Neste oil rallissa katsojia väheksytään

Jason102

Neste oil rallista on tullut enemmän show tapahtuma. Itse ralliautoista ei näe nykyään juuri mitään. Itse olin ek 1:llä alkupäässä katsomassa tapahtumaa.

Kyseisen ek:n alussa kaikki oli järjestetty päin p:tä. Parkkipaikka oli pellon kauimmaisessa nurkassa lisäten kävelymatkaa ek:lle. Pahinta on se, että turvallisuusjärjestelyissä on ammuttu jo mielestäni yli. Turvanauhat menivät pitkän matkaa metsässä 10-20 metrin päässä tiestä siten, että tielle ei nähnyt pusikoiden takaa mitään. Kyllä järjestäjät ja maanomisjat näköjään mielellään rahastavat katsojat palveluista, mutta pusikoita ei oltu viitsitty karsia olleenkaan.

Ajoin ek:n läpi ennen sulkuaikaa ja jo silloin totesin, että lähes koko ek:n matkalla turvanauhat oli viety liioitellun kauas. Mutta toisaalta ei sillä taida olla tuon show meiningin kannalta mitään väliä. Niin metsässä olevalla porukalle kuin peltoaukeille pystytettyjen vip-telttojen vieraille tuntuu olevan tärkeintä alkoholin juonti. Molemmille em. katsojaryhmille näyttää riittävän paikallaolo autojen näkemisen sijaan.

Järjestäjät ja maanomistajat hoi, käykääpä itse katsomassa metsän puolella turvanauhojen takaa katsomassa miten huonosti autot näkyvät! Jos alueelle on järjestetty pysäköinti ja muut virallisessa oppaassa mainittu katsomisalueet, niin olisi kohtuullista järjestää myös paikat joista näkyy myös itse autot.

Eli järjestäjien pitäisi vaatia paikallisia maanomistajia karsimaan pusikot pois turvanauhojen edestä ja varmistamaan näkyvyys!

18

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomattu On

Totta turiset,huonompaan on menty vuosi vuodelta,katsojien kannalta alkaa muistutamaan ryyppyjuhlia,ottettaan ns. lähtökännit päivälle,vaikkei mitään ymmärettä koko rallista,itse ralli on lähinä statistin osassa kohta,ja kaikki parhaat katselupaikat on varattu lehdistölle sun muille maan omistajille,tosin uusavuton jäisi heti kivi suihkuun ?

• vaihtoehtoistakatsot

Tulkaa ensi viikon lopulla katsomaan Lahti EM historiccia, leppoisaa katsottavaa ja väkeä paljon vähemmän. Ei siellä tietty WRC vehkeitä näy, mutta eipä ole yhtä tiukkapipoistakaan :D Ja sielläkin kärki menee lujaa ja loput on statisteja...

Norf on parasta ralliradiosta, sama tulos kuin itse paikalla, ei autoja näe muttei ole känniläisikään. Ollut jo useamman vuoden...

• Yletuubista

Ei kuulu meille kuin Lahden lenkin aikana ja muutoin oltava nettiradion ääressä, mikä ei ole koko ajan mahdollista...

• Maanomistaja.

Ei maanomistajan tarvitse raivata tienreunarisukkoja jonkin rallikatsojan takia.
      Miksi helvetissa aina syyllistetään maanomistaja. Suomi on nyt jaettu näin ja
      sillä mennään. Hallitus yrittää tosin hävittää suomen vakavaraisuutta, että
      ehkä ensivuosikymmenellä jokainen rallikatsoja voi raivata yhteisomistuksessa
      olevia yhteismetsiä.
      Sitä odotellessa.

• Soppaa jo aamusta

No mitäs sinne edes tarttee mennä hortoileen....mee baariin vetään soppaa ja kato siellä maksukanavilta live lähetystä. Ei tartte pitkältä kävellä ja poke heittää sitten ulos, kun on tarpeeks katseltu/juatu...helppoa!!?!?!?!?!??

• JärjestysMiäs,NIIH!

Kyllähän on melkoista liiottelua pistää katsojat rämpimään ryteikköjä pitkin puolitoista tuntia ennen ensimmäisen kilpailijan lähtöaikaa,oppaissakin mainitaan tunti?

• Ässien Ässä

Niil on noussut kusi päähän ?

• nainen ;)

Jason102 miksi jäit edes katsomaan ek1 pätkää jos ei miellyttänyt?Olisit ajanut autolla kotiin,ulko-oven eteen ettet vaan vahingossakaan joudu kävelemään.Ei olisi ollut risutkaan tiellä kun tv:tä tuijottaa :D

• naapuri vain

Kuulin että "fiksut" aikuiset ihmiset kun kiertävät maksulliset pysäköinnit jne ja haluavat päästä autolla mahdollisimman lähelle hyvää katselu paikkaa..niin sielä sitten esim.vallataan ihmisten pihoja ilman lupaa,ajetaan autoilla vilj peltojen poikki ilman lupaa.Aivan uskomatonta että aikuiset ihmiset toimii näin..tätä voisi odottaa 18v pojilta mutta aikuiset miehet!!!

• entinen rallifani

Suomen MM-ralli kuihtuu vuosi vuodelta ja silti törkeää rahastusta. Jokaisen sietäisi boikotoida koko tapahtumaa! Rallilla ei ole enää "sielua", vaan laji on nykyään pelkkää shown ehdoilla tapahtuvaa pelleilyä.

• osaava menee

Joopa.. Koko rallissa en ollut yhdessäkään karsinassa. Monella pätkällä istuttiin metri tiestä ja oli kuitenkin hyvä mutka! Monessa paikassa olimme vielä ainoita katsojia. Jos vaan osaa vähän lukea karttaa ja tunkee pikkupolkujen kautta pätkille niin lysti on ilmaista eikä tarvii kuunnella järkkäreiden valittamista!

• Ei asumaan

Ja monta tuntia ennen mentävä?

• ammo4303

Ite olin joka pätkällä 1-2m tiestä ja näky hyvin kun osas mennä sellasiin paikkohiin missä ei ollu siimoja eikä vittumaisia järkkäreitä :)

• ...

Olen kanssa samaa mieltä että mennyt norf vuosi vuodelta huonommaksi. Parhaat paikat saa VIP-porukat, jotka eivät suurimmaksi osaksi edes ole tulleet katsomaan rallia vaan vetämään känniä ja kuuntelemaan paskaa musiikkia. Lisääksi kritiikkiä saa ek:n järjestely.Katsojat laitetaan kävelemään metsään jo 2 tuntia ennen kuin 1auto tulee. Ei kyllä olisi tehnyt mieli kyllä mennäkkään jos olisin tienyt missä katselualueet ovat. Liinat oli laitettu 100 metriä tiestä vain toisella puolelle tietä vaikka sisäkurviin olisi helmposti voinut laittaa yleisöä TÄYSIN TURVALLISEEN PAIKKAAN. Kaikki katsojat laitetaan samoihin karsinoihin känniläisten kanssa ni sieltä on mukavaa katsoa (Y). Lisäksi tuntui että jotkin järjestyksenvalvojat ovat täysin kusipäitä. Olin ottanut kuvauspaikan jo hyvässä kohtaa ennen safety-autoja, 200 metriä kurvista, kohdassa jossa oli levennetty kohta tieesä ja siimat (olin siimojen sisäpuolella). Sitten kun safety-autot ja muut ennen 1 autoa olivat tulleet (ilman mitään sanomista paiksatani) järkkäri tulee sanomaan etten muuten saa olla kuvaamsaa tietyssä paikssa. Kysyin sitten ihan asiallisesti miksi niin järkkäri tokaisi siihen että on kielettykatselualue. Näytin siima ja sanoin että kyllä tämä katselualue on ja ihan turvallienn sellainen. Järkkäri ei siihen sanonut mitään vaan vaan tuli kameran eteen ja sanoi häivy. Ei siinä sitten ollut sananvaraa vaan siiryin muitten katselijoitten taakse, niin "hyvin" siinä sit sai otettua kuvia. Kävin näpäyttämästä järkkäriä vielä autojen jälkeen että ihan vaan ens kertaa varten sano mielusti jo kun katsoja on siirtynyt paikkaan että jos alue on kielettyä-aluetta. Siihen vaan vastaus on että ihan hyvin sieltä perältä saa kuvia (todella vähättelevällä ja sarkastisella äänensävyllä). Ja että ei tänne kuvia olla tultu ottamaan vaan katsomaan ralliautoje. Olen itse kiertänyt jo 7 vuotta peräkkäin katsomassa neste oil rallia mutta ensi vuonna mietin 2 kertaan lähdenkö

• Useasti Jyskäkässä.

Toivottavasti oikeesti laitatte palautetta myös kilpailun järjestäjille, ettekä pelkästään tänne "paskanjauhanta foorumille". Olen kanssanne monesta asiasta samaa mieltä, että huonompaan suuntaan on koko ajan menty. Epäilen vaan, että ainakaan täältä se viesti ei mene perille järjestäjille.

• asiaa!

Sehän pitää sit ens vuodelle alkaa pistää juttua kiertoon et kukaan ei lähe penkalle jos ihmiset ei saa liikkua vapaasti niinkuin ennenvanhaan!

• Motarilla enemmän

Sitähän tää on ollut jo monta vuotta...
      Viralliselta katsomisalueelta:
      - metsässä, näet vilaukselta jonkin auton menevän ohi...
      - pelolla näet auton hetken, mutta paikassa jossa ei taatusti tapahdu mitään verrattuna tavalliseen maantieajoon
      - nielet taatusti pölyä, kun katsomispaikkaa ei voi valita tuulen suunnan mukaan

• Jukojärvi

Vip alueelta Ouninpohjassa, porukka valui normaalikatsojien joukoon kaljamukit käsissään örisemään. Ei siinä kilpailua oikeasti seuranneet ja lapsiperheet voineet muuta kuin vaihtaa paikkaa. Kisassa Lahden lenkin voi kyllä tulevaisuudessa unohtaa. Mielestäni erikoiskokeiden määrää pitäisi lisätä ja kahteen kertaan ajettavien pätkien määrää vähentää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe