Saako gerbiilin kynnet lakata?

kynsilakka?

Niin ku mun kaveri on lakannut sen yhen gerbiilin kynnet mustiksi ja mun mielestä ne näyttää tosi kivoilta nii ajattelin itekki lakata mut mietin vaan että voiko ne lakata ihan normaalilla mustalla kynsilakalla vai pitääkö olla joku eläinten kynsilakka? Mun gerbiili on valkonen ja mustat kynnet olis kivan näköset sillä :)

18

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elä kiusaa

      ET MISSÄÄN NIMESSA TEE SITÄ !!! LAKOISSA ON TUOKSUJA/AINEITA JOTKA EIVÄT SOVELLU GERBIILEILLE! SE ON LIEVÄÄ ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ....ne voi pahimmassa tapauksessa kuollan johonkin saamaansa myrkytykseen :( en tahtois et sun gerbiilille mitään käy :/

      • kynsilakka?

        Niin mutta ku mun kaverin gerbiili ei ainakaan kuollu tai sairastunu siitä vaikka se lakkaski sen kynnet! Ja näin eläinkaupassakin sellasen gerbiilin jonka kynnet oli lakattu mustaksi! Se mun kaverin gerbiili on sellanen ruskeenvärinen tosi söpö gerbiili mun gerbiili ei oo yhtä söpö mut haluaisin että olis :( Ajattelin ostaa toisen gerbiilin sille kaveriksi joka olis ruskee ku tykkään ruskeista niin ostan ehkä sen ruskeen sieltä eläinkaupasta jonka kynnet on jo valmiiks lakattu. Mutta kuinka kauan se väri sit pysyy niis kynsissä ku eihän ihmiselläkään pysy kynsilakka kovin kauaa ku se alkaa lohkeilemaan?


      • 45456456
        kynsilakka? kirjoitti:

        Niin mutta ku mun kaverin gerbiili ei ainakaan kuollu tai sairastunu siitä vaikka se lakkaski sen kynnet! Ja näin eläinkaupassakin sellasen gerbiilin jonka kynnet oli lakattu mustaksi! Se mun kaverin gerbiili on sellanen ruskeenvärinen tosi söpö gerbiili mun gerbiili ei oo yhtä söpö mut haluaisin että olis :( Ajattelin ostaa toisen gerbiilin sille kaveriksi joka olis ruskee ku tykkään ruskeista niin ostan ehkä sen ruskeen sieltä eläinkaupasta jonka kynnet on jo valmiiks lakattu. Mutta kuinka kauan se väri sit pysyy niis kynsissä ku eihän ihmiselläkään pysy kynsilakka kovin kauaa ku se alkaa lohkeilemaan?

        no jos se sun gerbiilis ei kelpaa sulle koska sen kynnet ei ole LAKATTU, niin et sä todellakaan ole tarpeeks kypsä / pätevä omistamaan tyyliin mitään eläimiä. osta barbeja, niiden pälle voit vaikka heittää happoa.


    • voiherranisä

      Mikäs eläinkauppa oli? Taidampa tehdä ilmoituksen eläinsuojeluun! Laitan ehkä myös sinusta ja kaveristasi. Tiedätkös että on gerbiilejä joiden kynnet ovat valmiiksi mustat? Eikä se sairastukkaan heti se näkyy n. 6kk sisällä, muttä eläin kärsii koko ajan. Hei testaas onkos se kynsilakka myrkyllistä vedäs 10pulloo kynsilakkaa ni katotaanks kui käy? Siksi kymmenen koska yksi kynsikin on vaarallinen gerbulle. Niin vedäppäs 10pulloo sitä kynsilakkaa ja tuu kertoo mite meni :) Niin ja teen sen ilmoituksen.

    • gerbulityttö

      JUU MUTTÄ EI SILTI MISSÄ TAPAUKSESSA SUN KAVERILLA ON KÄYNY TUURI !LAKASSA ON ENTSYYMEJÄ JOTKA VAKINGOITTAA GERBIILIEN KEUHKOJA ! JOS LAKKAAT GERBIILIN KYNNET SE ON ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ.SITÄ PAITSI JOS LAITAT GERBIILILLE KYNSI LAKKAA SE NUOLEE NE POIS JA SAA MYRKYTYKSEN ! JOS OLTAIS AUSTRAALIASSA NI GERBIILIEN KYNSIEN LAKKAAMINEN LASKETTAIS RÄÄKKÄYKSEKS JA SIITÄ VOI SAADA JOPA 10 000 EURON SAKOT JA PUOL VUOT LINNAA! HEI HALOO PITÄSHÄN JÄRJENKI JO SANOO ETTEI ELÄINTEN KYNSII LAKATA !

    • Virkamies

      Sun gerbiili kuolee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jos lakkaat siltä kynnet. Lakassa on vaarallisia aineita..mieti nyt likka vähän mitä teet. //joo mie sanon heti että rääkkäät sun gebua!// Harmi kun ei ole sun kaverin yhteystieja jne että kun en voi tehdä ilmoitusta eläinsuojelu palveluun. -.-

    • EläinAktivisti

      Virkamiehelle: Onneksi nuo tietokoneet pystyy jäljittämään ja sitten tuo aloittaja saadaan kiinni :)

    • haistapökäle

      Miten voit sanoa ettei gerbiilisi ole söpö? Mikse se asuu ykisin?
      Miksi sait gerbiilit?
      Ikäsi?
      Tiesitkö että gerbu on laumaeläin?
      Ja vittu myy se raukka!!!!

    • HahKs

      Menipä viestin aloittaja hiljaseks...:)

    • kokenut hoitaja

      Sanoppas kaverillesi että SE ON KIELLETTYÄ! Gerbiili saa myrkytyksiä varmasti ja jos olet älynnyt, agouti on ruskea gerbiili,mahapuoli valkoinen ja KYNNET OVAT MUSTAT normaalisti !!! Sanoppa kaverilles ETTEI KOSKAAN LAKKAA GERBIILIN KYNSIÄ, eläinrääkkäystä ja tuosta voi tulla vaikka mitä vahinkoa muutenkin!!!

    • GerbiiliRakasIkuinen

      Minulla on kolme gerbiiliä agouti (mustat/tummanruskeat kynnet), honey fox (oli ainakin joskus nykyään tippaukset muuttuneet läikiksi janenä musta. mustat/ruskeatkynnet) ja capuccinno (valkoinen tummalla hännällä. Mustat kynnet). Itse en jotenkaan tykää tummista kynsistä, mutta en valita kaikki gerbiilini ovat kainiita ja ihania. Kaikki ovat kauniita ja ihania. Vaikka foxilla on värivirhe ja joidenkin mielestä ruma hän on silti maailman kaunein. En välitä gerbiilin ulkonäöstä paskaakaan. Välitän vain tämän luonteesta. Omat gerbiilini ovat siis maailman parhaita ja kauneimpia. Jokaisen ihmisen joka omistaa gerbiilejä ei pitäisi ajatella niiden ulkonäköä, vaan sitä luonnetta. Jokaisen gerbiilin omistajan pitäisi pystyä sanomaan että ne omat gerbiilit ovat maailman parhaita ja kauneimpia/komeimpia. Aloittaja olet sairas mieleltäsi koska vertaat gerbiilejäsi ystäväsi gerbiileihin. Ja on hyvä että eläinsuojeluyhdistys tulee hakemaan gerbiilisi pois koska uskon todella että joku on tehnytnsinusta eläinsuojelu-ilmoituksen. Poliiseilla voi kestaa n. 1-3viikkoa jäljittää sinut. Arvaan että nyt itket ja valitat äidillesi kuinka jotkut ovat inulle vihaisia ja teneet sinusta ilmoituksen.

      Jos joku on samaa mieltä kanssani siitä että jokaisen pitäisi pystyä sanomaan omaa gerbiiliä kauneimmaksi/komeimmaksi ja parhaiksi ja samaa mieltä siitä että gerbiilin ulkonäöllä ei ole paskaakaan väliä.

    • äly hoi älä jätä

      et missää nimessä lakkaa se ehkä näytää kivalta mutta gerbilistä se tuntuu hirveeltä

    • Raccoon

      Gerbiili voi menettää hajuaistinsa kynsilakan hajusta, en suosittelisi KOSKAAN!!!

    • idioottti

      no voi hyvä aika... ehkä niillä näkemilläsi gerbiileillä oli ihan luonnostaan mustat kynnet! äly hoi... varmaan joku lakkaa gerbiilin kynnet. justiin niillä ruskeilla (agouteilla) on mustat kynnet.

    • Gerbbu hullu

      mun gerbiilit on maailman söpöimpiä!! ei ole söpömpiä! mä EN VÄLITÄ PASKAAKAAN MINKÄ NÄKÖSII NE ON!! koska ne on maailman söpöimpii ja toivon et joku on tehny susta ilmoituksen eläinsuojelulle!! ja ne hakee sun gerbiilin parempaan hoitoon! toivon tosi aanki!!!!!

    • 9

      Äly hoi... älkää uskotko provoa -.-

      • 1000000000000000000

        Tää saatto olla iha oikeen reatardin tekemä keskustelu :)


    • Tuskinpavaan

      Enpä oikeen jaksa uskoa, että missään eläinkaupassa lakattaisiin minkään eläimen kynsiä. Gerbiilillä voi olla luonnostaan mustat kynnet. Jos eläinkaupassa noin tehtäisiin, johan kaupalla olisi ties mitkä viranomaiset perässä eikä koko kauppaa varmaan enää olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe