seiskalle meno!

.......

mua pelottaa seiskalle meneminen! ja kun mä meen yleensä pyörällä kouluun ja sit jos käyttää kypärää sitä syrjitää ja tollai..ja mun täytyy käyttää kypärää puöräillessä! mitä tapahtuu mopotuksessa ku mennää seiskalle? KERTOKAA KOKEMUKSIA!

41

3347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viherin mopo 4ever ^^

Mä sain ainaski vaa huulipunaa naamaani..
      Ja kasit sitäpaitsi kysy et haluunko mä edes mopotusta. Mäkin jännitin aluks kamalasti, mut ei se sit ollukkaa niin hirveetä.. :)
      Tsemii!

• Tyttö85

Ei kannata murehtia seikalle menoa, sillä kaikki sujuu varmasti aivan hyvin. Itse aloitin seiskaluokan vuonna '98 ja syksyä edeltävällä kesälomalla mietiskelin varsin usein, miten kaikki tulee sujumaan - uusi koulu, uudet koulukaverit... - kaikki ihan uutta. Mopotus oli tietenkin yksi "murheista", mutta aivan turhaan, sillä monissa kouluissahan mopotus on kokonaan kiellettyä tai sitten sitä valvotaan tarkasti. Eihän sen tarkoituksena ole nöyryyttää ketään, eikä kiusata- ei missään tapauksessa!Huolet pois ja nautihan kesästä, aurinkoisista kesäpäivistä, jätskistä, mansikoista, eks jees? :)

Ja hey ... se pyöräilykypärän käyttö on mielestäni osoitus siitä, että on järkevä ihminen. Haluaa suojata sen mikä koulussa on ensiarvoisen tärkeää eli omat aivonsa, jossa se kaikki fiksuus ja tieto on ... :) Pyöräilykypärän käyttäjä on paljon paljon fiksumpi kuin ne, jotka sitä eivät viitsi käyttää ja muita syrjivät sitten sen takia!

Iloista kesälomaa sinulle ja muista: NO WORRIES! :)

Onnea ja menestystä kaikille tuleville seiskaluokkalaisille!

• .........

kiitti teille TOSI paljon!! hyvää kesää teillekki!

• harriet

Ite oon kanssa menossa seiskalle, enkä ite ota turhia huolia siitä. Ylä-aste on kuitenki iso paikka eikä kukaan kenestäkään oo täydellisiä :)
      Ja ne jotka kiusaa jostain kypärästä ni ei oo kauheen viisaita..
      Anna ihmisten puhua mitä puhuu ja hanki rohkeesti vaan uusia kavereita! x)

• ysille menossa

Kaikkihan varmaan vähän jännittää mennä seiskalle mutta ei se oo ollenkaan niin paha kun jotkut väittää. Mua ei esim. yritetty kertaakaan laittaa asentoon vaikka mulla ei ollu siellä juurikaan tuttuja. Eikä pyöräilykypärästä varmaan vittuilla koska et oo varmaan ainoo kuka sitä käyttää.

• DrunkenMaster

kaikkia se jännittää aluks mut sillon ku mä menin seiskalle olin ihan häsessä koko ajan ja piti koko ajan olla kavereitten kanssa ettei vaan jää yksin sinne köriläitten sekaan.. mut nyt ku ajattelee 7 oli paras vuosi tähän mennessä, nyt oon menossa ysille..jos kasit tai ysit kiusaa niitä seiskoja ni käyn pistää kiusaajat nippuun, sitä odottelen koulun alkamisessa..

• joku vaan

...siellä on naisrehtori 70-luvun radikaalivuosilta, nii mopotusta EI oo!!!

• pupu

mulle ei tehty mitään... ihan sama vaikka olis ollu 6:lla luokalla...

• Tyttö

Älä suotta pelkää.Ei sinua mopetata siellä,ellet sinä halua.Itse kun menin seiskalle sain kyllä hajuvesipullosta päähän,mutta onneksi sitä tuli niin vähän,että haihtui melkein kokonaan.
      Raivostuin nille mopottajille niin totaalisesti,että sain olla rauhassa.Ei se nyt niin paha ollut,mutta jos minulla olisi ollut astma niin se olisi voinut olla vaarallista. Luulempa,että opettajat valvovat hyvin tarkasti, että ketään ei mopoteta.Kun tulin kasille ja näin seiskoja niin ei meidän koulussa kukaan uskaltanu mopottaa ku opet kyyläs ku jotkut haukat aina käytävillä ja siitä rapsahti sitten kaks tuntii jälki-istuntoa.

Ja minusta tuo kypärän käyttö on erittäin viisasta.Onnea sinulle ja ei sitä kannate pelätä se on vaan normaalia.

• LUE LUE LUE

viskotaan rappusia alas... hakataan hydraliikka letkulla naamaan... heitetään puskaan... uitetaan vessanpytyssä... kamplataan ja potkitaan maha mustelmille ja huudetaan bensa haisee. Ainakin Hesassa.en tiiä muualla.

• Chihiro

Itse olen menossa lukion toiselle nyt. Muistan, että silloin seiskalle mentäessä pelotti just nimenomaan se mopotus. Olihan sitä tietysti kuullu kaikkia kauhutarinoita siitä, kuinka isommat pistää mokujen päitä vessanpönttöön ja ihmisiä sidotaan tolppiin kiinni. Voin sanoa, että mitään niin pahaa ei varmaankaan tuu tapahtumaan. Meillä mokuja kasteltiin vessojen käsisuihkulla ja pistettiin porukkaa hyppimään portaita alas ja laulamaan samalla "saku-sammakkoa". Mut en usko, että ketään oikeesti pakotetaan mihinkään. =) Se kannattaa ottaa pikemminkin niin, että jos sulle tehdään jotain, se tarkottaa, et sut ikään kuin otetaan porukkaan mukaan. Ja opettajat sitä paitsi yleensä valvoo sen ekan viikon aikana aika tarkasti oppilaitten touhuja. Tota tolppiin sitomista voi tapahtua ainoastaan siinä tapauksessa, jos teidän koulussa on lukio samassa, nimittäin kun tulee penkkarit, niin se päivä on yleensä yhtä hulinaa. Riippuu tietysti vuodesta, et millaiset abit on.Itsellä on edessä vanhojen tanssit, mitkä kyllä hiukan jännittää. Myöhemmin varmaan naureskellen sillekkin. =)Hauskaa kesää!

• Parsakaali

Itse menin just viime vuonna seiskalle ja muokin jännitti niin pirusti!! Mutta ihan hyvin multakin alko seiska, vaikka oonkin ihan mielettömän ujo tyyppi... Ja ainakin mun koulussa kasit oli jo sen verran aikuisii et ei mun tietääkseni ketään seiskaa mopotettu. Jotkut kasit sano et ne tietää et meitä jännittää hirveesti ja jos ne mopottais, niin meistä ei vois tulla niiden kamui :)

• Elina

Ymmärrän hyvin jännityksesi, minulla oli samanlainen vuosi sitten. Pelkäsin, että kaikki haukkuisivat minua ja etten pärjäisi missään aineessa. Mitä sinä pelkäät?
      Haukkumiseen voit vaikuttaa, eikä sen tarvitse olla laihduttamista, lihottamista, meikkaamista yms. Olet oma itsesi, ja jos joku ääliö sattuu haukkumaan, et hauku takaisin. Kävelet vaan ohi, tai voit sanoa jotain fiksua. Esim. "Haluatko katsoa peiliin?" Se on tepsiny mul. (:
      Myönnän että yläasteella, katsotaan pukeutumista ja ulkonäköä tarkemmin kuin ala-asteella.
      Se on normaalia. Ja voin vaikka vannoa, että kukaan ei ole täydellisyys.

Koulussa pärjääminen on eri asia.
      Riippuu aineesta.
      Kun luet johonkin Lukuaineen kokeeseen, tee samalla Tärkeitä muistiinpanoja. Ja lueskele niitä sitten välkillä. Olen saanut huomattavasti parempia numeroita kun teen niin. kannattaa. ;)
      matematiikkaa voi harjoitella, pyytämällä opettajalta monisteita. tai tehdä alueeseen kuuluvia sovellustehtäviä. kylläsä pärjäät. tsemppiä.

• Jenna

Mopotus ei oo nyt mikään nii ihmeellinen juttu..jotkut vanhemmat oppilaat saattaa joskus kuttuu mopoiks mut se on aika harvinaista nykyään..
      Mopokastekkaa ei oo mikään nii iso juttu..meillä se oli vaa semmonen et piti kiertää semmonen rata ja sit oli jotain pelejä ja sai sit semmosen "todistuksen"...

• 20+19

Jätä nyt hyvä ihminen se kypärä historiaan.

• mama-monster

muistan niin hiton hyvin vielä ku itellä oli sama tilanne et seiska oli eessä. Kuvittelin vaikka mitä kamaluuksia mutta tosiasiassa seiska on ihan kiva luokka, ja en usko että kukaa mitään siitä kypärästä sanoo, ÄLÄ JÄNNITÄ SEISKALLE MENOA, lupaan että kaikki menee hyvin :)

• kasille -->

ällös huoli, ei siellä kettää mopoteta. se on vaa sitä 'legendaa' onhan toki mopotettu, mutta se on kielletty. :) hyvät kesät ja onnea ensivuodelle :)

• tontsa97

meiä koulus ei ainakaa ollu mopotust. ps: ei kouluissa nykysi niin kauheest kiusata mistää varsinkaan pyöräilykypäristä hyvää kesää :)

• yläkouluun menijä

oon EHKÄ menossa Naantaliin johonkin yläasteelle, ehkä Suopellon. asun nyt maalla ja tuntuu, että Naantalihan on kaupunki niin siellä taitaa olla jotenkin erinlainen meno? voisiko joku kertoa, ensinnäkin että onko suopellon yläkoulussa ihan p:tä???

• qweeqwqwe

Pääset tutkimaan pöntön ihmeellisiä putkistoja sekä todennäköisesti tulet koulukiusatuksi ja kukaan ei pidä sinusta.

Jos haluat välttää tuon, istu hiljaa penkillä, elä tee mitään, heti kun opettaja tulee luokkaan sisään piiloon. Kasit ja ysitkin ovat silloin kiitollisia.

• Urpo87

Siis mee saman tien päiväkotiin jos et uskalla mennä seiskalle

• rtgy

Mä meen syksyllä kasille ja mun kimppuun ei oo hyökätty seiskalla. Mopotusta meiän koulus oli n. kerran kahdessa viikossa mutta siitä sai aina jälkkää tunnin. Kerran yks 8-luokkalainen raahas mun kaverin vessaan, tunki pään vessanpönttöön ja veti vessan. Just tän mopotuksen takia poikien vessassa ei oo enää ovii ainakaan meiä koulus. Huomas sen, että ne jotka ei oo ylimielisii tai puhu oikeen 8-9-luokkalaisille hirveesti niin niitä mopotetaan harvemmin.

• hahahahahhahahhhaha

kuseekos jotkut viel mopojen tankkii et moottorit menee paskaks

• -98

meen itekin seiskalle ja jännittää kans ihan sairaasti :D jotain pientä mopotusta tulevassa yläasteessa on, että esittelijähenkilöt jopa sanoi noin. jotain käytävällä sanomista yms. mut ei pahempaa. meen yhteen suomen isoimpaan yläkouluun, ja se on ollukkin vähän aikaa väkimäärältään suurin yläaste, 1000 oppilasta. nykyään siel on n. 600.

• eeeeekreyhbs

sama mullakin 7 ees ja hirvee paniikki

• jebahhhhhh

^Vittu että te ootte kuses! :D

• sfdghfjkjgfdsaMHJJGF

Päiväkoti oli kamala. Ala-aste (sillon sillä vielä oli sellanen nimi) oli vähän vapaampi. Yläaste oli elämäni parasta aikaa. Sai ensimmäistä kertaa huomata, että oikeasti oli väliä mitä itse teki. Jos ala-asteella on ollut "unelmatiimi", siis kaveriporukka, joka hajoaa seiskalle mentäessä, varmaan tulee vaikeuksia, mutta itse koulusta en kantaisi huolta.

Ihan ekaan viestiin on vielä todettava, että jo silloin ala-asteipanana halveksin niitä tyyppejä, jotka ei uskalla kotona sanoa ettei käytä pyöräilykypärää, eikä koulussa että käyttää. Sitten se kelluu siinä pyöränsarvessa pelkuruuden merkkinä.

• dasdasdasdadasd11111

Mitä helvettiä sä topicin tekijä mussutat jostain kypärän pitämisen pelosta. Jos sulla on yhtään itsetuntoa,etkä ole muitten nuoleskelija niin teet niin kuin itse näet parhaaksi etkä yritä olla niinkuin muut heikot ikätoverisi.

• Tykittäjä

^Näin. Mä oon kans alottamas yläasteen ja käytän kyl kypärää. Miks en käyttäis? Senhän voi koulupäivän ajaks jättää killuun siihen pyörän tankoon et ei sitä mukana tarvi kantaa. Ja päähän vaa mennessä ja tullessa ihan oman turvallisuuden takia. Ite en usko et mein koulussa ois tommosta mopotusta, kun on yhtenäiskoulu niin kaippa siitä olis kuullu... Ihan innoissani odotan yläastetta. :) Ja mun pitää pitää hyvät numerot yläasteen ajan jos vaik hakis Tykkiin ;)

• deurksikaldss

täälpäi viimeisenä koulupäivänä oli sellast seiskojen mopotust et kasteltiin toisii vessas ja monta kuulutust tuli rehtorilt ei ei niin saa tehdä ja moni jäi j´koulun jälkee istu´maan ja aikas kivasti ne aineet vaikeentuu ja muutenki tunnit pitenee.

• poikakaapo44

7. luokka oli ihan chilliä minulle ja 7. luokan todistus ei vaikuta 9. luokan todistukseen.

• niiiiiin

meillä päin se on ökötystä eikä sen kummempaa ku että kasit ja ysit huutelee ököksi käytävillä.

poikakaapo44: meillä ainaki vaikuttaa 7. luokan todistus jonku verran 9. luokan todistukseen.

• Se vaan on sellasta

Sori, mutta raaka fakta on se että pyöräilykypärästä sua hyvin todennäkösesti tullaan kiusaamaan. MUTTA ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JOUDU PORUKAN ULKOPUOLELLE! Otat vaan läppänä ja kehitä itekki jtn läppää ittestäs pyöräilykypärällä. Ja seiska on paskin luokka yläasteella. Sitä 8-9lk tuijottamisen ja nauramisen määrää(Neuvoo ei kauheen monilta jätkiltä varsinkaan heru 7luokkalaiselle).... Mutta jos pysyt porukassa huomaat että 8-9lk on kivaa aikaa.

• Paskaa98

Seiskalle meno hmm... Jaa Eipä mitään ihmeellistä samaa paskaa pitää jauhaa Mut vielä paskempaa ku pääsin joitteki vitun nörttien luokalla vittu ja mutsi ei suostu et vaihaisin luokkaa/koulua ihan perseestä paskaa paskaa ja paskaa.

• samassa tilanteessa!

Mä oon menossa seiskalle kans tänä syksynä, enkä oo viel ehtin jännittää... Munki pitäis läyttää kypärää, mut koska mul on vaa alle kilsan koulumatka ni kävelen sitte vaikka mieluummin. Arvostan kyl niitä jotka kehtaa/uskaltaa niitä käytää mut itte en lukeudu niiden joukkoon :/

Tulevassa koulussa ei kuulemma saa mopottaa, mutta kakkion silti mopotettu. :"D (toimiii nää säännöt) Mut mopotus kannattaa ottaa merkkinä, et sut otetaa tavallaa "porukkaa" tai siis must ois hassuu jos mua ei mopotettas!
      Ainoo jänniyksen aihe siinä vaa on et jos tuun kotii koko ekan viikon kirkkovene otsassa, niitäkin on nähty ;)

Mut hyvin se menee, tsemppiä!

• 1204

Hahah aika outoa lukea itseään vanhempaa keskustelua xd Oon tosiaan 2004 loppuvuodesta syntynyt ja ens syksynä olis sit yläaste (::

• fjdidjdjb

Ei siel paha oo mut varaufu pitempiin koulupäiviin

• Jänänänäjännittää

Mulla sama :D Seiska oottaa... Mua jännittää mitä muut ajattelee musta, kun en ollu mitenkään suosittu ala-asteellakaan...

• 8lk

hyvin se seiskalle meno menee :D

• laitonta

Mopotus on nykyään Suomessa laitonta, joten siitä on turha huolehtia!

• yläastegangsta

me ysit uitetaan teidän päät vessanpöntössä :DDDDDDD

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      161
      4576
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      197
      3272
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      110
      2863
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      150
      2835
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      2805
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      41
      2151
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2027
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2005
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1895
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      39
      1150
    Aihe