Eli 3kk ikäinen vauvamme on lopettanut kakkaamisen. Ennen kakkasi joka päivä, sitten tuli yhtäkkiä 4pv tauko ja kakka tuli. Siitä kului viikko seuraavaan kakkaan ja saatiin luumusoseella tulemaan, nyt on ollut 10 vuorokautta kakkaamatta. Neuvolassa ei reagoitu muulla tavalla kun että käskettiin vaan antamaan mallasuutetta ja minun käskettiin syödä terveellisesti. Olen nyt antanut mallasuutetta ja syönyt itse luumuja, hieromiset ja kuumemittari/suppokikat on koitettu mutta vauvalla ei kakka tule! Välillä pusaa pitkiä aikoja tuskaisena mutta ei tule kun kamalan hajuisia pieruja. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Pari kertaa on ollut tosi kipeän oloinen ja jouduttu antamaan suppo mutta voi johtua myös 3kk rokotteesta..
3kk vauva ei enää kakkaa!
9
9893
Vastaukset
- kyllä se sieltä tulee
Ei kannata stressata. On melko yleistä, että kakka tulee harvoin. Meillä oli pisimmillään kolme viikkoa kakkaamatta, mutta ei ollu mitenkään kipee. Annettiin sitte myös mallasuutetta, koska uloste oli niin kovaa, että kakkaaminen sattui. Itkun kanssa joutu rassu aina kakat vääntämään. Sen jälkeen ku alettiin antaan säännöllisesti kiinteitä 6 kk iässä niin vauva alko taas kakata lähes päivittäin. Mallasuutetta vaan kehiin ja sen kuumemittarilla sörkkimisen voit unohtaa. Ärtyy vielä suoli jos jatkuvasti sörkitään. Niin kauan ku vauva ei vaikuta kipeelle ei oo mitään hätää.
- ,,
mei tytöllä ei kyllä auttanut toi mallas uute alkoi vaan oksentelemaan.eikä kyllä luumusoseetkaan auttaneet.yks mitä vois kokeilla on levolac ummetus lääke.mei vauvalle on kuitenkin auttanut lämmin kylpy, masun hieronta, ja weledan vatsanhieronta öljy.tätä öljyä saa luontais tuote kaupoista ja joistain apteekeistä.en ensin meinannut uskoa että tämä öljy olisi auttanut.tunti sen jälkeen kun olin laittanut tätä öljyä vauva kakkasi normaalisti.tämä öljy on oikeestaan tarkoitettu jos vauvalla on koliikki,mutta meillä se on hyvin toiminut kun on ollut ummetusta.eli googleta weleda vatsanhieronta öljy.
- )))))(((((
Meillä vauva kakkasi 6 viikon ikäiseksi joka päivä, ja monta kertaa päivässä, mutta sitten alkoi kakkavälit harvenemaan. ensin oli just jotain 3-4 päivän välejä, ja sitten ne piteni. Pisin väli oli tasan 3 viikkoa, muuten oli sellasta 1-2 viikkoa väliä. Meidän tyttö ei ollut kipeän oloinen, mutta noita pahanhajuisia pieruja kyllä päästeli välillä. Oli täysimetyksellä. Käytiin vyöhyketerapeutillakin, ja neuvolassa kyseltiin. Neuvolalääkäri tutki vatsan ja kun ei ollut mitään suolitukoksia, antoi ohjeeksi antaa Levolacia päivittäin. Me annettiin muutaman päivän ajan, mutta vauva sai siitä vatsavaivoja, joten lopetettiin se. Sitten kun 5 kk iässä alettiin antamaan kiinteitä, alkoi vauva taas yhtäkkiä kakkaamaan. Ja sitten sitä kakkaa tulikin 4-5 kertaa päivässä, ja vieläkin kakkaa vähintään 3 kertaa päivässä ja ikää on 11 kk... :D
- tavallista
Noin pienellä, kun syö vielä pelkkää maitoa, ravinto ilmeisesti sulaa vatsassa niin täydellisesti ettei ulostetta muodostu. Jotain tämän tapaista meille neuvolassa sanottiin :D ja tosiaan älä enää kuumemittarilla sorki!!!
- LL
Lääkäriin! Esim. suolitukos pitää sulkea pois. Ei se, että joidenkin lapset ulostavat yhtä harvoin tai vielä harvemmin kuin lapsesi nyt, kerro lapsesi tilanteesta mitään.
- AP
Jee, vauva kakkasi 10pv tauon jälkeen, ilmeisesti mallasuute tehosi siihen. Voisikohan sitä antaa pieniä määriä masun pehmittämiseksi ihan päivittäin? En haluaisi taas odotella että maha tulee kipeäksi. Ja joo, toi kuumemittarikikka ei toiminu, ei muutakun tuli mittari likaseks :D. En halua että vauvan suoli oppii toimimaan vaan avustettuna. Enkä mä aijo viedä vauvaa lääkäriin jokaisesta pienestä asiasta, kunhan vaan kyselen toimivaksitodettuja vinkkejä.
- 18.....
Meiän vauva yhtäkkiä lopetti kuin seinään kakkaamisen. saattoi olla pahimmillaan 20pv väliä. Imetin silloin.. Lääkärissä oltiin muissa asioissa silloin kun oli menny 19pv ja sano et on ihan normaalia. Jos maha on kipeä vauvalla niin sit ei tietenkää kannata odotella kakkaa niin kauaa
- Kk
Mulle sanottiin neuvolassa et antaa sitä mallasuutetta vauvalle, mutta neuvolatäti soitti samana päivänä kotiin että laita puolikas pienoisperäruiske että saa vatsan toimimaan. Oli ollut toimimasta 14pv. Vauva tuolloin n 4kk. Maha toimi sillä reippaasti. Sen jälkeen aloin antaa kiinteitä ruokia johon lisäsin rypsiöljyä pari teelusikallista ja on toiminut. Nyt on vähän öljyn lisääminen jäänyt ja kakka on välillä aika kovalla.
- VesiVanhinVoitehista
Vesiperäruiske auttaa, 10 ml lämmintä vettä ja kakka tulee varmasti! Niinhän sitä synnärillä äidillekkin tehdään, vesi määrä on vaan isompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733