Elokuvameinikiä?

Anssi P.

Menimme vasta kaksi kuukautta sitten naimisiin Sannan kanssa, hän sai haluamansa "prinsessa" häät, hän sai kaiken mahdollisen. Juhlamme maksoi melkein 30 000 € ja kävimme häämatkalla etelässä ja häämatkammekin ajan naiseni sai kokea "prinsessan" elämää. Jotta hänen elämäni rakkaus olisi onnellinen, menin salaa ottamaan lainaa, toteuttaakseni nuo "prinsessa häät" ja unelman häämatkan.

Viime viikolla hänelle kuitenkin kerroin lainasta, koska hän ehti näkemään pankin kirjeen. . . Hän aikoo hakea eroa, en kuulemma ole se oikea hänelle. Yritin kertoa hänelle, että tahdoin elämämme tärkeimmän päivän olevan myös hänen mielestään täydellinen, enkä siksi tahtonut säästellä rahaa. Hän on aina nauttinut siitä kun hemmottelen häntä ja käytän rahaa näyttävästi. Ja eroko nyt on ratkaisu siihen, että olen lainannut rahaa meidän molempien vuoksi. En ole hänen rahojaan pyytänyt, enkä pyydä. Otin lainan, maksan lainan.

Ja pahoittelen nyt syvimmin, kun tänne tulin avautumaan, jonnekkin oli pakko saada mieltä purettua. Tämä "ero uhkaus" raastaa ja repii sisintäin. Ehkä olen jopa hieman vihainenkin, jotenkin toivon, että olisin elänyt jo joskus paljon aiemmin. Ehkä silloin olisi liittonikin kestänyt pitempään... vai olisiko ennen asiat ollut toisin. .. ?

12

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N22**

      Nyt pisti kyllä hilijaseksi... Eli nainen hakee eroa, koska et kertonu että otit lainan? Onhan tuo kyllä aikamoinen summa, mutta saipa vaimosi ainakin ikimuistoiset häät. Itse menimme maistraatissa naimisiin ja emme pitäneet mitään kummempia juhlia sukulaisten kesken. Vain kakkua ja hieman skumppaa. Minä en itse halunnut mitään hössötystä eikä halunnut miehenikään. Halusimme aloittaa yhteisen avioliitto elämämme ilman lainaa.

      • Anssi P.

        Juuri näin, vaimo hakee eroa, koska en kertonut lainasta.
        Olisin itsekkin voinut tyytyä vähempään, mutta annoin mielestäni riittävästi naiselleni mahdollisuuksia prässätä rahaa häihin.

        Mahdanko saada nyt eropaperit allekirjoitettavaksi, vieläkö hän harkinta ajankin jälkeen tahtoo erota ja minä jään nuolemaan näppejäni, parsimaan sydäntäni kasaan ja maksamaan velkaani pois, näkemättä syytä hymyyni enään koskaan? Olen vain niin lohduton. .


      • N22**
        Anssi P. kirjoitti:

        Juuri näin, vaimo hakee eroa, koska en kertonut lainasta.
        Olisin itsekkin voinut tyytyä vähempään, mutta annoin mielestäni riittävästi naiselleni mahdollisuuksia prässätä rahaa häihin.

        Mahdanko saada nyt eropaperit allekirjoitettavaksi, vieläkö hän harkinta ajankin jälkeen tahtoo erota ja minä jään nuolemaan näppejäni, parsimaan sydäntäni kasaan ja maksamaan velkaani pois, näkemättä syytä hymyyni enään koskaan? Olen vain niin lohduton. .

        Miksi et kertonut lainasta? Halusit tehdä vaimollesi täydellisen päivän hänen tietämättään raha huolista?

        Onhan tuo kaunis ajatus mutta jos vaimosi olisi saanut tietää että rakastat häntä näinkin paljon että otat lainan hänen täydelliselle päivälleen niin olisi varmasti eri ääni kellossa.

        Luuliko hän sitten että sinulla oli säästössä tämän verran rahaa?
        Jos vaimosi rakastaa todellisesti sinua niin uskon että jos vain olisit ottanut asian puheeksi ennen häitä niin olisitte varmasti saanu järki ratkaisun tähän.

        Toivon todella että pääsette asian yli ettekä eroa lainan takia. Olette nyt aviopari ja ajattelit vain hänen onneaan tuona tärkeänä päivänä. Ei elämä tuohon lainaan kaadu. Joku mies olisi voinut ottaa lainan vaimonsa selän takana ja esim pelata sen uhkapeleissä mutta sinä ajattelit häntä.

        Voimia ja rakkautta tuoreeseen liittoonne. :)


    • Mindy

      Ei ole kyllä mitään syytä Sannalla suuttua tästä, ihan ihme touhua. Ei kai Sanna nyt oikeasti kuvitellut että prinsessahäät ovat ilmaiset....!

      • Anssi P.

        En tiedä mitä hän on kuvitellut, mutta näin hän suuttui.. luottamus kärsii ja paljon jos lähes kaiken olen antanut ja sitten onneni (Sanna) hylkää minut ..


    • just joo

      Naisen kirjoittama trolli

      • Anssi P.

        Olisikin trolli, vitsailisipa naiseni, niin voisin hymyillä jälleen.


      • (va)rakas(ko)
        Anssi P. kirjoitti:

        Olisikin trolli, vitsailisipa naiseni, niin voisin hymyillä jälleen.

        Tilanne:

        Otit lainan hääjärjestelyjänne varten. Et humputellut rahoja alkoholiin, uhkapeliin etkä esim. ostaaksesi itsellesi uuden auton. Fokus oli morsiamessa, että tekisit häistäsi hänelle ikimuistoisen.

        Ajatus oli oikein ja kaunis. Maksumieshän (siis tämän velan) olet sinä, eli mikä siis on ongelma. Sekö, että tuore vaimo pelkää joutuvansa elämään köyhäilevänä loppuelämänsä yhden prinsessapäivän vuoksi. Kuitenkin avioliitto on kahden liitto, ja kustannuksiin (elämiseen, arkeen) osallistuvat molemmat resurssiensa mukaan.

        Jokainen ymmärtää, että hääkustannuksiin menee rahaa. Toiset järjestävät häänsä minimibudjetilla, toisten morsiamet haluavat edes hääpäivänään olla prinsessoja. Luonne ja makukysymys siis.

        Pahimpia lienee hemmotellut prinsessat jotka kuvittelevat että rahaa kasvaa puussa ja jättävät kustannukset miehen huoleksi. Saattaa olla että tämmöisen kanssa on rankkaa pitemmän päälle ellei ole supervarakas, harva suomessa tämmöinen on.

        Toivon että saatte asianne selvitettyä. Joskus häähuumasta arkeen sopeutuminen kestää jonkin aikaa ja riitoja esiintyy mitä älyttömimmistä aiheista.
        Seuraa tilannetta tyyneen rauhallisesti ja toimit sitten tilanteen mukaan. Varmaan tilanteenne on jo selvinnyt tähän mennessä.


      • Rouva O
        (va)rakas(ko) kirjoitti:

        Tilanne:

        Otit lainan hääjärjestelyjänne varten. Et humputellut rahoja alkoholiin, uhkapeliin etkä esim. ostaaksesi itsellesi uuden auton. Fokus oli morsiamessa, että tekisit häistäsi hänelle ikimuistoisen.

        Ajatus oli oikein ja kaunis. Maksumieshän (siis tämän velan) olet sinä, eli mikä siis on ongelma. Sekö, että tuore vaimo pelkää joutuvansa elämään köyhäilevänä loppuelämänsä yhden prinsessapäivän vuoksi. Kuitenkin avioliitto on kahden liitto, ja kustannuksiin (elämiseen, arkeen) osallistuvat molemmat resurssiensa mukaan.

        Jokainen ymmärtää, että hääkustannuksiin menee rahaa. Toiset järjestävät häänsä minimibudjetilla, toisten morsiamet haluavat edes hääpäivänään olla prinsessoja. Luonne ja makukysymys siis.

        Pahimpia lienee hemmotellut prinsessat jotka kuvittelevat että rahaa kasvaa puussa ja jättävät kustannukset miehen huoleksi. Saattaa olla että tämmöisen kanssa on rankkaa pitemmän päälle ellei ole supervarakas, harva suomessa tämmöinen on.

        Toivon että saatte asianne selvitettyä. Joskus häähuumasta arkeen sopeutuminen kestää jonkin aikaa ja riitoja esiintyy mitä älyttömimmistä aiheista.
        Seuraa tilannetta tyyneen rauhallisesti ja toimit sitten tilanteen mukaan. Varmaan tilanteenne on jo selvinnyt tähän mennessä.

        Kertomasi valossa näen tilanteenne nyt näin:

        "Sanna" ei niinkään ole ihastunut sinuun henkilönä, vaan törsäilevään elämäntyyliin, jonka sinä olet kustantanut hänelle. Kalliit häät olivat pisteenä i:n päällä. Hän on kuvitellut, että sinulla tosiaan raha kasvaa jossain puussa, ja hänen elämänsä avioliitossa tulee olemaan samanlaista sadun prinsessana olona, kuin häidenkin aikana.

        Nyt karu totuus iski silmille, kun hän ymmärsi, että olit tarvinnut lainaa kaiken kustantamiseen - et olekaan ehtymätön rahasampo - hänen elämästään onkin tulossa aivan normaali keskiverto - hyvästi ajatukset luksuselämästä!

        Kyseessä ei siis ole vain tuo yksi laina, vaan kuvitelman murtuminen.

        Et voi muuta kuin odottaa.

        Joko "Sanna" järkiintyy ja tyytyy keskivertoelämään kanssasi, tai jättää sinut tavoitellakseen luksuselämää seuraavan miehensä rahoilla. Hän varmastikin on aika vähävarainen ja -tuloinen itse (hiukan yksinkertaiseltakin vaikuttaa), joten yksinään hänellä ei ole toivoa elää haluamassaan ylellisyydessä.


      • valheen jäljet
        Rouva O kirjoitti:

        Kertomasi valossa näen tilanteenne nyt näin:

        "Sanna" ei niinkään ole ihastunut sinuun henkilönä, vaan törsäilevään elämäntyyliin, jonka sinä olet kustantanut hänelle. Kalliit häät olivat pisteenä i:n päällä. Hän on kuvitellut, että sinulla tosiaan raha kasvaa jossain puussa, ja hänen elämänsä avioliitossa tulee olemaan samanlaista sadun prinsessana olona, kuin häidenkin aikana.

        Nyt karu totuus iski silmille, kun hän ymmärsi, että olit tarvinnut lainaa kaiken kustantamiseen - et olekaan ehtymätön rahasampo - hänen elämästään onkin tulossa aivan normaali keskiverto - hyvästi ajatukset luksuselämästä!

        Kyseessä ei siis ole vain tuo yksi laina, vaan kuvitelman murtuminen.

        Et voi muuta kuin odottaa.

        Joko "Sanna" järkiintyy ja tyytyy keskivertoelämään kanssasi, tai jättää sinut tavoitellakseen luksuselämää seuraavan miehensä rahoilla. Hän varmastikin on aika vähävarainen ja -tuloinen itse (hiukan yksinkertaiseltakin vaikuttaa), joten yksinään hänellä ei ole toivoa elää haluamassaan ylellisyydessä.

        Trolliltahan tämä juttu vaikuttaa.
        Jos ei ole trolli, niin tosi huonosti pariskunta on opetellut toisensa tuntemaan ja häiden budjetointi on jäänyt rahoituspuolelta kokonaan tekemättä. Tai se rahoitus on perustunut sulhasen valheeseen, hän on luonut kuvitelman siitä, että rahaa on. Tavallaan voi sanoa, että sulhanen sai sitä, mitä kerjäsi.


    • Raha-asiat hoitoon

      Häät olivat varmasti upeat !

      Nyt kannattaa keskittyä raha-asioiden hoitoon.
      Lainanlyhennykset tunnollisesti ajallaan.

      Onnellista tulevaisuutta nuorelle parille !
      Uskon, että tuosta selviätte.

    • ............

      Nainen haluaa eron kun et ollutkaan oikeasti rikas..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe