Mikä avuksi?

Apua tarvitseva

Meillä on 1,5 vuotias, 2,5 kiloinen chihuahua joka on nyt kolme-neljä päivää ripuloinut. Kävimme lääkärissä ja verikokeista ei paljastunut mitään eikä muutenkaan tutkimuksista ja kotiin tultaessa Minni jopa söikin vähän itse ja joikin itse. Kakkakin oli HIEMAN kiinteämpää, ettei ihan vettä niinkun aluksi. Nyt tänään koira ei ole syönyt ollenkaan ja kakkakin on jälleen aivan vettä. Nyt koira alkoi oksentaan verta, koska vatsa niin huonossa kunnossa. Mikä avuksi? Kävimme pari kuukautta sitten lääkärissä tämän veren oksentamisen takia ja tulos oli että vatsa mennyt rikki syömättömyydestä ja juomattomuudesta. Nesteytämme nyt koiraa väkisin ruutalla, mutta tämä ei voi olla looullinen ratkaisu. Miten saamme koiran syömään ja juomaan itse?

9

3517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+2

Ell ei määrännyt mitään lääkitystä, esim. Tylosin? Uudelleen lääkäriin ja toiselle lääkärille menisin minä.

• Muutama neuvo

Suosittelisin hakemaan apteekista Antepsin- vatsansuojalääkettä, tekee vatsaan suojaavan kalvon 1ml aamuin illoin, lisäksi Nutri-Plus geeliä teelusikallinen useita kertoja päivässä, lihalientäkin voi antaa sillä ruiskulla... voi pientä, toivottavasti alkaa pian syömään, tuo Antepsin ainakin suojaa sitä vatsaa ja Nutri-plussassa on paljon ravinteita ja vitamiineja, molemmat on helppo antaa. Voit koittaa antaa myös eläinlääkäriltä ja apteekista ostettavia royal caninin mousse purkkiruokia, ovat helppo laittaa vaikka sormella kitalakeen jos ei muuten suostu syömään, ovat ravinteikkaits ja imeytyvät nopeasti... toivottavasti tästä oli apua, itse kokeilisin näitä=) kerrothan tänne teidän kuulumisia=) Pikaista paranemista!

• uudet lääkkeet

Antepsin annostua 1 ml/5kg ja annetaan 3 kertaa päivässä puolituntia ennen ruokailua. Vie toiselle lekurille et saat tota jo aiemmin mainittua Tylosinia ja pahoinvointilääkettä piikkinä et oksentelu loppuu.

• tärppäs

Hei itselläni on iso koira jolla oli myös viikon kestävä ripuli hain apteekista CANIKUR nimistä lisä ravinne tabletteja ja alkoi ruoka pysymään pikku hiljaa sisällä on kuulemma sellainen vaikutus et kerää vatsalaukun seinämistä ylimääräiset bakteerit pois .Kannattee kokeilla jos apu löytis ja keskustella apteekin henkilö kunnan kanssa asiasta.

• nyt nukkumaan :)

Minun chihulla oli myös ripuli, välillä masu oli hieman parempi ja sitten taas ihan vesiripulilla. Canicur auttoi hyvin, mutta kun kuuri loppui taas masu sekaisin. Pari paastopäivääkin pidettiin välillä. Luulin johtuvan muutosta ym ylimääräisestä stressistä. Lopulta eläinlääkäri kirjoitti lääkekuurin ja nyt masu voi hyvin. Mutta tosiaan Canicur auttaa myös vatsavaivoihin.

• Joobax

Älä ny hyvä ihminen anna mitään normiruokaa ripuloivalle koiralle! Pahassa ja pitkään kestäneessä tapauksessa, kuten sulla nyt on, saa eläinlääkäristä helposti sulavaa ja imeytyvää "ripuliruokaa", joka kuormittaa ruuansulatuselimistöä mahdollisimman vähän ja on mietoa.

Annat sille riisin keitinvettä, kunnes ei enää pska lennä. Sit lisäät siihen vähän riisiä sekaan. Voit sitten lisätä keitettyä kanaa (tai muuta mietoa lihaa) ja sitä kautta PIKKUHILJAA koiran toipuessa lisäät nappulaa sekaan, kunnes koiran vatta kestää tätä nappulaa. Käy ostamassa tätä Hill's ruokaa vattavaivaiselle koiralle. Maksaa paljon, mutta on sen arvoista! Eikä tommonen tirriäinen paljoa edes syö... Siihen sitten alat pikkuhiljaa lisätä koiran norminappulaa, kun vatsa on kunnossa.

Aikuiselle koiralle Canicur toimii äkillisessä ripulissa, mutta kun tuo on jatkunut jo pitkään niin tarvitset pitempiaikaisen hoitojakson!

• AnitaRy

Vanhanajan konsti oli keittää kauralimaa. Kauraryyneistä löysää velliä, johon kannattaa lisätä suolaa. Lima suojaa vatsaa, ja kaura on vatsalle kevyttä ravintoa. Suola palauttaa ripulissa hävinneitä suoloja.Kerran olen joutunut sitä kokeilemaan 3kk vanhalle collienpennulle, jolla oli tosi paha ripuli. Niin vaan keino tepsi.

• 5+7

olisiko epäsopiva ruoka?

• hgjj k

ehottomasti uudelleen lääkäriin,kun verta oksentaa!!!
      voi olla hälyttävääkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe