KTM 250 SX-F vs 450 SX-F

????

Mites lähinnä 450 omistajat. Itselläni 250 vm. -08. 70 h ajettu. Mites noita käytännön eroja. Tietty pitäis olla kokemusta myös tosta 250, jotta ois vähän oikeata faktaa. Ainakin 2013 mallissa, painoeroa ei tainnut olla kuin n. 5 kg ja tehoero 8 hv. 450 kiinnostaa tietysti toi sähköstartti, onko vikaherkkä? Kait niitä muitakon eroja löytyy paljonkin?

44

6223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä ajat?

      oletko joku harrastelija?
      jonkun tasonen B luokan kuski?
      Vaiko ihan A luokassa tyrkkäät menemään?

      Kerron sulle sitten eroja mitä sinun tarvitsee tietää.

    • ????

      Onhan jätkällä asenne. Olen ZZX luokan kuski, helpottiko? Niin, ajan Motocross pyörää, autoa ja joskus polkupyörää.

    • näin epäilinkin

      olet niitä varikon kovimpia kuskeja!!!!
      Joten suositelen sulle että et uhraa aikaa kysiseen lajiin koska ei siintä ajamisesta mitään tule.
      olet siellä vaan muiden pujottelu keppinä.
      ehkä jopa vaaraksi muille poukoillessasi siellä edessä laidasta laitaan

      • --

        Ja sä olet niitä varikon kusipä1simpiä haaveilijoita, jotka uneksii saavansa joskus uuden crossin alle, mutta kun on niin tanan köyhä ja katkera, että ei voi kuin louskuttaa anonyyminä turhautumistaan Suoli palstalla.


      • suuremmalla suulla
        -- kirjoitti:

        Ja sä olet niitä varikon kusipä1simpiä haaveilijoita, jotka uneksii saavansa joskus uuden crossin alle, mutta kun on niin tanan köyhä ja katkera, että ei voi kuin louskuttaa anonyyminä turhautumistaan Suoli palstalla.

        taidat puhua.
        nyt täytyy kyllä sanoa että taidan olla yhtä kauan ainakin olla ollut lajin parissa kuin sinä olet vanha kirjoituksestasi päätellen.
        ja mitä uusiin pyöriin tulee,köyhyyteen ym. en edes jaksa,jos et parempaan pysty.
        joten olen edelleen sitä mieltä että olet juuri niitä varikon fiksuimpia ja kovimpia kuskeja niin kauan kun pyörä ei ole radalla.


    • ????

      Missään en ole väittänyt olevani kovimpia, niin olet sanonut sinä, esitin aluksi mielestäni täysin asiallisen kysymyksen, jolloinka sinä aloit kategorioimaan ensin, että minkä tasoinen kuski, ennenkuin viitsit edes vastata. Joten jos et parempaan pysty, niin miksi edes jatkat?

    • Jotain piti kysyä?

      No voi seesus noita kysymyksiä?
      Tuo jo paljastaa kaiken.Mitä eroa on 450 tai 250 ?
      Rikaskin olet ku on -08 pyörä.eikä sitte ole kuitenkaan 250 ja 450 jotta vois vertailla.
      tai ajaa molempia luokkia.
      sähkötarttiakin pitäis olla rossimiehelle!!

      "Mites lähinnä 450 omistajat. Itselläni 250 vm. -08. 70 h ajettu. Mites noita käytännön eroja. Tietty pitäis olla kokemusta myös tosta 250, jotta ois vähän oikeata faktaa. Ainakin 2013 mallissa, painoeroa ei tainnut olla kuin n. 5 kg ja tehoero 8 hv. 450 kiinnostaa tietysti toi sähköstartti, onko vikaherkkä? Kait niitä muitakon eroja löytyy paljonkin? "

      • ..

        Voi kiesus noita vastauksia, on -08, kun olen ajanut sillä 4 kesää ja nyt vaihtamassa 2013 joko 250 tai 450 kokoluokkaan, siitä kimpoaa kiinnostukseni todellisiin eroavaisuuksiin, jos niitä paljon edes on. 250 cc vm. -2013 näyttää jo tuo sähköstartti olevan siinäkin. Vaikka olisin kuinka varakas, niin en sentään erikokoisia pyöriä viitsi tallin täytteeksi laittaa, kun siellä jo on muutenkin talvisin auto, tytön mopo, pojan 85cc crossi ja oma siihen lisäksi.


    • No niimpä

      eli se nyt on sitten ihan sama millä ajat.
      tai ajatko yleensäkkään.

    • ::::::

      Moi. Toi 450 on tosiaan hieman raskaampi ja tehoja on enemmän kuin riittävästi, voimaa on kuin isossa kylässä, mutta ajaminen on todella helppoa, koska vaihteita vähemmän ja vääntöä ...paljon, melkein sama mikä vaihde sisällä kun lähdet kurvista, meno on kovaa, ei 250 nelarikaan laiska ole, mutta kyllä ero on aika tuntuva. Olen ajanut 50 h omallani, eikä sähköpuolella ole koskaan mitään ongelmaa ollut, aina mörähtää hyvin käyntiin.

    • 450cc

      "...paljon, melkein sama mikä vaihde sisällä kun lähdet kurvista, meno on kovaa, ei 250 nelarikaan laiska ole"

      Tuohon sanoisin oman kokemuksen perusteella että ei 450cc sitä vääntöä nyt sentään niin paljon ole että sieltä mutkasta ulos tullaan ihan millä vaihteella vaan.

      Jos kaverin perään haluat ,niin kyllä joudut kepittämään samalla lailla kuin mitä vaan pyörää.

      Se onkin sitten eri juttu kauanako siimat kestää sitä ajoa ,mutta jos kaverilla kestää niin jäämään rupesit.

    • ...

      mikä KTM kannattaisi ostaa 85 sx jälkeen?

    • eiks je?

      Sun kannattaa ostaa 65 sx, koska olet selvästi kaatunut liian usein nykyiselläsi, tollo.

      • ei näin

        minullekko vittuilet?? mee sää vaan samurais kanssa romuttamolle


      • muahaaahhaa

        hahhaa, hyvät naurut.... voi teitä poloiset.


    • .

      Kiitti noille parille "fiksulle" vastaukselle. Olen kyllä jo taipunut tuohon 450 ja sitä lähdetään tilaamaan/hankkimaan.

      T. Aloittaja

      • jätä nyt jo koko

        laji.

        tulee vakuutusyhtiölle kalliiksi kun kaikki "rämäpäät" yrittävät epätoivoisesti ajaa rossia.


      • eiks je?
        jätä nyt jo koko kirjoitti:

        laji.

        tulee vakuutusyhtiölle kalliiksi kun kaikki "rämäpäät" yrittävät epätoivoisesti ajaa rossia.

        No ei sun pussistas ole pois. Älä missään nimessä hyvää lajia jätä, kovaa treeniä vaan, niin kyllä joka jannu jonkun verran kehittyy väkisinkin.


    • .........

      pärjääkö 450 exc motocross radalla?

    • Hydra-

      Jos ajetaan pelkkää motocrossia niin taitaa muutaman vuoden kevyellä kokemuksella turha ostaa 450 ?

      Ajat alkuun vaikka pari 125cc pyörää loppuun ja siinä vaiheessa kannattaa miettiä isompaa vasta.

      Sitten jos sillä ajellaan pelloilla,kinttupoluilla tms ns. letkeää sunnuntai ajelua välillä niin sitten 450cc alle.

      Aloittelijalle tuoss nelipätkässä kun nyt vaan on sitä voimaa ihan liian paljon siihen ajokokemukseen nähden.

      • ..

        Ei kait sitä aloittelijalle kukaan järkevä 450 olekaan tosissaan suosittelemassa, mutta kuten viestin aloittaja, ajanut 4 vuotta 250cc nelarilla, niin kyllä nyt voi hyvinkin siirtyä 450 nelariin, ei mitään ongelmia.


    • KUNNON VASTAUS!!!

      450 :
      Hyödyt:
      vaihteita ei tarvtise räpeltää juuri ollenkaan
      enemmän tehoa

      Haitat:
      painavempi (ei sitä kyllä niin helposti huomaa jos on ruista ranteessa!)
      sammuu PALJON helpommin kurveihin
      en tiedä mutta saattaa olla turhan agressiivinen harrastelijoille


      250:
      Hyödyt:
      Kevyempi
      paljon vaikeampi sammuttaa kurveihin
      sulla on se jo

      Haitat:
      vähemmän tehoa
      vaihteita tarvitsee räpeltää enemmän

    • No niin joo

      No ei se 450cc aloittelijan käsissä sieltä mutkasta enää 3,4,5 lähde, tai sitten sulla on jo karmaiseva vauhti.Joten ei muutakuin MM eriin kokeilemaan sitä vauhtia.
      Tai noilla vaihteilla tumppaat sen sinne joka kerta. Koska melko varmasti uskallan sanoa että pehmeällä radalla kepität sitä 450cc ihan samalla lailla kuin muitakin pyöriä.
      Muutenhan siihen ei ois kannattanut rakentaa vaihdelaatikkoa ollenkaan koko vehkeeseen.Tai ainakaan 5 lovista.Kyllä niitä tarvitsee joka vaihdetta radalla.

      Ei se nyt 450 millään 55hv mikää maata mullistava tehotykki ole

      agressiivinen? Ja millä lailla? Kaasuhan siinä on millä menoa säädellään.vaihteet ,jarrut niinkuin muissakin vehkeissä.
      Tottakai se 15-20 hv jossain näkyy verrattuna esim.250cc
      Mutta eikös se kaveri ollut isoa hakemassa.

    • --..--

      Väitätkö siis että 450 on 15-20 hv enemmän tehoja kuin 250. Jos väität, niin tiedoksesi että ei ole lähellekään. Muistaakseni ero on 8 hv. luokkaa.

    • no ei vissiin oo

      kyl se ero on tehtaan ilmoittaman aika usein siellä 12- 15hv luokkaa.
      Esim Honda vakiona 450cc 56,4 hv 250cc 44,1hv. No mitäs se nyt sitte tekekään okei noilla luvuilla 12,3 hv.

      No täällä penkitettynä (useampi penkki) tehot eivät tuota ole. vaan heiluu jopa pyöräkohtaisesti 1-4 hv. Ja mitä isompi pyörä sen isompi liukuma.

      Ja jos käytettynä ostaa,lähes aina joku on jo siihen tehoputken ostanut joka lähes aina tuottaa 2hv lisää.melkeipä putkesta riippumatta.Max tehoihin.

      Rossit joita on penkitetty 450cc on saatu siellä 62hv luokkaa. Mutta 250 ei niin isoja tehon nousuja lähellekkään.

      Eikä noilla tehoilla nyt niin tuossa kohtaa merkitystä.Aika pitkälti se vääntö.

      Mutta tehoistahan tässä nyt oli kyse ja kyllä ne erot nyt lähempänä 15hv ovat kuin 8.

    • ääliöt

      Ihime vikisijöitä ja vinkujia koko foorumi täys.Miten voi sanoa että joku ei osaa ajaa jos ei oo sitä livenä etes nähny? Vi.tu kysyn vaa.Helppohan se on koneella kirjotella mutta tuleppa kasvotusten nii muuttuu se ääni kellossa.

      • Sinun nimesi löytyy?

        varmaankin jostain tulosluettelosta??
        Itse voin kyllä tulla katsomaan kun ajat,ja sanoa suoraan osaatko vai et.
        Kun kaikki varmaan ehkä pysyy pystyssä sen pyörän kanssa.
        Mutta oikein ajamaan rossia,se onkin eri juttu.
        Onhan siellä kaikenlaisia radan kuluttajia ja kasunpumpaajia.
        Mutta ne itse pidä niitä juuri minään.
        Suosittelisin aika monelle lopettamista,turhaa rahojen haaskamista monellekkin.
        Sauvakävelykin olisi monelle ihan riitävää.


    • honda paras

      Osta Honda, olet voittaja!

    • itserakas pask

      No eipä multa rossia edes löydy vaa kelekka.Mutta väitätkö että rossilla ajo tulee luonnostaan satna pakkohan se jokaisen jostakin on aloittaa.Olet juuri se kaikki tietävä itserakas pas.a.Joo tuu kattoon ku ajan kelkalla asun oulun lähellä että tervetuloa vaan kuspää.

      • Vaikuttaa siltä

        Että se on sama millä sinä ajat.
        Ei siintä sen kummempaa ikinä tule.
        Ja olen niin monen nähnyt ajavan että uskon hyvän neuvon sinulekkin olevan että
        UNOHDA KOKO HARRASTUS niin kelkalla kuin rossipyörälläkin.
        Ja jos kerran olet noinkin korkealta kuin Oulusta.Ei sinusta rossikuskia tule ikinä.
        Ja nyt ei varsinaisesti kylläkään puhuttu moottorikelkailusta.
        Mutta jos se ajatuksen juoksu ja lukemisen ymmärtäminenkin on noin vaikeaa.
        Uskon että en jaksa vaivautua katselemaan vaikka, Kohta olenkin siintä ohitse ajamassa.
        Se on luonnonlahja jos osaa ajaa,toiset ei opi ikinä vaikka ajais yötäpäivää.
        Näin se vaan menee.


      • Nii ja
        Vaikuttaa siltä kirjoitti:

        Että se on sama millä sinä ajat.
        Ei siintä sen kummempaa ikinä tule.
        Ja olen niin monen nähnyt ajavan että uskon hyvän neuvon sinulekkin olevan että
        UNOHDA KOKO HARRASTUS niin kelkalla kuin rossipyörälläkin.
        Ja jos kerran olet noinkin korkealta kuin Oulusta.Ei sinusta rossikuskia tule ikinä.
        Ja nyt ei varsinaisesti kylläkään puhuttu moottorikelkailusta.
        Mutta jos se ajatuksen juoksu ja lukemisen ymmärtäminenkin on noin vaikeaa.
        Uskon että en jaksa vaivautua katselemaan vaikka, Kohta olenkin siintä ohitse ajamassa.
        Se on luonnonlahja jos osaa ajaa,toiset ei opi ikinä vaikka ajais yötäpäivää.
        Näin se vaan menee.

        anna ihmisten harrastaa mitä ne ite haluaa mitä vit.tua se sulle kuuluu.Puutu toiste elämään ku saat omas kuntoo!


      • No kukas se sua
        Nii ja kirjoitti:

        anna ihmisten harrastaa mitä ne ite haluaa mitä vit.tua se sulle kuuluu.Puutu toiste elämään ku saat omas kuntoo!

        käski komentoimaan??
        Tännehän saa jokaine laittaa mielipiteensä niinkuin sinäkin.
        Niin mitä v ...tua se sulle kuuluu mitä mieltä minä olen sinunlaisista kuskeista.
        Sinäkin olet täysi orpo tuolla radalla.
        Kerro mitä kisoja ajoit esim. viime vuonna?


    • Hahahahahaa

      Kelkalla oon ajanu viimeset 5 vuotta ja saat tulla kokeilee reitille että pysytkö perässä. Ja miten vitu.sa asuin paikka vaikuttaa ajotaitoihin???Sinä etelän nulikka et etes kelekkaa käyntii sais pakkasella.Oikeesti siis eihä noissa sun jutuissa oo mitää järkeä ootko jotenki vähä älyinen?Jaa ei muna riitä tulla päin naamaa sanomaan :D voi per.ele mikä neiti!

    • haahhaha

      oho oikeen viisi vuotta körötellyt.
      no sun nimi on sitte varmaan SM tuloksissa?
      Tätyy katsoa Oulun seudun kuljettajat suraavis kisois,niin voin tulla moikkaa

      "ihan päin naamaa"

      Pakkasella käyntiin? täh ootko vähä himmee? Onks sun kelkois ollut jotain vikaa ku tollasta luulet että ei lähe pakksella käyntiin.

