kokemuksia ef-kielimatkoista usa:ssa?

USA-FAN-FOREVER

Moi! Olen 13 vuotias ja ajattelin ensikesänä (Silloin olen 14) lähteä ef kielikurssille los angelesiin californiaan, isäntäperheeseen. Enganti on 9joten sillä kait pärjää ihan hyvin . Ja onko isäntäperheet siellä millaisia, kun olen jostain kuullut että ainakin englannin isäntäperheet ovat vain rahanhimoisia. Ja onko muita sinne lähdössä? Millaisia liiderit ovat? Ja montako muuta kurssilaista samassa isäntäperheessä asuu? Miten siellä saa ruokaa? Millaisissa taloissa isäntäperheet asuu? ?Saako siellä itse kierrellä kaupunkia vai pitääkö olla ryhmän kanssa jos aikoo mennä? Ja vaikka olen kuullut huonoakin palautetta ef:än matkoista niin se ei minua lannista. Joten olis kiva kuulla kaikkia kokemuksia jos joku olis ollu siellä.

2

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ashleigh

      Hi :D

      My Finnish kinda sucks, so I'm going to write this in English, and I hope you understand me :D
      So, I've never been on a language trip, but there have been several students in our home (I live in Florida, and yes, I am a Finn...). In America, EF host families don't get any money and they want to be host families...And they are usually very, very excited. We have always had two girls living in our home at the same time and they've attended the same course.
      Host families feed their students and take care of them. For example, We took our students (the word "students" sounds so weird, I'd rather call them "sisters") surfing and so on.
      Here, in Florida, you can not go to places on your own, because the public transportation sucks. You basically need an own car, but of course you can go shopping with your best friends for a few hours and so on, your group/ host family won't be standing next to you , if you know what I mean :'D.

      In case you didn't understand this,I would be glad if someone could translate this :> ( I understand Finnish, cause I was born there but... I can't really answer in English : D)

    • USA-FAN-FOREVER

      It's ok. I understand this very well :DDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe