Lääkkeen tehottomuudesta

tyhteli

Useinhan käy niin, ettei lääke enää loppujen lopuksi auta mitään. Lääkärit kumminkin haluavat niitä syöttää, vaikkei mitään vaikutusta olisikaan. Voiko omaiset päättää lääkkeen lopettamisesta, vai saako sen tehdä vain lääkäri ?

14

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exelonebixa

      Mie oon kyl saanut päättää mieheni lääkkeistä,vaikeampaa on ollut saada kunnon lääkettä välillä,kun kovin vähän on mitkä puree riehuvaan muistisairaasee!

      • tyhteli

        Onko sellaisia lääkkeitä yleensä olemassakaan, jotka auttaisivat ?


    • Meillä lopetettin jo se laastarilääke,dementiaan,koska teki niin levottomaksi
      !Minun kanssa kyllä neuvotellaan ja mietitään yhessä,mikä on paras vaihtoehto!
      Itse ehotin yhen lääkkeen vähentämistä,kun toinen vaan nukkui koko ajan.Lääkärit ainakin minulle sanoneet että teho alkaa vähetä kun sairaus pitkällä,mut niin kauan kun kotona,kaik keinot käytetään,laitoshoidossa sitten eri sävel.

      • tyhteli

        Meillä isä jo vanhusten kodinomaisessa laitoksessa. Eipä lääkkeestä mitään hyötyä ole ollut.

        Tietääkö muuten kukaan, että jos ei pään magneettikuvassa näy selviä merkkiä althzaimerin taudista, niin mikä muu voi olla, kun potilaan muisti häviää jatkuvasti hirveällä vauhdilla ?


    • vielä muistava

      Lääkkeitä syötetään jotta niitä saadaan myytyä oli apua tai ei,bisnestä.

      • tyhteli

        Niinpä niin..Pelkkää bisnestähän tuo on. Ja ei noi lääkkeet ihan mitään halpoja ole. Jos edes auttaisivat, niin silloin ei hinnasta olisi väliä.


    • ristiina ja tytär

      Kyllä ne aikansa auttaa,ne lääkkeet,ei ois meijän äijä ollut näin kauan kotona,jos ei olisi ebixaa ollut,ei ne paranna,mutta siirtää laitosvaihdetta,ja oireet jotenkin aisossa!

      • tyhteli

        Meillä ei taas tunnu olevan mitään vaikutusta. Lääkkeenä on vahvinta Doneration-merkkistä lääkettä.


    • ristiina ja tytär

      Aijaa,meiän lekuri sanoi ettei markkinoilla ole tällä hetkellä parempaa alzheimerlääkettä kuin tuo ebixa,vaikutus tosin alkaa vasta kuukausien käytön jälkeen,ja kait monessa dementialääkkees näin,ei ne heti auta edes.
      Ebixa kyl auttoi aikansa käytösoireisiin ja harhoihin,ja jopa kellonajat muistui mieleen.
      Pitää vaan muistaa,että tulee se päivä kun aivot niin tuhoutuneet ,ettei mikään enää auta

    • tyhteli

      Enpä ole kuullutkaan tuosta lääkkeestä. On ollut käytössä vain tuo Doneration. Noihin käytösoireisiin annetaan rauhottavaa.

    • ristiina ja tytär

      Meillä 2 lekuria sekä neurologi lisäks, sanoi että vain ääritapauksissa ja tilapäisesti annetaan rauhoittavia alzheimersairastavalle.Me saimme Ketipinoria,neurolepti,mutta sitä voi hyvin säätää tarpeen mukaan.Auttoi tosi hyvin aggressiivisuuteen ja levottomuuteen,rauhoittavat vain puuduttivat ja voivat olla jopa vaaraksi,varsinkin yöllä,jos tokkuras poikkoilee,kaatumisvaara.
      Rauhoittavat tekivät miehestä zombien,ei muuta apua.

      • tyhteli

        Tuntuu vähän, ettei omaisemme kohdalla enää paljoo välitetä. Otan tuon nimen tuosta muistiin ja otan puheeksi. Tuon agressiivisuuden takia annetaan rauhoittavaa.


    • ristiina ja tytär

      Juu,pitää olla aikas "tietävä" itsekin näköjään.Kyllä mieki sain selittää kun ukko riehui ku viimosta päivää ja ei rauhoittavat purreet,hetken vaan puudutti vauhtia,sitten sattui hoidossa lekuri joka hoitanut paljon muistisairaita,ja saatiin tuo Ketipinor.
      Kauheesti puhutaan että on jotain hoitosuunnitelmia ja sitä sun tätä,mutta kyllä saa olla itse paljon pyytämäs ja selittämäs,vaikka väsyy jo kok touhuun.

      • tyhteli

        Juuri tuollasta se. Kyllä mekin joudumme kaiken vaatimaan ja useampaan kertaan, ennenkuin tapahtuu jotakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe