Sain perinnön n.12000e ja tuhlasin sen aika nopeasti. Ja nyt en saa toimeentulotukea koska perintö on jaettu 24kk jaksolle tuloiksi eli sossun mukaan tienaan 500ekk vaikka tililläni ei ole ollut rahaa kuukausiin! Kelasta en saa tukea koska karenssi on päällä.
tässä nyt kyselen onko tälläinen edes mahdollista ettei saa mitään tukia mistään ja turha vastata että mene töihin koska moni muukin elää tukien varassa.
Auttaako valitus sossuun ja pitääkö ottaa yhteyttä muualle?
Tulot 0 euroa
7
396
Vastaukset
Työttömyysturvaa saanet sen karenssin jälkeen, jollei kyseessä ole karenssin sijaan työssäoloehto. Mutta eikö ole niin, että karenssin saaneen ei tarvitse tehdä yhtä visua selkoa työyritteistään työttömyysturvan maksajalle kuin ollessaan oikeutettu työttömyysturvaan? Eli nyt uskaltaisit kokeilla vaikkapa jotain provisiopalkkaista hommaketta...
Seurakunnasta tai joistain järjestöistä voi kysellä avustuksia. Ne tosin taitavat olla lähinnä ruokapaketteja, joten rahat vuokraan ja muihin laskuihin joutuu silti hankkimaan muualta.
Hieman minua kummastuttaa se, että saatua perintöä vyörytetään noinkin pitkälle ja noin tiukoin normein. Toimeentulotuen hakijan tulot näet tutkitaan vain (eli ´vain`) kahdelta hakemiskuukautta edeltävältä kuukaudelta (hakemiskuukauden lisäksi). Todennäköisesti tuo saatu perintö katsotaan omaisuudeksi, jonka turvin hakijan oletetaan elävän 24 kk - riippumatta siitä, onko tätä omaisuutta enää olemassa.
PS. Kuinkahan kauan aikaa tuollainen omaisuus kummittelee esteenä toimeentulotukeen?- 8
Laita uusi hakemus sossuun. Jos nyt tilillä vaan ei ole rahaa, niin sitä ei ole.
Toi on ihan sama jos joltain työttömäksi joutuneelta tivattaisiin tuloja ja menoja vaikka 10 vuoden työhistoriasta... - mies keski-suomi
mä sain perinnön. Mulla oli kaks tiliä. Perintö meni toiselle tilille. Nostin tilin tyhjäksi ja lopetin sen toisen tilin. Sosku ei saa koskaan tietää et sain paljon rahaa. pidän rahat kotonani.
- KipusiKapusiPutosi
"mä sain perinnön. Mulla oli kaks tiliä. Perintö meni toiselle tilille. Nostin tilin tyhjäksi ja lopetin sen toisen tilin. Sosku ei saa koskaan tietää et sain paljon rahaa. pidän rahat kotonani. "
Eikös se perintö näy verotustiedoissa, mitä kautta sosku sen saa tietää ?
Ainakin jos siitä on mennyt perintövero ?
Ja lopetetuista tileistä täytyy soskuun antaa tiliotteet siihen tilin sulkemispäivään asti sekä pankin kuitti siitä että tili on lopetettu.
Näin ainakin omassa kunnassani ja naapurikaupungissa.
toimeentulotuki evättiin siihen asti kunnes pankkiin meni hakemaan suljetusta tilistä tiliotteen sulkemispäivään asti, vaikka tili oli ns. nollatili. missä ei ole ollut tuloja eikä menoja. Pankki vaan sen automaattisesti avasi opintolainan haun yhteydessä, mihin oli määrä tulla opintolainan erät, vaikka ne tuli sitten normitilille. - Sossupummi
KipusiKapusiPutosi kirjoitti:
"mä sain perinnön. Mulla oli kaks tiliä. Perintö meni toiselle tilille. Nostin tilin tyhjäksi ja lopetin sen toisen tilin. Sosku ei saa koskaan tietää et sain paljon rahaa. pidän rahat kotonani. "
Eikös se perintö näy verotustiedoissa, mitä kautta sosku sen saa tietää ?
Ainakin jos siitä on mennyt perintövero ?
Ja lopetetuista tileistä täytyy soskuun antaa tiliotteet siihen tilin sulkemispäivään asti sekä pankin kuitti siitä että tili on lopetettu.
Näin ainakin omassa kunnassani ja naapurikaupungissa.
toimeentulotuki evättiin siihen asti kunnes pankkiin meni hakemaan suljetusta tilistä tiliotteen sulkemispäivään asti, vaikka tili oli ns. nollatili. missä ei ole ollut tuloja eikä menoja. Pankki vaan sen automaattisesti avasi opintolainan haun yhteydessä, mihin oli määrä tulla opintolainan erät, vaikka ne tuli sitten normitilille.No ei sossuun tarvi viedä tietoja lopetetuista pankkitileistä jos et itse ole kertonut 0 tileistä. Sossu tekee rahalaitos kyselyn vain ja ainoastaan jos on selkeä epäilys väärinkäytöksistä. Tavallinen virkailija ei muuten voi tehdä tätä.
- provikka..
Ota joku provikkapalkkainen duuni, missä teet töitä muutaman tunnin per pari viikkoa =) Saat karenssin pois, haet soviteltua työttömyyspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea. Ainakin saat päivärahaa ja asumistukea.
- Namu...
Jotain pikkukeikkaa, laskutus eezyn kautta. Juridisesti sama kuin osa-aikainen työ, kerryttää työssöoloehtoa, maksetaan palkkana. Pikkusummissa saa itselle noin puolet, eli ei sovi raskaaseen raadantaan vaikka silloin käteen saattaa jäädä jopa 70% laskutusmäärästä.
Tilityksen voi valita mieleisekseen. Mullakin oli suunnitelmia siihen suuntaan mutta pitää odotella parempaa hetkeä kun sossu ei antanut ollenkaan rahaa tälle kuulle niin viitsi sitä 70 euron ruokarahaa (mikä jäi asumistuesta yli) käyttää mainontaan yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 116810
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683