Erikoinen nimi?

gerbsufanionihanhani

Minulle olisi tulossa gerbiili naaras huomenna ja haluaisin hänelle todella erikoisen nimen. En tiedä vielä minkä värinen hän tulee olemaan.

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemusGerbiili

      Kai tiedät että gerbiiliä EI SAA pitää yksin? Vaikka olisit sen kanssa yötä päivää et korvaa sitä omaa lajitoveria ja eläin joutuu elämään surullisena. Osta hänelle myös kaveri. Ja tuo ei kuulosta lupaavalta,et tiedä gerbileistä mitään, etkä tiedä väriä ja kaiken lisäksi tulet Suomi 24:jään hakemaan nimeä. http://www.gerbiiliyhdistys.fi/index.html tuolta löydät tietoa gerbiileistä.

      • gerbiilifanionihanhani

        Hän tulisi olemaan toisen naaras gerbiilin kanssa ja kävin katsomassa niitä niin sen väri olisi lilac. Ja minulla on nyt 4 gerbiiliä. Naaras tuleekin kahden päivän päästä.


      • onkimatous

        Hohhoijaa teitä tietämättömiä ihmisraasuja. Voi kyllä, gerbiili SAA OLLA YKSIN, älä jakele väärää tietoa muille vain sen perusteella mitä olet jostain kuraisesta gerbiilioppasta lukenut.

        Itselläni on kymmenen vuoden kokemus gerbiileistä ja voin kertoa nyt sinulle, että gerbiili todellakin voi elää yksin, ei se siitä masennu ja vaivu epätoivoiseen kuolemaan. Tiedätkö mitä, gerbiili on ELÄIN eikä se siis osaa kertoa sinulle koska tuntee olonsa "surulliseksi". Sinun täytyy havainnoida gerbiilin olemusta, et voi siis tietää jonkun nettisivun tai kirjan tekstin perusteella miten oma gerbiilisi käyttäytyy yksin asuessaan.

        Minä olen pitänyt urosgerbiiliä yksin häkissään lähes sen koko elämän ajan. Toinen häkki oli tämän vieressä ja siellä asui kaksi urosgerbiiliä. Nyt varmaan voivottelet siellä kuinka kauheaa eläinrääkkäystä, mutta arvaa mitä - yksin elävä urosgerbiili oli paljon pirteämpi, touhukkaampi, uteliaampi ja terveemmän näköinen kuin kumpikaan niistä uroksista jotka asuivat yhdessä. Ja yksin elävä myös todellakin eli pisimpään kuin yksikään ennen omistamistani gerbiileistä, eli siis yli neljävuotiaaksi.
        Nykyään pidän naarasgerbiiliä yksin häkissään, se on tällä hetkellä ainut gerbiilini. Se näyttää oikein terveeltä eikä ollenkaan masentuneelta sen takia että "joutuu" elämään yksin.

        Älä käsitä, että olisin sitä mieltä, että kaikki gerbiilit voivat olla yksin. Jokainen gerbiili on omanlaisensa, eli kaikki eivät siis välttämättä tykkää yksinelämisestä. Mutta turha sanoa että gerbiiliä "EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ KOSKAAN" pitää yksin, sillä se ei ole totta.


      • Gerbufani
        onkimatous kirjoitti:

        Hohhoijaa teitä tietämättömiä ihmisraasuja. Voi kyllä, gerbiili SAA OLLA YKSIN, älä jakele väärää tietoa muille vain sen perusteella mitä olet jostain kuraisesta gerbiilioppasta lukenut.

        Itselläni on kymmenen vuoden kokemus gerbiileistä ja voin kertoa nyt sinulle, että gerbiili todellakin voi elää yksin, ei se siitä masennu ja vaivu epätoivoiseen kuolemaan. Tiedätkö mitä, gerbiili on ELÄIN eikä se siis osaa kertoa sinulle koska tuntee olonsa "surulliseksi". Sinun täytyy havainnoida gerbiilin olemusta, et voi siis tietää jonkun nettisivun tai kirjan tekstin perusteella miten oma gerbiilisi käyttäytyy yksin asuessaan.

        Minä olen pitänyt urosgerbiiliä yksin häkissään lähes sen koko elämän ajan. Toinen häkki oli tämän vieressä ja siellä asui kaksi urosgerbiiliä. Nyt varmaan voivottelet siellä kuinka kauheaa eläinrääkkäystä, mutta arvaa mitä - yksin elävä urosgerbiili oli paljon pirteämpi, touhukkaampi, uteliaampi ja terveemmän näköinen kuin kumpikaan niistä uroksista jotka asuivat yhdessä. Ja yksin elävä myös todellakin eli pisimpään kuin yksikään ennen omistamistani gerbiileistä, eli siis yli neljävuotiaaksi.
        Nykyään pidän naarasgerbiiliä yksin häkissään, se on tällä hetkellä ainut gerbiilini. Se näyttää oikein terveeltä eikä ollenkaan masentuneelta sen takia että "joutuu" elämään yksin.

        Älä käsitä, että olisin sitä mieltä, että kaikki gerbiilit voivat olla yksin. Jokainen gerbiili on omanlaisensa, eli kaikki eivät siis välttämättä tykkää yksinelämisestä. Mutta turha sanoa että gerbiiliä "EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ KOSKAAN" pitää yksin, sillä se ei ole totta.

        Gerbiilillä PITÄÄ OLLA
        LAJITOVERI jottei se tuntisi oloaan yksinäiseksi!!!!


      • Gerbufani
        onkimatous kirjoitti:

        Hohhoijaa teitä tietämättömiä ihmisraasuja. Voi kyllä, gerbiili SAA OLLA YKSIN, älä jakele väärää tietoa muille vain sen perusteella mitä olet jostain kuraisesta gerbiilioppasta lukenut.

        Itselläni on kymmenen vuoden kokemus gerbiileistä ja voin kertoa nyt sinulle, että gerbiili todellakin voi elää yksin, ei se siitä masennu ja vaivu epätoivoiseen kuolemaan. Tiedätkö mitä, gerbiili on ELÄIN eikä se siis osaa kertoa sinulle koska tuntee olonsa "surulliseksi". Sinun täytyy havainnoida gerbiilin olemusta, et voi siis tietää jonkun nettisivun tai kirjan tekstin perusteella miten oma gerbiilisi käyttäytyy yksin asuessaan.

        Minä olen pitänyt urosgerbiiliä yksin häkissään lähes sen koko elämän ajan. Toinen häkki oli tämän vieressä ja siellä asui kaksi urosgerbiiliä. Nyt varmaan voivottelet siellä kuinka kauheaa eläinrääkkäystä, mutta arvaa mitä - yksin elävä urosgerbiili oli paljon pirteämpi, touhukkaampi, uteliaampi ja terveemmän näköinen kuin kumpikaan niistä uroksista jotka asuivat yhdessä. Ja yksin elävä myös todellakin eli pisimpään kuin yksikään ennen omistamistani gerbiileistä, eli siis yli neljävuotiaaksi.
        Nykyään pidän naarasgerbiiliä yksin häkissään, se on tällä hetkellä ainut gerbiilini. Se näyttää oikein terveeltä eikä ollenkaan masentuneelta sen takia että "joutuu" elämään yksin.

        Älä käsitä, että olisin sitä mieltä, että kaikki gerbiilit voivat olla yksin. Jokainen gerbiili on omanlaisensa, eli kaikki eivät siis välttämättä tykkää yksinelämisestä. Mutta turha sanoa että gerbiiliä "EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ KOSKAAN" pitää yksin, sillä se ei ole totta.

        Se riippuu yksilöstä että viihtyykö se yksin! Mutta SUURINOSA VIIHTYY LAJITOVEREITTENSA KANSSA!!!^ω^


    • siinä oli jotai

      KokemuaGerbiili: Älä tuomitse heti kun eihän aloittaja kertonut tuleeko gerbu olemaan yksin. Itse et tiedä mitään!

      gerbsufanionihanhani: Lila, Barbie, lulu, lili, lala, Cindy, Mindy, Nappi, Napero, Hany, Minttu, Molly, Kiivi, Persikka, Prinsessa, Ruu, Rose ja ruusu

    • KokemusGerbiili

      En tuomitse ketään. Ja älä sinä tuomitse minua. Jos väität etten tiedä mitään niin et taida itsekkään tietää. Minulla on varmaankin enemmän kokemusta gerbiileistä kuin sinä olet edes elänyt. Aloitus viestissä tulisi kertoa kyllä ettei gerbiili tulisi yksin, epäilukseni heräsivät siitä kun täällä pyöri hetki sitten ketju jonka aloittajalla oli nimimerkki myös joku ''gerbsufanihani'' joka myös kuulosti samalta kuin tuo aloittaja gerbiili oli sillointulossa 2viikonpäästä eikä kyseinen aloittaja tiennyt edes ikää,väriä,alkuperäistä omistajaa jne. Ja silloin kaiken huippu oli kun sain kuulla hänen olevan 9vuotias joka olisi antanut nimeksi Pumpuli, mutta kun sai nimestä kritiikkiä halusi keksiä uuden. Loppujenlopuksi kun ketju oli täynnä Gerbiilienomistajien palautetta niin hänen äitinsä tuli kirjoittamaan...Ketju kyllä poistettiin, mutta olen hänelle järkyttävän vihainen sillä hän olisi asuttanut tämän gerbiilin nukketaloon, koskaoli nähnyt YouTubessa videoita joissa hamsteri asui nukkekodissa.

      Näämmä minun toinen aikaisemmista viesteistä ei ole tullut keskusteluun vaan kadonnut jonnekkin, viestissä kehuin gerbiilifanihania siitä että tämä onneksi tiesi gerbiileistä ja kerroin muutaman nimen. Nimet: Rock' N 'Roll Baby, Last fly, Cindy, Mindy ja Mandy.

      Siinä oli jotai: Oletkohan lukenut minun blogiani jonka olen tänne suomi 24:jään linkittänyt`? Nimittäin nuo nimet Cindy ja Mindy ovat minun ensimmäisien gerbiilieni nimet. Cindy on kuollut vuosi sitten, mutta Mindy elää. Linkitän tähän blogini :) http://blogielaimista.blogspot.fi/2012_07_01_archive.html

      • gerbsufanionihanhani

        Ihana tuo sinun blogi ja etenkin kuvat. Kokeilin tuota sinun pahvi juttua niin pojat tykkäs kovasti.


      • hgdfjb

        Ööö... eli oot joku vanha kurde(kurttu) koska meil o ollu mun koko elämän ajan gerbui ja hamsui...


      • siinä oli jotain

        En ole lukenut blogiasi mutta olen aina pitänyt Cindy ja mindy nimistä. :) Ja en tuomitse sinua, en vain aina jaksa sitä että aina kun joku jotain kirjoittaa nii hän saa negatiivista palautetta tai häntä epäilleen jostain huonosta hoidosta tietämättömyydesta jne. Joka keskustelussa käy näin :/. Uskon että olet kokeneempi sillä itse olen 13 ja gerbuja ollu 6v:stä asti tietty äiti auttanut :) Mutta toivon että et loukkaantunut tästä viestistä. :)


    • gerbulityttö

      helmi , helmiina,

    • KokemusGerbiili

      En ota ''internet-viestejä'' itseeni :) Itselläni on ollut gerbiilejä vain 3,5vuotta mutta olen ollut tenavasta asti mukana mm. hamsterin synnytyksessa, kanin häkin siivouksessa, marsujen kynsienleikkuussa, jopa olen päässyt kummitätini kanssa norsua pesemään :D:D ja paljon muuta. Olen ollut monen laisten eläimien kanssa tekemisissä ja siinä samassa oppinut ''ymmärtämään eläinten ajatuksia''.

      onkimatous: On totta että jokainen gerbiili on oma persoona enkä epäile tietouttasi, mutta oletko muka aivan varma että tiedät edes onko se ikinä ollut iloinen? Oma gerbiilini eli 6kk yksin koska entinen kaveri kuoli eikä uusia meinannut löytyä gerbu näytti ''iloiselta'' ja pirteältä, mutta kun sai uusia kavereita hänen silmänsä kirkastuivat ja tuo vanha puolisokea gerbiili alkoi leikkimään ja oli onnellisempi kuin ikinä. Voi olla että omat gerbiilisi joita olet pitänyt yksin ovat olleet iloisia, koska esim. ei tiedä kuinka kivaa on kaverin kanssa. Ja se että gerbiili on laumaeläin ei ole vain jonkun keksimää vaan se lukee gerbiilin jalostuksen historiassa. Gerbiilit elivät aavikoilla kuin mangustit. Olet todellakin oikeassa siinä että jokainen on oma yksilönsä ja persoonansa. Jotkut gerbiilit eivät tule toimeen toisten kanssa toiset tulevat. Mutta kehotan kaikkia edes yrittämään pitäämään gerbiilejä kaverin/kavereiden kanssa, on myös totta että gerbiilit kesyyntyvät laumassa helpommin.

      Aloittajalle: Ihanaa että muutkin pitävät :) Varsinkin olen kuullut että monet nuoret-gerbiilit ja urokset ovat tykänneet :) itselläni vanha-gerbiili ei piittaa mutta nuoremmat pitävät :) Anteeksi jos loukkaannuit ensimmäisestä viestistäni, luulin sinua tosiaan erääksi toiseksi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe