Aiemmin oli pitkä viestiketju ampiaisapesän hävityksestä.
Meillä iso ongelma maa-ampiaisista, millä sen pesän saa tuhottua. Luulen että se on erittäin laaja.
Neuvoja tarvitsen sillä saan ampiaisen pistosta anafylaktisen shokin. Ja kerran sen jo tänä suvena kokeneena en sitä halua uudestaan.
Naapuri onkin käynyt tuhoamassa kotoa ja mäkiltä kesän aikana toistakymmentä pesää. Ja niitä riittää. Halkovajassa on jossain puiden välissä ja sitten tämä maapesä.
Tuntuu että pesiä on huomattavasti enemmän kuin edellisinä kesinä.
Neuvoja kiitos.
maa-ampiaisen pesä
5
900
Vastaukset
- Ikuinen sota
Tylyin menettely on kuokkia traktorikaivurilla pesäalue ylösalaisin. Ellei tämä käy, pitää etsiä pesän suuaukko ja suihkuttaa sinne riittävästi myrkkyä Suojavarustettunakin homma on hankala, ja parasta on hankkia paikalle sellainen tyyppi, joka ei parista pistosta tukehdu.
Rauhanomainen vaihtoehto on tietysti odottaa pakkasia. Pyhäinpäivänä on luultavasti jo hiljaisempaa ampiaisrintamalla ja jouluna varmasti. - pat-pat tammaan vaan
tai sitten laitat ruohonleikkurin pat-pat tammaan suoraan pesä-aukon päalle ,kun se on siinnä täysillä pat-pattannu jonniin aikaa,niin on useimmilta amppareilta siivet typistetty ja lento on paljon vaikeampaa..
- montaa pesää....
Noilla neuvoilla saat ampiaiset kimppuusi. Kun et hätistele ampiaisia vaan rauhallisesti menet ja laitat vahvaa ampiaismyrkkyä suuaukkoon niin kaikki ampiaiset ovat vainaita. kannattaa myrkytys ajoittaa iltaan tai aamuun kun ampparit ovat kaikki pesässä. päivällä käy kova kuhina kun mennään ja tullaan. yleensä pesän suulla on yksi apmmpari vartioimassa. toinen ihminen vahtii vartijaa. ettei se pääse pistämään. Varmuudeksi kannattaa laittaa suojaavat vaatteet päälle ja vaikka hyttysverkkoa naaman suojaksi.
- ak
Kuumalla vedellä. Tarkkaile mistä ampparit kulkevat, ja illalla kun rauhoittavat ämpärillä kuumaa vettä. Meillä meni yhden pesän tuhoamiseen 2x 2 ämpärin käsittely.
- ....................
Itse hävitin Malationilla.
Sekoitin ämpärilliseen vettä pikkupurkin, n. 1 dl ainetta. Sitä myydän myös litran purkeissa.
Kaadoin yöllä suoraan ampparipesään kun olivat nukumassa. No problem - koska eivät lennä pimeässä.
Aamulla ei mitään liikettä, mutta raatoja oli pesäreiän ympärillä sadoittain.
------
Ei käy, apteekkari sanoi asiakkaalle. - Arsenikin ostoon pitää olla lupa.
Pelkkä anopin kuva ei käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275