Sisilian matkaoppaat

sadfuyg

Heipsan!

Ollaan lähdössä 2vk päästä Trapaniin Palermoon muutamaksi viikoksi. Kirjastosta näyttää kaikki Sisilian matkaoppaat olla lainassa, pitänee siis käydä ihan kaupasta ostamassa.

Osaisitteko siis suositella mitään kirjaa? Joku sellanen, missä olisi kohtuullisen kattavasti tietoa, mutta ei kuitenkaan olisi mikään 300 sivuinen järkäle...

Kiitos!

7

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

      Berlitz sisilia minimatkaopas sisiliasta kertovat nettisivut ja blogit löytyy googlella

    • MammaMia

      Hei!

      Olin Sisiliassa juuri kolme viikkoa ja pärjäsin ihan hyvin Anja Kinnusen&Reima T.A. Luodon kirjalla Sisilia - tulenjumalten saari.
      Kirja oli painettu vuonna 2006 ja se kaipasi joidenkin ruokapaikkojen osalta päivitystä. Sen olisi pitänyt saapua keväällä 2012, mutta ei vielä heinäkuun alkuun mennessä ollut ilmestynyt. Joka tapauksessa kaikki muu tieto kirjassa on asiallista ja mielenkiintoista. Ruokapaikkainfo ei välttämättä ole niin keskeinen asia - kannattaa katsoa, missä paikalliset syövät/käyvät jäätelöllä:) Ja ainakin itse kierrän kaukaa paikat, joissa lukee "tourist-menu".
      Minun kierrokseni kulki omatoimimatkaperiaatteella busseilla ja junilla reittiä Trapani-Taormina-Cefalu-Palermo-Trapani.
      Toinen kirja, minkä hankin matkaa varten oli Sointu Syväojan "Sujuvaa matkaa italiaksi", joka on sopivankokoinen käytännön tilanteisiin liittyvä kirja henkilölle, joka haluaa selvitä myös italian kielellä matkan aikana.
      Näillä kahdella (sekä terveellä järjellä, paikallisten ystävällisellä avulla ja heidän esimerkkejänsä seuraamalla) matka sujui mainiosti.
      Sisiliassa oli sitten todella lämmintä (elokuu vielä lämpimämpi) ja italialaisten lomakausi on alkanut. Väkeä tulee olemaan paljon etenkin rantakaupungeissa. Aurinkosuoja voimakkaalla suojakertoimella on välttämätön, jotta loma ei mene alkuun pilalle.
      Hyvää matkaa teille!

    • sisiliskonenkokonen

      ...Sisiliasta kotiutuneena täytyy kommentoida, että yhtä ainutta suomenkielistä opasta en kaupoista saanut. Kaikki loppuunmyytyjä. Tuo em Tulenjumalten saari saa uuden painoksen vasta vuoden lopussa...siihen saakka myyvät eioota :/

    • DaCapotar

      Englannin kielisiä löytyy kyllä internetin ihmeellisestä maailmasta ja ne huomattavasti parempia kuin suomenkieliset.

    • Trapanin kävijä

      Sama juttu - heinäkuun alussa en löytänyt yhtään suomenkielistä opaskirjaa. Ostin sitten kirjakaupasta Lonelyplanetin englanninkielisen opaskirjan Sicily ja pärjäsin sillä mainiosti. Toki etukäteen suunnittelin matkaa Genimapin Matkan varrella Euroopassa-kirjan avulla, jossa on esitelty Euroopan kauneimpia automatkareittejä, joista yksi on tietysti Sisiliassa. Teimme siis viikon mittaisen automatkan Trapanista Agrigenton kautta itärannikolle ja sieltä takaisin Trapaniin Palermon kautta.

    • Olly

      Jos opaskirjan löytäminen on Suomesta hankalaa, internetin avulla voi kuitenkin hyvin tutustua esim Sisiliaan etukäteen. Paikan päältä sitten löytyy opaskirjoja joka lähtöön, harvemmin tosin suomeksi.

    • Sokea opaskoira.

      Mihin ihminen tarvitsee OPASKIRJAA? Eikö omat silmät ja näppituntuma riitä.
      Kohteissa yleensä löytyy turisti.info tai paikallinen pör-kioski joista saa karttoja.
      Aikataulujakin löytyy joka lähtöön ja joka kadun kulmasta esitteitä, mitä on saatavana, joku tarvitsee leijailua, joku veneretkiä, joku turistikierroksia.

      Ei muuta kuin menoksi. Perillä näkee mitä siellä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe