Vain hävitykseen? Voiko jossain saada niistä vähän rahaa? Sekajätteeseen?
Mitä hyötyä voi enää olla vanhoista VHS-videokaseteista?
9
460
Vastaukset
- vieläkö muuta?
virkkaa niistä nauhoista jotain omaperäistä isolla virkkuu koukulla vaikka matto mökillesi tai parvekkeelle tai asettele linnun pelättimiksi mansikkapellolle, itse katon vieläkin vhs-kasetteja ihan mielelläni, ei ne ole mitään mennyttä aikaa ja c- kasettejakin voi ihan hyvin kuunnella ja nostalgisoida, tietokoneen lerput ja korput sensijaan hävitin vex otettuani ensin materiaalit niistä talteen, yhden vanhan amerikkalaisen vhs-filmin hävitin roskiin vuodelta 1988 se sisälsi "alan" materiaalia ja muistutti liikaa nuoruudesta jota ei enää ole siinä muodossaan
- kaita-filmi
Mitä suotta, minä olen siirtynyt takaisin vanhaan aivan käytännöllisistä syistä. Kasettisoittimenkin uuden hankin. Sillä tajusin tämän: ne ovat parempilaatuisia ja pidempi-ikäisiä. Miksi suosia kehittynyttä sutta. Vanhat konstit ovat usein parempia kuin uudet.
Jatkanko vielä lyhyt ikäisestä nykyisestä kodin elekroniikasta, minkälaista luonnovarojen tuhlausta se onkaan. laitteet suunnitellaan huonoiksi ja lyhytikäisiksi, mielisairasta touhua. Kun tiedän jo, että esim vanhat pesukoneet pesivät pyykit puhtaammiksi ja siksi ne myös säilyivät pidempi-ikäisinä ja oli varaa ostaa laadukkaita vaatteita jotka eivät hajonneet aivan heti saumoistaan yms. Ei huvita maksaa sairaasta markkinataloudesta enään.
On kiva vierailla äitini luona joka ei ole ollut materialismin uhrina, kaikki tavarat/tarpeellinen ovat tutuissa paikoissa-feng shui- Wanhanliiton mies
Aivan oikein 1970-80 luvuilla valmistettiin vielä kestäviä viritinvahvistimia ja kaset-
tideckejä joissa on hyvät soundit, valitettavasti näitä on viety romukoppaan ihan
turhaan kaikenlaisten nykyhimmeleiden tieltä, vanhat stereot kannattaa huoltaa.
Tietysti vanhemmat C-kasetit alkavat jo vähän suhista mutta jos on tärkeitä ääni-
tyksiä niin ne voi kopsata tietokoneelle ja polttaa CD-R levyille sama pätee VHS
videoihin ne voi myös muuntaa digitaaliseksi joko suoraan kaappaajalla tai ko-
pioida kätevästi DVD-R levylle vaikka LG:n Combo tallentimella.
Kyllä C-kasetti on yhä kätevin äänentallennusmuoto.
- Albert Järvi
Kohta on cd:tkin historiaa. Niistähän saa discoverhot.
- iisi
tuli mieleen kudottu vettähylkivä sadeviitta. Voit edes kutoa naamioverkon, jos käyt metsällä niin voit piiloutua ja kuvata hyvin arkaa ilvestä.
- Kriik
Jos tärkeitä ja säilytettäviä, niin useimmissa kirjastoissa alkaa olla laitteita, joilla ne saa digitaaliseen muotoon, katseltavissa jälleen. Käyttöön opastetaan, eikä ainakaan meidän kirjastossa maksa mitään, toki pitää olla mukana cd, tia vastaava mille VHS-tiedosto siirretään.
Ellet halua säilyttää ja lähellä on esim. käsi-ja taideteollinen oppilaitos niin voi olla, että ottavat mielellään vastaan. Tyttäreni teki aikoinaan lopputyön muutamasta kilometristä VHS-nauhaa. - ?
Riippuu varmaankin, millaisia VHS kasetteja sinulla on. Minulla oli iso pino lasten piirrettyjä, toimivia nauhoja. Laitoin Tori.fi ilmoituksen, että lahjoitetaan VHS kasetteja. Ilmoitukseen liitin pari kuvaa kaseteista ja ottajia löytyi. Olisivat varmaan maksaneetkin jotain. Kannattaa kokeilla....
- konstit on monet
Noista c-kassuista sanoisin vaan että, hiton helppo käyttää, kotelosta kiinni ja lykkää kasettipesään, ei paljon tartte varoa sormenjälkiä tai vääntymisiä niinkuin cd-formaatissa. Ja uusia c-kassuja äänitykseen saa marketin hyllyltä. Käytän kaikkia muita konsteja musan kuuntelemiseen mutta lp-levyt on jääneet pelkäksi kuriositeetiksi kokoelmaani koristamaan
- YxN
Kirjastoissa on laitteita, joilla ne saa muokattua uuteen muotoon, jos haluaa säilyttää. Ellet tarvitse, niin kysy vaikkapa käsi-ja taideteolliselta oppilaitokselta onko käyttöä. Tyttäreni teki muutama vuosi sitten päättötyön VHS-Nauhoista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059