. Vierekkäin Omatalot voivat rakenteilla ollessa näyttää hyvinkin erillaisilta.
Tavaran toimituksissakin itse rakentaja saa toivoa omia toivomuksia. Meillä ei ainakaan tullut kaikkia tavaroita samaan aikaan.
Sitäpaitsi, tuskin Omataloa rakennettaisiin niin paljon jos se olisi niin huono kuin jotkut siitä puhuvat. Se tietty on kun jollain ei ole kokemusta asiasta niin puhutaan mitä lystää.
Tosin en missäään nimessä kiellä sitä, että poikkeuksiakin on. - Hartiapankilla
pattis kirjoitti:
Itse olen valinnut Omatalon ja olen ollut tyytyväinen tähän asti kaikkeen.
Mielestäni on turha puida mitä kuuluu mihinkin ja mitä ei. Omatalossakin on tuhat ja yksi erillaista vaihtoehtoa.
Kukin rakentaja ottaa sen minkä katsoo itselleen tarpeelliseksi. Vierekkäin Omatalot voivat rakenteilla ollessa näyttää hyvinkin erillaisilta.
Tavaran toimituksissakin itse rakentaja saa toivoa omia toivomuksia. Meillä ei ainakaan tullut kaikkia tavaroita samaan aikaan.
Sitäpaitsi, tuskin Omataloa rakennettaisiin niin paljon jos se olisi niin huono kuin jotkut siitä puhuvat. Se tietty on kun jollain ei ole kokemusta asiasta niin puhutaan mitä lystää.
Tosin en missäään nimessä kiellä sitä, että poikkeuksiakin on.Omatalon pystytysohjeet ovat hyvin suppeat,itserakentajan näkökulmasta katsottuna, tosin puhelintuki pelasi hyvin. Myyjä kehui vaan "halpaa pakettia", muuta hyvää siinä ei kai ollutkaan. Pystytysvaiheessa totesimme, että kaksi seinäelementtiä puuttuu, kun valitin myyjälle hän vaan kertoi, että eräältä toiselta oli puuttunut yksi kattotuoli, mutta kun oli ollut niin paljon puutavaraa oli itse sen valmistanut! Päätyräystäät tiilikatolla ovat surkeat:pelkkien ruoteiden varassa, roikkuu jo uutena!
- tuleva raksaaja
Hartiapankilla kirjoitti:
Omatalon pystytysohjeet ovat hyvin suppeat,itserakentajan näkökulmasta katsottuna, tosin puhelintuki pelasi hyvin. Myyjä kehui vaan "halpaa pakettia", muuta hyvää siinä ei kai ollutkaan. Pystytysvaiheessa totesimme, että kaksi seinäelementtiä puuttuu, kun valitin myyjälle hän vaan kertoi, että eräältä toiselta oli puuttunut yksi kattotuoli, mutta kun oli ollut niin paljon puutavaraa oli itse sen valmistanut! Päätyräystäät tiilikatolla ovat surkeat:pelkkien ruoteiden varassa, roikkuu jo uutena!
voisko olla myös paikkakuntakohtaisia eroja näissä kokemuksissa?? ja talomyyjä-kohtaisia..?
jotenkin tuntuu oudolta, että on noin eri tasoisia kokemuksia.. mutta ainahan ei kaikki voi mennä putkeen:/ - Hartiapankilla
tuleva raksaaja kirjoitti:
voisko olla myös paikkakuntakohtaisia eroja näissä kokemuksissa?? ja talomyyjä-kohtaisia..?
jotenkin tuntuu oudolta, että on noin eri tasoisia kokemuksia.. mutta ainahan ei kaikki voi mennä putkeen:/Joo, vaikka Omatalolla pitäisi olla kaiken maailman sertifikaatit, mutta niin vain elementtejä puuttui. Kun soitin vihaisena tehtaalle, niin heti tietokoneeltaan näki puuttuvat...voi paskervillerin koirat ajattelin. Kun elementit tuotiin oli sateenuhka, joten peittelin ne ja siten oli vaikea tarkistaa määrää. Ei olisi saanut olla niin hyväuskoinen, itse vaan joutuu kärsimään loppu viimeksi. hankalaa vaan, kun on porukkaa keränny pystyttämään ja käy näin. Eivät Omatalolta edes hyvittäneet tapausta mitenkään. Jotain saunapyyhkeitä tms. kun olis tullut, niin vois vähän vaikuttaa. Olikohan se joku Mulari siellä Omatalolla vastuussa toimituksesta. Olisin käyny, mutta ku on täältä Pohjanmaalta sen verran matkaa Sonkajärvelle.
- Marttinus
Varmasti laatu ja toimitus ongelmia on välillä kaikilla alalla hääräävillä.Rakensimme 20v sitten omatalon 10X20 m(lämmintä tilaa) talon mihin kuului seinä elementit,kattotuolit,erkkeri(sivu ikkunoilla)ikkunat,ulko-ovet.Myöskin muuta pikku sälää.Sähkötyöt,lvi,ilmastointi,ulkomuuraus,tiilikatto,perustus,muuraukset kilpailutettiin.Tämä talo ei löydy katalogeista,vaan on kerätty kasaan Omatalon eri malleista.Tyytyväisiä olemme jo koko 20 v ajan.Ei sitä perheelleen viitsi huonoa antaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796