      En oo kisois nähnyt yhtää kelkkaa joka pakkasen takia ei lähtis.

      Siis sähä oot ihan noviisi näköjään.

      Reitille kokeilee!? Tuu sinä kisoihi kokeilee.
      Eli olet niitä pellejä jotka on niin s...tanan kovia reitti kuskeja ja varikon nopeimpia mut ei uskalla kisoihin kuitenkaan tulla.

    • NOLOOOOOO

      Kisa kisa kisa kisa... mikä vitun pakkomielle sulla on toho kisaamiseen.Katoppako sitä voi harrastaa muutenki!Ja ilmeisesti jätkä ei oo kelkkaa nähnykkää saati käyntii nykiny.Luuletko vi.un idiootti että on yhtä kevyt nykiä 20 ja -20 ja ei oo pahemmi vikoja ollu ja kuka sano että mun kelkka ei lähe käyntii vaa sä et niillää kukkakepeillä jaksa nykästä sitä käyntii.Onko sulla joku lukihäiriö yms?Ilmotteleppa ku tuosta oulun ohi ajat nii käväseppä juttusilla jos oot sanojes mittane jätkä. Tässäki topicissa kysyttin että kumpi rossi ois parempi nii jätkä alkaa heti höpöttää jostaki vitun kisoista ja väität muita paskoiksi vaikket etes tunne!? Vitt. teeppää oikee oma topici missä saat kehua itteä ja haukkua muita! Sä oot vaa NIIN ITSERAKAS! Minä olen paras,minä osaat tätä ja tuota,minä tiedän ja muut on täyttä pas.aa. Veä vitt. päähäs ja pakene vuorille.

    • Oles rääpäle!!

      Nyt vähä asialisempi.
      Ja käy nukkumaan voi tuo veren sokerikin siintä tasaantua.
      Jaksat sitten mennä aamulla amikseen. Mutta leikkaa ensin ne kalapuikko viikset pois kun ne ei edes kasva kuin siellä täällä ne karvat.

      Sun kelkka on ensinnäkin niin vanha romu, ja oot niin kelkailijaa.
      Niinkuin olettaa arvasi.

      Oletko nykinyt sitä kelkaa?
      En ihmettele enää yhtään älykkyyttäsi!

      Tuleppa siihen Olun tien varteen, menen ensiviikolla ohi.

      Vähän pohjosen kelkailemaan.
      Voipi olla että näen sinutkin siellä (TUOLLAISEN HUIPPU KELKAILIJAN ) kelkailemassa. Vai nyitkö ensiviikon sitä kelkkaa?

      Kyllä se luki häiriö on siellä päässä!

      Lueppa nyt uudestaan nuo jutut.

      Ei tarvitse keksiä mitään!

      Ja sinun kohdalla ollaan tultu siihen tulokseen että TOIVOTON TAPAUS KAIKIN PUOLIN.
      Ei ainakaan moottoripuolelle mitään annettavaa,ei kelkalla eikä pyörällä.

      Ainut oikea vehje olisi sukellusvene,HÄVIÄÄ KOKO JÄTKÄ NÄKYVISTÄ.
      Ja sitten pohjan tuntumassa kansi auki.

      Mutta kirjotteleppa vähän jotain repäsevää. Voi sit ruokiksella vähän naureskella taas.

      Ei sulla olis niitä kovia kisa kuulumisia tai varikon kovimpia juttuja,

      - kun mä vedin siintä ja siintä. ja just oli pyörät ilmassa tai sinun tapauksessa matto.

      • Etkö parempaa pysty.

        Ei kyl mulla iha hyvä kelkka on.Missä vaiheessa olen väittänyt olevani huippukelkkailija?! Oot just joku väline urheilija aina uusimmat vehkeet mutta ku ei vaa uskalla painaa sitä kaasua. Jaa että etelän vetelä muka pohjosee ''kelkkailee'' no joo ja sun tasoselle alottelijalle soppelli vehe on semmonen 380puhku!No tuu oulun alueelle vklp ''kelkkailee'' nii varmasti näät mut.Ja on sulla selvästi se lukemisen ymmärtäminen kohtuu vaikeaa sillä edelleenkään en mitää kisaa aja!Ja kuule ei mee läpi että oisit muka töissä hahaha ai että vaivaudut oikee ''työpäivän'' aikanaki kirjottelee oot joku 14v pentu jolle se iskä ei alkanu ostaa etes sitä samuraita.Joo vois vaikka tulla milläs tosta oot ohi menossa että tunnistan polkupyörällä kenties?Jos oot oikeesti aikunen nii oot kyllä vajonnu aika vit.n alas. Tais sattua noi mun vit.ilut kohillee ku noi kiluna kirjotat, kirjotus virheitä toisen jälkee vai tuottaako seki vaikeuksia!


      • Kato kisa kuski!!!
        Etkö parempaa pysty. kirjoitti:

        Ei kyl mulla iha hyvä kelkka on.Missä vaiheessa olen väittänyt olevani huippukelkkailija?! Oot just joku väline urheilija aina uusimmat vehkeet mutta ku ei vaa uskalla painaa sitä kaasua. Jaa että etelän vetelä muka pohjosee ''kelkkailee'' no joo ja sun tasoselle alottelijalle soppelli vehe on semmonen 380puhku!No tuu oulun alueelle vklp ''kelkkailee'' nii varmasti näät mut.Ja on sulla selvästi se lukemisen ymmärtäminen kohtuu vaikeaa sillä edelleenkään en mitää kisaa aja!Ja kuule ei mee läpi että oisit muka töissä hahaha ai että vaivaudut oikee ''työpäivän'' aikanaki kirjottelee oot joku 14v pentu jolle se iskä ei alkanu ostaa etes sitä samuraita.Joo vois vaikka tulla milläs tosta oot ohi menossa että tunnistan polkupyörällä kenties?Jos oot oikeesti aikunen nii oot kyllä vajonnu aika vit.n alas. Tais sattua noi mun vit.ilut kohillee ku noi kiluna kirjotat, kirjotus virheitä toisen jälkee vai tuottaako seki vaikeuksia!

        hahhaahha
        kelkka gurujen kunnkku.
        Meniks se noin?
        Siellä sitä viikonloppuna reitillä taas päästellään.Et kuitenkaan vissiin sä?

        Ai niin Oulun pojat laitteli sähköpostia,ketä sieltä tunnen että sä oot varmaan toi kaveri.
        Eli olenhan mä sut sitten nähnyt.

        http://www.youtube.com/watch?v=G6n7ytR9L44

        Sähä oletkin näköjään tommonen omanpolkujen kulkija.


    • Oulun kaveri.
      • Joo en

        kuulu.Mitä sä sillä mun jäsen numerolla oisi?


    • .........

      Tuntuu olevan järjen jättiläisiä nuo Oululaiset.
      No mitä sitä kauhalla vaatimaan, jos on lusikalla annettu.

    • Pikku kotari

      Eikö tosta välistä löytyis ihan hyvä vaihtoehto. 350 sx-f. Ja täytyy sanoa että kun tätä keskustelua lukee niin voi vaan todeta että yksi mätä omena pilaa koko korin! Voi vaan toivoa että luonto korjaa pois.

      • hjkljh

        Maailmassa ei ole montakaan henkilöä, jotka saavat edes 250cc pyörästä kaiken irti. Kestäähän se 450cc vähän paremmin, mutta nopeampi olet varmasti pienemmällä.


    • ketjunaloittaja

      No niin, alkaa olemaan tuon -13 mallisen 4 puolikkaan vaihdon aika. Nyt on tullut 4 kesää tahkottua sillä ympäri suomen olevia ratoja. Saattaahan tuolla vielä tulevan kesän vetää. Ap.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe