Hirveä

ongelma =(

Olen siis aivan liian ujo kaikkeen normaaliin sosiaaliseen käyttäytymiseen,
en joko keksi sanoja,sanon jotain ihan tyhmää,teen kaiken ihan päin p*tä,
en ymmärrä mistä ihmiset puhuu,istun joko vaan enimmäkseen hiljaa tai puhun
liikaa,en osaa kommunikoida ihan tavallisesti,mietin etukäteen kaikkea mikä voi mennä pieleen...en osaa small talkia. Haluaisin vaan enimmäkseen puhua syvällisiä,henkisiä asioita,mutta en tiedä ketään joka olisi sellainen.Puhelimessa en osaa puhua,
vaan usein unohtelen asioita,samoin kaupassa unohtelen asioita,virastoissa
yms.käyminen on ihan yhtä tuskaa..en vaan keksi mitä puhua milloinkin,unohtelen asioita,en osaa sanoa itse asiaa,olen vaan ihan lukossa,koen olevani jotenkin liian
ujo ja lapsellinen hoitamaan itsenäisesti asioita,tai yksinkertaisesti en vaan osaa hoitaa niitä.Perhe eikä ystävät tajua! HELP!

11

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dszvds

      kaikki mokaavat aina ajoittain.ne ketkä ei mokaa ollenkaan eivät tee mitään.

    • helpyourself

      Kuulostaa tutulta, vaikka olenkin jo aikuisikään mennessä päässyt yli noista suurimmista esteistä. Mutta nuorempana oli suurinpiirtein sama juttu kuin aloitusviestissä. Mikä siihen auttoi lopulta oli se, että aloin vain rohkeasti peloista huolimatta kohtaamaan vaikeita tilanteita ja lakkasin tuomitsemasta itseäni niin ankarasti. Ei se haittaa jos tekee virheitä eikä kukaan ole täydellinen. Ja kaikille luonteille ei vain sovi small talk, siihen asiaan ei ole tullut muutosta vaikka olenkin paremmalla itsetunnolla varustettu nykyään. Jos on introvertti niin se pitää vain hyväksyä että olen tällainen kuin olen ja hyvä omana itsenäni. Koittaa enemmän kiinnittää huomionsa omiin hyviin puoliinsa kuin aina ruoskia itseään kritiikillä mitä varmaan saa kuulla jo muiltakin ihmisiltä ihan tarpeeksi. Turha verrata itseään muihin ja siihen miten asiat "pitäisi" hoitaa. Ole armollisempi itseäsi kohtaan, vaikka muut eivät olisikaan. Sä voit omalla asenteellas vaikuttaa tähän kaikkeen. Jos ystävät ei tajua niin ehkä sun kannattais hankkia ystäviä, jotka tajuaa olla sun tukena niin kuin ystävän kuuluukin.

    • ongelma=(

      joo,niinpä =). Oletko minkäikäinen ?itse nainen ja 25 mutta alle 30.
      Voi kun olis jostain kaveri jolla on samoja ongelmia.
      Olen kans miettinyt tulevaisuutta ja voi sanoa et olen aika masentunut
      ja ahdistunut tämän asian takia.Raskaalta tuntuu kun ei oikein tiedä
      mitä tekisi.
      Entäs jos käy ettei kukaan pystykään auttamaan vaikka tarttis?
      Oletko itse käynyt koskaan missään psykologilla tms.?

      • Avuton_

        Onpas jännä sattuma, minäkin olen nainen 25 mutta alle 30. :) Välillä sitä haluaa unohtaa ongelmansa ja paeta niitä, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelmiinsa aina törmää. Monesti yöllä kaikki asiat vaivaa ja ahdistaa ja pelottaa eikä voi nukahtaa ennenkuin on riittävän väsynyt..


      • Avuton_
        Avuton_ kirjoitti:

        Onpas jännä sattuma, minäkin olen nainen 25 mutta alle 30. :) Välillä sitä haluaa unohtaa ongelmansa ja paeta niitä, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelmiinsa aina törmää. Monesti yöllä kaikki asiat vaivaa ja ahdistaa ja pelottaa eikä voi nukahtaa ennenkuin on riittävän väsynyt..

        Ai niin joo.. Joskus aikoinaan olen käynyt psykologillakin, mutta siitä on jo aikaa.. Tilanne on muutenkin jotenkin pahentunut, olen alkanut enemmän hävetä itseäni. Varmaan johtuu juuri siitä että alkaa olla jo sen verran ikää, että normaalisti tässä iässä täytyisi tulla toimeen omillaan ja tulla toimeen ihmisten kanssa.

        Sitten se että ongelmani ovat aika syvässä. Alkaneet jo ihan lapsuudessa, turvattomuuden tunne ja pelko. Psykologokaan ei varmaan ole voinut aavistaa että tilanteeni on paljon pahempi kuin päälle päin näyttää. En osaa näyttää heikkouttani rehellisesti vieraille ihmisille enkä oikastaan kunnolla kenellekään. Täytyy olla todella läheinen ja luotettava ihminen ennen kuin uskallan näyttää heikkouteni. Täytyy voida todella luottaa. Perheenjäseniin voi paremmin luottaa mutta he eivät sillä lailla kuitenkaan voi auttaa eivätkä loputtomasti voi kestää ongelmiani.


    • jj

      vai iiin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe