Kokemuksia Volvo 240:stä

Tuleva Volvoilija?

Hei ! Olen vakavasti harkinnut 80-luvun Volvo 240:n hankkimista. Syynä pari ystävääni jotka ovat ylistäneet Volvon kestävyyttä ja laatua.
Itseäni hieman arveluttaa Volvon bensan kulutus, osien hinta, ym. ym. Muuten kyllä pitäisin auton korimallista ja arvostaisin todella paljon kestävyyttä arkikäytössä. Mielelläni kuulisin kommentteja 240:stä puolesta ja vastaan varsinkin sellaisen omistajilta. Kiitos!

6

2243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanha

Jos on 500tkm ajettu ja 20 vuotta vanha niin tarvii enempi tai vähempi remppaa.

Täys remontin ja ehkä pienen virityksen¶ntelun jälkeen tulee hyvä.

Mutta sitten on kova peli jollaisia ei jokapäivä tule vastaan.

Bensaa kuluu turbo-volvolla 20l/100km isoilla suuttimilla rennolla jalalla.
      Tavallinen vie vähä vähempi, n.15 l työmatka-ajossa. Paitsi pakkasella kulutus tuppaa nousemaan..
      Onko paljo vai vähä?
      Ainakin uuden auton osamaksuilla täyttää volvon tankkia aika lailla.

Plussaa on juuri kortin saaneen mielestä kovat puskurit..
      Ja antaa hyvän kyydin,jotenkin eri laatua kuin muoviräkkylöissä.

Kestävyydestä en tiedä kovin hyvin, mutta kaveri ajoi monta vuotta 2000mk möröllä ilman murheita.

Turbo-volvo oli ainakin mun makuun..

Itselläni ei ole volvoa, mutta kavereilla on.

• 240

Jaa että 15 litraa työmatka ajossa???
        No ihan miten vaan itse olen laskenut kulutuksen aina kympin mukaan eikä se vielä ole bensa piippuun jäänyt..Tietysti kone pitää olla kunnossa kait sitä vie pienempikin kone huimia litra määriä jos ei ole kunnossa..
        Mulla on vuosimalli 86 josta maksoin 600e olen nyt ajanut 8 kk jotain 30000 eikä ole tarvinnut konepeltiä avata kuin öljynvaihtoa varten,kilometrejä mittarissa on jotain 350 000.
        En ole ollut koskaan mikään volvo fani mutta pakko myöntää et on hyvin todennäköistä että myös seuraava autoni on volvo sen verran luottoa on tullut kyseistä merkkiä kohtaan.

• on se

Minulla on 88 mallinen volvo 240.nen. Ostaessa kävi myyjälle joku kämmi tai sitten se oli seisonut liikkeen pihassa liian kauan ja oli tosi kurja kelikin silloin joka ehkä pisti myyjän kiirehtimään ja hyväksymään ankaran tinkimiseni. Joka tapauksessa v.99 ostaessani sen maksoin siitä 6600mk eli 1100 euroa, todella halvalta tuntuu nyt ajatellen. Sain kahdet renkaat, talvipyörät lähes uudet. Ainoa todellinen syy miksi uskon sen lähteneen niin halvalla on se, että kuskin penkki oli pahasti länkällään ja vieroitti nirsot ostajat sekä herätti epäluuloja muissa tutkijoissa. Uusi penkki tuli ostettavaksi romppaselta ja hinta 150mk. Ajettu sillä oli jotain yli 230 th kilometriä, siis autolla ei penkillä.. tai mistä mä sen tiedän.

Pikkusen minullakin oli epäluuloja sen lopullisen hinnan takia mutta siisti ulkonäkö ja sitten ekat 10 tuhatta kilometriä ja ensimmäinen katsastus poistivat epäilyt. Ei ainoataakaan ongelmaa/vikaa ajossa ja katsastuksesta meni läpi tekemättä yhtään mitään. Auto oli täysin ruosteeton ja hiljattain alustakin massattu uudelleen.

Puutteina sanoisin, että maantieajossa kaipailee tästä puuttuvaa 5 vaihdetta ja ajomelu on aika "miehekäs" välillä. Bensaa menee 9-10 litraa satasella b200k moottorilla.

Sitten on tietty se, että jos on ajellu pisempään uusilla autoilla niin voi olla vaikea alkuun tottua olemukseltaan ja käytökseltään vanhahtavaan ajokkiin. Toisaalta, kyllä ne näistä volvoista löytyy ne vanhemmat ja kestävät autot jos ovat mistään löytyäkseen.

• volvo_pete

itse olen omistanut 140 ja 240 sarjalaisia autosta olen pitänyt ja paljon osat ovat halpoja
      ja tekniikka on kansan tajuista. bensaa se syö jonkin verran enempi kuin esim:japsi tötterö mutta on turvallisempi.Tietenkin kunto ratkaisee ei edes volvo pysy hyvänä ilman huoltoa vaikka sietääkin ronskia käyttöä. tutustu tohon minun sivustooni siellä on kaikkea kivaa 240 omistajalle. www.volvo-club.cjb.net

• Jukkis

Heip!

Itse olen mieltynyt alle -85 vuosimalleihin, eli niihin, joissa moottori on Bxx eikä Bxxx. Mikäli haluat 80-lukulaista, joissa ei siis ole sinkkiä pelleissä niin ota -84. Viimeinen oikea kone ja viimeinen 2-ovinen. Itse asiassa 81-84 -malleissa ei niin suuria eroja ole, kunto ratkaisee käytettyä ostaessa joten mitä vuosimallista.

Pellin alle katsottaessa suotavaa olisi B23 tai B230, omien kokemusteni mukaan kyyti on paljon vapautuneempaa isolohkoilla ja gasoakaan ei kulu hirveästi. Monessa paljonajetussa voi olla ulkoa tuotu isolohko, numero näkyy virranjakajan takana. Ylivaihde tai keppiviitonen on kova sana isolla koneella, sopivalla perällä jaksavat laukattaa laatikkoa etelästä Ouluun yhdellä tankillisella. Jos ostat B19 tai B200 niin viitosvaihde on turha, ei jaksa vetää ja bensaa palaa.

Kulutus on mulla ollut B23 kaasarikoneilla 8-9 maantiellä ja litra-pari nurkissa päälle, pienemmillä koneilla kymppi sadalla oikeassa ajossa maantiellä on tehnyt tiukkaa, eli ota isolohko.

Ruoste. Volvon vihollinen. 20 vuotta vanha 240 alkaa olla pitsiä, tai jopa verkkopaitaa. Auto on sinällääm helppo hitsattava, jos käsissäsi pysyy muukin kuin bengalitikku niin anna palaa.

Osat ovat ei nyt kalliita, mutta edullisempia. Ruattista tuli joku piilteema joka pudotti hintoja, mutta älä osta osia sieltä. Pakoputken voit ehkä hankkia. Muuten mikä tahansa muu liike...

Suurin murhe vollessa tuntuu olevan jarrut ja ohjaus. Levyjarrut tarvivat säännöllistä potkaa ja hammastanko tuntuu olevan lelutehtaalta. Oikeassa ajossa alustan kumipuslat kypsyvät tuossa 200 tkm kieppeillä ja koko höskä kannattaa telakoida kerralla. Tulee nimittäin hiukan eri auto takaisin...

Nyt on rahaa palanut kahteen 240:seen liki 10 vuodessa alle 2 tonnia ja bensat päälle, riittävät tehot mulle.

Muista vielä se. että oli törmäystestit mitä hyvänsä niin saat kaupan päälle lentokentän kokoisen konepellin johon edes JumboJet ei saa kunnon lommoja. Mene ja osta se Volvo...

• "haitari-volvo"

Ja vielä kun väriksi valitaan vaalea metallinsininen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6414
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3210
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      979
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe