Oon kärsinyt ihmeellisistä vatsakivuista öisin ja päivisin nyt muutaman päivän ajan. Pari yötä on mennyt heräillessä moneen otteeseen ehkä n. 5-8 kertaa yössä siihen, että vatsaa jomottaa. Kuitenkaan aina, kun vatsaan sattuu, se ei ole kova, eli en osaa sanoa onko nämä supistuksia vai ei. Yleensä asentoa vaihtamalla se menee pian ohitse ja saan taas unen päästä kiinni.
Päivällä on ollut menkkamaista jomotusta alavatsassa sekä vähän nivusissakin. Istuessa tuollaisen "aallon" tullessa vatsa ei välttämättä ole kova, mutta kun nousen seisomaan, se muuttuu aikalailla kovaksi. Kipu ei ole millään tavalla sietämätöntä, mutta ärsyttävää ja kokoajan tiedostan sen jos se on "päällä".
Yöllä tuntui myös polttelua alaselässä, mutta minulla on muutenkin ollut alaselän kanssa ongelmia, joten en osaa sanoa johtuiko se väärässä asennossa makaamisesta ja lihasten kireydestä vai supistuksista.
Miltäs nämä tuntemukset teistä kuulostavat? Oon nyt 36 1, voiko olla että jotain edistymistä olisi tapahtunut ja synnytys olisi lähiaikoina tai vaikkapa viikon päässä? Vai voiko olla että "kärsin" tästä nyt sitten sinne LAhan asti ja mahdollisesti ylikin? Ensi viikon lopulla on gynekologineuvola, jolloin tehdään synnytystapa-arvio, joten sitten viimeistään selviää enemmän. Mutta neuvoja kaipaan. Tulisiko vielä ottaa iisisti, vai onko tässä vaiheessa jo ihan ok jos baby syntyisi. Olen ensikertalainen.
Menkkamainen jomotus alavatsassa rv 36+?
9
14944
Vastaukset
- ........
Kyllä tuo minusta kuulostais kevyeltä supistelulta. Eipä näistä kai varmaa voi sanoa, mutta ehkä tämä ennakoi "pian tulevaa". Itse sain esikoiseni muistaakseni rv. 37 3 (tai 4, en muista ihan tarkkaan, kun tämä tapahtui 19,5 vuotta sitten ;) ) ja hänen keuhkonsa eivät olleet vielä ihan valmiit ja keltaisuuttakin tuli, mutta muuten ok, että syntyi hieman etuajassa.
- Ensikertalainen.
Kiitos vastauksestasi. Itseäni ei sinänsä haittaisi vaikka syntyisikin jo, eipähän kasvaisi ainakaan kovin suureksi. Jos siis vain pieni olisi jo suht valmis maailmaan ja pärjäisi jo hyvin ilman mitään tehohoitoja.
Lisää mielipiteitä saa laittaa. Koko päivän näitä samanlaisia kipuoireita on tuntunut, samoin on ollut ilmavaivojakin, joita ei kyllä oo ollut lähes koko raskauden aikana ollenkaan. Mietin jo välillä että johtuuko nämä vatsakivut niistä ilmavaivoista, mutta kyllä tuo kipu tuntuu ihan selkeästi tuossa alavatsalla ja niissä kohdin missä vatsa on kovana. Tiedäpä sitten. Saas nähdä kuinka ensi yö sujuu, toivottavasti nukkumatti antaa nukutusainetta runsaalla kädellä.:) - Ensikertalainen.
Nostampa tätä keskustelua nyt vähän, josko jollain muullakin olisi vähän jotain kokemusta sanottavana.:)
- mie vaan
Mulla alkoi eka synnytys menkkajomoilla. Niitä oli kolme päivää ja sit meni vedet. Esikoinen syntyi 36 4 teholla oltiin mutta hengenvaaraa ei ollut missään vaiheessa.
- Ensikertalainen.
mie vaan kirjoitti:
Mulla alkoi eka synnytys menkkajomoilla. Niitä oli kolme päivää ja sit meni vedet. Esikoinen syntyi 36 4 teholla oltiin mutta hengenvaaraa ei ollut missään vaiheessa.
Oliko sinulla tuossa loppuraskauden aikana menkkamaista jomotusta muuten ollenkaan vai alkoiko se vasta tuon kolme päivää ennen synnytystä?
Tämä päivä on ollut vähän parempi, joskin tuota jomotusta on aika ajoin ja niitä oletettuja supistuksia myös mutta vähemmän kuin edellisinä päivinä. - mie vaan
Ensikertalainen. kirjoitti:
Oliko sinulla tuossa loppuraskauden aikana menkkamaista jomotusta muuten ollenkaan vai alkoiko se vasta tuon kolme päivää ennen synnytystä?
Tämä päivä on ollut vähän parempi, joskin tuota jomotusta on aika ajoin ja niitä oletettuja supistuksia myös mutta vähemmän kuin edellisinä päivinä.Se alkoi vasta tuolloin, kivuttomia supistuksia oli ollut muttei muuta. Toisella kerralla kivut tuli myöhemmin, niiden alettua vauva syntyi 12h päästä.
Tietty jokainen meistä on yksilö mutta kyllä mun mielestä sun kroppa valmistautuu nyt tositoimiin. - mie vaan
Ensikertalainen. kirjoitti:
Tämä päivä on ollut vähän parempi, joskin tuota jomotusta on aika ajoin ja niitä oletettuja supistuksia myös mutta vähemmän kuin edellisinä päivinä.Ne alkoi vasta tuolloin, kivuttomia supistuksia oli ollut muttei muuta. Toisella kerralla kivut tuli myöhemmin, niiden alettua vauva syntyi 12h päästä.
Tietty jokainen meistä on yksilö mutta kyllä mun mielestä sun kroppa valmistautuu nyt tositoimiin.
- Ensikertalainen.
Saapas nähdä. Viime yönä oli jo koviakin "kouristeluja" ja menkkakipuja, mutta ei säännöllisesti. Päivällä oon vain lepäillyt nyt niin ei ole tullut mitään kovin voimakasta supistusta. Mutta pientä jomottelua jatkaa edelleen. On tämä ihmeellistä, toivottavasti ei jatku sinne LAhan saakka tällaisena tai pahentuvana. Viime yö oli jo sellainen et mietin jos tämä jatkuu säännöllisesti ja tippaakaan pahenee niin lähden näytille! Mutta sitten tuli uni ja helpotus.:)
Edelleen täällä hämmentyneenä mietin että mitähän nää kivut saa aikaan tuolla alakerrassa. - :)))
Minulla samanlaisia tuntemuksia nyt tullut eilisestä päivästä lähtien. Välillä tuntuu kovempanakin.
Veikkailen että jotain ne tuolla alhaalla aikaan saavat :) Muistuu samat kivut mieleen, kun esikoisen synnytys käynnistettiin. Tosin tuolloin kivut olivat aivan toista luokkaa.
Jospa tämä tästä etenisi pikkuhiljaa. Kivut ovat vähän selvempiä eli koventuneet hieman eilisestä. Rv 38 0 menossa tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841