liian pieni(kö)?

Oma kultsu urokseni säkä on 54cm ja painoa 29kg, ikää on 9kk joten ei enään kasvavassa iässä? Ainaki muihin kultasiin uroksiin, kun olen omaani verrannut on selkeesti pienempi.Ollaan käyty muutamissa mätsäreissä ja hyvää kehua saatu, koiran koosta ei mätsäri tuomarit ole sanonut mitään. Voiko pieni uros pärjätä niissä "oikeissa" näyttelyissä? :) Minkä kokoisia uroksia teillä on?

7

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesällä

      se on kovin keskentekoinen vielä, massaa tulee lähes 3-vuotiaaksi asti. Korkeutta tuskin tuosta enempää tulee, mutta en tiedä olisiko tuo mikään hylkäävä virhe näyttelyssä kuitenkaan.
      Oma kultsuni on 61 cm ja 41 kg, mutta se on vankkarakenteinen näyttelylinjainen koira.

    • papparaiseni

      iso koira kasvaa korkeutta vuosikkaaksi saakka ja massaa vielä jopa sinne 3v asti niinkuin yllä jo kerrottiinkin. eli hyvinkin vielä kasvavassa iässä :) mun kultsulla säkä melkolailla 60 ja painaa 33kg (uros) ikää jo 12v

    • ei hättäää

      ei mun mielestä liian pieni yhtään;) kultaistennoutajien rotumääritelmissä lukee, et normi olis 25-30 kg, mut mun mielestä paino voi heitellä ihan 35 kg, kultsutkin on yksilöitä!:) kylkiluut pitää tuntuu, muttei näkyy..;)

    • mamma30

      minuakin alkanut jännittämään kasvaakohan uroskultsuni enää korkeutta tuohon alarajaan eli 56cm.

      Viikonloppuna tulee 8kk täyteen ja korkeutta myös tuo 54cm, pentu on muuten todella hyvä rakenteinen ja lupaava, mutta saa nähdä tuleekohan tuota puuttuvaa 2cm enää?

    • KultsuHerran ystävä

      Oliko vanhemmat minkäkokoisia. Voisi ajatella ettei enää korkeutta tule, riippuu vähän vanhempien koosta. Mutta uros aina 2 vuoteen asti, lähinnä tietysti vain vankistuu, mutta ehkäoä korkeuttakin. Sen näkee sitten aikanaan.

    • eiummarra

      No ei todellakaan ole liian pieni! Näyttelylinjainen koirahan on varmaan kyseessä? Ne on muutenkin liian isoja ja romuluisia, olisit tytyväinen, kun on vähän pienempi. Ehkä se pysyy terveempänä ja kestää paremmin kunnon liikuntaa!

    • jfgghii

      Mulla on näyttelylinjainen parivuotias narttu, ei todellakaan ole iso ja romuluinen.

      Tuomarit ei tänä päivänä tietääkseni edes suosi kovin isoja ja/tai raskastekoisia kultseja.

      Koirani tuli meille 9kk:n ikäisenä, säkä oli silloin 50cm ja puolessa vuodessa kasvoi vielä pari senttiä.

      Nyt 52cm ja paino vaihtelee 26-29 kg:n välillä, ihan hyvin on pärjännyt näyttelyissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe