Hitsaajamestari

tietämätön1

Olen 22v nuori mies joka on suorittanut levyseppähitsaajan perustutkinnon sekä hitsaajan ammattitutkinnon. Työkokemusta löytyy 1v. Kannattaisikohan lähteä suorittamaan noi mestarin paperit, onkohan niistä hyötyä?

7

3547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghyju,,.-

Koska sulla on noin hyvät perusteidot,sun kannattaa ITSE päättää.
      Jos aikaa ja motivaatiota,niin ei taatusti haittaa.
      Hitsaajamestarin paperit omaava ei välttämättä ole hyvä hitsari(älkää suuttuko),
      mutta niillä papereilla pääse helposti töihin missä ei tarvitse hitsata lainkaan(laadunvarmistus).

• olet vielä pentu

Hah, vai vielä mestari! 22-vuotias pikkupentu luulee olevansa joku kuningas. Kuulehan, kasvappa ensin aikuiseksi ja sitten 10 vuoden jälkeen voit pikkuhiljaa alkaa pitämään itseäsi ammattilaisena, mutta mestariksi on siitäkin vielä pitkä matka! PS. Mestarit tunnistaa harmaantuvista haivenista ja elämää nähneestä kasvoista.

• alottaja44

Ihan tulevaisuutta ajatellen yritän kouluttautua mahdollisimman paljon, että saisi töitä. Eihän sillä iällä ole hirveästi merkitystä, koska toiset ovat parempia hitsaamaan kuin toiset.

• ews

Se mestarin tutkinto ei tie siusta parempaa ammattimiestä. Se on vaan paperi muitten joukossa. Toki jos on joutoaikaa, niin ei se opiskelu haitaks oo. Työkokemusta kannattaa hankkii erilaisista alan paikoista ja jos opiskelu yhä kiinnostaa, kantsii opiskella esim, IWS-tutkinto. Siinä saa tietoo vähä pintaa syvemmältä.

• efa2

Tossa mestari tutkinnossa saisi lisää pätevyyksiä, sekä suoritettua IWS sekä IWP, mitähän eroa näillä on?

• Hitsaajamestari

Vissiin vaatii 5 vuotta työkokemusta noi mestaritutkinnot. IWS on teoriakoulutus, joka vaaditaan ennen esim hitsausohjaajan IWP suorittamista (pystyy suorittamaan samaanaikaan) siinä on muistaakseni 2 hitsauskoetta/ menetelmä. Kansinvälisen hitsausopettajan kokeet vaativat myös ton IWS:sän teoriapohjan alle, siinä on joku n.8 hitsaus koetta muistaakseni.
      Hitsaajamestarin Eat on järjetön suoritettava, mutta jos sitkeyttä riittää niin siitä vaan, kalikoita pitää hitsata yli 60kpl teoriakoe. Ite jos oisin tienny mihin lähen ni en varmaan peruslaiskana ois viittiny lähtee :D
      Tutkintoja suoritetaan 4-6kpl vuodessa, eli ei meitä joka nurkalla vastaan tuu :D

• Hitsaajamestari

IWS Ja ETW/ ITW (Internationat tubewelder) näköjään vaaditaan pohjaks tohon hitsausohjaajan IWP koulutukseen, pohjakoulutusvaatimukset kannattaa käydä läpi tarkkaan. Hitsausopettajan pääsyvaatimukset oli vissiin: IWS ja hitsaajamestari Eat.
        IWS:n oisin ite jo varmaan suorittanutkin, jos se ei olisi niin kallis n. 1500€ 6 viikkoa läsnäoloa eli palkan menetystä, olisi toinen juttu jos olisi sellainen työnantaja joka olisi näissä maksajana, niin lähtisin heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1747
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1568
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      932
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe