Hyvää keskiviikko iltaa! Kertokaapa, mitä mietitte tästä;
Olin 3vko sitten ulkona ystäväni kanssa. Käveltyämme rivitalon ohi, iso koira juoksi minua kohti. Kun koira oli suht lähellä, niin vaistomaisesti monotin oikein kunnolla leukaperiin ja koirahan siitä meni kylmäksi.
Ei kuollut, mutta tippui tajuttomana maahan. Omistaja sitten näki tilanteen ja riensi raivoten luokseni. Koira kuulemma olisi tullut vain tutustumaan.
Vittuako minua kiinnostaa mikä koiralla on mielessä, kun n.70kg koira rientää kohti.
Uhkasi omistaja haastaa oikeuteen ja annoin sitten yhteystietoni jne. Ei kyllä ole mitään kuulunut, tiedä sitten tekikö asiasta jatkokäsittelyä.
Minua on kerran puraissut koira, joka oli huomattavasti pienempi kuin alustuksen koira. Omistajan mukaan koira halusi vain leikkiä, ja kuten arvata saattaa, se hyppäsi kurkkuun kiinni. Pyristellen sain vakavat vammat estettyä, mutta koira puri kimpaleen takareidestä.
Jos silloin olisi ollut kyseessä tämä 70kg järkäle, niin en olisi kirjoittelemassa tähän.
Itsellä ei ole mitään huonoa omaatuntoa tapahtuneesta, ja aion vastaisuudessakin monottaa uhkaavasti käyttäytyvää koiraa.
Moni koiraintoilija ei ymmärrä sitä, että koira pyrkii eliminoimaan uhkaavan yksilön, joten miksi minä saan eliminoida koiran, jonka koen uhkaavaksi.
En tiedä olenko ainoa, mutta ei lohduttaisi haudassa se, että pyrin kunnioittamaan koiran koskemattomuutta viimeiseen asti, vaikka lopulta se johti kuolemaani.
Kertokaa koiranomistajat ja muutkin, mitä ajattelisitte, jos olisitte olleet alustuksen koiranomistaja?
Koiran potkaiseminen.
129
3235
Vastaukset
- Ei tod
Minä olen kohdannut paljon irrallisia koiria, erikokoisia. Ikinä ei ole mielessä edes käväissyt idea koiran potkimisesta..
Ymmärrän tuon koiran omistajan tuohtumisen, koira ei selvästi käyttäytynyt mitenkään uhkaavasti sinua kohtaan joten mielestäni tekosi ei ollut oikeutettu.
Miksi potkaisit koiraa? Ja niin kovaa että se ilmeisesti menetti tajuntansa? Jos koira olisi ollut oikeasti aggressiivinen niin löisin vetoa että jalkasi olisi riekaleina. Tuo ei todellakaan ole oikein, potkia koiraa niin kovaa kuin pystyy koska se juoksee kohti.
Eikä tuo muutenkaan ole fiksu tapa puolustautua jos joutuu tilanteeseen jossa koira on uhkaava.
Toivottavasti tekosi ei aiheuttanut koiralle pysyviä psyykkisiä tai fyysisiä vammoja... :(- Heitä arkihuolesi...
"Eikä tuo muutenkaan ole fiksu tapa puolustautua jos joutuu tilanteeseen jossa koira on uhkaava."
Kertoisitko ystävällisesti mikä olisi mielestäsi sitten se ainoa oikea tapa? Lisäksi tehokas, tilanne kun saattaa olla millisekunnista kiinni ja toiminnan on pakko lähteä selkäytimestä..
Mielestäni aloittaja teki oikein, samoin olisin minäkin tehnyt. Toki nyt tietysti nopean arvioinnin jälkeen, kuten luultavasti aloittajakin teki. Kuten sanottu, aika joka ajatteluun on käytettävissä, lasketaan millisekunneissa. - Ei tod
Heitä arkihuolesi... kirjoitti:
"Eikä tuo muutenkaan ole fiksu tapa puolustautua jos joutuu tilanteeseen jossa koira on uhkaava."
Kertoisitko ystävällisesti mikä olisi mielestäsi sitten se ainoa oikea tapa? Lisäksi tehokas, tilanne kun saattaa olla millisekunnista kiinni ja toiminnan on pakko lähteä selkäytimestä..
Mielestäni aloittaja teki oikein, samoin olisin minäkin tehnyt. Toki nyt tietysti nopean arvioinnin jälkeen, kuten luultavasti aloittajakin teki. Kuten sanottu, aika joka ajatteluun on käytettävissä, lasketaan millisekunneissa.Tuolla ajattelutavalla taitaa olla turhaa selittää sinulle mitään.
Jämäkkä kehonkieli ja kova ääntely riittää useimmiten ellei ole ihan raivopäinen tapaus. Oikeasti raivoisa koira on melkeinpä mahdoton vastus ellei ole mitään kättä pidempää, jolloin kannattaa suojautua käsillä koska jalassa on iso verisuoni mihin koira voi huonolla tuurilla osua.
Eikö sinulta heru yhtään sympatiaa koiralle joka ehkä oli sosiaalinen ja ystävällinen tapaus joka on mahdollisesti saanut elinikäiset arvet tästä tapahtumasta? - Arkihuolesi
Ei tod kirjoitti:
Tuolla ajattelutavalla taitaa olla turhaa selittää sinulle mitään.
Jämäkkä kehonkieli ja kova ääntely riittää useimmiten ellei ole ihan raivopäinen tapaus. Oikeasti raivoisa koira on melkeinpä mahdoton vastus ellei ole mitään kättä pidempää, jolloin kannattaa suojautua käsillä koska jalassa on iso verisuoni mihin koira voi huonolla tuurilla osua.
Eikö sinulta heru yhtään sympatiaa koiralle joka ehkä oli sosiaalinen ja ystävällinen tapaus joka on mahdollisesti saanut elinikäiset arvet tästä tapahtumasta?Olet oikeassa, täysin turhaa on... Eikö sinulla sitten ole ranteissa tai muualla käsissä mitään verisuonia? Kun kätesi meinaat tarjota tappamisaikeissa olevalle koiralle. Kannattaisi opiskella anatomiaa hiukan.
Olen sen verran monta "sosiaalista ja ystävällistä" koiraa jo oman koirani turkista nyppinyt että se sympatian ja säälin aika on ollutta ja mennyttä. Kaikki saavat monoa, jotka eivät sanaa usko.
Muuten, eikö sinulta liikene yhtään sääliä ja sympatiaa aloittajalle joka mahdollisesti olisi nyt teholla tai jopa mullan alla? Ellet ymmärrä mitä tarkoitan, niin katsohan näitä kauniita kuvia täällä: http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/ Samoin erittäin "kauniita" kuvia asian tiimoilta löydät myös täältä: http://leerburg.com/dogbites.htm - Joopa joo taas...
Arkihuolesi kirjoitti:
Olet oikeassa, täysin turhaa on... Eikö sinulla sitten ole ranteissa tai muualla käsissä mitään verisuonia? Kun kätesi meinaat tarjota tappamisaikeissa olevalle koiralle. Kannattaisi opiskella anatomiaa hiukan.
Olen sen verran monta "sosiaalista ja ystävällistä" koiraa jo oman koirani turkista nyppinyt että se sympatian ja säälin aika on ollutta ja mennyttä. Kaikki saavat monoa, jotka eivät sanaa usko.
Muuten, eikö sinulta liikene yhtään sääliä ja sympatiaa aloittajalle joka mahdollisesti olisi nyt teholla tai jopa mullan alla? Ellet ymmärrä mitä tarkoitan, niin katsohan näitä kauniita kuvia täällä: http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/ Samoin erittäin "kauniita" kuvia asian tiimoilta löydät myös täältä: http://leerburg.com/dogbites.htmSe nyt vain on niin, että jos iso koira käy päälle tappoaikeissa, ei siinä pysty puolustautumaan yhtään millään tavalla, joten on ihan turhaa edes käydä keskustelua siitä, mitä tehdä tällaisessa tapauksessa. Ihmisen voimat ja reaktionopeus ei riitä koiran kanssa tappeluun, ja keskikokoinenkin koira saattaa saada aikaan pahaa jälkeä.
Aloittajan potkima koira ei ollut aggressiivinen, ja oli tosiaankin tulossa vain tervehtimään. Jos koira olisi tahtonu tappaa aloittajan ja oli 70 kg - niin silloin aloittaja makaisi jo raatona, tai vähintään teho-osastolla.
On todella tyhmää alkaa potkimaan luokse tulevia koiria, sillä siitä voi olla seurauksena se, että koira puolustautuu ja puree, vaikka alun perin ei olisi ollut edes aikeissa purra.
Jos irtaallaan oleva koira juoksee kohti, eikä tiedä mitä sen mielessä on, on parasta vain pysähtyä ja välttää katsekontaktia koiraan - teeskennellä kuin ei olisi huomannutkaan sitä. Voisin vaikka vannoa että 99% tapauksista se koira ehkä haistaa ja lähtee pois, kun siitä ei välitä eikä anna sille minkäänlaista huomiota, saati ala kirkumaan peloissaan.
Silloin jos itselläkin on koira matkassa, on nuo tilanteet hankalampia ja siinä saattaa joutua puolustamaan omaa koiraansa. Itselle on kerran käynyt niin, että toiselta koiranomistajalta pääsi koira irti kun olin omani kanssa lenkillä. No se muristen hyökkäsi kohti koiraani ja oli kai aikeissa purra. Minä otin omaa koiraa päästä kiinni ja pyörähdin tämän hyökkääjän ja oman koirani väliin, niin että selkäni oli hyökkääjään päin. Omaa koiraani pitelin päästä niin, että sen naama oli vasten minua, eikä se saanut katsekontaktia tähän toiseen.
Yrittihän se koira kiertää minua päästäkseen puremaan koiraani, mutta minä pyörin koko ajan niin, että olin koirien välissä. Ajattelin että on parempi jos se puree minua perseeseen, kuin omaa koiraani ja tiesin myös, että aika tod. näk. se ei kuitenkaan uskalla ihmistä purra, tai edes halua, sillä aika harvat koirat kuitenkaan puree, ja silloin kun puree - johtuu se ihmisen omasta käytöksestä.
Jos aloitus on totta, eikä provo - niin toivon että joku iso äijän retale kokee aloittajan syystä tai toisesta uhkaavaksi, ja lasauttaa nyrkillä päähän, niin että taju lähtee. Saisi kokea saman, mitä nyt teki koiralle. - potpotpot...
Jos koira vaikuttaa uhkaavalta niin ihan varmasti monotan ja kunnolla!
Itselläkin koira ja sitä saa joka helvetin lenkillä suojella ku idiootit ihmiset eivät osaa pitää koiriaan KIINNI!
Koira ei saa olla vapaana ja jos irtokoira tulee pihasta tai ihan mistä vaan niin ihan varmastu tulee monosta! - Hammas,nyrkki,lyijy
Joopa joo taas... kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että jos iso koira käy päälle tappoaikeissa, ei siinä pysty puolustautumaan yhtään millään tavalla, joten on ihan turhaa edes käydä keskustelua siitä, mitä tehdä tällaisessa tapauksessa. Ihmisen voimat ja reaktionopeus ei riitä koiran kanssa tappeluun, ja keskikokoinenkin koira saattaa saada aikaan pahaa jälkeä.
Aloittajan potkima koira ei ollut aggressiivinen, ja oli tosiaankin tulossa vain tervehtimään. Jos koira olisi tahtonu tappaa aloittajan ja oli 70 kg - niin silloin aloittaja makaisi jo raatona, tai vähintään teho-osastolla.
On todella tyhmää alkaa potkimaan luokse tulevia koiria, sillä siitä voi olla seurauksena se, että koira puolustautuu ja puree, vaikka alun perin ei olisi ollut edes aikeissa purra.
Jos irtaallaan oleva koira juoksee kohti, eikä tiedä mitä sen mielessä on, on parasta vain pysähtyä ja välttää katsekontaktia koiraan - teeskennellä kuin ei olisi huomannutkaan sitä. Voisin vaikka vannoa että 99% tapauksista se koira ehkä haistaa ja lähtee pois, kun siitä ei välitä eikä anna sille minkäänlaista huomiota, saati ala kirkumaan peloissaan.
Silloin jos itselläkin on koira matkassa, on nuo tilanteet hankalampia ja siinä saattaa joutua puolustamaan omaa koiraansa. Itselle on kerran käynyt niin, että toiselta koiranomistajalta pääsi koira irti kun olin omani kanssa lenkillä. No se muristen hyökkäsi kohti koiraani ja oli kai aikeissa purra. Minä otin omaa koiraa päästä kiinni ja pyörähdin tämän hyökkääjän ja oman koirani väliin, niin että selkäni oli hyökkääjään päin. Omaa koiraani pitelin päästä niin, että sen naama oli vasten minua, eikä se saanut katsekontaktia tähän toiseen.
Yrittihän se koira kiertää minua päästäkseen puremaan koiraani, mutta minä pyörin koko ajan niin, että olin koirien välissä. Ajattelin että on parempi jos se puree minua perseeseen, kuin omaa koiraani ja tiesin myös, että aika tod. näk. se ei kuitenkaan uskalla ihmistä purra, tai edes halua, sillä aika harvat koirat kuitenkaan puree, ja silloin kun puree - johtuu se ihmisen omasta käytöksestä.
Jos aloitus on totta, eikä provo - niin toivon että joku iso äijän retale kokee aloittajan syystä tai toisesta uhkaavaksi, ja lasauttaa nyrkillä päähän, niin että taju lähtee. Saisi kokea saman, mitä nyt teki koiralle.Samaa mieltä "joopa joo taas". Vastaan tuleva koira oli tulossa ystävällisin mielin, ja potkusta meni tajuttomaksi, koska ei osannut odottaa/varoa tulevaa tyrmäystä. Agressiivisesti päälle tuleva koira osaa ennakoida vastustajan puolustautumisen ja vastata siihen vastustajan antamien puolustus ärsykkeiden mukaan. ALOITTAJALLE Se kotipihojen bernhardilaisten potkiminen ei sinusta vielä kovaa tyyppiä tee, et taida omata minkäännäköistä koiranluku taitoa kun paniikissa sätkit miten sattuu... Joku päivä eteesi sattuu vielä ei niin tuttavuutta tekevä koira ja saat oikeasti olla huolissasi reisivaltimosi ja muiden sätkivien raajojen puolesta. Jokainen koira joka vastaasi tulee ei varmaankaan yritä sinua raadella... Luultavasti voit ulkoilla ihmistenilmoilla ilman kovaa koirapelkoasi, vaikka nyt koiran teilaamisen jälkeen oletkin saanut nostetta itse tunnollesi ja täällä keulit. Luultavasti olet niin tyhmä ja painelet nyt jokaiseen kotipihaan koiria potkimaan jatkaaksesi olematonta itsetuntoasi, joillain pihoilla ne koirat tai viimeistään omistajat eivät ole kovin ymmärtäväisiä ongelmaasi kohtaan...
- thp666
Heitä arkihuolesi... kirjoitti:
Mielestäni aloittaja teki oikein, samoin olisin minäkin tehnyt. Toki nyt tietysti nopean arvioinnin jälkeen, kuten luultavasti aloittajakin teki. Kuten sanottu, aika joka ajatteluun on käytettävissä, lasketaan millisekunneissa.No itselläni on kaukkari mikä on aina kytkettynä mutta jos siinä olsi ollut vastaavanlainen koira niin se olisi kaivannut hampaillaan reisivaltimosi esiin ja luultavasti tappanut sinut. Kannattaa olla järki matkassa kun hölmöilee tai käy hassusti.
- Werdum86
Eli yrität sanoa, että minun tulee antaa koiran tulla iholle? Mitä jos en olisi tyrmännyt koiraa ja sen aikeena olisi ollut minun tappaminen?
Sitten täällä olisi ketju miehen tappaneelle koiralle ja koiraa lähinnä kehuttaisiin.
Jos minä juoksisin koiraa kohti, niin en ihmettelisi, jos koira puolustautuisi vaistonvaraisesti.- Ei tod
Okei, eli et ole järkevä ihminen.
Perun puheeni koska en tiennyt että aloituksestasi riippumatta et haluakaan kuulla toisten mielipiteitä.
Toivon ettei polkusi ikinä enää kohtaa yhdenkään koiran kanssa. - totuus julki
oikeesti miten pienet aivot sulla voi olla vai ootko oikeesyi urpo jos 70kg juoksee sinua kohti aikeina riistää henkesi nii vittu sun monotus ois tuntunut sille hyttysenpistokselta ja se ois raadellu sut paskaks teholle tai hautaan. Ymmärrän, että sinulla saattaa olla kokemuksia vain chihuahuan tai kääpiöpinserin purentavoimista niin siinä on vaikea hahmottaa 70kg koiran voiman
- aloittaja ei tajua
totuus julki kirjoitti:
oikeesti miten pienet aivot sulla voi olla vai ootko oikeesyi urpo jos 70kg juoksee sinua kohti aikeina riistää henkesi nii vittu sun monotus ois tuntunut sille hyttysenpistokselta ja se ois raadellu sut paskaks teholle tai hautaan. Ymmärrän, että sinulla saattaa olla kokemuksia vain chihuahuan tai kääpiöpinserin purentavoimista niin siinä on vaikea hahmottaa 70kg koiran voiman
Tuo on niin totta, 70 kiloisella koiralla ei tunnu missään vaikka kuinka monottaisi, jos on tappoaikeissa. Enkä todellakaan usko että tuon kokoiselta yhdellä potkulla tajua saa edes kankaalle.
- mikset tappanut???
Jos tapahtuma meni, kuten avaaja kertoi, niin oikein toimittu. Yleiseksi alueeksi laskettavalla katualueella kulkevalla on oikeus puolustautua hyökkääjiltä. Viime aikoina on yleistynyt huolestuttavasti tapa, että otetaan näitä isokokoisia vartioivia/ paimentavia rotuja, joita ei viitsitä kouluttaa. Pahimmillaan niitä pyörii myös karkulaisina pitkin pihoja ja kyliä.
Itselläni on sen verran pieni koira (25 kg) ettei siitä ole vastusta näille isoille sekopääroduille. Senpä vuoksi olen varustautunut usein siten että taskusta löytyy 40 cm kuminuija järjestyksenpitoa varten. Joskus on ollut mukana myös pätkä jämerää kettinkiä. Odotan oikeastaan sitä aikaa, että voin varustautua kävelykepillä. Parempaa lyömäasetta hyökkäävää ongelmarotua vastaan on vaikea kuvitella. - hoganiini
Erottaakohan aloittaja lähestyvästä ihmisestäkään, tuleeko ystävänä vai uhkaako. Hän vain itse kokee tilanteen uhkaavana, nyrkki tai mono heilahtaa ja pahaa jälkeä syntyy.
Tällaisia tunnevammaisia roheltajia meillä on keskuudessamme. Mutta siinä vaiheessa kun murjovat toista ihmistä muka "itsepuolustuksena", saattaa tulla kalliimpi lasku.- ..HMMM...mmm
Elikä on tunnevammaisuutta puolustautua koiran hyökkäykseltä? Aika erikoinen asenne. On tainnut koira muutaman kerran kusta kintuillesi kun moista soopaa kirjoittelet.
- hoganiini
..HMMM...mmm kirjoitti:
Elikä on tunnevammaisuutta puolustautua koiran hyökkäykseltä? Aika erikoinen asenne. On tainnut koira muutaman kerran kusta kintuillesi kun moista soopaa kirjoittelet.
No käyhän jo aloituksesta selvästi ilmi, että koira ei hyökännyt, vaan oli ystävällinen. Mutta aloittajan päässä meuhkaavat villipedot, gorillat ja puukkomiehet, ja hän toimii järjettömästi, ylireagoi koska elää pelkojensa keskellä mielikuvitusmaailmassa.
Hyökkäävältä koiralta puolustautuisin minäkin, eipä vain ole sellaista tilannetta eteen tullut.
- Werdum86
Tietääkseni olen ihminen, en koira. Näen ihmisestä sen aikeet, aikooko se tappaa minut vaiko tulla rupattelemaan. Toki joku hullu saattaa hyökätä yllättäen, mutta se ei pahemmin huolestuta, minua on hullu puukottanut vatsaan, mutta ihan hyvin selvisin tilanteesta.
Koirasta taas en tiedä, kun koira "hymyilee" niin oikeasti se näyttää vihaisena hampaitaan. En osaa lukea koiraa, eikä eläintä voi lukea täydellisesti koskaan.
Koiralle ei voi antaa sekuntiakaan etua, tai olet kuollut. Antaisitko raivopäisen gorillan tulla haistelemaan, tönimään ja osoittamaan alfauroutensa, vai ampuisitko käsiaseella, jos sellainen löytyisi. Itse ampuisin, koska gorilla repii palasiksi, jos se haluaa.
Koiran vikahan se oli, kun tuli kimppuuni, eikä osoittanut selvästi, millä aikeilla.
Omistajan syy se myös oli, kun piti vapaana ilman kuonokoppaa. Kuonokoppaista koiraa en potkaisisi. - Werdum86
Haluaisin tietää, miksi koiraihmiset perustelee näin; "jos koira olisi hyökännyt, niin olisit kuollut. Potkaisit siis ystävällistä koiraa, jos koira olisi hyökännyt, niin et olisi hengissä. Tämä todistaa sen, ettei koira ollut agressiivinen"
Mistä tiedämme, ettei koira hyökännyt? Toiseksi, miksi se nyt tippui? Onko se mahdotonta, että koira tippuisi hyökätessään?
Koira on niskan päällä, mutta ne on silti tästä maailmasta. Monia poliisikoiriakin on tyrmätty paljain käsin.
Merkittävin asia on kuitenkin se, että minun henkeni on tärkeämpi kuin yhdenkään koiran. Sanokaa mitä sanotte, mutta ihmishenki on arvokkaampi.
En minä koiraa huvikseni potki, vaan tilanteessa, jossa pelkäsin henkeni edestä.
Jos koira kuolee, niin sitten kuolee. Eri asia olisi mielestäni se, että juoksisin koiraa kohti ja monottaisin ilman syytä. Nyt tuli eläimelliset vaistot esiin.
Miksi koira saa hyökätä uhkaavan kohteen kimppuun, mutta minä en?
Koirat kun ei kerro, aikooko ne tappaa vai halia.- Vartija-setä74
Koira voittaa ihmisen todennäköisesti, mutta minunkin partiokoira on tyrmätty.
Koira lopetettiin, kun kallo halkesi potkusta.
Eli kyllä ihminen pystyy isonkin koiran eliminoimaan. Omistajan tehtävä on pitää koira kaukana ihmisistä, jotka ei koiraa halua lähellensä. Eli olettaen kaikista ihmisistä, ja koiran saa päästää lähelle vain, jos ihminen itse tekee aloitteen.
Vähän järkeä nyt, kun koira hyökkää, niin siinä pitää olla valmiina. Jos annat koiran tulla lähelle ja odotat siihen asti, kunnes koira hyökkää, niin kuolet varmasti.
Vaikka poliisi olenkin, niin ei heru sympatiaa koirille, jotka juoksee ihmistä kohti ja saavat katua myöhemmin. Eri asia oli meidän partiokoira, joka vain teki tehtäväänsä ja hyökkäsi RIKOLLISEN kimppuun.
Poliisikoiraan voi luottaa rikollisetkin, ei se koira ketään tapa. Tuntematon siviilikoira taas ei ole luotettava, ihan hyvin se voi tappaa. - Joopa joo taas...
Jokainen joka koiran omistaa, tai ylipäänsä tajuaa yhtään mitään mistään eläimistä ja erityisesti petoeläimistä - tajuaa että silloin kun iso petoeläin esim. koira tulee tappoaikeissa ihmisen päälle, niin siinä ei ihmisellä ole yhtään mitään saumaa.
Koiran reaktionopeus on niin suuri ihmiseen verrattuna, että sinä et ehdi toimia tuollaisessa tilanteessa. Jos se olisi sinut halunnut tappaa, sinä et olisi ehtinyt kunnolla edes huomata mitä on tapahtumassa, kuin vasta sitten kun sen hampaat olisivat olleet tavoittelemassa kurkkuasi. Tappoaikeissa se olisi pyrkinyt sinne mistä henki parhaiten lähtee, eli kohti päätä, ei suinkaan se olisi ollut jaloissasi monotettavana. Koska ehdit ja pystyit koiraa potkaisemaan, se on todiste siitä, että koira ei ollut aikeissa tehdä sinulle yhtään mitään muuta, kuin vain ystävällisesti moikata.
Miksi koira tippui? No siksi, että sinä onnistuit potkaisemaan sitä sellaiseen paikkaan mistä taju lähtee, ja se oli tuuria. Vaikka koiralla onkin paljon kestävämpi pää kuin ihmisellä (pitäähän ollakin, sillä sehän on se koiran "työväline" jolla se vaikka jonkun riistaeläimen voisi tappaa), niin silti siinäkin on kohtia joihin kun osuu lähtee taju.
Ja koira ei saa hyökätä "uhkaavan kohteen kimppuun" - kukaan normaalilla järjellä varustettu koiranomistaja ei ole sitä mieltä, että näin saisi tapahtua. Nyt vain ei ollut sellaisesta kyse...
Parhaiten tulevaisuudessa säästyt puremilta, kun vain pysähdyt, olet hiljaa, etkä edes katso koiraan. Ehkä omistajalle sanot, että "voisitko kutsua koirasi pois" jos omistaja on niin tollo, ettei tajua sitä muuten tehdä... Yleensä irtaallaan juoksevat koirat ovat vaaraksi toisille koirille ja tahtovat niitä purra, jos jotain. Ihmsisiä ne harvemmin uskaltavat, tai edes haluavat purra. Toki lähes koiran kuin koiran saalistusvaiston voi herättää alkamalla huitomaan ja juoksemaan pakoon, ja silloin koira voi purra. Myös potkiminen ja lyöminen on melkoisen varma tapa tulla purruksi ihan ystävällisenkin koiran taholta, sillä se saattaa puolustatutua, jos sinä sitä monotat. - Werdum86
Jokainen joka koiran omistaa, tai ylipäänsä tajuaa yhtään mitään mistään eläimistä ja erityisesti petoeläimistä - tajuaa että silloin kun iso petoeläin esim. koira tulee tappoaikeissa ihmisen päälle, niin siinä ei ihmisellä ole yhtään mitään saumaa.
Koiran reaktionopeus on niin suuri ihmiseen verrattuna, että sinä et ehdi toimia tuollaisessa tilanteessa. Jos se olisi sinut halunnut tappaa, sinä et olisi ehtinyt kunnolla edes huomata mitä on tapahtumassa, kuin vasta sitten kun sen hampaat olisivat olleet tavoittelemassa kurkkuasi. Tappoaikeissa se olisi pyrkinyt sinne mistä henki parhaiten lähtee, eli kohti päätä, ei suinkaan se olisi ollut jaloissasi monotettavana. Koska ehdit ja pystyit koiraa potkaisemaan, se on todiste siitä, että koira ei ollut aikeissa tehdä sinulle yhtään mitään muuta, kuin vain ystävällisesti moikata.
Miksi koira tippui? No siksi, että sinä onnistuit potkaisemaan sitä sellaiseen paikkaan mistä taju lähtee, ja se oli tuuria. Vaikka koiralla onkin paljon kestävämpi pää kuin ihmisellä (pitäähän ollakin, sillä sehän on se koiran "työväline" jolla se vaikka jonkun riistaeläimen voisi tappaa), niin silti siinäkin on kohtia joihin kun osuu lähtee taju.
Ja koira ei saa hyökätä "uhkaavan kohteen kimppuun" - kukaan normaalilla järjellä varustettu koiranomistaja ei ole sitä mieltä, että näin saisi tapahtua. Nyt vain ei ollut sellaisesta kyse...
Parhaiten tulevaisuudessa säästyt puremilta, kun vain pysähdyt, olet hiljaa, etkä edes katso koiraan. Ehkä omistajalle sanot, että "voisitko kutsua koirasi pois" jos omistaja on niin tollo, ettei tajua sitä muuten tehdä... Yleensä irtaallaan juoksevat koirat ovat vaaraksi toisille koirille ja tahtovat niitä purra, jos jotain. Ihmsisiä ne harvemmin uskaltavat, tai edes haluavat purra. Toki lähes koiran kuin koiran saalistusvaiston voi herättää alkamalla huitomaan ja juoksemaan pakoon, ja silloin koira voi purra. Myös potkiminen ja lyöminen on melkoisen varma tapa tulla purruksi ihan ystävällisenkin koiran taholta, sillä se saattaa puolustatutua, jos sinä sitä monotat.Viimeksi koiran hyökätessä noudatin neuvojasi ja menetin palan pohkeesta.
Tappamaan koulutettuja koiriakin on pistetty kylmäksi aseitta, juuri viime viikolla oli iltalehdissä siitä. Hyökkäävän koiran voi tyrmätä, ihan samalla tavalla kuin tyrmäsin sen koiran.
Leukaan potkaisee-->taju pois. Koira hyppää voimakkaasti, mutta ei se mikään kenguru ole. Eli ei se 20m päästä loikkaa suoraan kurkkuun. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Viimeksi koiran hyökätessä noudatin neuvojasi ja menetin palan pohkeesta.
Tappamaan koulutettuja koiriakin on pistetty kylmäksi aseitta, juuri viime viikolla oli iltalehdissä siitä. Hyökkäävän koiran voi tyrmätä, ihan samalla tavalla kuin tyrmäsin sen koiran.
Leukaan potkaisee-->taju pois. Koira hyppää voimakkaasti, mutta ei se mikään kenguru ole. Eli ei se 20m päästä loikkaa suoraan kurkkuun.Edelleen sanon, että parasta kun et reagoi mitenkään. Ei se tietenkään tarkoita 100% varmuudella, että koira ei purisi, vaan saattaa se harvinainen tapaus sattua kohdalle joka puree. Kuitenkin jos olisit alkanut hulluna sätkimään ja potkimaan, niin olisi lähtenyt useampikin pala, kuin vain yksi, ja sekin koira oli huomattavasti pienempi, kuten itse sanot - kuin se 70 kg ja sai pahaa jälkeä aikaan kuitenkin, että mietipä siitä olisiko sinulla oikeasti ollut saumaa 70 kiloisen tappoaikeissa olevan kanssa.
Tietysti tappamaan koulutetunkin koiran voi tainnuttaa paljain käsin, mutta se on tuurista kiinni osuuko sellaiseen kohtaan, josta se taju lähtee... Jos tuo tapaus nyt on se, jossa Venäjällä oli se pittbull lyöty tajuttomaksi, niin se äijähän oli ollut joku karateka tai mikä lie itämaisia taistelulajeja hallitseva tyyppi, ja sellaisen reaktionopeus on kovempi kuin keskiverto -jampan, sillä onhan se ikänsä harjoitellut sitä, ja myöskin osaa lyödä kovaa, ja juuri niihin kohtiin mihin sattuu.
Ei ole kenguru ei, mutta silti hyppää kovaa ja korkealle ja tappoaikeissa oleva koira saa hengen pois ihmiseltä niin nopeasti, että siinä ei nokka kovin kauaa tuhise, varsinkin jos on kyse isosta koirasta. Eipä se venäläinen karate kidkään olis mahtanut mitään, jos kimppuun olisikin pittbullin sijasta käynyt kaukasianpaimenkoira. Sellainen elukka, jonka tehtävä on pystyä tappelemaan susien ja karhujen kanssa suojellakseen lammaslaumaa. Näiden koirien pysäytysvoima on kuulemma 45 kaliiperin aseen luokkaa, että menepä huvikses monottamaan semmoista sesseä, niin on varmasti henki pois.
Vaikuttaa että olet jotenkin ylpeä itsestäsi ja oikein toivot pääseväsi uusimaan tekosi. Seuraavalla kerralla sinulla voikin olla vastassa jotain muuta, kuin ystävällinen koira, joka tahtoo vain tulla tervehtimään ja silloin jos menetät jalkasi tai henkesi, voit syyttää pelkästään itseäsi.
Koirat tosin ei pure kovin helpolla ihmistä. Eihän minuakaan purrut se omistajaltaan irti päässyt koira, vaikka minulla oli oma koira matkassa. Se oli dobermanni, ja käyttäytyi aggressiivisesti murisi jne. ja yritti kaikin tavoin päästä koiraani kiinni, silti se ei uskaltanut purra minua. Ei ne pure kovin helpolla, jos niitä ei itse siihen provosoi. - Werdum86
Edelleen sanon, että parasta kun et reagoi mitenkään. Ei se tietenkään tarkoita 100% varmuudella, että koira ei purisi, vaan saattaa se harvinainen tapaus sattua kohdalle joka puree. Kuitenkin jos olisit alkanut hulluna sätkimään ja potkimaan, niin olisi lähtenyt useampikin pala, kuin vain yksi, ja sekin koira oli huomattavasti pienempi, kuten itse sanot - kuin se 70 kg ja sai pahaa jälkeä aikaan kuitenkin, että mietipä siitä olisiko sinulla oikeasti ollut saumaa 70 kiloisen tappoaikeissa olevan kanssa.
Tietysti tappamaan koulutetunkin koiran voi tainnuttaa paljain käsin, mutta se on tuurista kiinni osuuko sellaiseen kohtaan, josta se taju lähtee... Jos tuo tapaus nyt on se, jossa Venäjällä oli se pittbull lyöty tajuttomaksi, niin se äijähän oli ollut joku karateka tai mikä lie itämaisia taistelulajeja hallitseva tyyppi, ja sellaisen reaktionopeus on kovempi kuin keskiverto -jampan, sillä onhan se ikänsä harjoitellut sitä, ja myöskin osaa lyödä kovaa, ja juuri niihin kohtiin mihin sattuu.
Ei ole kenguru ei, mutta silti hyppää kovaa ja korkealle ja tappoaikeissa oleva koira saa hengen pois ihmiseltä niin nopeasti, että siinä ei nokka kovin kauaa tuhise, varsinkin jos on kyse isosta koirasta. Eipä se venäläinen karate kidkään olis mahtanut mitään, jos kimppuun olisikin pittbullin sijasta käynyt kaukasianpaimenkoira. Sellainen elukka, jonka tehtävä on pystyä tappelemaan susien ja karhujen kanssa suojellakseen lammaslaumaa. Näiden koirien pysäytysvoima on kuulemma 45 kaliiperin aseen luokkaa, että menepä huvikses monottamaan semmoista sesseä, niin on varmasti henki pois.
Vaikuttaa että olet jotenkin ylpeä itsestäsi ja oikein toivot pääseväsi uusimaan tekosi. Seuraavalla kerralla sinulla voikin olla vastassa jotain muuta, kuin ystävällinen koira, joka tahtoo vain tulla tervehtimään ja silloin jos menetät jalkasi tai henkesi, voit syyttää pelkästään itseäsi.
Koirat tosin ei pure kovin helpolla ihmistä. Eihän minuakaan purrut se omistajaltaan irti päässyt koira, vaikka minulla oli oma koira matkassa. Se oli dobermanni, ja käyttäytyi aggressiivisesti murisi jne. ja yritti kaikin tavoin päästä koiraani kiinni, silti se ei uskaltanut purra minua. Ei ne pure kovin helpolla, jos niitä ei itse siihen provosoi.Tämä koira puri palan minusta, koska en ollut valppaana, vaan luotin koirien hyvyyteen. Hyppäsi kurkkuun ja sain tönittyä vaarattomammille alueille, josta sitten puri palan pohkeesta.
Tuuria ei tarvita, vaan taitoa. Kamppailulajeissa ei treenata tuuria varten, vaan leukaan pyritään osumaan. Ihan tarkoituksella potkaisin leukaan.
En väitä, etteikö koira olisi minua pystynyt tappamaan. Se kuitenkin juoksi täyttä vauhtia minua kohti ja potkaisin vastapalloon, enkä ymmärrä, miten on mahdotonta, että koira koira hyökkäsi, koska onnistuin sen tyrmäämään.
Mies oli karateka, joka on suht paska laji verrattuna moneen muuhun. Bullterrieri taas on tappamaan koulutettu, eikä se jää millekään koiralle kakkoseksi, ainakaan suurella marginaalilla. (paitsi sille Ranskalaiselle sotakoiralle, en muista rotua) Jos pystyy bullterrierin tappamaan, kuten myös isoja poliisikoiria, ja minä tyrmäämään 70kg koiran kylmäksi, niin en ihmettele, vaikka tuurilla avustettuna ihminen kykenisi minkä tahansa koiran taltuttamiseen.
Ei ole tarkoituksena aloittaa mies vs koira-keskustelua, halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa. - Werdum86
Werdum86 kirjoitti:
Tämä koira puri palan minusta, koska en ollut valppaana, vaan luotin koirien hyvyyteen. Hyppäsi kurkkuun ja sain tönittyä vaarattomammille alueille, josta sitten puri palan pohkeesta.
Tuuria ei tarvita, vaan taitoa. Kamppailulajeissa ei treenata tuuria varten, vaan leukaan pyritään osumaan. Ihan tarkoituksella potkaisin leukaan.
En väitä, etteikö koira olisi minua pystynyt tappamaan. Se kuitenkin juoksi täyttä vauhtia minua kohti ja potkaisin vastapalloon, enkä ymmärrä, miten on mahdotonta, että koira koira hyökkäsi, koska onnistuin sen tyrmäämään.
Mies oli karateka, joka on suht paska laji verrattuna moneen muuhun. Bullterrieri taas on tappamaan koulutettu, eikä se jää millekään koiralle kakkoseksi, ainakaan suurella marginaalilla. (paitsi sille Ranskalaiselle sotakoiralle, en muista rotua) Jos pystyy bullterrierin tappamaan, kuten myös isoja poliisikoiria, ja minä tyrmäämään 70kg koiran kylmäksi, niin en ihmettele, vaikka tuurilla avustettuna ihminen kykenisi minkä tahansa koiran taltuttamiseen.
Ei ole tarkoituksena aloittaa mies vs koira-keskustelua, halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa.* en ole ylpeä teostani, en kyllä häpekään sitä. Mieluusti yksikään kookas koira ei juokse täyttä vauhtia minua kohti, niin en joudu ketään potkaisemaankaan.
- Ulla 180/140
Werdum86 kirjoitti:
* en ole ylpeä teostani, en kyllä häpekään sitä. Mieluusti yksikään kookas koira ei juokse täyttä vauhtia minua kohti, niin en joudu ketään potkaisemaankaan.
Entäs jos minä juoksisin sinua kohti vaarallisen näköisenä? Mitä tekisit?
- Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Tämä koira puri palan minusta, koska en ollut valppaana, vaan luotin koirien hyvyyteen. Hyppäsi kurkkuun ja sain tönittyä vaarattomammille alueille, josta sitten puri palan pohkeesta.
Ei ole tarkoituksena aloittaa mies vs koira-keskustelua, halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa.Herranen aika sentään! Mitä ihmettä sinä höpötät?
"halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa."
Sinä tyrmäsit sen TUURILLA piste. Tähtäsit leukaan ja tuurilla osuit. Olisit voinut potkaista ohikin, ja silloin jos koira olisi ollut tappoaikeissa, et olisi täällä kirjoittelemassa. Mutta se, että koira tuli luoksesi niin, että pystyit sitä monottamaan päähän, tarkoittaa sitä että se ei ollut aikeissa sinua tappaa - jos olisi se olisi hypännyt kohti päätäsi, ja tuskinpa sinäkään potkit niin korkealle...
Olkoon vain karate paska laji, mutta niinhän tuo tappoi sen koiranomistajankin, ehkä sinäkin seuraavaksi potkaiset koiraa päähän ja sitten omistajaakin vai?
Ja pittbullterrierit ja bullterrierit yms. tappamaan koulutettunakin jää taatusti toiseksi kaukasianpaimenkoiralle. Kaukasianpaimenkoira on paljon isompi ja voimakkaampi ja sitä paitsi aika helkkarin notkea, ja sen "tehtävä" on tapella susien ja karhujen kanssa, joten luuletko oikeasti että pittbull sellaiselle mitään mahtaa? Ei mahda, etkä mahda sinäkään, eikä kukaan muukaan ihminen.
Usko nyt huvikses, että sen sinua purreen koiran kohdalla sinulla kävi huono tuuri, ja kohdallesi sattui juuri sellainen harvinainen tapaus, joka ihmistä puree. Yleensä koirat ei uskalla tai edes halua purra ihmisiä. Niitä ei pidä mennä potkimaan, vaan olla kuin ei huomaisikaan.
Ja sekin sinua purrut koirahan pyrki ensin kohti kurkkuasi, mutta koska se oli pienempi, onnistuit suojelemaan kurkkuasi ja sen jälkeen se puri sinua jalkaan. Etkö jo tuostakin tajua, että jos se 70 kg koira olisi sinua ollut tulossa tappamaan, se olisi hypännyt kohti kurkkuasi, eikä jäänyt odottelemaan potkujasi?
Tunnetko sinä olevasi nyt joku sankari ja enemmän Mies, kun olet luontokappaletta monottanut päähän, ja siltä meni taju, vai mistä tässä avautumisessasi on kyse?
Kannattaa vastaisuudessa sille miehuudellesi hakea vahvistusta jollain muulla tavalla, kuin eläimiä potkimalla, sillä näin naisena voin sanoa, että väkivaltaiset miehet - ja erityisesti jos väkivalta kohdistuu eläimiin, lapsiin ja naisiin, ovat kaikkea muuta kuin seksikkäitä ja viehättäviä. - Werdum86
Ulla 180/140 kirjoitti:
Entäs jos minä juoksisin sinua kohti vaarallisen näköisenä? Mitä tekisit?
Tuskin mitään, ellen havaitsisi puukkoa tms. asetta, enkä huomaisi älysi olevan huomattavasti ihmistä alhaisempi.
Nainen ei ole vaarallinen minulle, ilman asetta. Jos kyseessä olisi selvästi mielisairas 125kg vapaaottelija, niin pakenisin. Pakeneminen toimii ihmistä vastaan, koiraa vastaan ei.
Jos olisin koiraa nopeampi juoksemaan, niin en olisi potkaissut 70kg koiraa, vaan juossut pakoon. - Ulla 180/140
Werdum86 kirjoitti:
Tuskin mitään, ellen havaitsisi puukkoa tms. asetta, enkä huomaisi älysi olevan huomattavasti ihmistä alhaisempi.
Nainen ei ole vaarallinen minulle, ilman asetta. Jos kyseessä olisi selvästi mielisairas 125kg vapaaottelija, niin pakenisin. Pakeneminen toimii ihmistä vastaan, koiraa vastaan ei.
Jos olisin koiraa nopeampi juoksemaan, niin en olisi potkaissut 70kg koiraa, vaan juossut pakoon.Sinäpä sen sanoit. Nimimerkistäni on pääteltävissä, että kokoa ainakin löytyy. Ja ääntä. Olen juonut tällekin kesälle pöydän alle pari juoppoa perussuomalaisten kansanedustajaa, joten mulle on turha kuule tulla uhoomaan. Isken vielä lättyyn sen potkaisun päälle. Ja se on vasta alkua se.
- Werdum86
Herranen aika sentään! Mitä ihmettä sinä höpötät?
"halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa."
Sinä tyrmäsit sen TUURILLA piste. Tähtäsit leukaan ja tuurilla osuit. Olisit voinut potkaista ohikin, ja silloin jos koira olisi ollut tappoaikeissa, et olisi täällä kirjoittelemassa. Mutta se, että koira tuli luoksesi niin, että pystyit sitä monottamaan päähän, tarkoittaa sitä että se ei ollut aikeissa sinua tappaa - jos olisi se olisi hypännyt kohti päätäsi, ja tuskinpa sinäkään potkit niin korkealle...
Olkoon vain karate paska laji, mutta niinhän tuo tappoi sen koiranomistajankin, ehkä sinäkin seuraavaksi potkaiset koiraa päähän ja sitten omistajaakin vai?
Ja pittbullterrierit ja bullterrierit yms. tappamaan koulutettunakin jää taatusti toiseksi kaukasianpaimenkoiralle. Kaukasianpaimenkoira on paljon isompi ja voimakkaampi ja sitä paitsi aika helkkarin notkea, ja sen "tehtävä" on tapella susien ja karhujen kanssa, joten luuletko oikeasti että pittbull sellaiselle mitään mahtaa? Ei mahda, etkä mahda sinäkään, eikä kukaan muukaan ihminen.
Usko nyt huvikses, että sen sinua purreen koiran kohdalla sinulla kävi huono tuuri, ja kohdallesi sattui juuri sellainen harvinainen tapaus, joka ihmistä puree. Yleensä koirat ei uskalla tai edes halua purra ihmisiä. Niitä ei pidä mennä potkimaan, vaan olla kuin ei huomaisikaan.
Ja sekin sinua purrut koirahan pyrki ensin kohti kurkkuasi, mutta koska se oli pienempi, onnistuit suojelemaan kurkkuasi ja sen jälkeen se puri sinua jalkaan. Etkö jo tuostakin tajua, että jos se 70 kg koira olisi sinua ollut tulossa tappamaan, se olisi hypännyt kohti kurkkuasi, eikä jäänyt odottelemaan potkujasi?
Tunnetko sinä olevasi nyt joku sankari ja enemmän Mies, kun olet luontokappaletta monottanut päähän, ja siltä meni taju, vai mistä tässä avautumisessasi on kyse?
Kannattaa vastaisuudessa sille miehuudellesi hakea vahvistusta jollain muulla tavalla, kuin eläimiä potkimalla, sillä näin naisena voin sanoa, että väkivaltaiset miehet - ja erityisesti jos väkivalta kohdistuu eläimiin, lapsiin ja naisiin, ovat kaikkea muuta kuin seksikkäitä ja viehättäviä.Olette kyllä hauskoja, te koirarakastelijat.
Täysin omasta päästäsi vedät kommentteja, joita muka minä olen sanonut.
Koira juoksi täysillä päin ja potkaisin sitä, ei mitään tuuria. En näe itsekään koiran hakkaamisessa mitään seksikästä, enkä niin ole väittänyt.
Myös vertaus karhun tappamisesta on tyhmä. Styles make fights, paimenkoira pärjää karhulle paremmin kuin pitbull. Pitbull tappaa koiran paremmi, koska siihen se soveltuu parhaiten. Niinkin hirveä asia, kuin koiratappelut, osoittaa, että pitbullit voittaa paimenkoirat. Toisaalta kurdistanin sotakoirat pärjää siellä parhaiten, mutta ei siitä sen enempää.
Koita päästä yli miesvihastasi, ja lue, miten minua purrut koira hyökkäsi. Seisoin siinä, kun omistaja kertoi sen vain haistelevan. Siitä se yllätyshyökkäsi.
Jos koira olisi hyökännyt ja en olisi kuunnellut koiranomistajaa, niin ei olisi lähtenyt lihakimpaletta jalasta.
Minä tyrmäsin 70kg täydellä vauhdilla lähestyvän koiran, joka osoittaa, että onnistuneessa tilanteessa kykenisin siihen uudestaan. En halua sellaiseen tilanteeseen joutua, mutta mahdollista se on. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Jos olisin koiraa nopeampi juoksemaan, niin en olisi potkaissut 70kg koiraa, vaan juossut pakoon.Toden näköisempää on, että jos sinä päädyt raadoksi väkivallan seurauksena, se sinut tappanut on omaa lajiamme edustava, eikä koira. Harva se päivä ihmiset joutuu kaupungilla ventovieraiden pieksämäksi ja tuttavien ja jopa perheen jäsenten tappamiksi, joten kyllä sinunkin kannattaisi pelätä enemmän kohti juoksevaa isoa Ullaa kuin koiraa.
- Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Olette kyllä hauskoja, te koirarakastelijat.
Täysin omasta päästäsi vedät kommentteja, joita muka minä olen sanonut.
Koira juoksi täysillä päin ja potkaisin sitä, ei mitään tuuria. En näe itsekään koiran hakkaamisessa mitään seksikästä, enkä niin ole väittänyt.
Myös vertaus karhun tappamisesta on tyhmä. Styles make fights, paimenkoira pärjää karhulle paremmin kuin pitbull. Pitbull tappaa koiran paremmi, koska siihen se soveltuu parhaiten. Niinkin hirveä asia, kuin koiratappelut, osoittaa, että pitbullit voittaa paimenkoirat. Toisaalta kurdistanin sotakoirat pärjää siellä parhaiten, mutta ei siitä sen enempää.
Koita päästä yli miesvihastasi, ja lue, miten minua purrut koira hyökkäsi. Seisoin siinä, kun omistaja kertoi sen vain haistelevan. Siitä se yllätyshyökkäsi.
Jos koira olisi hyökännyt ja en olisi kuunnellut koiranomistajaa, niin ei olisi lähtenyt lihakimpaletta jalasta.
Minä tyrmäsin 70kg täydellä vauhdilla lähestyvän koiran, joka osoittaa, että onnistuneessa tilanteessa kykenisin siihen uudestaan. En halua sellaiseen tilanteeseen joutua, mutta mahdollista se on.Kaukasianpaimenkoiran suomenkielinen nimi on harhaanjohtava. Kyse ei ole paimenkoirasta, vaan laumanvartijakoirasta, ja tämä on rotu sieltä vaarallisimmasta päästä. Sen tehtävä on ajaa pois pedot, ja vaikka tappaa ne jos tarve vaatii. Niille ei pittbullit pärjää, eikä todellakaan ihmiset... Miksi edes väität vastaan, kun et taida tajuta koirista ja roduista muutenkaan mitään?
Sellaista kuin kurdistanin sotakoira ei taida olla olemassakaan, vaan kyseessä lienee kangal eli anatoliankoira, joka on itseasiassa samanlainen vaaraton päähän potkittava ja helposti tainnutettava sesse, kuin kaukasianpaimenkoira. Nämä ovat molossikoiria joita käytetään yleensä vahtikoirina ja lammas- ja vuohilaumojen suojeluun suurpetoja vastaan.
Sinä tähtäsit koiran leukaan, ja tuurilla osuit, olisit voinut potkaista ohikin... Silloin koira tod. näk. olisi alkanut vain heiluttaa häntää ja tehdä tuttavuutta kanssasi. Että jos nyt tunnet itsesi mahtavaksi kun potkaisit elukkaa päähän, niin aika surkea tapaus olet. Mahtavampi olisit, jos olisit haukkunut koiranomistajan pahtaluhaksi kun pitää irtaallaan koiraansa. SEN minäkin olisin ymmärtänyt ja hyväksynyt, potkimista en.
Ja edelleen sanon, että jos et tahdo tulla purruksi uudelleen, niin älä - toistan ÄLÄ käyttäydy väkivaltaisesti koiria kohtaan. - Werdum86
Kaukasianpaimenkoiran suomenkielinen nimi on harhaanjohtava. Kyse ei ole paimenkoirasta, vaan laumanvartijakoirasta, ja tämä on rotu sieltä vaarallisimmasta päästä. Sen tehtävä on ajaa pois pedot, ja vaikka tappaa ne jos tarve vaatii. Niille ei pittbullit pärjää, eikä todellakaan ihmiset... Miksi edes väität vastaan, kun et taida tajuta koirista ja roduista muutenkaan mitään?
Sellaista kuin kurdistanin sotakoira ei taida olla olemassakaan, vaan kyseessä lienee kangal eli anatoliankoira, joka on itseasiassa samanlainen vaaraton päähän potkittava ja helposti tainnutettava sesse, kuin kaukasianpaimenkoira. Nämä ovat molossikoiria joita käytetään yleensä vahtikoirina ja lammas- ja vuohilaumojen suojeluun suurpetoja vastaan.
Sinä tähtäsit koiran leukaan, ja tuurilla osuit, olisit voinut potkaista ohikin... Silloin koira tod. näk. olisi alkanut vain heiluttaa häntää ja tehdä tuttavuutta kanssasi. Että jos nyt tunnet itsesi mahtavaksi kun potkaisit elukkaa päähän, niin aika surkea tapaus olet. Mahtavampi olisit, jos olisit haukkunut koiranomistajan pahtaluhaksi kun pitää irtaallaan koiraansa. SEN minäkin olisin ymmärtänyt ja hyväksynyt, potkimista en.
Ja edelleen sanon, että jos et tahdo tulla purruksi uudelleen, niin älä - toistan ÄLÄ käyttäydy väkivaltaisesti koiria kohtaan.Kurdistanin kangalkoiraa meinasin, ja sitä käytetään sotakoirana, tappaa paimenkoirat ja muutkin koirat sekunnissa.
Paimenkoirat ei myöskään pärjää karhulle, jos karhu oikeasti pyrkii tappamaan sen. Yksinäinen susi on vaarallinen, mutta se on ihmisen voitettavissa.
Susia luullaan saatanallisiksi tappokoneiksi, mitä ne eivät yksinäisinä ole.
Kuten olemme huomanneet, miesvihasi paistaa viesteistäsi, kun pyrit laittamaan sanoja suuhuni, mene sinne koirakerhoon voivottelemaan, miten julmat ihmiset potkii noita 70kg söpöliinejä.
Onko tuuria, jos osuu sinne, minne yrittää? Vai menikö se niin, että tuulenpuuska heilautti jalkani suoraan koiran naamaan, tyrmäten sen? Se ehkä olisikin tuuria.
Sisälukutaitosi on perseestä, kun et edelleenkään ymmärrä mitä purutilanteessa tapahtui; Koira puri minua ILMAN SYYTÄ! Eli hullu koira, tilanteessa ei ollut mitään muuta epäonnistunutta, kuin koira, joka pienillä aivoillaan ei ymmärrä mitään.
Minä en tehnyt mitään väärää, vaan käyttäydyin kuten koiraomistajat kehoittaa. Se johti puremiseen. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Kurdistanin kangalkoiraa meinasin, ja sitä käytetään sotakoirana, tappaa paimenkoirat ja muutkin koirat sekunnissa.
Paimenkoirat ei myöskään pärjää karhulle, jos karhu oikeasti pyrkii tappamaan sen. Yksinäinen susi on vaarallinen, mutta se on ihmisen voitettavissa.
Susia luullaan saatanallisiksi tappokoneiksi, mitä ne eivät yksinäisinä ole.
Kuten olemme huomanneet, miesvihasi paistaa viesteistäsi, kun pyrit laittamaan sanoja suuhuni, mene sinne koirakerhoon voivottelemaan, miten julmat ihmiset potkii noita 70kg söpöliinejä.
Onko tuuria, jos osuu sinne, minne yrittää? Vai menikö se niin, että tuulenpuuska heilautti jalkani suoraan koiran naamaan, tyrmäten sen? Se ehkä olisikin tuuria.
Sisälukutaitosi on perseestä, kun et edelleenkään ymmärrä mitä purutilanteessa tapahtui; Koira puri minua ILMAN SYYTÄ! Eli hullu koira, tilanteessa ei ollut mitään muuta epäonnistunutta, kuin koira, joka pienillä aivoillaan ei ymmärrä mitään.
Minä en tehnyt mitään väärää, vaan käyttäydyin kuten koiraomistajat kehoittaa. Se johti puremiseen.Kangal ja kaukasianpaimenkoira on sukulaisia keskenään, ja niiden käyttötarkoitus on täsmälleen sama. Kangaliakin on aiemmin virheellisesti nimitetty anatolianpaimenkoiraksi. Kaukasianpaimenkoira EI ole paimenkoira, vaan samanlainen laumanvartijana ja ylipäänsä vahtikoirana käytetty koira, kuin kangal. Venäjällä kaukasianpaimenkoirat on kaikista rankimmissa ja pahamaineisimmissa vankiloissa vahteina, että sellaisia paimenia...
En minä pidä susia mitenkään erityisen vaarallisina, sillä en olekaan hysteerikko joka elukoita säikkyy ja pissii housuunsa, niin kuin sinä. Toki susi saisi minut hengiltä halutessaan, mutta tuskin se haluaisi, kun on tarjolla mureampaakin ja parempaa lihaa. Susi saa myös koiran hengiltä, mutta ei isoa laumanvartijaa.
Missä kohtaa kirjoituksissani paistaa miesviha? Yrität vain loukata jokseenkin naurettavilla asioilla minua, mutta voin kertoa ettet onnistu. Kaikki nuo "miesvihaajat" ja "koiranrakastajat" on osoitus jokseenkin köyhästä järjenkäytöstä. Tuo "koiranrakastaja" tuo muuten mieleen eräänkin kivan nimityksen jota jenkeissä käytetään musta -ihoisten ihmisten kanssa väleissä olevista valkoisista, alkaa n -kirjaimella ja lopussa on rakastaja. Oletko sinä vähän saman tyylinen ihminen kuin nuo jenkkilän hysteerikot ja nimittelijät?
Miten niin en olisi ymmärtänyt, että se yksi koira puri sinua, vaikka et tehnyt mitään väärää? Kyllä minä sen tajuan, ja tiedostan että jotkut harvat koirat voivat noin käyttäytyä. Silti se ei tarkoita sitä, että KAIKKI koirat tekisivät niin, eikä sitä että ensimmäisen reaktion vieraan koiran kohtaamisessa pitäisi ja kannattaisi olla monottaminen. Varmempi tapa joutua purruksi on alkaa potkimaan koiraa, sillä ne saattavat puolustaa itseään ja purra. Edelleen sanon, että jos et tiedä mitä vieraalla sinua lähestyvällä koiralla on mielessä - älä reagoi siihen mitenkään, äläkä anna sille mitään huomiota. Tämä siis jos ET HALUA tulla purruksi enää uudelleen.
Suurin osa koirista ei pure ihmistä - edes sekopäisen väkivallan kohteeksi joutuessaan. Tänäänkin on uutisoitu täällä kotimaassamme tapahtuneesta saksanpaimenkoiran henkihieveriin pahoinpitelemisestä. Se koira -polonen oli pitänyt lopettaa, ja myönnät kai että saksanpaimenkoiralla on voimaa ja kokoa vahingoittaa ihmistä pahasti, ja jopa tappaa halutessaan?
Tuokin tapaus kertoo taas kerran omaa kieltään siitä, että mikä elukka se varsinainen peto ja vaarallisen aggressiivinen otus onkaan. Ennemmin sinun kannattaisi kiillottaa niitä rautakärkimonojasi ja olla potkimassa omia lajitovereitasi kuin jotain tyhmiä, harmittomia ja viattomia elukoita.
Ja edelleen sanon, että se oli aikalailla tuuria, että osuit koiraa suoraan sinne mihin tähtäsit, jos koira todella juoksi niin kovaa luoksesi kuin annat ymmärtää. Täyttä vauhtia liikkuva koira on niin nopea, että sitä ei ehdi tähdätä ja monottaa juuri oikeaan paikkaan yksikään ihminen. Tästäkin päättelen, että koira ei tullut luoksesi kovinkaan nopeaa vauhtia, eikä tosiaankaan aikeenaan purra. - MinäMinäMinä!!!
Mul on sun kanssa sama ongelma, mut eri alalajin kanssa. Monta kertaa vastaani on tullut ulkomaalaisia (tummia) miehiä, jotka näyttää siltä että aikoo tappaa/raiskata. Kerran yks tuli juttelee ja en tienny mitä sen mieles oli, mutta näytti todella epäilyttävältä. Vetäsin sitä naamaan ja potkasin nivusiin, kerroin vielä koko kaupungille, että toi tyyppi on väkivaltainen raiskaaja, varokaa sitä ja sen kavereita. Se tuli minua kohti ja en tiedä oliko hampaiden näyttö hymyä vai alkukantaisten vaistojen kannibalismia. Sehän olis saattanu tehdä mitä vaan, niinkuin se aloittajan kohtaama koira samassa tilanteessa. Tilanteen arviominen ei kannata! Suoraan päälle vaan, potkitaan kaikki vastaan tulevat koirat, ihmiset,lapset, eläimet,kasvit ja hyönteiset, KOSKA minua ja muita PELOTTAA!!!
- Saku ja rotikka
Werdum86 kirjoitti:
Ei ole tarkoituksena aloittaa mies vs koira-keskustelua, halusin vain huomauttaa, että koiran tyrmääminen ei meinaa sitä, etteikö koira aikonut tappaa.Ihan vaan tiedoksi että vaikka piteistä aina aatellaan että niillä on suunnaton puruvoima ja ovat hirveitä tappokoneita ku ne on tappelukoiriks luotu, niin sakemannilla ja rotikallakin on suurempi puruvoima kun jollain pitillä. Jos vähän kehtaa lueskella ja tietoo hankkia eikä vaan sokeesti uskoo näihin kaikkiin kauhu juttuihin. Halusin huomauttaa tästä ku tää tuli mulle ainakin ihan uutena tietona ja muutenki arvaan kun et ole mikään koiraihminen että sulla on koirista ylipäätään mitään hajua ku sunki päässäs pitit on niin pahoja tappajakoneita, koska niitä on käytetty tappelukoirina. On muitaki rotuja käytetty tappeluihin, mutta nykyään ovat ihan vaan perhekoirina eikä niistä oo ees uutisissakaan ollu mainintaa että olisivat tappaneet (esim. akita on yks tämmönen ex tappelija)
- trenitgh
Werdum86 kirjoitti:
Viimeksi koiran hyökätessä noudatin neuvojasi ja menetin palan pohkeesta.
Leukaan potkaisee-->taju pois. Koira hyppää voimakkaasti, mutta ei se mikään kenguru ole. Eli ei se 20m päästä loikkaa suoraan kurkkuun.Jos koira on hyökännyt uudestaan tuon aloitusviestitapauksen jälkeen, taidat sinä viestiä aggressiivistä hajuja ilmoille jolloin kaikki koirat käy vuorollaan haukkaamassa makupaloja.
- annamunkaikkikestäää
Ei vittu, anna mun kaikki kestää. "silloinkin, kun koira hyökkää, niin se johtuu ihmisen käytöksestä" Vittu aloittajan potku johtui koiran paskasta käytöksestä. Koira sai turpaansa ihan syystä.
Yleensä ihminen ei potki koiraa, mutta kun potkii, niin se johtuu koiran käytöksestä.
Eikö vitun tyhmä koira voi pysyä kaukana ihmisestä, ja välttää potku tällä tapaa.
Älkää saatana nostako koiraa ihmisen yläpuolelle ja syyttäkö ihmistä koiran hyökkäämisestä. Koira tekee väärin hyökätessään, ellei ihminen oikeasti tee jotain väärin.
Koirarakastajat ei ymmärrä, että ihmisen velvollisuuksiin ei kuulu koirien kehonkielen opettelu. Jos koira vaikuttaa uhkaavalta, niin tottakai saa potkaista.
Ihminen on eri asia, jos elät ihmisten parissa, niin opettelet ihmisten tavoille. Et saa lyödä lähelle tulevaa ihmistä, jos henkilö ei osoita mitään uhkaavia merkkejä.
Koiraa tulisi syyttää, kun ei ole ymmärtänyt, miten uhkaavalta kohti juokseva 70kg möhkäle näyttää. Oma vika, kuka käski olla tyhmä.- Joopa joo taas...
Luuletko tosissasi, että koira on niin viisas, että osaa ajatella näyttävänsä jonkun vieraan ihmisen mielestä pelottavalta juostessaan ystävällisenä tervehtimään, tai että se vieras ihminen ei ymmärrä sen elekieltä? Kyseinen koira oli tod. näk. tottunut siihen, että ihmiset haluavat sitä silitellä ja ovat ystävällisiä, joten sekin oli ystävällinen kaikille ja tahtoi vain mennä tervehtimään kivaa setää, eikä tiennyt että setä ei olekaan kiva, vaan potkaisee päähän.
Ei se ole koirien ihmisen yläpuolelle nostamista, jos antaa neuvoksi olla potkimatta vieraita koiria. Sillä neuvollahan yritetään suojella ihmisiä, sillä yleensä luokse tulevat koirat eivät pure, mutta voivat puolustautuessaan purra, jos niitä alkaa potkimaan.
Koiran käytös ei ollut paskaa, se oli varmasti vain ystävällinen koira, joka tahtoo tutustua kaikkiin. Koiranomistajan käytös sen sijaan oli tyhmää, kun antaa koiransa juosta irtaalla, sillä varsinkin ison koiran omistajan tulee tajuta, että kaikki eivät pidä koirista, ja jotkut pelkäävät koiria, ja näin ollen niiden ei saa antaa mennä ihmisten luokse.
Ihan turhaa syytellä koiria näissä tapauksissa, sillä ne on eläimiä, eikä kovin viisaita edes loppujen lopuksi. Ei niiltä voi odottaa samanlaista käytöstä kuin ihmiseltä. - hamnuis
Koira on sellainen miksi se kasvatetaan/opetetaan. Se on silloin omistajan vika jos se on aggressiivinen ja hyökkää aina kun mahollista. Mitäs ihmiset tunkee paikkoihin missä tietää olevan koira jonka luuleee olevan vaarallinen.
- YGBYBEUCINJKLMÖ
Älkää välittäkö, "Ei tod" ja "Joopa joo taas" ovat trolleja. Nää on verrattavissa heppatyttöihin, jotka itkee ihmisten julmuutta, kun ne laittaa leivän päälle maukasta hevosmeetwurstia.
Koiria koskee sama velvollisuus kunnioittaa koskemattomuutta, ja uhkaavassa tilanteessa koiraa saa potkaista.
Kuten jo muutama kirjoittaja on sanonut;
Jos ihminen lähtee pakoon tai kirkuu yms. paniikissa ja koira hyökkää, niin se on koiran vika. Ei ihmisen tarvitse esittää kylmää, jos ei halua. Koira tajutkoon sen, tai sitten koira tulee lopettaa.- Joopa joo taas...
Oletko sinä älyllisesti koiran tasolla, vai miksi oletat niiden ymmärtävän saman verran kuin sinä?
Koiria ei voi syyttää noissa tilanteissa, sillä ne ei ole kovin viisaita ja ne kokevat maailman ihan eri tavalla kuin ihminen. Jos jotain pitää syyttää, niin koiran omistajaa, joka antaa koiran juosta irtaallaan.
Ja luokse tulevia eläimiä ei saa potkia, vain hullu ja väkivaltainen ihminen ajattelee niin. Myös varmin tapa provosoida koira puremaan, on alkaa hakkaamaan, potkimaan ja huutamaan, sillä kyllähän se itseään yrittää puolustaa hullua ja väkivaltaista ihmistä kohtaan.
Miten noin pelokkaita ja sekopäisen hysteerisiä ihmisiä kuin sinä ja aloittaja, on jo suomessakin? Jenkeissähän voi joutua ammutuksi mitä oudoimmista syistä. Tiedänpä tapauksen kun joku aasialainen vaihto-opiskelija oli ollut menossa Halloween -juhliin pukeutuneena naamiaisasuun. Hän oli eksynyt ja mennyt soittamaan ovikelloa kysyäkseen tietä. No talon omistaja raukka -parka oli niin tuohon outoon asuun pukeutunutta ulkomaalaista (hui kamala!) pelännyt, että oli ampunut hänet kysymättä edes, että mitä asiaa... Näitä tapauksia kun kuulee, niin hämmästelee jenkkejen tyhmyyttä ja hysteerisyyttä, mutta nyt saman kaltaisia on ilmeisesti jo suomessakin. - TVBYUNIOGX
Oletko sinä älyllisesti koiran tasolla, vai miksi oletat niiden ymmärtävän saman verran kuin sinä?
Koiria ei voi syyttää noissa tilanteissa, sillä ne ei ole kovin viisaita ja ne kokevat maailman ihan eri tavalla kuin ihminen. Jos jotain pitää syyttää, niin koiran omistajaa, joka antaa koiran juosta irtaallaan.
Ja luokse tulevia eläimiä ei saa potkia, vain hullu ja väkivaltainen ihminen ajattelee niin. Myös varmin tapa provosoida koira puremaan, on alkaa hakkaamaan, potkimaan ja huutamaan, sillä kyllähän se itseään yrittää puolustaa hullua ja väkivaltaista ihmistä kohtaan.
Miten noin pelokkaita ja sekopäisen hysteerisiä ihmisiä kuin sinä ja aloittaja, on jo suomessakin? Jenkeissähän voi joutua ammutuksi mitä oudoimmista syistä. Tiedänpä tapauksen kun joku aasialainen vaihto-opiskelija oli ollut menossa Halloween -juhliin pukeutuneena naamiaisasuun. Hän oli eksynyt ja mennyt soittamaan ovikelloa kysyäkseen tietä. No talon omistaja raukka -parka oli niin tuohon outoon asuun pukeutunutta ulkomaalaista (hui kamala!) pelännyt, että oli ampunut hänet kysymättä edes, että mitä asiaa... Näitä tapauksia kun kuulee, niin hämmästelee jenkkejen tyhmyyttä ja hysteerisyyttä, mutta nyt saman kaltaisia on ilmeisesti jo suomessakin.Kohti juoksevan koiran potkaiseminen ei ole hysteerisyyttä. Etenkään sen ollessa 70kg, mäyräkoiraa yms. potkaistaessa kyseessä olisi hysteria.
Koska koirat on niin tyhmiä, niin niiltä ei voi odottaa hyvää käytöstä. Ne siis voivat hyökätä arvaamatta, mikä on kohtalokasta.
Halloween esimerkki on paska, koska siinä oli kyseessä mielenvikainen henkilö, joka ampui normaalisti käyttäytyneen henkilön.
Ihmistäei voi syyttää pelosta, joka on ihan ymmärrettävä. Iso koira juoksee kohti, koiriin tottumaton henkilö pelästyy. Ei potkaisijaa voi syyttää.
Koiratkin on kesytettyjä villieläimiä, joilla on syvällä alitajunnassa ne vaistot. Sen näkee lenkkeillessä, kun koirat yleensä haukkuvat, pyrkivät juoksemaan perään jne.
Jos haluaisit käyttää Halloween-esimerkkiä, niin vaihto-oppilaan olisi kuulunut hiippailla sisälle salaa, sen jälkeen pimeässä yllättää omistaja ja vasta sen jälkeen kysyä tietä. Silloin se olisi verrattavissa 70kg kohti juoksevaan koiraan. - Joopa joo taas...
TVBYUNIOGX kirjoitti:
Kohti juoksevan koiran potkaiseminen ei ole hysteerisyyttä. Etenkään sen ollessa 70kg, mäyräkoiraa yms. potkaistaessa kyseessä olisi hysteria.
Koska koirat on niin tyhmiä, niin niiltä ei voi odottaa hyvää käytöstä. Ne siis voivat hyökätä arvaamatta, mikä on kohtalokasta.
Halloween esimerkki on paska, koska siinä oli kyseessä mielenvikainen henkilö, joka ampui normaalisti käyttäytyneen henkilön.
Ihmistäei voi syyttää pelosta, joka on ihan ymmärrettävä. Iso koira juoksee kohti, koiriin tottumaton henkilö pelästyy. Ei potkaisijaa voi syyttää.
Koiratkin on kesytettyjä villieläimiä, joilla on syvällä alitajunnassa ne vaistot. Sen näkee lenkkeillessä, kun koirat yleensä haukkuvat, pyrkivät juoksemaan perään jne.
Jos haluaisit käyttää Halloween-esimerkkiä, niin vaihto-oppilaan olisi kuulunut hiippailla sisälle salaa, sen jälkeen pimeässä yllättää omistaja ja vasta sen jälkeen kysyä tietä. Silloin se olisi verrattavissa 70kg kohti juoksevaan koiraan.No sitten jenkit on lähes järkiään mielenvikaisia, sillä heidän laissaan on sallittua ampua tontille tuleva ihminen, olipa ihmisen käytös mitä hyvänsä - syyksi riittää se, että tontin omistaja kokee tilanteen uhkaavaksi. Ei sekään vaihto-opiskelijan ampuja ollut saanut tuomiota, ja saman kaltaiset ihmiset varmasti ymmärtävät häntä ja puolustavat, että onhan se pelottavaa kun naamiaisasuun pukeutunut ulkomaalainen tulee ovikelloa rimputtamaan! Eihän niistä nyt voi tietää millä asioilla liikkuvat ja miten käyttäytyvät - omituisia ulkomaalaisia kun ovat.
Koiran ja ihmisen yhteiselo on niin pitkä, ja vieläkään ne eivät ole meitä tappaneet ja syöneet sukupuuttoon, niin siitä jo pitäisi tajuta, että ei ne yleensä vaarallisia ole. Koiranomistajalta on todella väärin antaa koiransa juosta irtaallaan, ja mennä ihmisten luo, mutta kyllä minun mielestäni olisi jo sinullakin ja aloittajalla syytä tarkistaa sitä omaa korvien väliä, että onko siellä kaikki ihan kunnossa, jos on ihan ok. potkia eläimiä.
Samalla logiikalla kun voisi sitten alkaa potkimaan jotain skeittaavia lävistysnaamaisia teinejä. Onhan nekin usein pelottavan näköisiä, liikkuvat skeittilaudoilaan kovaa - tiedä vaikka aikovat ryöstää käsiveskan, ja monesti käyttäytyvät jopa uhkaavasti, huutelevat hävyttömyyksiä jne. Olisiko siis paikallaan vähän monottaa, kun niin kovasti pelottaa eikä voi tietää millä asioilla nuo "ernut" liikkuvat... - GBYBYBUYYBYDU
No sitten jenkit on lähes järkiään mielenvikaisia, sillä heidän laissaan on sallittua ampua tontille tuleva ihminen, olipa ihmisen käytös mitä hyvänsä - syyksi riittää se, että tontin omistaja kokee tilanteen uhkaavaksi. Ei sekään vaihto-opiskelijan ampuja ollut saanut tuomiota, ja saman kaltaiset ihmiset varmasti ymmärtävät häntä ja puolustavat, että onhan se pelottavaa kun naamiaisasuun pukeutunut ulkomaalainen tulee ovikelloa rimputtamaan! Eihän niistä nyt voi tietää millä asioilla liikkuvat ja miten käyttäytyvät - omituisia ulkomaalaisia kun ovat.
Koiran ja ihmisen yhteiselo on niin pitkä, ja vieläkään ne eivät ole meitä tappaneet ja syöneet sukupuuttoon, niin siitä jo pitäisi tajuta, että ei ne yleensä vaarallisia ole. Koiranomistajalta on todella väärin antaa koiransa juosta irtaallaan, ja mennä ihmisten luo, mutta kyllä minun mielestäni olisi jo sinullakin ja aloittajalla syytä tarkistaa sitä omaa korvien väliä, että onko siellä kaikki ihan kunnossa, jos on ihan ok. potkia eläimiä.
Samalla logiikalla kun voisi sitten alkaa potkimaan jotain skeittaavia lävistysnaamaisia teinejä. Onhan nekin usein pelottavan näköisiä, liikkuvat skeittilaudoilaan kovaa - tiedä vaikka aikovat ryöstää käsiveskan, ja monesti käyttäytyvät jopa uhkaavasti, huutelevat hävyttömyyksiä jne. Olisiko siis paikallaan vähän monottaa, kun niin kovasti pelottaa eikä voi tietää millä asioilla nuo "ernut" liikkuvat...Naisen logiikka...
Lait ei kerro mitään ihmisistä, hyväksytkö murhan suunnittelun? Suomen laki hyväksyy... eli logiikallasi suomalaiset hyväksyy murhan suunnittelun.
Älä siis vedä lakeja tähän mukaan, koska lait ovat lakeja, ei ihmisiä. - Joopa joo taas...
GBYBYBUYYBYDU kirjoitti:
Naisen logiikka...
Lait ei kerro mitään ihmisistä, hyväksytkö murhan suunnittelun? Suomen laki hyväksyy... eli logiikallasi suomalaiset hyväksyy murhan suunnittelun.
Älä siis vedä lakeja tähän mukaan, koska lait ovat lakeja, ei ihmisiä.Mutta moni ihminen hyväksyy murhansuunnittelunkin ja ymmärtää sellaista. Hyvin monet jenkeissä ymmärtää sen, että ilman mitään syytä rauhallisesti käyttäytyvän ihmisen ampuu, jos hän tulee tontillesi tai ovellesi koputtelemaan. Ne on näitä hysteerikkoja katsos, jotka ovat sitä mieltä että parempi toimia itse ensin, ja käyttää vaikka liioiteltua voimaa, kuin jäädä odottelemaan että josko se vastapuolella oleva omituisesti pukeutunut ulkomaalainen tai kohti juokseva koira onkin pahoin aikein liikenteessä.
Logiikkani on ihan sukupuolesta riippumatonta, ja varmasti pitävämpää kuin ilman syytä ihmisiä ampuvien tai koiria päähän potkivien logiikka.
- 9+5
OIkeastaan tässä on turha parjata aloittajaa koska loppujenlopuksi koiraa ei olisi kukaan potkaissut jos sillä olis vastuuntuntoinen omistaja joka ei antaisi sen juoksennella pitkin ja poikin maailmaa .
Sakothan tuossa olisi tullut omistajalle jos olisitte soittaneet poliisit paikalle . Taisipa haukun omistajakin sen ymmärtää . Kenenkään koira ei saa missään aikeissa mennä vieraan ihmisen luokse ilman lupaa . Vaikka koirasi olisi maailman kiltein niin pidä joko kytkettynä tai kouluta niin hyvin että se pysyy lähelläsi .
Itselläni on koiria mutta ymmärrän sen että joukossamme on paljon ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä koirista ,ihmisiä jotka jopa pelkäävät . Yleensä pelkäävä puolustatutuu vaikka toisella olisi miten ystävälliset aikeet . Pätee ihmisiin ja eläimiin .
Pitäkää huolta koiristanne ...pitkää ne kytkettynä niin ne eivät päädy petojen suihin tai autojen alle tai muiden ihmisten satuttamaksi . - 30
9 5:llä ainoa järkevä kommentti tähän asti. Vaikka olisi kuinka ystävällinen koira niin ei niitä silti saa pitää irti.
Koiria pelkäävät/vihaavat ihmiset olisivat varmasti tehneet samoin aloittajan tilanteessa. Ei siinä paljoa aleta ajattelemaan, että joo nyt pitää olla liikkumatta ja kääntää koiralle selkä niin se lähtee pois. Oikeasti aggressiivinen koira ei edes lähtisi mihinkään vaikka kuinka olisi huomioimatta...- Werdum86
Mun omaan mieleen kaikista käsittämättömintä on se, että minua syytetään lihatankin pelkäämisestä.
Eri asia on tyyliin mäyräkoiran riepotteleminen, kun se tulee kiehnäämään jalkojen juureen, mutta kyseessä oli tappamiseen kykenevä koira.
Vihdoinkin joku tajuaa, että kaikki ei ole koiraeksperttejä.
Minulla ei ole mitään velvollisuutta opetella koirien käsittelyä, vaan toimin vaaratilanteessa kuten vaistot kertoo.
Nyt se päättyi koiran tajuttomuuteen, mikä on harmi, mutta syy on jossakin muussa kuin minussa. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Mun omaan mieleen kaikista käsittämättömintä on se, että minua syytetään lihatankin pelkäämisestä.
Eri asia on tyyliin mäyräkoiran riepotteleminen, kun se tulee kiehnäämään jalkojen juureen, mutta kyseessä oli tappamiseen kykenevä koira.
Vihdoinkin joku tajuaa, että kaikki ei ole koiraeksperttejä.
Minulla ei ole mitään velvollisuutta opetella koirien käsittelyä, vaan toimin vaaratilanteessa kuten vaistot kertoo.
Nyt se päättyi koiran tajuttomuuteen, mikä on harmi, mutta syy on jossakin muussa kuin minussa.Kaikki vastuulliset koiranomistajat ovat täsmälleen samaa mieltä kanssanne että a) koiraa ei saa pitää irtaallaan ja b) koirattomien ihmisten tehtävä ei ole opetella ymmärtämään koirien elekieltä. Mitään päinvastaista tässä ketjussa ei ole kukaan ollut väittämässä.
Tuon irtaallaan olevan koiran omistaja on tyhmä, kun antaa koiransa juosta ihmisten luokse, ja ylipäänsä pitää sitä irtaallaan. Oikea tapa reagoida olisi ollut sanoa omistajalle suorat sanat, ja itsekin olen monet kerrat huomauttanut toisinaan hyvinkin rumin sanankääntein, jos joku antaa koiransa juosta vapaana ja tulla vieraitten luokse.
Oli miten oli, ja ymmärsipä koiria kuinka huonosti hyvänsä ja pelkäsipä niitä kuinka paljon tahansa - niin silti edelleen ainut järkevä tapa reagoida kohti tulevaan vieraaseen koiraan on olla antamatta sille mitään huomiota. Tämä ei ole vittuilua koiranomistajalta, vaan ihan ystävällinen neuvo miten välttää ikävät välikohtaukset.
- voihellaslestas
Kyllähän se vaan niin menee että agressiivisen ja hyökkäävän koiran tunnistaa.
Jos koira on iloisesti vain tulossa tervehtimään, en usko että tarvitsee potkaista.
Jos se koira on rivarin pihalta tullut olet varmasti huomannut että koira juoksee sinua kohti, olisit edes voinut yrittää äänikomenolla ennenkuin monotat.
Kyllä minäkin monottaisin jos huomaisin koiran uhkaakvaksi,
Minun mielestä et vain itsekkään tiennyt mikä koira oli luontojaan, joten päätit ensimmäiseksi potkaista.
Eiköhän tästä pidä antaa sinulle oikein 10 p ja papukaija merkki!
Asun rivitalossa ja itsellä on koira.
Silloin kun dogimme oli vasta 3kk ja pääsi livahtamaan ovesta pihalle ja näki naapurin emännän juuri kävelevän ovemme eestä, niin pentuhan ihan leikkisästi juoksi emäntää tervehtimään, mutta tämä AKKA päättikin sitten oikeen kunnolla monottaa pientä pentuamme päähän. JA kyllä minä haistatin siinä vaiheessa pitkät. En tieten tahtoin koiraani irti pitänyt ja se oli vasta pentu!
Mutta olihan se aika uhkaava niitten maitohampaittensa kanssa.
Vähän tilanteissa voi kuitenkin sitä maalaisjärkeä käyttää, eikä jokaista koiraa joka on vapaana niin mennä heti monottamaan. Kahelit- Joopa joo taas...
Aika monella ihmisellä ei taida enää olla maalaisjärkeä, eikä järkeä ollenkaan, vaan tuntuvat olevan housuunsa pissaavia hysteerikkoja ja pelkureita.
Tosi kummallista että ensi reaktiona on alkaa monottamaan elukkaa, minä en sellaista edes yritä ymmärtää. - Werdum86
Aika monella ihmisellä ei taida enää olla maalaisjärkeä, eikä järkeä ollenkaan, vaan tuntuvat olevan housuunsa pissaavia hysteerikkoja ja pelkureita.
Tosi kummallista että ensi reaktiona on alkaa monottamaan elukkaa, minä en sellaista edes yritä ymmärtää."Ensirektiona", mitä muita reaktioita ehtii tehdä, jos koira hyökkää.
Jos joku viitsisi valistaa, miten tunnistaa hyökkäävän koiran, jos ei sillä, että se juoksee täyttä vauhtia suoraan kohti.
Millä perusteella saan puolustautua, ja mitä koiran pitää tehdä, että tajuan sen olevan agressiivinen? Onko koira agressiivinen, kun näkö sumenee koiran repiessä kurkkua irti? Vai kuuluuko se normaaliin käytökseen?
Ja miesviha paistaa viesteistäsi läpi, kun keksit omasta päästäsi stereotypisia maskuliinisia väitteitä. Olen sinun mukaasi kehuskellut, miten tyrmäsin koiran ja kertonut, miten tunnen itseni kovaksi äijäksi, pahoinpidellessäni viattoman luontokappaleen. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
"Ensirektiona", mitä muita reaktioita ehtii tehdä, jos koira hyökkää.
Jos joku viitsisi valistaa, miten tunnistaa hyökkäävän koiran, jos ei sillä, että se juoksee täyttä vauhtia suoraan kohti.
Millä perusteella saan puolustautua, ja mitä koiran pitää tehdä, että tajuan sen olevan agressiivinen? Onko koira agressiivinen, kun näkö sumenee koiran repiessä kurkkua irti? Vai kuuluuko se normaaliin käytökseen?
Ja miesviha paistaa viesteistäsi läpi, kun keksit omasta päästäsi stereotypisia maskuliinisia väitteitä. Olen sinun mukaasi kehuskellut, miten tyrmäsin koiran ja kertonut, miten tunnen itseni kovaksi äijäksi, pahoinpidellessäni viattoman luontokappaleen.Minä vain kysyin tunnetko itsesi miehekkääksi ja sankariksi nyt, sillä jotenkin tuntuu että olet ylpeä teostasi. Samat kysymykset olisin kysynyt naiseltakin (jos koiran potkija olisi ollut nainen), paitsi tietysti että tunsiko hän nyt itsensä tosi kovaksi muijaksi, kun tyrmäsi elukan.
Eikä se juossut täyttä vauhtia sinua kohti, kun kerta ehdit tähdätä ja potkaista - jos se olisi liikkunut täyttä vauhtia, sinulla ei olisi ollut mitään saumaa.
Aggressiosta kertovia eleitä on esim. niska- ja selkäkarvat pystyssä, korvat ylhäällä ja eteenpäin osoittavina, murina jne...
Eikä sillä ole oikeastaan merkitystä tunnistaako hyökkäävän koiran vai ei, sillä ihminen ei oikeasti tappoaikeissa olevalle isolle koiralle mahda yhtään mitään. Kerta sinä olet hengissä ja koira ei sinua purrut, ja sinä sait monotettua sitä päähän - on todiste, että koira ei ollut aggressiivinen ja tappoaikeissa. - Werdum86
Minä vain kysyin tunnetko itsesi miehekkääksi ja sankariksi nyt, sillä jotenkin tuntuu että olet ylpeä teostasi. Samat kysymykset olisin kysynyt naiseltakin (jos koiran potkija olisi ollut nainen), paitsi tietysti että tunsiko hän nyt itsensä tosi kovaksi muijaksi, kun tyrmäsi elukan.
Eikä se juossut täyttä vauhtia sinua kohti, kun kerta ehdit tähdätä ja potkaista - jos se olisi liikkunut täyttä vauhtia, sinulla ei olisi ollut mitään saumaa.
Aggressiosta kertovia eleitä on esim. niska- ja selkäkarvat pystyssä, korvat ylhäällä ja eteenpäin osoittavina, murina jne...
Eikä sillä ole oikeastaan merkitystä tunnistaako hyökkäävän koiran vai ei, sillä ihminen ei oikeasti tappoaikeissa olevalle isolle koiralle mahda yhtään mitään. Kerta sinä olet hengissä ja koira ei sinua purrut, ja sinä sait monotettua sitä päähän - on todiste, että koira ei ollut aggressiivinen ja tappoaikeissa.Kai minä nyt saatana näen, kun koira juoksee kohti täyttä vauhtia.
Aika paskat refleksit saa olla, jos ei ehdi huomata 30m päästä ryntäävää koiraa.
Eri asia on se, miten vaikeaa koiraan on osua. Itse osuin täydessä vauhdissa juoksevaan koiraan, oli se sitten agressiivinen tai ei.
Perkele, kun foorumilla tietää ihmiset enemmän MINULLE sattuneesta tapahtumasta, kuin minä itse.
Oli koira iso tai pieni, niin onnistuneella osumalla sellainen laantuu.
Koirien "leuka" ei ole eläinkunnan parhaimmistoa, jos nyrkkeilytermejä tunnet.
Koira on kuitenkin vain koira, eikä esimerkiksi karhu, gorilla tai tiikeri.
Niitä ei ihminen pysty voittamaan. Koiria taas on tyrmätty useita kertoja.
Porukka tuntuu unohtavan, että pieni todennäköisyys ei merkitse mahdottomuutta.
Kerro nyt hyvä ihminen, miksi koiraa olisi MAHDOTONTA osua? Onko kaikki nämä raportoidut tapaukset kusetusta? Vai onko se pitbull tai poliisikoira niin paljon säälittävämpi tapaus, että ne kyllä voi tyrmätä? - leegot irti
Werdum86 kirjoitti:
Kai minä nyt saatana näen, kun koira juoksee kohti täyttä vauhtia.
Aika paskat refleksit saa olla, jos ei ehdi huomata 30m päästä ryntäävää koiraa.
Eri asia on se, miten vaikeaa koiraan on osua. Itse osuin täydessä vauhdissa juoksevaan koiraan, oli se sitten agressiivinen tai ei.
Perkele, kun foorumilla tietää ihmiset enemmän MINULLE sattuneesta tapahtumasta, kuin minä itse.
Kerro nyt hyvä ihminen, miksi koiraa olisi MAHDOTONTA osua? Onko kaikki nämä raportoidut tapaukset kusetusta? Vai onko se pitbull tai poliisikoira niin paljon säälittävämpi tapaus, että ne kyllä voi tyrmätä?Sen verran täytyy sanoa, että ei se "leuka potku" aina välttämättä tuota toivottua tulosta jos kyse on koirasta tms.
Olen pariin kertaan nähnyt kun hevonen potkaisee koiraa suoraan leukaan niin että koira lentää pitkin peltoa eikä taju/toimintakyky ole siitä pahemmin kärsinyt... ainoastaan syöminen on ollut muutaman päivän hieman hankalaa. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Kerro nyt hyvä ihminen, miksi koiraa olisi MAHDOTONTA osua? Onko kaikki nämä raportoidut tapaukset kusetusta? Vai onko se pitbull tai poliisikoira niin paljon säälittävämpi tapaus, että ne kyllä voi tyrmätä?Olenhan koko ajan sanonut, että tuurilla jos osuu oikeaan kohtaan, niin kyllä se taju lähtee koiraltakin... Urputat koko ajan minulle siitä, että en tajua mitä sanot, mutta kylläpä tuo luetunymmärtäminen on aika surkeaa sinullakin. Minä en ole missään vaiheessa väittänyt, että olisi mahdotonta saada koiralta tajua pois pasauttamalla sitä leukaan.
Ei se mahdotonta ole, eikä ole mahdotonta saada henkeäkään pois, mutta se on erittäin, erittäin, erittäin epätodennäköistä - varsinkin jos kyseessä on sellainen 70 kg jättiläinen. Tuon kokoluokan koiralta jos saat paljain käsin tai monoillasi tajun tai hengen pois, niin koira ei todellakaan ole käymässä päällesi. Tappoaikeissa olevalta tuon kokoiselta eläimeltä et ihan tasan tarkkaan 100 % varmuudella saa tajua pois, vaikka kuinka sätkit ja potkit. Sinulla ei ole kärpäsen paskan vertaa mahdollisuuksia.
Sinä näit että koira juoksee kaukaa sinua kohti, ok. - kyllä minä uskon sen. Sinulla oli mielestäsi aikaa valmistautua reagoimaan siihen, jos koira käy päälle... No asiahan on nyt niin, että jos koira todella juoksi täyttä vauhtia luoksesi ja sinä sitä monotit leukaan, niin se oli tuuria, että osuit juuri siihen mihin tarkoititkin. Se hyvä tuurisi kertoo myös siitä, että koira ei ollut aikeissa käydä päällesi, sillä jos olisi - niin sen hampaat olisivat iskeytyneet jo kurkkuusi siinä vaiheessa, kun sinun surkeilla ihmisen reflekseillä varustettu koipesi olisi säälittävästi nytkähtänyt potkaisemaan sitä. PISTE.
Toden näköistä kuitenkin on, että koira juoksi kovaa sinua kohti, mutta lähellä hidasti vauhtiaan ja oli luultavasti jo pysähtynyt tai pysähtymässä eteesi tervehtimään sinua, kun sinulla kerta oli aikaa tähdätä ja potkaista sitä leukaan onnistuneesti. Sinä ehkä olit niin paniikissa tuossa tilanteessa, kun tunnut elukkoja pelkäävän, että kaikki tuntui tapahtuvan nopeammin kuin todellisuudessa tapahtui.
Kaikki kertomasi todistaa vain ja ainoastaan siitä, että luoksesi juoksi nopeasti iso ja ystävällinen koira, jota potkaisit leukaan ihan ilman mitään syytä. - kkkkkkkkk
Werdum86 kirjoitti:
Kerro nyt hyvä ihminen, miksi koiraa olisi MAHDOTONTA osua? Onko kaikki nämä raportoidut tapaukset kusetusta? Vai onko se pitbull tai poliisikoira niin paljon säälittävämpi tapaus, että ne kyllä voi tyrmätä?Se että koira juoksee sua kohti ei todellakaan tarkota sitä että se ois sua tulossa tappamaan. Koirapuistossakin koirat juoksee keskenään ja juokseevat toistesa luo aina täyttä päätä eikä se tarkota sitä että ovat tulossa tappelemaan. Sulle jo luoteltiinkin tuolla niitä merkkejä mitkä tarkottas että koira meinaa hyökätä niin en niitä enää kehtaa ruveta luettelemaan.
Ja koeta nyt hyvä ihminen saada kalloos että jos se 70kg kinkku ois halunnu sut saada hengiltä ei siinä ois mikään potku auttanut. Jos se koira ois ollu tulossa tappamaan sut niin sitä ei ois yks potku pysäyttäny. Ois väistäny tai vaikka napannu siitä jalastas kiinni, aatellu että no täähän käykin nyt helpommin, ei tarvii ihan hollille juosta ku se mulle jo kinttuaan tossa tarjoo.
- 5+14
Minä taas kyllä nykyisin kavahdan enemmin irti kohti tulevaa mäyräkoiraa kuin saksanpaimenkoiraa . Mieheäni puri reiteen ja takamuseen ja ikäväkyllä myös kasseille mäyräkoira ja kaikki puremat tuli ihan sekunneissa kunnes sain raivoavan koirann nykäsityä pannasta irti ... olisin potkaissut jos olisin osunut .
Vaikka ei hengenvaaraa ollutkaan niin jäki oli kamalaa ja oli pitkään kipeä . Uskoisin että ainakin miespuoliset lukijat voivat samaistua tilanteeseen ja ymmärtää sen ettei asialla tänäpäivänäkään pahemmin kärsi vitsailla .
Ei sitten tullut mäyräkoiraa meille . En toki koko rotua leimaa mutta jostain syystä mieheni ei enää ko rotua halunnut edes ajatella .- Joopa joo taas...
TÄSSÄ esimerkki siitä, kuinka nopea se koiran reagointikyky on ja kuinka vaikea koiraan on osua potkaisemalla, ja millaista tuhoa pienikin koira saa aikaan... Aloittaja, usko nyt - se potkimasi koira ei ollut aggressiivinen, sillä jos olisi ollut, ei sinulla olisi ollut mitään mahdollisuuksia sitä vastaan.
- Werdum86
TÄSSÄ esimerkki siitä, kuinka nopea se koiran reagointikyky on ja kuinka vaikea koiraan on osua potkaisemalla, ja millaista tuhoa pienikin koira saa aikaan... Aloittaja, usko nyt - se potkimasi koira ei ollut aggressiivinen, sillä jos olisi ollut, ei sinulla olisi ollut mitään mahdollisuuksia sitä vastaan.
Et ole kyllä paras ihminen puhumaan maalaisjärjestä...
Tottakai koira pääsee puremaan, jos ei ole varautunut sen hyökkäämiseen. Minä taas kerroin, että näin koiran juoksevan kohti. Ei tullut siis yhtäkkiä tilanne vaan sain muutaman sekunnin valmistautumisajan. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Et ole kyllä paras ihminen puhumaan maalaisjärjestä...
Tottakai koira pääsee puremaan, jos ei ole varautunut sen hyökkäämiseen. Minä taas kerroin, että näin koiran juoksevan kohti. Ei tullut siis yhtäkkiä tilanne vaan sain muutaman sekunnin valmistautumisajan.Muutamat sekunnit ja mikään aika maailmassa ei riitä valmistautumaan isoa ja vahvaa tappoaikeissa olevaa petoeläintä vastaan. Usko jo senkin hysteerikko.
Sinä potkaisit kilttiä ja ystävällistä koiraa ihan ilman mitään syytä. - Werdum86
Muutamat sekunnit ja mikään aika maailmassa ei riitä valmistautumaan isoa ja vahvaa tappoaikeissa olevaa petoeläintä vastaan. Usko jo senkin hysteerikko.
Sinä potkaisit kilttiä ja ystävällistä koiraa ihan ilman mitään syytä.Huoh, kun osaat olla fanaattinen.
Ihmiset on tappaneet hulluja kimppuun hyökänneitä rottweilerita, kuten myös poliisikoiria ja pitbulleja.
Olen kilpaurheillut 5vuotiaasta asti, useissa lajeissa, niin kamppailu kuin joukkuelajeissa. Reaktiot ja refleksit on siinä ajassa harjaantuneet sen verran, että 3sec valmistautumisaika riittää tehokkaaseen itsepuolustukseen.
Vaikka minua kohti hyökännyt koira olikin rottweileria yms. isompi, niin se oli kuitenkin normaalikokoinen, eikä ns. geenifriikki 140kg lihakasa.
Vaikka sinä et koskaan pärjäisi isolle koiralle, niin se ei tarkoita, ettenkö minä voisi, vaikka sillä tuurilla höystettynä, tyrmätä hullua koiraa.
Tai oikeastaan, niinhän minä tein.
PS. EN OLE YLPEÄ SIITÄ, ETTÄ TYRMÄSIN KOIRAN, ELI TURHA KÄYTTÄÄ SITÄ VÄITETTÄ MINUA VASTAAN.
NIILLE JOTKA VÄITTÄÄ KOIRAN OLLEEN RAUHALLINEN, NIIN KOIRA JUOKSI TÄYTTÄ VAUHTIA, KATSEESTA NÄKI, ETTÄ KOIRA AIKOI MENNÄ KURKUSTA LÄPI, IKENET VILKKUI HAMPAIDEN OHELLA, EIKÄ KOIRALLA TOSIAANKAAN OLLUT LEMPEÄ ILME, EIKÄ HÄNTÄ HEILUNUT. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Huoh, kun osaat olla fanaattinen.
Ihmiset on tappaneet hulluja kimppuun hyökänneitä rottweilerita, kuten myös poliisikoiria ja pitbulleja.
Olen kilpaurheillut 5vuotiaasta asti, useissa lajeissa, niin kamppailu kuin joukkuelajeissa. Reaktiot ja refleksit on siinä ajassa harjaantuneet sen verran, että 3sec valmistautumisaika riittää tehokkaaseen itsepuolustukseen.
Vaikka minua kohti hyökännyt koira olikin rottweileria yms. isompi, niin se oli kuitenkin normaalikokoinen, eikä ns. geenifriikki 140kg lihakasa.
Vaikka sinä et koskaan pärjäisi isolle koiralle, niin se ei tarkoita, ettenkö minä voisi, vaikka sillä tuurilla höystettynä, tyrmätä hullua koiraa.
Tai oikeastaan, niinhän minä tein.
PS. EN OLE YLPEÄ SIITÄ, ETTÄ TYRMÄSIN KOIRAN, ELI TURHA KÄYTTÄÄ SITÄ VÄITETTÄ MINUA VASTAAN.
NIILLE JOTKA VÄITTÄÄ KOIRAN OLLEEN RAUHALLINEN, NIIN KOIRA JUOKSI TÄYTTÄ VAUHTIA, KATSEESTA NÄKI, ETTÄ KOIRA AIKOI MENNÄ KURKUSTA LÄPI, IKENET VILKKUI HAMPAIDEN OHELLA, EIKÄ KOIRALLA TOSIAANKAAN OLLUT LEMPEÄ ILME, EIKÄ HÄNTÄ HEILUNUT.Koiralla on paljon enemmän voimaa kuin ihmisellä, jopa keskikokoinen koira on isokokoiselle miehelle hankala pideltävä, silloin kun se esim. täysillä kiskoo tai hyökkää kimppuun. Sillä on myös melkoinen "aseistus" omasta takaa, ja vielä paksu nahka jota turkki suojaa, että ei niitä vastaan paljain käsin ja edes rautakärkimonoin niin vain pärjätä, jos ne tahtovat ihmisen tappaa.
Vaikka kuinka olisit iso ja mahtava taistelulajeja harrastanut urho, niin siitä huolimatta sinulla ei ole mahiksia rottweilerin kokoista, eikä varsinkaan isompaa aggressiivista koiraa kohtaan. Kolme sekuntia ei riitä mihinkään, kun vastassa on aggressiivinen koira, sillä se on tappoaikeissa ja osaa varoa sinun reaktioitasi. Se että pystyit koiraa potkaisemaan on osoitus siitä, että se ei varonut itseään, koska oli ystävällisin aikein liikkeellä. Koiran kaltaisen petoeläimen kun pitää pärjätä esim. hirvelle, jolla myös on aseistus omasta takaa, eli terävät sarvet ja sorkat, ja voimaa aika helvetin paljon enemmän kuin sinulla.
Vaikka miten päin vikiset vastaan, niin kaikki kertomasi todistaa vain ja ainoastaan siitä, että potkit kilttiä koiraa...
Ja mikä ihmeen pakkomielle sinulla on toistaa tuota, että on mahdollista tyrmätä koira? Olenhan sanonut, että joo - niin on, mutta se on tuurista kiinni. Kuten tässä ketjussa joku jo sanoikin, niin koiria potkii hevoset päähän ja leukaan ilman suurempaa vaikutusta. Kaikki on siitä kiinni sattuuko osumaan juuri siihen pieneen oikeaan kohtaan, ja vaikka kuinka tähtäisit paikalleenkin sidottuun koiraan ja monottaisit niillä rautakärkimonoillasi, niin et ihan helpolla uudestaan onnistuisi.
Sitä paitsi - vaikka omistaja onkin vastuuton, kun antaa koiransa juosta vapaana ja ihmisten luokse, niin silti hän (ja kukaan koiranomistaja) ei ole niin vastuuton, että antaa aggressiivisen ja vaarallisen koiran juosta vapaana - siitä kun voi saada melkoiset rapsut. Koira siis ei ollut aggressiivinen, eikä aikonu tehdä sinulle yhtään mitään muuta, kuin vain tervehtiä.
Sinun on turha koiran elekielestä ja ilmeestä mitään puhua, kun et näköjään niistä mitään ymmärrä. Tämä tieto voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta koirat myös hymyilevät ja osa ihmisistä pitää sitä vihamielisenä ilmeenä, kun siinä koiran terävät hampaat näkyy, vaikka se ei yhtään aggressiivinen ilme edes ole. Hysteerikot nyt vaan saa kohtauksen kun näkyy teräviä hampaita. Eikä ystävällinenkään koira heiluta häntää koko ajan.
Sinä tässä fanaattiselta vaikutat jos joku, kun koko ajan vain samaa toistat, eikä mene millään jakeluun, että olet tuurilla potkinut tajuttomaksi kiltin koiran. - Werdum86
Koiralla on paljon enemmän voimaa kuin ihmisellä, jopa keskikokoinen koira on isokokoiselle miehelle hankala pideltävä, silloin kun se esim. täysillä kiskoo tai hyökkää kimppuun. Sillä on myös melkoinen "aseistus" omasta takaa, ja vielä paksu nahka jota turkki suojaa, että ei niitä vastaan paljain käsin ja edes rautakärkimonoin niin vain pärjätä, jos ne tahtovat ihmisen tappaa.
Vaikka kuinka olisit iso ja mahtava taistelulajeja harrastanut urho, niin siitä huolimatta sinulla ei ole mahiksia rottweilerin kokoista, eikä varsinkaan isompaa aggressiivista koiraa kohtaan. Kolme sekuntia ei riitä mihinkään, kun vastassa on aggressiivinen koira, sillä se on tappoaikeissa ja osaa varoa sinun reaktioitasi. Se että pystyit koiraa potkaisemaan on osoitus siitä, että se ei varonut itseään, koska oli ystävällisin aikein liikkeellä. Koiran kaltaisen petoeläimen kun pitää pärjätä esim. hirvelle, jolla myös on aseistus omasta takaa, eli terävät sarvet ja sorkat, ja voimaa aika helvetin paljon enemmän kuin sinulla.
Vaikka miten päin vikiset vastaan, niin kaikki kertomasi todistaa vain ja ainoastaan siitä, että potkit kilttiä koiraa...
Ja mikä ihmeen pakkomielle sinulla on toistaa tuota, että on mahdollista tyrmätä koira? Olenhan sanonut, että joo - niin on, mutta se on tuurista kiinni. Kuten tässä ketjussa joku jo sanoikin, niin koiria potkii hevoset päähän ja leukaan ilman suurempaa vaikutusta. Kaikki on siitä kiinni sattuuko osumaan juuri siihen pieneen oikeaan kohtaan, ja vaikka kuinka tähtäisit paikalleenkin sidottuun koiraan ja monottaisit niillä rautakärkimonoillasi, niin et ihan helpolla uudestaan onnistuisi.
Sitä paitsi - vaikka omistaja onkin vastuuton, kun antaa koiransa juosta vapaana ja ihmisten luokse, niin silti hän (ja kukaan koiranomistaja) ei ole niin vastuuton, että antaa aggressiivisen ja vaarallisen koiran juosta vapaana - siitä kun voi saada melkoiset rapsut. Koira siis ei ollut aggressiivinen, eikä aikonu tehdä sinulle yhtään mitään muuta, kuin vain tervehtiä.
Sinun on turha koiran elekielestä ja ilmeestä mitään puhua, kun et näköjään niistä mitään ymmärrä. Tämä tieto voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta koirat myös hymyilevät ja osa ihmisistä pitää sitä vihamielisenä ilmeenä, kun siinä koiran terävät hampaat näkyy, vaikka se ei yhtään aggressiivinen ilme edes ole. Hysteerikot nyt vaan saa kohtauksen kun näkyy teräviä hampaita. Eikä ystävällinenkään koira heiluta häntää koko ajan.
Sinä tässä fanaattiselta vaikutat jos joku, kun koko ajan vain samaa toistat, eikä mene millään jakeluun, että olet tuurilla potkinut tajuttomaksi kiltin koiran.Luin ton Jim Westin tarinan ja aika hurja temppu. Et tunnu ymmärtävän, että epätodennäköinenkin tapahtuma on todennäköinen, kun aikaa kuluu.
Eli, hyökkäävä koira on mahdollista tyrmätä. Kyllä, sanoin sen taas.
Ja mikä väitteen merkitys on? Se, että se on mahdollista, ja minä nyt satuin sen todistamaan.
Miksi hyökkävä karhu on tapettu paljain käsin, mutta minun on mahdotonta tyrmätä hyökkäävä koira?
Pystytkö ymmärtämään sen, että en ole hysteerikko. Jos olisin, niin olisin aiemminkin potkaissut koiraa. Nyt se vaan ilmiselvästi hyökkäsi, mutta kohteeseen, joka oli kyseiselle koiralle liikaa.
Mulla on ollut useitakymmeniä kertoja iso koira jalkojen juuressa, enkä ole koskaan potkaissut. Nyt vaan oli umpihullu koira ja surkea koiranomistaja= jouduin puolustamaan itseäni.
Voitko perustella; MITEN PERUSTELET KOIRAN OLLEEN RAUHALLINEN
SILLÄ , ETTÄ ONNISTUIN TYRMÄÄMÄÄN SEN, KUN OLET TIETOINEN KARHUN PALJAIN KÄSIN TAPPANEESTA MIEHESTÄ.
OLITKO KENTIES NÄKEMÄSSÄ TILANTEEN? MINÄ KYLLÄ TUNNISTAN HYÖKKÄÄVÄN KOIRAN, JOKA NYT SATTUI KOHDISTUMAAN MINUUN. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Luin ton Jim Westin tarinan ja aika hurja temppu. Et tunnu ymmärtävän, että epätodennäköinenkin tapahtuma on todennäköinen, kun aikaa kuluu.
Eli, hyökkäävä koira on mahdollista tyrmätä. Kyllä, sanoin sen taas.
Ja mikä väitteen merkitys on? Se, että se on mahdollista, ja minä nyt satuin sen todistamaan.
Miksi hyökkävä karhu on tapettu paljain käsin, mutta minun on mahdotonta tyrmätä hyökkäävä koira?
Pystytkö ymmärtämään sen, että en ole hysteerikko. Jos olisin, niin olisin aiemminkin potkaissut koiraa. Nyt se vaan ilmiselvästi hyökkäsi, mutta kohteeseen, joka oli kyseiselle koiralle liikaa.
Mulla on ollut useitakymmeniä kertoja iso koira jalkojen juuressa, enkä ole koskaan potkaissut. Nyt vaan oli umpihullu koira ja surkea koiranomistaja= jouduin puolustamaan itseäni.
Voitko perustella; MITEN PERUSTELET KOIRAN OLLEEN RAUHALLINEN
SILLÄ , ETTÄ ONNISTUIN TYRMÄÄMÄÄN SEN, KUN OLET TIETOINEN KARHUN PALJAIN KÄSIN TAPPANEESTA MIEHESTÄ.
OLITKO KENTIES NÄKEMÄSSÄ TILANTEEN? MINÄ KYLLÄ TUNNISTAN HYÖKKÄÄVÄN KOIRAN, JOKA NYT SATTUI KOHDISTUMAAN MINUUN.Voi vitun tollo!!!!! Montako kertaa sulle pitää sanoa että JOO ON MAHDOLLISTA?! Onko todella noin älyttömän tyhmä ihminen olemassa? Niillä sun rautakärkimonoillasikin on enemmän järkeä kuin sulla. Taidat olla pelkkä provoilija, eihän noin saatanan tyhmää ihmistä voi olla olemassa.
Jokusen tovin se äijä taisi sen karhun kanssa painia ja sitten sattui saamaan jonkun karahkan käteensä, jolla TUURILLA osui ns. heikkoon kohtaan. Jos tuuria ei olisi ollut matkassa, eikä edes sitä karahkaa, niin äijä olisi vainaa.
Se että onnistuit koiraa monottamaan, on todiste siitä että se ei ollut aggressiivinen, sillä aggressiivinen koira olisi osannut odottaa sinulta väkivaltaista reaktiota, ja näin ollen varoa itseään. Sinä olet nyt melkein kiimoissasi tuon asian kanssa, kun olet koiraa potkinut ja saanut siltä tajun kankaalle. Taidat olla todella väkivaltainen ihminen, ihan selvästi saat jotain sairasta tyydytystä tuosta teostasi. - Werdum86
Voi vitun tollo!!!!! Montako kertaa sulle pitää sanoa että JOO ON MAHDOLLISTA?! Onko todella noin älyttömän tyhmä ihminen olemassa? Niillä sun rautakärkimonoillasikin on enemmän järkeä kuin sulla. Taidat olla pelkkä provoilija, eihän noin saatanan tyhmää ihmistä voi olla olemassa.
Jokusen tovin se äijä taisi sen karhun kanssa painia ja sitten sattui saamaan jonkun karahkan käteensä, jolla TUURILLA osui ns. heikkoon kohtaan. Jos tuuria ei olisi ollut matkassa, eikä edes sitä karahkaa, niin äijä olisi vainaa.
Se että onnistuit koiraa monottamaan, on todiste siitä että se ei ollut aggressiivinen, sillä aggressiivinen koira olisi osannut odottaa sinulta väkivaltaista reaktiota, ja näin ollen varoa itseään. Sinä olet nyt melkein kiimoissasi tuon asian kanssa, kun olet koiraa potkinut ja saanut siltä tajun kankaalle. Taidat olla todella väkivaltainen ihminen, ihan selvästi saat jotain sairasta tyydytystä tuosta teostasi.Ei vittu olet tyhmä ihminen.
Perustele vitun urpo, miksi on mahdotonta, että koira oli agressiivinen.
Vitun urpo, kokoajan heität samaa paskaa siitä, miten koiran tyrmääminen todistaa siitä, että koira ei ollut agressiivinen, jonka kokoajan todistan vääräksi.
Voitko saatana lopettaa valittamisen siitä, että sanon kokoajan koiran tyrmäämisen olevan mahdollista. Et tunnu ymmärtävän, että se todistaa sen, että koira saattoi olla agressiivinen.
Koko ajan myönnät, että koiran tyrmääminen on mahdollista, jonka jälkeen perustelet koiran olleen lempeä sillä, että ihminen ei voi tyrmätä hyökkäävää koiraa, koska reaktionopeus ei riitä.
Ymmärrätkö saatana sen, että SINÄ saat minut näyttämään tyhmältä, koska jankaat samaa hevonpaskaa.
Vittu kun olet tyhmä, vastaa tähän kysymykseen. Jos et pysty vastaamaan, niin olet niin vitun tyhmä, ja jos vastaat samalla perusteella kuin kokoajan, niin olet niin vitun tyhmä.
******(X)=Jos myönnät, että koiran tyrmääminen on mahdollista ja suutut siitä,että jankkaan samaa lausetta, niin kerro, miksi en pystynyt tyrmäämään agressiivista koiraa?
Jos minä satuin tuurilla osumaan leukaan, niin onko se silti mahdotonta?
Vitun tyhmä ämmä, etkö voi ymmärtää, että se mies tappoi karhun. Vittu tiedätkö mikä karhu on, ja kuinka helvetisti rajumpi se on? Jos saatana joku pystyy tappamaan karhun, niin kyllä minä hyvällä tuurilla pystyn osumaan leukaan.=(X)****
Tajuatko, miten sinä olet se, joka jankkaa samaa asiaa, ja jonka tyhmät väitteet on todistettu vääräksi ainakin 10x, ja silti sinä väität muita jankkaajiksi. - Joopa joo taas...
Werdum86 kirjoitti:
Ei vittu olet tyhmä ihminen.
Perustele vitun urpo, miksi on mahdotonta, että koira oli agressiivinen.
Vitun urpo, kokoajan heität samaa paskaa siitä, miten koiran tyrmääminen todistaa siitä, että koira ei ollut agressiivinen, jonka kokoajan todistan vääräksi.
Voitko saatana lopettaa valittamisen siitä, että sanon kokoajan koiran tyrmäämisen olevan mahdollista. Et tunnu ymmärtävän, että se todistaa sen, että koira saattoi olla agressiivinen.
Koko ajan myönnät, että koiran tyrmääminen on mahdollista, jonka jälkeen perustelet koiran olleen lempeä sillä, että ihminen ei voi tyrmätä hyökkäävää koiraa, koska reaktionopeus ei riitä.
Ymmärrätkö saatana sen, että SINÄ saat minut näyttämään tyhmältä, koska jankaat samaa hevonpaskaa.
Vittu kun olet tyhmä, vastaa tähän kysymykseen. Jos et pysty vastaamaan, niin olet niin vitun tyhmä, ja jos vastaat samalla perusteella kuin kokoajan, niin olet niin vitun tyhmä.
******(X)=Jos myönnät, että koiran tyrmääminen on mahdollista ja suutut siitä,että jankkaan samaa lausetta, niin kerro, miksi en pystynyt tyrmäämään agressiivista koiraa?
Jos minä satuin tuurilla osumaan leukaan, niin onko se silti mahdotonta?
Vitun tyhmä ämmä, etkö voi ymmärtää, että se mies tappoi karhun. Vittu tiedätkö mikä karhu on, ja kuinka helvetisti rajumpi se on? Jos saatana joku pystyy tappamaan karhun, niin kyllä minä hyvällä tuurilla pystyn osumaan leukaan.=(X)****
Tajuatko, miten sinä olet se, joka jankkaa samaa asiaa, ja jonka tyhmät väitteet on todistettu vääräksi ainakin 10x, ja silti sinä väität muita jankkaajiksi.Miten ihmeessä siihen tarvii vastapuolen olla aggressiivinen, että sinä pystyt tyrmäämään sen? Mitä muuta se todistaa kuin vain sen, että sinä olet väkivaltainen ihminen? Voisithan sinä rauhassa seisovaa ihmistäkin monottaa tai lyödä nyrkillä päähän, ja hän "tippuisi" eli tulisi tyrmätyksi. Se ei kertoisi taaskaan muuta kuin vain sen, että sinä olet väkivaltainen hullu.
Ja edelleen sanon, että sinä pystyit osumaan koiraa juuri siihen mihin tähtäsit vain ja ainoastaan TUURILLA, jos koira oli aggressiivinen. Todennäköisesti se ei ollut aggressiivinen, ja sinä osuit siihen tähdäten ja tarkoituksella siksi, että se ei osannut varoa sinua eikä uskonut sinun reagoivan aggressiivisesti sen lähestymiseen - JA NÄIN ON SIKSI, että se oli ystävällinen koira, ja oli tulossa tervehtimään sinua. Se pienessä koiranmielessään luuli, että sinä ymmärrät sen olevan ystävällinen ja olevan vain tulossa tervehtimään. Siksi se ei odottanut sinulta aggressiivista käytöstä... Jos se olisi aikonut tappaa sinut, se olisi olettanut sinun tietävän sen aikeet, ja se olisi varautunut siihen että puolustat itseäsi ja osannut väistää potkusi. Luultavasti se tosiaankin olisi napannut sinua jalasta kiinni (niin kuin joku tuolla sanoi), ja repinyt sen irti.
Ja tämä lausumasi...
"Et tunnu ymmärtävän, että epätodennäköinenkin tapahtuma on todennäköinen, kun aikaa kuluu."
Siis mitä vittua?! Mikä logiikka tuossa on? Epätodennäköisestä ei tule todennäköistä, vaikka aikaa kuinka kuluu... Oletko tietoinen että Hudsonjokeenkin on tehty matkustajalentokoneella onnistunut hätälasku, ilman että kukaan kuoli. Se on siis MAHDOLLISTA, että näin voi tehdä! Onko kuitenkaan todennäköistä, että onnistuisi uudestaan senkin kananaivo?!
Sinä olet pelkkä provoilija, sillä eihän noin saatanan tyhmää ihmistä voi olla olemassa! Jos on, niin olisit saanut mennä lakanoille.
- koiraparka
No ei sitten mitenkään pysty erottamaan juokseeko koira hampaat irvessä ja niska- ja selkäkarvat pystyssä äristen päälle vai tuleeko se ystävällisesti jopa alistuvasti tervehtimään. Ymmärrän itsesuojelun, jos koira tulee selvästi päälle, mutta nythän ei ollut siitä kyse. Koira vaan juoksi kohti.
Mitenkähän sinä pääsisit tuosta koirapelosta, jotta viaton luontokappale ei toiste joutuisi väkivallan kohteeksi ilman omaa syytään? Tietysti omistajaa voidaan syyttää huolimattomuudesta, mutta oliko koiran saama rangaistus siitä mielestäsi oikeudenmukainen? - koirahan oli tilanteeseen täysin syytön.- Älä unohda
"mutta oliko koiran saama rangaistus siitä mielestäsi oikeudenmukainen? - koirahan oli tilanteeseen täysin syytön. "
Pari seikkaa:
1.Koiraahan ei tilanteessa rangaistu mistään, vaan estettiin oletettu hyökkäys.
2.Koira EI ollut tilanteeseen syytön, vaan oli juoksemassa kohti.
3.Tältä episodilta olisi välttynyt niin aloittaja, koira, kuin sen omistajakin vain yhdellä tavalla: Pitämällä koira lain edellyttämällä tavalla kytkettynä.
- Voi hellanlettas
Voi tuota aloittajaa, pientä poikaparkaa. Tuntuu pelkäävän ihan kaikkea mitä ympärillään liikkuu... Juoksee karkuun naisia ja potkii ystävällisiä koiria kun vainoharhaisena luulee niiden hyökkäävän kimppuunsa. Aika kurja loppuelämä tulee ihmispololla olemaan, kun aina saa olla varuillaan, ettei vaan joku hyökkää kimppuun. Toivon, että kun tälle pojalle kertyy ikää ja elämänkokemusta niin ajatusmaailma hiukan tasoittuu. Jos ei asenne tuosta muutu, niin tuskin näkee 40-vuoden ikää... Ajan myötä oppii, että väkivalta aiheuttaa lisää väkivaltaa, ja itsepuolustuksesta joutuu hyvin äkkiä itse lusimaan.
Minultakin puuttu pala pakarasta, koira hyökkäsi kimppuuni yllättäen takaapäin, en edes huomannut koko koiraa ennenkuin hampaat olivat takalistossa. Siltikään en pelkää koiria, eikä mieleenikään tulisi potkaista kohti tulevaa irrallaan olevaa koiraa.
Aloittajasta tulee mieleeni eräs työkaverini, kohta 27 vuotta täyttävä mies. Vihaa koiria silmittömästi ja uhoaa potkivansa jos koirat tulee liian lähelle. Nyt kun olen oppinut kaverin tuntemaan, on paljastunut, että hän vain pelkää koiria. Samanlainen pelokas poikaparka kuin aloittaja, piilotta pelkonsa uhon alle.- Voi hellanlettas
En sitten ole sama henkilö kuin tuo "voi hellaslettas" tuolla ylempänä, vahingossa tuli samantapainen nimimerkki.
Tuli vaan vielä mieleen, että kun tuo aloittajan uho kuulostaa niin samanlaiseslta kuin työkaverini, niin ei kai vain kyseessä ole sama henkilö? Missä päin Suomea aloittaja asut? - Werdum86
Voi hellanlettas kirjoitti:
En sitten ole sama henkilö kuin tuo "voi hellaslettas" tuolla ylempänä, vahingossa tuli samantapainen nimimerkki.
Tuli vaan vielä mieleen, että kun tuo aloittajan uho kuulostaa niin samanlaiseslta kuin työkaverini, niin ei kai vain kyseessä ole sama henkilö? Missä päin Suomea aloittaja asut?Stadissa asun, mutta en näe mitään merkitystä asialla.
Olisi mukava nähdä, mitä "herranlettasin" päässä liikkuu, kun keksii täysin sairaita valheita päästään.
–"Tuntuu pelkäävän ihan kaikkea mitä ympärillään liikkuu... "
Perustele.
–"Juoksee karkuun naisia"
Perustele, ja selitä tarkemmin.
–"potkii ystävällisiä koiria kun vainoharhaisena luulee niiden hyökkäävän kimppuunsa."
Olen potkaissut yhtä koiraa, enkä ole vainoharhainen. Työnkuvan takia olen käynyt mielenterveyskokeissa.
–"Aika kurja loppuelämä tulee ihmispololla olemaan, kun aina saa olla varuillaan, ettei vaan joku hyökkää kimppuun."
Määrittele kurja elämä, perustele mitä minä pelkään.
–" Toivon, että kun tälle pojalle kertyy ikää ja elämänkokemusta niin ajatusmaailma hiukan tasoittuu. Jos ei asenne tuosta muutu, niin tuskin näkee 40-vuoden ikää..."
Kiitos nauruista. Kukas minut tappaa seuraavan 6vuoden aikana, ennen 40v synttäreitä?
–"Ajan myötä oppii, että väkivalta aiheuttaa lisää väkivaltaa, ja itsepuolustuksesta joutuu hyvin äkkiä itse lusimaan."
Väkivalta ja itsepuolustus ei ole rinnastettavissa. Tosin Suomen laissa tuntuu olevan, mikä on sääli.
–" Samanlainen pelokas poikaparka kuin aloittaja, piilotta pelkonsa uhon alle."
Anna esimerkki uhostani ja kerro sairaasti koirafobiastani, jonka olet antanut ymmärtää minun omaavan.
Viestisi oli kyllä härskiä trollausta tai vittuilua, sillä keksit KAHDEKSAN perätöntä väitettä omasta päästäsi.
*Mistä tiedätte, että koira juoksi alistuvasti minua kohti? Olenko maininnut aloituksessa, että koira olisi juossut alistuvasti?
- oiioi
Tuo aloittajan nimimerkki kertoo muuten paljon... Googlettakaapa 86 kiloa painava Werdum, niin ymmärtänette tilanteen...
- Werdum86 (115kg)
Mitä aloittajan nimimerkki kertoo? Kuka mahtaa olla 86 kiloa painava Werdum?
Jos meinasit vapaaottelijaa "Fabricio Werdum", niin kyseinen urheilija painaa 115kg
Tarkoititko häntä?
Jos tarkoitit, niin mitä se kertoo minusta? - Tämän kertoo
Werdum86 (115kg) kirjoitti:
Mitä aloittajan nimimerkki kertoo? Kuka mahtaa olla 86 kiloa painava Werdum?
Jos meinasit vapaaottelijaa "Fabricio Werdum", niin kyseinen urheilija painaa 115kg
Tarkoititko häntä?
Jos tarkoitit, niin mitä se kertoo minusta?Että olet väkivaltainen ja uhoava paskapää, joka oikein odottaa tilanteita että pääsee lyömään ja potkimaan.
- Werdum86
Tämän kertoo kirjoitti:
Että olet väkivaltainen ja uhoava paskapää, joka oikein odottaa tilanteita että pääsee lyömään ja potkimaan.
Perustele, millä perusteella? Koska satun olemaan kyseisen huippu-urheilijan fani?
- Tämän kertoo
Werdum86 kirjoitti:
Perustele, millä perusteella? Koska satun olemaan kyseisen huippu-urheilijan fani?
Sen perusteella, että ihannoit tuon kaltaista tyyppiä, ja varmaan itsekin harrastat ko. lajia(?)... Et vain ole ymmärtänyt ilmeisesti sellaista pientä seikkaa, että nuo harrastukset kannattaisi pitää siellä kehän sisällä, eikä alkaa potkimaan eläimiä ja ohikulkijoita muutenkaan. Tunnut hakevan tilanteita, että pääset potkimaan ja hakkaamaan. Fanittamasi henkilö tuskin tai ainakaan toivottavasti ei ole samanlainen räkäpää kuin sinä, mutta eihän hän voi sitä kontrolloida millaiset typerykset ja väärinymmärtäjät häntä fanittavat.
- Werdum86
Tämän kertoo kirjoitti:
Sen perusteella, että ihannoit tuon kaltaista tyyppiä, ja varmaan itsekin harrastat ko. lajia(?)... Et vain ole ymmärtänyt ilmeisesti sellaista pientä seikkaa, että nuo harrastukset kannattaisi pitää siellä kehän sisällä, eikä alkaa potkimaan eläimiä ja ohikulkijoita muutenkaan. Tunnut hakevan tilanteita, että pääset potkimaan ja hakkaamaan. Fanittamasi henkilö tuskin tai ainakaan toivottavasti ei ole samanlainen räkäpää kuin sinä, mutta eihän hän voi sitä kontrolloida millaiset typerykset ja väärinymmärtäjät häntä fanittavat.
Tunnut olevan mielisairas henkilö. En yritä vittuilla, vaan olen rehellisesti sitä mieltä, että olet mielisairas.
Huomaatko väitteesi? Olet keksinyt itse ne kaikki, ilman mitään viitteitä siihen.
Et pysty antamaan yhtäkään esimerkkiä siitä, miten haen tilanteita, joissa pääsen hakkaamaan.
Se johtuu siitä, että ne kaikki esimerkit on omasta hullusta päästäsi, jossa olet luonut harhoja, joita pidät faktoina.
Anna yksi esimerkki siitä, miten haluan ajautua tappeluun, jos et pysty antamaan, niin suosittelisin mielentervystutkimusta. - Tämän kertoo
Werdum86 kirjoitti:
Tunnut olevan mielisairas henkilö. En yritä vittuilla, vaan olen rehellisesti sitä mieltä, että olet mielisairas.
Huomaatko väitteesi? Olet keksinyt itse ne kaikki, ilman mitään viitteitä siihen.
Et pysty antamaan yhtäkään esimerkkiä siitä, miten haen tilanteita, joissa pääsen hakkaamaan.
Se johtuu siitä, että ne kaikki esimerkit on omasta hullusta päästäsi, jossa olet luonut harhoja, joita pidät faktoina.
Anna yksi esimerkki siitä, miten haluan ajautua tappeluun, jos et pysty antamaan, niin suosittelisin mielentervystutkimusta.Koko tämän ketjun kaikki kommenttisi antavat kuvaa siitä, että olet ylpeä kun potkaisit koiraa, ja suorastaan kysyt millaisessa tilanteessa "saa" potkaista tai mukamas puolustaa itseään koiraa vastaan. Se ei kerro mistään muusta kuin väkivaltaisesta luonteesta, ja halusta päästä potkimaan uudelleenkin koiria tai vaikka ihmisiäkin, kyllähän nyt joku sinua isompi ja rikkaampi äijäkin voi uhkaava sinun pienelle mielellesi olla. Itse olet mielisairas, kun sitä diagnoosia olet tuputtamassa vähän yhdelle jos toisellekin. Mene sinä vain tutkituttamaan se pääsi ja vähän äkkiä sittenkin, sillä aivan harhaiselta ja joka puolella mörköjä ja päälle käyviä petoja näkevältä raivopää hullulta vaikutat. Ja koomisinta on, että plussaat omat kommenttisi. Kuka tekee niin? Joku vitun surkea ääliö, joka tarvii tsemppaamista ja päähän taputuksia ja suosionosoituksia jopa itseltään. Tyhmä räkäpää olet. Miinusta nyt minua, ja muista poistaa välimuisti miljoona kertaa ja laittaa aina uusi miinus minulle ja muille selväpäisille, ja plussaa itsellesi pieni pippeli pystyssä, kun oot niin onnellinen kun näet sata miljoonaa miinusta minulla ja muilla ja itselläsi plussia... Plussapisteet kertyy plop, plop! Ehkä saat alennusta lääkkeistä, jotka kiva psykiatri sulle määrää. Plop!
- Werdum86
Tämän kertoo kirjoitti:
Koko tämän ketjun kaikki kommenttisi antavat kuvaa siitä, että olet ylpeä kun potkaisit koiraa, ja suorastaan kysyt millaisessa tilanteessa "saa" potkaista tai mukamas puolustaa itseään koiraa vastaan. Se ei kerro mistään muusta kuin väkivaltaisesta luonteesta, ja halusta päästä potkimaan uudelleenkin koiria tai vaikka ihmisiäkin, kyllähän nyt joku sinua isompi ja rikkaampi äijäkin voi uhkaava sinun pienelle mielellesi olla. Itse olet mielisairas, kun sitä diagnoosia olet tuputtamassa vähän yhdelle jos toisellekin. Mene sinä vain tutkituttamaan se pääsi ja vähän äkkiä sittenkin, sillä aivan harhaiselta ja joka puolella mörköjä ja päälle käyviä petoja näkevältä raivopää hullulta vaikutat. Ja koomisinta on, että plussaat omat kommenttisi. Kuka tekee niin? Joku vitun surkea ääliö, joka tarvii tsemppaamista ja päähän taputuksia ja suosionosoituksia jopa itseltään. Tyhmä räkäpää olet. Miinusta nyt minua, ja muista poistaa välimuisti miljoona kertaa ja laittaa aina uusi miinus minulle ja muille selväpäisille, ja plussaa itsellesi pieni pippeli pystyssä, kun oot niin onnellinen kun näet sata miljoonaa miinusta minulla ja muilla ja itselläsi plussia... Plussapisteet kertyy plop, plop! Ehkä saat alennusta lääkkeistä, jotka kiva psykiatri sulle määrää. Plop!
Heh, olet kyllä harvinaisen hullu ihminen, alat jo puhua tuntemattoman ihmisen peniksestä.
Keksit päästäsi omaa väitettäsi tukevia väitteitä, yrität osoittaa minun olevan väkivaltainen hullu, kun taas kimppuuni hyökännyt koira on mielestäsi uhri.
Kuten olen maininnut jo aiemmin hulluja kirjoituksiasi, en ole ylpeä koiran potkaisemisesta, mutten myöskään häpeä sitä. Tein, mitä oli tehtävä, sillä minä olin uhri, ei koira.
- 25
Kyllä vihaisen ja kiltin koiran erottaa toisistaan kuka vain. Inhottaavaa potkia kilttiä koiraa. En ymmärrä, miksi joku voi olla noin tyhmä.
- 25
Katsoin kuvan yhdestä Werdumista ja hänellä ainakin näytti olevan herneen kokoiset aivot.
- HAISTA ... !!!
Itse olet. Ärsyttäviä tollaset trollaajat! Minä potkaisen jokaista koosta riippumatta jos ne tulee vaahtoon mulle. Koiruli on laumiseläin ja sitä pitää potkaista jos ei tottele!
- Kultainen 60
HAISTA ... !!! kirjoitti:
Itse olet. Ärsyttäviä tollaset trollaajat! Minä potkaisen jokaista koosta riippumatta jos ne tulee vaahtoon mulle. Koiruli on laumiseläin ja sitä pitää potkaista jos ei tottele!
Meidän naapurissa asu aikoinaan yks perhe jolla oli sakemanni, jota ne piti koko ajan ketjussa kiinni. Isäntä koulutti koiraa lyömällä ja potkimalla ja vetelemällä koiraa ketjulla turpaan, ja sitten vielä ihmettelivät että miks koira on vihanen kun sen lähelle joku menee, haukkuvat sitä mielen vikaseks vaikka olivat sen ite aiheuttaneet että koirasta tuli sekopää. Eli on tosiaan hyvät koulutus konstit tollaset. Näin Suomessa 60-luvulla.
- Bono123456
Muutama pointti, mitä jäi mieleen.
-Koira oli isokokoinen.
-Se juoksi täyttä vauhtia suoraan kohti.
-Tämä oli ainoa kerta, kun aloittaja on potkaissut koiraa.
Eipä tule mieleen ihmistä, joka potkaisisi syyttä 70kg koiraa. On lähes varmaa, että koira oli oikeasti uhkaavan näköinen, sillä yksikään ihminen ei lähde kolossikoiran kimppuun, ellei tunne oloaan oikeasti uhatuksi.
Sitten toinen mokoma.
-Aloittajaa syytettiin lempeän koiran potkaisemisesta.
-Aloittajaa syyttettiin liian hätäisestä toiminnasta.
-Koirahyökkäyksen puolustus nimettiin epäonnistuneeksi.
Edelleenkin, ihminen ei potkaise 70kg koiraa, ilman oikeaa uhkaa. Tilanteessa, jossa koira hyökkää, ei voi toimia liian hätäisesti.
Tilanne myös ratkesi hyvin, sillä hyökkääjä selvisi pienillä vammoilla ja hyökkäyksen kohde ei ilmeisesti kärsinyt mitään vammaa.
Jos aloitus on totta, niin aloittajalla EI ole koirapelkoa. Miettikää nyt, yksikään koirapelosta kärsivä ei kykene potkaisemaan jättiläiskoiraa.
Tää on mun mielipide, mutta näillä tiedoilla koira hyökkäsi ja aloittaja toimi esimerkillisesti.- Hampaat perseessä
Kiinnittäkää huomiota myös siihen että koiran "tutustumaan haluamisesta" on vain sen omistajan näkemys. Itse olen myös saanut tutustua kilttien, vain tutustumaan tulevien koirien hampaisiin. Se näkemys oli näidenkin omistajien subjektiivinen näkemys, mikä ei kyllä vastannut arkitodellisuutta.
Ettei vain näin olisi ollut käymässä nyt myös aloittajan tapauksessa?
- tyhmä
Niimpä olisit vaan lähteny pois.
- loioj
Aina kun näkee koiran, millaisen tahansa, johtuu sen käytös remmin toisessa päässä kulkevasta ihmisestä.
Koira on laumaeläin, ja sillä on veressä tarve totella johtajaansa, eli ihmistä. Koira kun ei ole susi, sudesta sen erottaa juuri tarve olla se alempiarvoinen, se ei taistele ihmisen kanssa johtajan paikasta.
Pienille koiraroduille on tarkotuksella jalostettu vahva luonne. Tämä on ainoastaan ihmisiä miellyttänyt piirre koirassa, jota on siitä syystä lähdetty pidemmälle jalostamaan useissa pienissä koiraroduissa. Suuret koirat ovat yleisemmin säyseämpiä. Jos koira on aggressiivinen, johtuu se jollain tapaa siitä, mitä se on ihmisen kanssa joutunut kokemaan. Lähes varmuudella tällaista koiraa on pahoinpidelty. Toinen vaihtoehto on se, ettei ihminen ole osannut olla koiralleen johtaja, ja tämä saa johtajaa luonnostaan kaipaavan koiran käyttäytymään poikkeavasti.
Koira ei koskaan, ei ikimaailmassa hyökkää ihmisen päälle, ilman syytä. Se pelkää, ja kokee ihmisen uhkana. Liikkeellä oleva vieras ihminen on aggressiivisen koiran lähellä aina uhka. Varmin tapa välttää kaikki kontakti, on pysähtyä ja kääntää koiralle selkä. Kaikilla koirilla on metsästysvaisto, se kun on eläin, ja liikkuvaa kohdetta lähes kaikki koirat tuntee tarvetta jahdata.
Tämä sinua kohti juossut koira on mitä todennäköisimmin ollut tulossa tervehtimään, sillä raivon vallassa oleva koira olisi osannut varautua sinun hyökkäävän. Tämä koira ei osannut, millään tavoin. Ei edes yrittänyt.
Silti syytän tilanteesta eniten tätä ihmistä joka koiraa piti irrallaan. Jo Suomen laissa on kohta irrallaan pidettävistä koirista, eikä tätä saisi yksityisalueen ulkopuolella tehdä.
Voin vielä kertoa muutamia esimerkkejä joita itse olen joutunut kohtaamaan paljon liikkuvana koiraihmisenä useaan kertaan;
Kävelin koirani kanssa omakotitalon ohitse, jossa huomasin irrallaan olevan hampaita näyttävän koiran. Koira lähti juoksemaan kohti ilman haukkumista, eli valmiina puremaan. Otin oman koirani syliin käänsin sille selän, ja huokaisin kuuluvasti. Koira näki, etten ollut aggressiivinen sitä kohtaan, enkä siis uhka. Koira pysähtyi kuin seinään, ja kälppi takaisin kotiin.
Kerran kävelin yksin, kun etäämmällä nainen piti kahta suurikokoista koiraa vapaana. Ne ovat siis yhdessä lauma, ja jos hyökkäävät, se tehdään yhdessä. Pysähdyin ja käänsin koirille selän. Olin silti uhka, sillä toinen koirista näykkäisi lahjettani. Koska koirat olivat vieraita, en tiennyt miten vihaisia tai ystävällisiä ne olivat, mutta lauma on aina pahempi kuin yksi koira. Niinpä menin selin koiriin kyykkyyn, ja kiljaisin täyttä kurkkua. Koirat juoksivat poispäin kuin salamaniskusta, ja omistajakin oli hätääntyneenä jo paikalla.
Eli ensi ohje uhkaavaksi koetulle koiralle on ilman muuta pysyä paikallaan! Selän kääntäminen koiralle ohjaa myös sen huomion muualle. Ja viimeinen keino on kirkaista korkealta ja kovaa, koska koira kuulee korkeat äänet paremmin, ja ne jopa "tuntuvat" koiran korvien värekarvoissa, ja saavat lisäksi koiran säikähtämään että "nyt sattui ja pahasti".
Ei koira tee mitään ilman tarkotusta. Kaikki koiran käytöksessä kertoo sen menneestä elämästä. Kukaan koira ei ole syntyessään paha ihmiselle. Ihminen vain surullisen usein ei osaa olla luotettava johtaja koiralleen. - monoperseeseen
On taas ripulia väännetty ja oikein urakakalla :)
Näitä juttuja lukiessa ei voinu kuin turhautua. Osa ihmisistä ei yritä lainkaan samaistua tilanteeseen vaan haukkuvat aloittajaa väkivaltaiseksi koiranhakkaajaksi. Siinä olisi voinut tulla jo monelle kusi sukkaan, kun iso koira juoksee kohti täyttä vauhtia. Täällä tuskin kovin moni suuren koiran hyökkäyksestä hengissä selvinnyt kirjoittelee...
Aloittaja teki oikein monottaessaan kimppuun hyökkäävää koiraa ja PISTE - Jim West da man
LUKEKAALUKEKAALUKEKAALUKEKAALUKEKAALUKEKAA*****************
Koira joka yrittää tappaa on mahdollista tyrmätä, vaikka se ei ole todennäköistä.
Lukekaa kaverista nimeltä Jim West, kanadalainen mies, joka tappoi karhun.
Miehen kimppuun hyökkäsi vihainen äitikarhu, 150-200kiloinen. Mies paini karhun kanssa, kunnes löysi kepin maasta ja tunki sen karhun kallosta läpi.
Mies siis tappoi karhun aseetta, vaikka saikin kepin tappelun aikana käsiinsä.
Joten aloittaja saattoi tyrmätä agressiivisen koiran, sillä karhu on koiraa vaarallisempi. Jim West ei edes harrastanut kamppailulajeja, toisin kuin aloittaja.
Eli;
150-200kg karhu vs 174cm laiha mies, ei kamppailutaustaa---->mies voittaa.
70kg koira vs kamppailutaustainen mies---> tarina ei voi pitää paikkaansa, koska mies tyrmäsi koiran.
Ehkä minä olen ainoa laatuani, mutta ennemmin uskoisin koiran tyrmäämisen kuin karhun tappamisen. - Werdum86
Huoh, "Tämän kertoo", voitko lopettaa trollaamisen. En vastaa enää yhteenkään viestiisi, vaikka miten provosoisit, sillä tajusin, ettet ole hullu, vaan pelkkä trolli.
Se, että viestisi eivät ole minun arvoisiani, enkä jaksa enää lukea niitä, ei tarkoita sitä, että olisit oikeassa. Jos siis tosissasi kirjoitat...
Viestisi on ihan sairaita, eikä kukaan jaksa ottaa sellaisia tosissaan. - Tosi on
Niin, tässäpä mielenkiintoinen näkökanta asiaan.
Yleensä reagoin yllätystilanteissa aika lailla samaan tapaan kuin sinä, eli puolustuskannalle. En kuitenkaan voi potkia, ja olen huomannut että oma automaattinen reagointini on, yllätys, yllätys, sama kuin koiralla, jonka huomaan yrittävän hyökkäämistä.
Valitettavasti olen tuonkin joutunut käytännössä tekemään, eli juoksen hyökkäävää koiraa vastaan ja pidän kovaa karjuntaa päällä ja teen samalla itseni suureksi, sekä suuria liikkeitä raajoillani.
Kumma kyllä että eii jo peruskoulussa opeteta miten kohdata eläimiä, kun ne tahtoo meiltä ihmisiltä unohtumaan, kun niin harvoin joutuu tilanteisiin.
Eu-politiikan motto kun on että lisää villieläimiä pohjolaan, niinkuin on nyt sitten todella käynytkin, niin, hitto soikoon, viimeistään nyt pitäisi alkaa ihmisiä valistamaan moisesta ongelmasta.
Kysyin muutama vuosi sitten oikein virkaa hoitavalta, että miten olisi lain mukaan oikeus puolustautua tälläisessä tilanteessa. Sanoi, että ei saa vastapuolta vahingoittaa. Fyysisesti heikonlaisena voimiltani olisin ottanut mukaani ulos jonkun kättä pidemmän, mutta ei se käy, kuulemma. Sormet voivat tietenkin vahingossa käydä vaikkapa silmiin, jos liian lähelle tulee. Mitenkäs sellaisen voi estää?! Eihän se ole ollut tarkoitus, koska toista ei saa vahingoittaa....joo,...joo
Niin ja tosiaankin, on melkein mahdotonyta tietää missä aikeissa koira on kun ei sitä tunne, kun se lähestyy, tekeepä sen juoksemalla tai hiipimällä..
Koirat jotka ovat paimentamassa lampaita hyökkäävät joskus hiipimällä. Odottavat siis että uhri tulee lähemmäksi ja sitten kiinni. Joo...joo. Olen itse nähnyt, ja oli itsellä myös hoidossa sellainen. Meni maata vasten makaamaan ja odotteli vastaantulevaa. Katkaisin aikeet heti kerralla. Tosi on. - Rubi-koiran omistaja
Okei, jos nyt rehellisiä ollaan, niin pelkkä puheenaihekkin koiran potkimisesta, vielä JONKUN TOISEN, pistää vihastuttamaan. Mutta en todellakaan väitä, etteikö siihen olisi oikeutta, jos tilanne TOSIAAN sitä vaatii. Ja tossa tilanteessa omistajan pitäis pitää koiransa hallinnassa, ettei se juokse vihaisena muiden luokse, tosin en tiedä, oliko koira vihanen, mutta jos ei ollut ja oli tulossa vaan ystävällisesti tervehtimään, niin sanon, että jos se olis ollu minun koira, jota olisit monottanu, ni perkele soikoon oisin tullu ja lyöny sua polkupyörän pumpulla piähän, vaikka ite oisin siitä vastuuseen joutunukki, mutta hei, miettikää vähän, kuka koiranomistaja saakeli tykkää sellasesta, että joku potkaisee tai satuttaa muulla tavoin sun OMAA koiraa ILMAN HYVIÄ PERUSTEITA?
En siis todellakaan väitä, että MITÄÄN ei saisi tehdä silloin, kun on uhkaava koira irrallaan vapaana vastassa yleisellä alueella, ettei se ole kenenkään omaa tonttia eli jonkun koiralle saa tehdä sen, mikä on välttämätöntä, jos tilanne sitä vaatii, vaikka sitten potkasta eikä omistaja heilauta sormeaankaan kyseisessä tilanteessa. Jokaisen kuuluu pitää oma koira hallinnassa.
Ja jos joku nyt meinaa mulle jotain sanoa siitä, että kun sanoin lyöväni polkupyörän pumpulla päähän alottajaa, jos se potkasis mun koiraa ILMAN RIITTÄVIÄ PERUSTEITA, niin sanoin sen ihan vain sen takia, että mua tosiaa pistää vihaks tommonen, että jonkun toisen koiralle tehdään jotakin ILMAN HYVÄÄ SYYTÄ.
Jos toi koira oli vihanen, niin sitten alottaja, et tehnyt väärin, koska eihän tollanen ole oikein, että jonkun vihanen koira juoksentelee vapaana pitkin yleisiä maita ja mantereita ja on vaaraks muille ihmisille, semmonen koira pitäis pitää kiinni tahi irti vain omalla hyvin aidatulla tontilla. Mutta muuten ylipäätään ihmiset, joilla on tarve tehä toisen koiralle jotain tai edes omalle ihan muuten vaan, pistää vituttamaan. Niinkuin millä oikeudella he niin tekevät? Tuntusko muista kivalta, että joku potkasee sun omaa rakasta perheenjäsentä ilman hyviä perusteita?
Veikkaanpa, että ei. - Nonni
Pitkä keskustelu, mutta itselleni jäi epäselväksi ( tai sitten on lukihäiriö ), että miten tämä koira uhkasi aloittajaa, muuten kuin juoksemalla kohti? Iso kokoko siitä teki uhkaavan?
Itse pelkään isoja koiria, mutta olen sen verran ottanut selvää koiran käyttäytymisestä, että luulen tunnistavani uhkaavasti käyttäytyvän koiran, eikä pelkästään kohti juokseva ole sellainen.
Aloittaja, koirapelkoon on saatavilla apua, elämä helpottuu huomattavasti kun ymmärtää ettei oma henki ole useinkaan uhattuna vaikka koira tavalla tai toisella lähestyy.
Koiranomistajillekin sattuu vahinkoja ja koira pääsee irti, toivottavasti se ei koidu yhdenkään viattoman koiran kohtaloksi...- Werdum86
Tein jo toisen keskustelun, aloitusposti on mun kirjoittama :)
Samasta osiosta voit lukea, ja vastaa mieluusti sinne, jos herätti mitään ajatuksia.
- näintäälläsavossa
Ensinnäkin koiran pitäminen irrallaan asutusalueella on typerää, eli kyllä omistajan piikkiinkin voi laittaa osan tästä.
Mutta aloittajalle annan ystävällisen neuvon jatkoa ajatellen: JOS kyseessä olisi ollut jompikumpi meidän talouden koirista (uros Rottweiler ja uros Dopperi) joka olisi tullut kohti leikkimielessä ja sinä olisit mennyt potkaisemaan sitä, olisi ollut kohdallasi kyyti kylmää ja vaarallista. Hyvällä tuurilla olisin kerennyt muutamassa sekunnissa repiä koirani hampaat irti kurkustasi ja oltaisiin selvitty todnäk. säikähdyksellä. Vaan jos olisin ollut kauempana juoksemassa tilanteeseen, et olisi aloittanut tätä ketjua ja Iltalehdet huutaisi tappajakoirista.
Puhun pitkällä kokemuksella. Jatkossa katso tarkkaan minkälaista koiraa menet potkaisemaan ja jos/kun olet potkun tehnyt, tietty koira saa siitä sellaiset agret päälle, josta on siis leikki kaukana. Mene tällöin välittömästi maahan, suojaa niskaasi ja ennen kaikkea kaulaasi. Tarjoa kättä purtavaksi, niin saatat selvitä.
ps- Itse harrasta potkunyrkkeilyä ja tiedän ilman kokeilua etten saisi esim. Rottweilerin luupäähän kuin pienen turpoaman vaikka potkaisin koko kehon voimalla. En ikinä kokeilisi onneani. - et mahda mitään
70kg painavalle koiralle ja potkaisemalla saat sen täyteen raivoon jolloin koiran omistajakaan ei ehkä voi sinua enää pelastaa puremilta ja repimiseltä, alkaa hengenlähtö olla lähellä potkimalla
- maimir
Hei
Jos minua kohti juoksee irrallaan oleva koira, jonka omista on "lähistöllä" ja
koira lähestyy jossain aikeissa, sitä on lupa potkaisa.
Löisin itsekin sitä kassilal tai sateenvarjolla. Jos omistaja on ihan liki ja kertoo
että koira haluaa tutustua, se on eri juttu. IRTI OLEVA KOIRA PITÄÄ OLLA KOKO AJAN HALLINNASSA:
HALLINNASSA EI OLE JOS JUOKSEE PÄIN IHMISIÄ. IRTI OLEVA KOIRA EI SAA OTTAA KONTAKTIA IHMISIIN EIKÄ KOIRIIN.
Kauheata, jos pelkää koiria ja joku 70 kg koira haluaa "tutustua". Ääliöt pitää koiriaan irti. Lyön mielelläni niskan poikki koiralta joka "tutustuu" minuun.
Olen valmis oikeuteen, koska mielestäni tällainen "tutustuminen" ei kuulu siihen, että koira on hallinnassa. Koira joka on hallinnassa on ihan siinä vieressä ja lähellä, ei ota kontaktia vieraisiin ei ihmisin eikä eläimiin.
Muut on hihnassa, kuten oma koirani. - ...
Varmaan ajattelisin samoin kuin aloituksessa kuvaamasi koiran omistaja. Sillä hetkellä olisin ollut varmasti paniikissa ja syyttänyt ja sättinyt sinua koirani kohtalosta sillä hetkellä (koira siis makaa tajuttomana). Myöhemmin kun paniikki olisi laantunut olisin tajunnut että moka oli omani ja niellyt kiukkuni ja ollut ihan hissukseen (eli en soittelisi perään).
- Näin on
Itse kuvailisin tapausta onnettomuutena tai vahinkona, joka johtui kaikkien enemmän tai vähemmän typerästä käytöksestä. Ei ollut kovin fiksua potkaista kohti juoksevaa koiraa, mutta ei potkaisijaa voi siitä syytääkään. Hän toimi vaistonvaraisesti yhtäkkisessä aiheellisesta syystä uhkaavaksi kokemassaan tilanteessa.
Minuakin päin on muutaman kerran rynnännyt rähisevä koira, joka onkin sitten kohdalle päästyään osoittautunut ihan kiltiksi ja vain nuuskaissut ja jolkotellut matkoihinsa. Kovasti tällaisissa tilanteissa säikähtää, sillä kilttikin koira voi vaikuttaa siltä kuin se tulisi päälle.
Koiran käytös tosiaan oli uhkaavaa, niin koirien kuin ihmistenkin näkökulmasta katsottuna. Koiramaailmassa ei tulisi kuuloonkaan, että vierasta tervehditään ryntäämällä kohti. Tutustumaan mennään rauhallisesti ja ystävällisin elkein sivulta kaartaen. Ajatelkaapas tilannetta, että ihminen "tervehtisi" tuntematonta koiraa juoksemalla sitä kohti mahdollisesti huutaen ja koira pelästyisi ja purisi ihmistä. Kenen syy olisi?
Ja tietenkin koirien pitäisi olla kytkettynä tai vapaana ollessaan omistajan hallinnassa. Koira saattoi toki päästä omistajalta vahingossa karkuun, mutta vastuu on kuitenkin loppupeleissä hänen. - höpöhöpö juttuja
Fysiikan lakien mukaan aloittaja valehtelee, tai sitten kyseessä on lähes 200 kg painava henkilö. Potku olisi voinut onnistua vain jos koira olisi juossut vähän ohi, mutta siinä tapauksessahan ei olisi ollut mitään syytä potkaista, eihän?
Provo ja keksitty juttu, josta aloittaja jäi kiinni. Kannattaa opetella parempi provoilun taito.- dbgfg
Idiootti.
- HYVÄ HOmma
Mun mielestä teit oikein! Minä koranomistajana toivon että jos mun koira lähtis tolleen ilman lupia niin saa ehdottomasti monottaa! Vaikkei toi mun koira agressiivinen olekkaan niin oppiihan sitten ainakin ettei tolleen vieraiden ihmisten ja koirien luokse saa mennä!!
- pohdiskelija
Jospa koirahullut totuttelisivat pitämään koiransa kiinni niin monilta ikäviltä tilanteilta vältyttäisiin. Turha on omistajan jälkikäteen itkeä ja uhkailla oikeustoiomilla-yksiselitteisesti koirat on taajama-alueella pidettävä LAIN MUKAAN kytkettyinä. Eikä niin säädetä koiravihan vuoksi vaan kaikkien osapuolien - myös koirien mukavuudeksi ja turvallisuudeksi. Koiranomistajat usein puolustelevat ohikulkijoita kohti juoksevan ja hyppivän hauvelin toimintaa leikkisyydellä tai halulla tutustua, (mitenkähän reagoisivat jos joku tuntematon lapsi siis ihmislapsi kurarukkasissaan ja kumppareissaan haluaisi leikkiä' ja tutustua)mutta samaan aikaan ovat vaatimassa että kaikkien muiden ihmisten maailmassa olisi tiedettävä miten juuri joku tietty koiruli ohitetaan kadulla niin ettei se hermostu tai saa traumoja. Jokaisen hurtan kohdalla tuntuu olevan eri ohitussäännöt ja aina omistaja huutaa naama punaisena.
- kohta sattuu
Aina unohtuu se ettei koiria saa maallakaan pitää irti, muuta kuin luvan kanssa. Jotain asetta täytyy kai alkaa pitämään mukana että uskaltaa lenkille mennä. Minua ei saa iso koira lähestyä missään aikeissa, missään olosuhteissa. Piste.
- Iteoot! :)
Koirahullut, HAHAHA, haista kuule ihan ite vaan, ku et kerran osaa kirjoittaa asiallisesti! En viittiny lukee ees loppun asti, tuskin sulla mitään asiaa olikaan :)
- hfdshdsfhs
nynny!
- frend of all
Vaikka koira olisikin uhkaavasti käyttäytyvä, koskaan ei saa potkia koiraa!! Siitä selviytyy jatkamalla matkaa rauhallisesti eikä kiinnitä koiraa huomiota, eikä ala potkimaan viatonta luontokappaletta. Eläinsuojeluun susta pitäs ilmottaa eläinrääkkääjä. Ihme ku sulla on edes koira itseläsi, varmaan teet sille samoin jos se tulee sun luo haistelemaan jalkoja..
- rukkasentekijä
Jos vaarallinen koira yrittää tappaa, sitä saa kyllä potkaista.
Samoin jos vaarallinen koiranomistaja yrittää tappaa, sitäkin saa potkaista.
- frend of all
Niin (JOS) mutta harvemmin niitä vaarallisia koiria suomesta löytyy.
- suomikoira mulla
Mitäs nämä joka päivä otsikoissa olevat oikein ovat? Venäjältä laittomasti maahan tulleitako?
- 445644
Vaikka koirarakas olenkin ja sattuu edes ajatus koiran potkaisemisesta, on potku pieni paha verrattuna siihen, että oma henki lähtee.
- Survival
Koira vapaalla, voit tehdä mitä haluut.
- Hyi_helvetti
Olet kyllä sellaisella asenteella oleva tyyppi millä ei pitäisi olla mitään eläintä eikä edes ihmisiä lähellä.
- MunatonProvopetteri
Tämä tarina oli täyttä provoa ja keksittyä paskaa.
Itselläni on ollut 20 vuotta koiria ja en ole edes kuullut että ihmisen päälle olisi koiria käynyt, ainoastaan koirat ovat hyökkäilleet toisten koirien kimppuun mutta sekin on suht harvinaista että koira on vapaana ja käy toisen koiran kimppuun yms..
Kyllä kuule niitä uutisia olisi iltapäivälehdet jatkuvasti täynnä jos antamasi yleistykset olisivat totta mutta kun tarina on vain täyttä paskaa niin ei näy lehdissäkään asian tiimoilta uutisia. - HienoKisse
Voinko tulla potkaisemaan sua lujaa niin tiedät miltä se tuntuu...
(ei oikeasti, mutta väkivalta ei ole ratkaisu jos huomaat) - Mokomatoopeoot
potkaise laumanvartijakoira ja hups...sinulta puuttuu yhtäkkiä jalka. vähän järkeä päähän. Potkaise omistajaa hän ansaitsee sen potkun kun kerran koiran on päästäny vapaaksi.
- Deekepe
Olisinihan saatanan vihanen
!!!
jos mun oikeasto rauhallisia ja 100% kilttejä koiria potkittais, potkisin kyllä takaisin, karjuisin päin naamaa, ja kun veisin koirian eläinlääkäriin tarkastuksern, ettei mitään ole vahingoittunut, niin lähettäisin laskun sinulle!! Varmasti näin toimisi aika moni koiranomistaja. Mietippä, jos koiralla olisi jokin vahingoittunut, ja sitä oliis leikattu ja kuntouttettu pari votta, ja koira olisi 60kg painava. Olisit monta tuhatta köyhempi, vain siksi että potkaisit koiraani.- liibalaaba123123
Valitettavasti jos koira on taajamassa irti ja menee pelkäävän ihmisen iholle ilman lupaa, niin itseään saa kyllä puolustaa. Koiranomistaja teki virheen, kun laski koiran irti alunperinkään.
Samoin jos menet oman kytketyn koirasi kanssa tuolla ulkona ja irtokoira tulee teitin kimppuun ja omasi tappaa sen irtiolleen koiran, niin irtiolevan koiran omistaja on ihan itse vastuussa asiasta. Hänen oli laittomasti irti ja omasi lain mukaan kytketty. Simple as fuck. - SaakoKoirallaUhkailla
Siinä on tyypillinen suomalainen koiranomistaja. Väkivallalla uhkaileva, heikosti koulutettu vajakki.
Puolet ketjusta jo poistettu tappouhkauksien takia. Ilmeisesti koiraeläin vaan vetää vastustamattomasti puoleensa julmuuteen taipuvaisia ihmisiä.
- Adelina75
Ystävälleni sattui vastaavanlainen tapaus, koira tosin oli pieni. Hän pelkäsi koiria suunnattomasti eikä myöskään ymmärtänyt niiden kehonkieltä eikä käyttäytymistä lainkaan. Hän ei voinut tietää, mitä hänen luokseen vapaana rynnännyt koira tulee tekemään, joten ensimmäinen reaktio oli vain potkaista. Koiran omistaja tästä poliisin pakeille, mutta omistajahan siinä takkiinsa otti, kun oli koiransa laittomasti vapaaksi laskenut. Itkun partaalla olevaa ystävääni rauhoiteltiin, hänhän oli vain puolustautunut eikä tahallaan halunnut koiraa satuttaa. Itselläni on koira eikä itselleni tulisi mieleen potkaista irrallaan olevaa koiraa yritti se mitä tahansa, mutta mielestäni koirattomilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa selvää koirapsykologiasta ja siitä, kuinka tilanteessa toimia. Itseäni on purrut hihnassa oleva koira, jonka omistaja vaan päästi nilkkaani kiinni. Omistajaa olisi tehnyt mieli potkaista...
- järkyttynyt
Ei tulisi mieleenkään potkaista koiraa ellei koira oikeasti olisi uhkaava ja näyttelisi hampaitaan. Minulla on sattunut monta tilannetta, että on irtokoira juossut päin, kun omaa koiraani olen kuljettanut, ja loppujenlopuksi koirat ovat vaan tulleet hiomaan ystävyyttä minuun ja koiraani. Koirat eivät piilottele tuntemuksiaan vaan näyttävät kyllä kun ovat äkäisiä ja hyökkäämäisillään...
- lampunjalkanen
En ole potkaissut, mutta jalalla on joutunut blokkaamaan. Perustarina eli oma koira hihnassa kun muutama käppänäkoira juoksee koirani luo ja rupeaa samantien hyppimään omani päälle ja hampaat on kiinni turkissa. Koiralla kun on paksu turkki niin ei paljon pikkuhampaat pääse iholle ja halusin huvikseni katsoa miten paljon sietää tuollaista. Hyvin se sietikin, mutta iteltä rupesi jo vähän hihat palamaan kun omistajat vain pälyilivät, että onpas mukava leikki. Miten, jos osat olisi käännetty toisinpäin? Olisiko silloin ollut yhtä kivaa? Omani pitää kyllä puolensa ja annoin luvan häätää pois. Äkkiä lähtivät. Tämä siis tapahtui vielä yleisellä tiellä, missä ulkoilijoita kulkee paljon.
Toinen kerta oli myös saman tampion toimesta kun piteli koiriaan vapaana kapealla yleisellä kulkuväylällä. Omani ei ragoinut juuri millään lailla koiriin, ei provosoinut, mutta eikös sieltä taas ampaista päälle röyhkeästi. Onneksi tiesin tämän idiootin niin steppailin sen koirat sitten pois luotani. Omistaja ei edes kutsunut koiriaan luokse. Aika noloa omistajalle kun vieras saa työntää omat koiransa pois luotaan. Luulisi jo vähän menevän itseensä ja jotain rajaa olevan. Miten vaikea sitä remmiä on käyttää yleisillä teillä?
Mielestäni koiraa voi pitää missä vaan vapaana kunhan se on hallinnassa. Tälläisen koiran tai koirien omistajia näkee aina silloin tällöin ulkoillessa tosin todella harvoin, heille todella iso hatunnosto. Näkee ihmisetkin miten koiran pitäisi käyttäytyä.
Vapaana kun olen koiraa pitänyt ja harrastellut niin on muutaman kerran joku irtokoira tullut katselemaan mitä touhutaan. Välillä, jos koirilla klikkaa hyvin niin siitähän syntyy mukava rallileikki.
Kerran muistan kun jonkun koira n.50m päästä lähti juoksemaan omaani kohti kun oma harrasteli innokkaasti kentällä. Omistaja huutaa kurkku suorana koiraansa, mutta sehän tulee kuin ohjus omaani kohti. Itse viittoilen vain, että otahan nyt rauhassa siellä. Selvästi oli koira vain kiinnostunut mitä touhutaan. Minuutin se haisteli touhusi omani kanssa ja ampaisi sitten takaisin omistajansa luo joka saman tien laittoi sen remmiin ja lähti rivakasti pois. Ihan turhaan, olisivat tulleet yhdessä vaikka kattelemaan lähemmäksi.
Menipäs tämä nyt saivarteluksi, mutta en siis suosittele potkaisemaan koiraa, koska se voi siitä saada lisää tulta liekkeihin ja käydä kunnolla päälle vaikka tarkoitus olisi vain tulla kattelemaan tai komentamaan. Varsinkin, jos on iso ja vahva koira kyseessä. Sitä voi olla vaikea saada itsestään pois mikäli se otteen saa eikä ole apuvoimia lähellä. Yrittää ettei tilanne eskaloidu, ei lähde haastamaan koiraa ja on itse rauhallinen. Aina tietenkin tilanteen mukaan yrittää reagoida parhaaksi katsomallaan tavalla. - rrrrrg
Eipä siinä voi kuin omistaja syyttää itseään . Koira kytkettynä tai sitten niin että se on kokoajan hallinassa . Ehkä oli liioiteltua potkaista ,mutta sellaiselta joka koiria pelkää niin varmasti ihan normi reaktio . Ihmettelen koiran omistajan reaktiota alkaa huutamaan ja oikeudella uhkaamaan kun itse on kuitenkin sen virheen tehnyt .
- näinsemenee
No itselle kävi kerran niin että olin yksin meidän kahden pienen lapsen kanssa laavulla
metsässä tekemässä nuotiota. Siinä sitten näin että kaksi eläintä juoksee metsätietäpitkin enkä heti nähnyt että mitä eläimiä.
No kaksi erirotuista koiraa sieltä tulivat sellainen iso ja keskikokoinen. Auto oli siinä 20m päässä ja toinen koira jäi auton viereen ihmettelemään ja toinen tuli kohti. Menin lasten eteen ja otin kirveen käteen valmiiksi.
No katoin että millä tuulella koira on että yksikin murahdus niin olisin kirveellä lyönyt koiraa koska lapset mukana. No koira tuli ja haistoi minua ja sen jälkeen molemmat koirat lähtivät tulosuuntaansa. En tiedä kenen koiria tai mistä tulivat.
Heti sen jälkeen lähdettiin pois eikä nähty koiria tai ihmisiä vaikka samaan suuntaan poistuttiin mihin koiratkin menivät.
Mutta kun miettii että sieltä olisi hyvin voinut tulla vihamielinen iso koira hampaita näytellen ja muristen. Silloin olisi kirves heilunut kuten aikaisemmin totesin.
Kyllä minä ekana arvinoin tilanteen ja huomaan että mitkä ovat aikeet.- näinsemenee
Lisään että yleensäkkin jos on uhkaava tilanne on kyseessä sitten mikä eläin tai ihminen tahansa ja jos lapset ja/ tai vaimo vieressä niin tietenkin sitä reagoi voimakkaammin ja on valmis äärimmäisiin tekoihin suojellakseen perhettä.
Yksin jos laavulla olisin ollut niin tuskin olisin kirvestä käteeni ottanut.
- mokkkkkk
satuja ja tarinoita. mutta jos oikeasti tulisi kimppuun iso tai pieni koira niin kyllä niitä silloin varmasti potkisi.
- RajansaKaikellaJne
Tämä kohta kirjoituksessasi:
Itsellä ei ole mitään huonoa omaatuntoa tapahtuneesta, ja aion vastaisuudessakin monottaa uhkaavasti käyttäytyvää koiraa.
Kyllä minäkin voisin monottaa UHKAAVASTI käyttäytyvää koiraa! Mutta kuulostaa kyllä siltä että tuossa tilanteessa koira vain ryntäsi sinuun tutustumaan. Eihän koira toki saisi ryntäillä missään tilanteessa tai muutenkaan päästä tuollain vapaana tulemaan kohti mutta kaikenlaista voi elämässä sattua!
Jos ei anna omalle pelolle valtaa niin kyllä kokemattomampikin huomaa onko koira uhkaava vai ei!!!
Ja sinun ajatustapasi ei paranna omaa oloasi! Ennemmin tekisin sinuna kaikkeni että pääsisin traumoistani eroon!
Itselläni on muita traumoja ja aina kun joudun kohtaamaan traumojani niin ei siitä mtn tulisi jos asenteeni ja toimintani olisi sinun kaltaista! Luulen että minut olisi jo laitettu hoitoon tai vankilaan! - 02300
Koiraan ei missään tapauksessa saa kohdistaa väkivaltaa, vaikka näyttääkin uhkaavalta. Jos 70 kilosta koiraa rupee lyömään/potkimaan, se ei mihinkään rauhotu vaan hermostuu entistä enemmän ja voi raadella ihan paskaan kuntoon. Mä en ainakaan uskaltaisi kerjätä turpaan 70 kiloselta koiralla. Jos mä näkisin tommosen koiran, yrittäisin pysyä kaukana siitä.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891629
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151521- 1361412
- 981410
- 741311
- 1161180
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2641059- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947