Paljon degun häkki maksaa ?

Tietämätön :/

Elikkäs paljon maksaa pienin mutta sopivan kokoinen häkki degulle ? Onko rotan häkki sopivan kokoinen ?Jos teillä on oma niin kertokaahan paljon se maksoi ja minkä kokoinen se on ?

7

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • degun häkki...

      en osaa sanoa paljon maksaa (koska sain degut tarvikkeet ilmaiseksi edelliseltä omistajalta) mutta itselläni häkki on 177cm pitkä, 60 cm leveä ja 50 cm korkea. Hintaa ja oikeaa kokoa kannattaa kysyä eläinkaupasta ja vaikkei sieltä sitä ostaisikaan, tiedät ainakin mikä kokoisen häkin haluat/mikä on sopiva, niin voit vaikka löytää, jonkun käytetyn halvalla! Muistaakseni gerbiili yhdistyksen sivuilla on esimerkki koko pienestä häkistä DEGUILLE (muista katsoa degu sivua, älä gerbiilien) ;)

      • deeku

        Ole onnellinen, edullisesti sait häkin! Itselläni on 2 degua (mun tyttö deekut, niin kun heitä silleen kutsun ja porukka ihmettelee, että sä asut kahden deekun kanssa), niin mulla on tosi iso ent. rottahäkki, mut ei se neideille oikeen riitä, niiden pitäis päästä "hiihtämään" pitkin kämppää joka päivä. Eli etsin itse kunnon häkkiä leideille, mutta kun kaikki on muovipohjaisia, ne on nakertanut sisältä kaikki muoviosat rikki. Osta niille juoksupallo, tietävät eläinkaupassa, sillä ne menee pitkin kämppää ja yrittävät osua seiniin ja kalusteisiin jotta pääsevät karkuun kun pallon "korkki" irtoaa törmäyksen voimassa että varoitus siitä. Teippaa korkki kii kunnon jeesusteipillä, muuten ne valtaa sun kämpän ja ellei ne oo ihan käsikesyjä, niin siinähän jahtaat niitä muutaman vuorokauden. Ei muuta kun degunamia kehiin joko häkkiin tai palloon ja vahtaamaan, että kun nami rupeaa maistumaan, niin muksis, korkki tai häkin portti kiinni. Siinä on duunia". Mitä olen katsonut esim. Zooplussan sivuilta, niin kyllä häkin hinta nousee helposti yli 200,00 euron. Lycka till!


      • deeku kirjoitti:

        Ole onnellinen, edullisesti sait häkin! Itselläni on 2 degua (mun tyttö deekut, niin kun heitä silleen kutsun ja porukka ihmettelee, että sä asut kahden deekun kanssa), niin mulla on tosi iso ent. rottahäkki, mut ei se neideille oikeen riitä, niiden pitäis päästä "hiihtämään" pitkin kämppää joka päivä. Eli etsin itse kunnon häkkiä leideille, mutta kun kaikki on muovipohjaisia, ne on nakertanut sisältä kaikki muoviosat rikki. Osta niille juoksupallo, tietävät eläinkaupassa, sillä ne menee pitkin kämppää ja yrittävät osua seiniin ja kalusteisiin jotta pääsevät karkuun kun pallon "korkki" irtoaa törmäyksen voimassa että varoitus siitä. Teippaa korkki kii kunnon jeesusteipillä, muuten ne valtaa sun kämpän ja ellei ne oo ihan käsikesyjä, niin siinähän jahtaat niitä muutaman vuorokauden. Ei muuta kun degunamia kehiin joko häkkiin tai palloon ja vahtaamaan, että kun nami rupeaa maistumaan, niin muksis, korkki tai häkin portti kiinni. Siinä on duunia". Mitä olen katsonut esim. Zooplussan sivuilta, niin kyllä häkin hinta nousee helposti yli 200,00 euron. Lycka till!

        Juoksupalloa huomattavasti parempi ulkoilutusmuoto, on deguille turvallinen huone, pelkkä vessakin kelpaa jos muista ei saa poistettua pieniä koloja ja pikkuesineitä. Sinne voi sitten laittaa yhtä sun toista virikettä, ja istuskella otusten seurana :)

        Juoksupallossa jyrsijä ei pääse tunnustelemaan ymäristöään, mikä on niille tärkeämpää kuin näköaisti, jota sitäkin juoksupallo sekoittaa aika ikävästi vielä lisää. Lisäksi se ei pääse piiloon koloihin, vaan joutuu olemaan "avoimen taivaan alla", en tiedä kokevatko ne pallossa olevansa piilossa, mutta avoimilla paikoilla jyrsijät eivät yleensä viihdy, patsi hyvin kesyyntyneisnä Eivätkä ne osaa tulla sieltä pois, eivätkä välttämättä pyytää omistajansa apua, vaan jäävät ahdituneina juoksentelemaan.


    • tietämätön :/

      JOO paljon kiitoksia:) ihme et sait ilmasiks kaikki :o Sul kävi tuuri ku tori.fissäki myytii 60 kaikki ja sit 75 euroo vaa degut ://

      • degun häkki! -->

        sain deguni ilmaiseksi koska edelliset omistajat olivat tulleet allergisiksi. He vain halusivat nopeasti eroo niistä.... Degut olivat olleet pari kk:tta ilman hoitoa, koska omistajat antoivat vain ruuat, ei muuta! Toinen deguista oli hyvin arka koska ei ollut käsitelty paljon, nyt kuitenkin on jo parempi :) häkin lisäksi sain siemen sekoitusta, heinää, juomapullon, juoksupyörän, pari mökkiä ja purua.(juoksupyörä on "degu ystävällinen", koska häntä ei voi juuttua mihinkään). Koska deguni ovat molemmat uroksia, ne tappelevat aika ajoin, silloin laitan ne eri häkkeihin.....

        Mun degut myös ulkoilee kesäsin (laitan toisen häkin yläosan nurmikolle), ne EIVÄT vilustu, jos on lämmintä, n. 15 astetta--> ja jos on kunnon tuulen/sateen/auringon suoja. Ja tietysti jos ovat koko päivän ulkona niin myös vettä! Ne rakastavat tuulen haistelua ja auringossa makoilua!! ;)


    • Sedä

      Degu on on eläimenä sekä kaivava että kiipeävä, ja niille suositeltavin asumus on siksi häkin ja terraarion yhdistelmä. Enempää en osaa sanoa miten selllainen sitten toteutetaan, kysele (jossain muualla) tietävämmiltä harrastajilta. Arvelisin että omaa käsinäppäryyttä vaatii.

    • kiitos

      Oo joo nyt mä keksin jutun :) KIITOS PALJON VASTAUKSISTA JA TIEDOISTA :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2172
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe