Oma kultsu urokseni säkä on 54cm ja painoa 29kg, ikää on 9kk joten ei enään kasvavassa iässä? Ainaki muihin kultasiin uroksiin, kun olen omaani verrannut on selkeesti pienempi.Ollaan käyty muutamissa mätsäreissä ja hyvää kehua saatu, koiran koosta ei mätsäri tuomarit ole sanonut mitään. Voiko pieni uros pärjätä niissä "oikeissa" näyttelyissä? :) Minkä kokoisia uroksia teillä on?
liian pieni(kö)?
7
280
Vastaukset
- Kesällä
se on kovin keskentekoinen vielä, massaa tulee lähes 3-vuotiaaksi asti. Korkeutta tuskin tuosta enempää tulee, mutta en tiedä olisiko tuo mikään hylkäävä virhe näyttelyssä kuitenkaan.
Oma kultsuni on 61 cm ja 41 kg, mutta se on vankkarakenteinen näyttelylinjainen koira. - papparaiseni
iso koira kasvaa korkeutta vuosikkaaksi saakka ja massaa vielä jopa sinne 3v asti niinkuin yllä jo kerrottiinkin. eli hyvinkin vielä kasvavassa iässä :) mun kultsulla säkä melkolailla 60 ja painaa 33kg (uros) ikää jo 12v
- ei hättäää
ei mun mielestä liian pieni yhtään;) kultaistennoutajien rotumääritelmissä lukee, et normi olis 25-30 kg, mut mun mielestä paino voi heitellä ihan 35 kg, kultsutkin on yksilöitä!:) kylkiluut pitää tuntuu, muttei näkyy..;)
- mamma30
minuakin alkanut jännittämään kasvaakohan uroskultsuni enää korkeutta tuohon alarajaan eli 56cm.
Viikonloppuna tulee 8kk täyteen ja korkeutta myös tuo 54cm, pentu on muuten todella hyvä rakenteinen ja lupaava, mutta saa nähdä tuleekohan tuota puuttuvaa 2cm enää? - KultsuHerran ystävä
Oliko vanhemmat minkäkokoisia. Voisi ajatella ettei enää korkeutta tule, riippuu vähän vanhempien koosta. Mutta uros aina 2 vuoteen asti, lähinnä tietysti vain vankistuu, mutta ehkäoä korkeuttakin. Sen näkee sitten aikanaan.
- eiummarra
No ei todellakaan ole liian pieni! Näyttelylinjainen koirahan on varmaan kyseessä? Ne on muutenkin liian isoja ja romuluisia, olisit tytyväinen, kun on vähän pienempi. Ehkä se pysyy terveempänä ja kestää paremmin kunnon liikuntaa!
- jfgghii
Mulla on näyttelylinjainen parivuotias narttu, ei todellakaan ole iso ja romuluinen.
Tuomarit ei tänä päivänä tietääkseni edes suosi kovin isoja ja/tai raskastekoisia kultseja.
Koirani tuli meille 9kk:n ikäisenä, säkä oli silloin 50cm ja puolessa vuodessa kasvoi vielä pari senttiä.
Nyt 52cm ja paino vaihtelee 26-29 kg:n välillä, ihan hyvin on pärjännyt näyttelyissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256