Olen siis aivan liian ujo kaikkeen normaaliin sosiaaliseen käyttäytymiseen,
en joko keksi sanoja,sanon jotain ihan tyhmää,teen kaiken ihan päin p*tä,
en ymmärrä mistä ihmiset puhuu,istun joko vaan enimmäkseen hiljaa tai puhun
liikaa,en osaa kommunikoida ihan tavallisesti,mietin etukäteen kaikkea mikä voi mennä pieleen...en osaa small talkia. Haluaisin vaan enimmäkseen puhua syvällisiä,henkisiä asioita,mutta en tiedä ketään joka olisi sellainen.Puhelimessa en osaa puhua,
vaan usein unohtelen asioita,samoin kaupassa unohtelen asioita,virastoissa
yms.käyminen on ihan yhtä tuskaa..en vaan keksi mitä puhua milloinkin,unohtelen asioita,en osaa sanoa itse asiaa,olen vaan ihan lukossa,koen olevani jotenkin liian
ujo ja lapsellinen hoitamaan itsenäisesti asioita,tai yksinkertaisesti en vaan osaa hoitaa niitä.Perhe eikä ystävät tajua! HELP!
Hirveä
11
349
Vastaukset
- dszvds
kaikki mokaavat aina ajoittain.ne ketkä ei mokaa ollenkaan eivät tee mitään.
- helpyourself
Kuulostaa tutulta, vaikka olenkin jo aikuisikään mennessä päässyt yli noista suurimmista esteistä. Mutta nuorempana oli suurinpiirtein sama juttu kuin aloitusviestissä. Mikä siihen auttoi lopulta oli se, että aloin vain rohkeasti peloista huolimatta kohtaamaan vaikeita tilanteita ja lakkasin tuomitsemasta itseäni niin ankarasti. Ei se haittaa jos tekee virheitä eikä kukaan ole täydellinen. Ja kaikille luonteille ei vain sovi small talk, siihen asiaan ei ole tullut muutosta vaikka olenkin paremmalla itsetunnolla varustettu nykyään. Jos on introvertti niin se pitää vain hyväksyä että olen tällainen kuin olen ja hyvä omana itsenäni. Koittaa enemmän kiinnittää huomionsa omiin hyviin puoliinsa kuin aina ruoskia itseään kritiikillä mitä varmaan saa kuulla jo muiltakin ihmisiltä ihan tarpeeksi. Turha verrata itseään muihin ja siihen miten asiat "pitäisi" hoitaa. Ole armollisempi itseäsi kohtaan, vaikka muut eivät olisikaan. Sä voit omalla asenteellas vaikuttaa tähän kaikkeen. Jos ystävät ei tajua niin ehkä sun kannattais hankkia ystäviä, jotka tajuaa olla sun tukena niin kuin ystävän kuuluukin.
- ongelma=(
joo,niinpä =). Oletko minkäikäinen ?itse nainen ja 25 mutta alle 30.
Voi kun olis jostain kaveri jolla on samoja ongelmia.
Olen kans miettinyt tulevaisuutta ja voi sanoa et olen aika masentunut
ja ahdistunut tämän asian takia.Raskaalta tuntuu kun ei oikein tiedä
mitä tekisi.
Entäs jos käy ettei kukaan pystykään auttamaan vaikka tarttis?
Oletko itse käynyt koskaan missään psykologilla tms.?- Avuton_
Onpas jännä sattuma, minäkin olen nainen 25 mutta alle 30. :) Välillä sitä haluaa unohtaa ongelmansa ja paeta niitä, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelmiinsa aina törmää. Monesti yöllä kaikki asiat vaivaa ja ahdistaa ja pelottaa eikä voi nukahtaa ennenkuin on riittävän väsynyt..
- Avuton_
Avuton_ kirjoitti:
Onpas jännä sattuma, minäkin olen nainen 25 mutta alle 30. :) Välillä sitä haluaa unohtaa ongelmansa ja paeta niitä, mutta ennemmin tai myöhemmin ongelmiinsa aina törmää. Monesti yöllä kaikki asiat vaivaa ja ahdistaa ja pelottaa eikä voi nukahtaa ennenkuin on riittävän väsynyt..
Ai niin joo.. Joskus aikoinaan olen käynyt psykologillakin, mutta siitä on jo aikaa.. Tilanne on muutenkin jotenkin pahentunut, olen alkanut enemmän hävetä itseäni. Varmaan johtuu juuri siitä että alkaa olla jo sen verran ikää, että normaalisti tässä iässä täytyisi tulla toimeen omillaan ja tulla toimeen ihmisten kanssa.
Sitten se että ongelmani ovat aika syvässä. Alkaneet jo ihan lapsuudessa, turvattomuuden tunne ja pelko. Psykologokaan ei varmaan ole voinut aavistaa että tilanteeni on paljon pahempi kuin päälle päin näyttää. En osaa näyttää heikkouttani rehellisesti vieraille ihmisille enkä oikastaan kunnolla kenellekään. Täytyy olla todella läheinen ja luotettava ihminen ennen kuin uskallan näyttää heikkouteni. Täytyy voida todella luottaa. Perheenjäseniin voi paremmin luottaa mutta he eivät sillä lailla kuitenkaan voi auttaa eivätkä loputtomasti voi kestää ongelmiani.
- jj
vai iiin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838