Jos et tykkää kun ylinopeuskuskit liimautuvat perääsi, niin on pari hyvää tapaa tehdä perässäroikkujien ajosta hankalaa.
Tapa 1: Jos edessäsi ajaa auto niin jätä niin pitkä väli ettei perässäroikkuja pääse sinun ja edessäsiajavan ohi samalla ohituksella. Näin perässäroikkuja pääsee vain yhden auton ohi kerrallaan ja juuttuu helposti jonoon. Älä kuitenkaan hidasta liian nopeasti kasvatettaessa väliä edessäajavaan ja älä päästä väliä liian pitkäksi ettei perässäroikkujalle jää paljon vapaata tietä edessäsi.
Tapa 2: Pese auton laseja useasti niin likavedet roiskuu perässäroikkujan päälle. Pidä suuttimet kuitenkin säädettynä suihkuttamaan laseihin, kyllä siinäkin roiskuu ihan tarpeeksi perässäroikkujan päälle. Ehkä vähän voi säätää niin että ruiskuttaa enemmän tuulilasin yläosaan.
Näin ärsytät perässäroikkujaa
81
2168
Vastaukset
- päästä ohi
Tapa 1 on kylläkin paras keino helpottaa ohitusta. Todellain, jos et aio itse ohitta niin jätä väliä niin paljon että sinun ohi pääee helposti.
Jos olet jättänyt hyvin väliä edellä menevään eikä takana oleva perskärpänen tajua ohittaa hyvissä paikossa, niin sen jälkeen pese tuulilasia niin perskeleeti ja jos muu ei auta niin hyvässä ohituspaikassa vaihda vapaalle ja anna vauhdin hiipua, kaikki on menny ohi ennen pysähtymistä.- 43634773
Tarkoitushan on vaikeuttaa perskärpäsen pääsyä koko autoletkan ohi, se ei haittaa vaikka pääsis helposti yhden auton ohi kerralla, jää kuitenkin seuraavan taakse roikkumaan eikä pääse ajamaan ylinopeutta.
- aika geitä
43634773 kirjoitti:
Tarkoitushan on vaikeuttaa perskärpäsen pääsyä koko autoletkan ohi, se ei haittaa vaikka pääsis helposti yhden auton ohi kerralla, jää kuitenkin seuraavan taakse roikkumaan eikä pääse ajamaan ylinopeutta.
Jaa, minä en tykkää ottaa ketään perääni...
- ..Auto-Antero
43634773 kirjoitti:
Tarkoitushan on vaikeuttaa perskärpäsen pääsyä koko autoletkan ohi, se ei haittaa vaikka pääsis helposti yhden auton ohi kerralla, jää kuitenkin seuraavan taakse roikkumaan eikä pääse ajamaan ylinopeutta.
Perskärpäseksi joudutaan arvaa miksi????
Liikahtiko nupissa mikään, tulostiko herneesi vastauksen???
Sinä ja nysväri ajotyylisi rakentaa jonoja, kun me reteästi ajavat jumitumme vastaantulijoiden takia taaksesi.
Pyydän, ÄLÄ rupea TEMPPUILEMAAN, tai tulee nenä kipeäksi !!!
Räkäisen loistoautoni väkivahvalla kiihtyvyydellä hetkessä kauas horisonttiin HETI kun se on MAHDOLLISTA !!!
Vedä sinä se katvahattusi syvemmällä ja unohda peiliin tuijottelu jos et meinaa itse ohittaa!!! V I T T U mitä Urpoja tänne sikiää... - Ope-Fin
..Auto-Antero kirjoitti:
Perskärpäseksi joudutaan arvaa miksi????
Liikahtiko nupissa mikään, tulostiko herneesi vastauksen???
Sinä ja nysväri ajotyylisi rakentaa jonoja, kun me reteästi ajavat jumitumme vastaantulijoiden takia taaksesi.
Pyydän, ÄLÄ rupea TEMPPUILEMAAN, tai tulee nenä kipeäksi !!!
Räkäisen loistoautoni väkivahvalla kiihtyvyydellä hetkessä kauas horisonttiin HETI kun se on MAHDOLLISTA !!!
Vedä sinä se katvahattusi syvemmällä ja unohda peiliin tuijottelu jos et meinaa itse ohittaa!!! V I T T U mitä Urpoja tänne sikiää...Olen ylpeä sinusta Antero!
Epäitsekkyytesi on ihailtavaa! Suomenkieli osuu yhteen lukemiesi miestenlehtien kanssa.
Suomen kielen opettaja.
- Keskity etumaastoon
Melkosen typerää ja turhaa, vielä tyhmääkin. Keskittyisit vaan omaan ajoosi sinne eteenpäin kun sulle ei tonttia myydä kuitenkaan.
1. Jos jätät väliä se vain helpottaa molempia, sinunkaan ressukka ei tarvitse ärsyyntyä ohimenijoistä. (Olet selvästi jo stressaantunut ja ajattelematon)
2. Minulla on usein tuulilasin pesuainesäiliö tyhjä silloin käyn aina hakemassa edessä menevältä kuumakallelta ilmaiset pesuaineet joten kiitosta vaan.
3. Minä voin ohjata sinua kuin rusakkoa omilla valoillani ja siirtymällä kaistan reunasta toiseen, varo vaan ettet joudu rekan alle. Peilisi ohjailevat sinua vaistonvaraisesta ja minä taas ohjaan peilejäsi. Oletko koskaan pitänyt rusakkoa tiellä pitkillävaloilla, rusakkoa on helppo ohjata. ;)))))))- 12+9
Turvakeinosi on kuvitella muista tielläliikkujista kaikenlaista, ja sitten ikäänkuin reagoida niihin kuvittelemiisi tilanteisiin itsesi kannalta edullisella tavalla. Kysymys kuuluukin, että miksi toimit noin, etkä rehellisesti tosiasioiden pohjalta?
- valojen tuikkeessa
Päiväsaikaan on pikkasen vaikea vain ohjailla valoilla yhtään ketään tai mitään. Tosin kyllä pimeään aikaankin porukka ajaa omien valojen näyttämänä eikä takaatulijan tuikkujen opastamana. Toimintasi on siis pelkkää teoriaa joskin huonoa sellaista!
- Mailta
Tapa1 toimii aina. Jos jätän eteen kunnon turvavälin niin se kuvitellaan jotenkin tilanteeksi joka houkuttaa ohittamaan. Ja se taas johtuu siitä, että näitä perskärpäsiä riittää ja riittää. Nehän ajaa aina edellä ajavat kiinni oli väli kuinka pitkä tahansa tai käytetty nopeus mikä vain laillinen. Se on siis sellaista perseestä perseeseen ajoa. Kaikki kovat hanuthan ajaa noin! Loput ovat teidentukkoja.
Kunnon turvaväli edessä auttaa siis varsinkin minua, kun se vähä-älyinen tulee kuitenkin sinne taakse jotain kärkkymään. Näin säästyn ehkä turhilta vauhdin pudotuksilta kun pässinpäät kuitenkin tukkisivat oikean kaistan ohituksen jälkeen. Uskokaa pois, niin siinä lähes aina käy.
Ja pyydän huomioimaan, ettei kyseessä ole mikään ärsytys, vaan ajotapa, jolla pidän väliä edellä menevään laillisilla nopeuksilla. - TFFY
Kaikki mikä on auton etupuolella on omissa käsissä.
Ja kaikki mikä on auton takapuolella on muiden käsissä.
Itse tykkään pitää asiat omissa käsissä.
Turvallisinta on pitää asiat omissa käsissä. Eli ajaa sellaista nopeutta ja käyttäytyä niin, ettei takana ole muita autoja. Kun ajaa pikkaisen kovempaa kuin muut, niin takana ei ole koskaan autoja. Yksinkertaista ja helppoa kun osaa.
Jonossa, kunnon jarrutukseen ei ole mitään mahdollisuutta, oli tilanne mikä tahansa. - Mailta
TFFY viksuna:
"Turvallisinta on pitää asiat omissa käsissä. Eli ajaa sellaista nopeutta ja käyttäytyä niin, ettei takana ole muita autoja."
Juuri noin se menee periaatteessa, mutta sitten tulee perään kommentti, joka ei enää sovi kuvaan:
"Kun ajaa pikkaisen kovempaa kuin muut, niin takana ei ole koskaan autoja. Yksinkertaista ja helppoa kun osaa."
Just sä taidat olla niitä hanurikärpäsiä vai? Ainakin tolla tyylillä niitä tulee ja tulee...- TFFY
Toiset ei vain ymmärrä...
Kaikkien pitäisi jo tietää, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen. Valitettavasti. Perässä hieromalla ei voi yllättää.
Ja jos sellaista poikkeuksellista lahjakkuutta on, että ajelee perässä, niin päästän mielihyvin edelle. - Mailta
TFFY kirjoitti:
Toiset ei vain ymmärrä...
Kaikkien pitäisi jo tietää, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen. Valitettavasti. Perässä hieromalla ei voi yllättää.
Ja jos sellaista poikkeuksellista lahjakkuutta on, että ajelee perässä, niin päästän mielihyvin edelle.No niin. Nythän sä oikein aloit päästelemään.
"Kaikkien pitäisi jo tietää, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen."
Siis mitä toi nyt on? F1-kisoissako me oltiinkin vai mitä sä meinaat? Onko tämä taas sitä samaa "ohitettavat kiusaa ohittajia" juttua? On liikaa taidettu katsoa telkkarista rata-ajoa, joka ei siviililiikenteeseen kuulu. - TFFY
Mailta kirjoitti:
No niin. Nythän sä oikein aloit päästelemään.
"Kaikkien pitäisi jo tietää, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen."
Siis mitä toi nyt on? F1-kisoissako me oltiinkin vai mitä sä meinaat? Onko tämä taas sitä samaa "ohitettavat kiusaa ohittajia" juttua? On liikaa taidettu katsoa telkkarista rata-ajoa, joka ei siviililiikenteeseen kuulu.Ei tässä mitään vitsiä ole!
Käytännössä kantapään kautta opeteltuja tosiasioita.
Valitettavasti
Olen väistellyt niin paljon pieniä kiusantekijä kotiopettajia, ettei sitä kukaan usko. Se on aivan uskomaton määrä typeryyttä, mitä saa likenteessä sietää. - sitä samaa se on...
Mailta kirjoitti:
No niin. Nythän sä oikein aloit päästelemään.
"Kaikkien pitäisi jo tietää, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen."
Siis mitä toi nyt on? F1-kisoissako me oltiinkin vai mitä sä meinaat? Onko tämä taas sitä samaa "ohitettavat kiusaa ohittajia" juttua? On liikaa taidettu katsoa telkkarista rata-ajoa, joka ei siviililiikenteeseen kuulu.Sitähän tämä juuri on "ohitettavat kiusaa ohittajia", mutta ei mitään juttua!
"Tarkoitushan on vaikeuttaa perskärpäsen pääsyä koko autoletkan ohi, se ei haittaa vaikka pääsis helposti yhden auton ohi kerralla, jää kuitenkin seuraavan taakse roikkumaan eikä pääse ajamaan ylinopeutta." - olet varmasti paras!
TFFY kirjoitti:
Ei tässä mitään vitsiä ole!
Käytännössä kantapään kautta opeteltuja tosiasioita.
Valitettavasti
Olen väistellyt niin paljon pieniä kiusantekijä kotiopettajia, ettei sitä kukaan usko. Se on aivan uskomaton määrä typeryyttä, mitä saa likenteessä sietää.Onneksi sinä maanteiden suurena mestarina et koskaan tee mitään typerää. Sinä kun ajat aina kuten kuuluu kaikissa tilanteissa. Eikö? Hehheh, kun itse saa määritellä oman osaamisen tason ja vieläpä suhteessa toisiin on selvää että olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulo on niin yleinen eteenkin miesautoilijoiden keskuudessa!! Hehheh
- Mailta
TFFY kirjoitti:
Ei tässä mitään vitsiä ole!
Käytännössä kantapään kautta opeteltuja tosiasioita.
Valitettavasti
Olen väistellyt niin paljon pieniä kiusantekijä kotiopettajia, ettei sitä kukaan usko. Se on aivan uskomaton määrä typeryyttä, mitä saa likenteessä sietää.Et muuten edelleenkään vastannut kysymyksiin, vaan selität niitä omia oppejasi aivan kuin ne pitäisi laittaa autokoulun opetusohjelmaan. Ja tämä vain siksi, koska sinä olet oppinut kaiken niin prkeleen hyvin.
Olen ajanut ja liikkunut eri välineillä itsekin paljon. Ja on tullut väisteltyä nimenomaan niitä agressoitaan purkavia pikkukakaroita, joille joku hullu on kortin ja yleensä autonkin suonut. En tulisi yllättymään vaikka joskus henki menisi tälläisen tyypin vuoksi. Siinä sulle selitys, miksi niitä "kotiopettajia" vain riittää. Ne on niitä samanlaisia teiden kunkkuja kuin sinä itse. - Yualle
TFFY:llä on myös huono itsetunto. Sipuli ei kestä, jos takana tulee auto =) Aika monella se ei kestä, joten TFFY ei ole suinkaan ainoa lajissaan. Siksi onkin parempi ajella jonossa sen ensimmäisen takana. Tällöinhän vain se ensimmäinen on se tientukko =) Näky on suomalaisilla teillä varsin normaali.
- 2+6
Niin, eli tarinan opetus on:
Ostakaa luuserit kunnon auto, niin onnistuu se ohittaminen teitäkin!- Mailta
Ei, vaan käyttäkää niitä vtun aivoja jos sellaiset sattuu vielä löytymään. Auton merkillä, värillä, tehoilla tai millään sellaisella ei ole niin suurta merkitystä.
Nämä liikennekeskustelut on parasta antia, jos nimittäin sattuu pitämään ihmisen älykkyyden tason tutkimisesta. Ei taida kovin korkea olla. Mutta senhän tietää jo Mensakin! - 2+6
Mailta kirjoitti:
Ei, vaan käyttäkää niitä vtun aivoja jos sellaiset sattuu vielä löytymään. Auton merkillä, värillä, tehoilla tai millään sellaisella ei ole niin suurta merkitystä.
Nämä liikennekeskustelut on parasta antia, jos nimittäin sattuu pitämään ihmisen älykkyyden tason tutkimisesta. Ei taida kovin korkea olla. Mutta senhän tietää jo Mensakin!Hohhoijjaa, voi teitä kateellisia.
Noh, nyt voitte mennä puristamaan Urpilaisen kättä taas. - Mailta
2+6 kirjoitti:
Hohhoijjaa, voi teitä kateellisia.
Noh, nyt voitte mennä puristamaan Urpilaisen kättä taas.Täsmennä, kuka on kateellinen ja mistä? Ei vähä-älyisyydestä voi kateellinen olla, joten se on jokin muu juttu? Kerro nyt provokaattori.
- 64643737375753774742
Tapa 1 siis vaikeuttaa perässäroikkujan mahdollisuuksia päästä koko letkan ohi. Jos autojen välillä on iso etäisyys niin perässäroikkuja tarvii erittäin pitkän tyhjän suoran että voi ohittaa useamman auton kerralla. Näitä ohituspaikkoja on harvassa joten perässäroikkuja tarvii erittäin monta ohituspaikkaa kun hän voi ohittaa vain yhden auton kerralla.
Usein olen nähnyt kun perässäroikkuja on luovuttanut ja jättänyt väliä kun on tajunnut että hänen on tehtävä monta ohitusta että pääsis letkan ohi koska autojen välillä on niin iso etäisyys.- aina alinopeutta
Leveillä ja turvallisilla tieosuuksilla pitää tietysti ajaa lujempaa. Tälläisiä kohtia ovat mm. ohituskaistat ja moottoritiet. Kapeilla ja mutkaisilla osuuksilla pitää ajaa hiljaa, varsinkin jos keltainen viiva estää ohituksen. Roikkujaa pitää aina lämmittää oikein kunnolla etukäteen, niin hän pystyy parhaimpaan suoritukseen eli rivakkaan ohitukseen kuula punaisena.
- Oletko terve
Istutko iltaisin nurkassa äidin hame päälläsi?
- Harkitse vielä
Minä en halua tietoisesti ärsyttää liikenteessä ketään. Perässäroikkuja on ilmiselvästi melkoisen huono kuljettaja, koska yksikään hyvä kuljettaja ei roiku perässä tai muullakaan tavoin vaaranna muita ja ajele sääntöjen vastaisesti. On huono idea lähteä vielä ärsyttämään tällaista vajaakykyistä, koska onnettomuuden riski kasvaa silloin paljon. Usko pois, et halua heittelehtivässä mielentilassa olevaa huonoa kuskia liikenteessä asemaan, jossa tämä voi pahimmillaan tappaa sinut ja kyydissäsi olevat ihmiset.
- TFFY
Poikkeuksellisen hyvä kommentti!
Jos ei joka viikko, niin kerran kuukaudessa joku haluaa päättää päivänsä ohjastamalla esim. rekan alle.
Kylmä tosiasia on, että liikenteessä on kuljettajia jotka on valmiita ajamaan kolarin nopeudesta riippumatta. Sellainen kun sattuu omalle kohdalle, niin sitten se leikkiminen ja uhoaminen loppuu...
Tätäkään ketjua ei olisi, jos porukalla olisi omakohtaista kokemusta, miten pitkälle jotkut avokit tai muuten elämänsä hävinneet ovat menemään. Lasken kateelliset ja huumehöröt samaan katekoriaan. - Mailta
TFFY kirjoitti:
Poikkeuksellisen hyvä kommentti!
Jos ei joka viikko, niin kerran kuukaudessa joku haluaa päättää päivänsä ohjastamalla esim. rekan alle.
Kylmä tosiasia on, että liikenteessä on kuljettajia jotka on valmiita ajamaan kolarin nopeudesta riippumatta. Sellainen kun sattuu omalle kohdalle, niin sitten se leikkiminen ja uhoaminen loppuu...
Tätäkään ketjua ei olisi, jos porukalla olisi omakohtaista kokemusta, miten pitkälle jotkut avokit tai muuten elämänsä hävinneet ovat menemään. Lasken kateelliset ja huumehöröt samaan katekoriaan."Jos ei joka viikko, niin kerran kuukaudessa joku haluaa päättää päivänsä ohjastamalla esim. rekan alle."
Noi on muuten sitten tahallisia itsareita. Eivät mitään liikenneonnettomuuksia sanan varsinaisessa merkityksessä. Ne vain lasketaan tilastoon, koska ovat tapahtuneet liikenteessä. Tyypit eivät vain ole keksineet mielestään parempaa konstia päiviensä päättämiseksi. En tiedä miten toi liittyy koko tähän niin filosofisesti fiksuun keskusteluun.
- Umppalumppa...
Mä vedän aina kaikista ohi, ja aivan sama tarviiko tehdä se vaikka sitten yksi kerrallaan ja jos joku ruiskuttaa vesiä mun päälle, niin mä teen saman sille, vaikka sitten ohituksen ja jarrutuksen kautta, mutta paska lentää, sano hammurabi.Nopea jarrutus, ruiskutusta niin perkeleesti, nasta lautaan (autoni kiihtyy aivan silmittömästi) ja seuraavan perään ja ohi.
- Mailta
Alunperinkin ihmettelin tätä vaihtoehtoa 2 ja sen tehokkuutta. Mutta kyllä sillä saa näköjäänm autoilevan "homo finskin" hermostumaan ainakin verbaalisesti. Ja taas kehutaan ominaisuuksilla, jotka on korvien välissä. "Kiihtyy aivan silmittömästi" kostoon, koska sehän elää ja jatkuu.
Mistä muuten hommaat tuon pskan puhtaalla asfaltilla? Ja jarruttaminen ilmeisesti ohitettavan edessä on melkoisen arveluttava temppu valtatienopeuksilla. Haluat ilmeisesti tappajaksi? Joku toinen välkky kehui tosin, että ohitus perustuu yllätykseen. Sitäkö kenties tarkoititkin? Toivottavasti vain heittäydyit "tyhmäksi".- Liinoja
Kaikista laveimmat tiet löytyy hitaasti (alinopeutta) ajavien edestä, kun pääsee jonossa reilusti ohi etanoista (erityisen hiljaa ajavista), tie on vapaa liikennemerkkinopeuksille, esim, 100km/h. Toki on tilanteita, että jono on ns.loputon, jolloin onkin hyvä pitää kahvitaukoa.
- BMW X5
Pois alta nysveröt ja nysvääjät perk.... tai pusken teidät ojaan.
- Toyota Tundra 5.7trd
Kokeileppa!
- Mailta
Toyota Tundra 5.7trd kirjoitti:
Kokeileppa!
Onpas pojilla pienet pelit kun tarttee jatkeeksi oikeen "kuorkin" ja "herrasmiesmaasturiksi" solvatun laatikon.
- TIKKUKIRJAINMÖSSÖ
AINOA OIKEA HYVÄ TAPA ON HILJENTÄÄ VAUHTIA SELKEÄSTI, KUN JOKU ROIKKUU PERÄSSÄ. SELKEÄSTI VAAN RAJOITUSTA HILJEMPAA.... KYLLÄ NIILLÄ JOSSAIN VAIHEESSA PALAA PINNA, NEHÄN OVAT JO VALMIIKSI HERMOHEIKKOJA KUN PERÄSSÄ KÖNYÄVÄT.
millähän tämä ns pumppaaminen saatas vähenemään....?Oisko mahollisesti sillä reilummalla turva välillä...Kertosko joku ohittelija mitä hyötyy kun vaihtaa paikkaa jonossa jota silmän kantamattomiin viikonloppu ruuhkassa ja sen jälkeen jarrutetaan eteen josta pääsi ohi?Mitä?miksi?Sumarit päällä kurvataan parin ohituksen jälkeen abc:lle tai sitten odotellaan kiltisti kääntymistä vasemmalle vilkku päällä ja rekkamiehenä laajalla ja rauhallisella otteella oikeasta reunasta ettei takana tulija pääse kuin ojanpohjaa kautta kiertämään...ja voi taas aloittaa alusta kun hesen sinappi/ketsuppi paperit ja loput ranskalaiset ym majoneesit heitetty ikkunasta pellon viereen..Miettikää perkele,jos teijän pienessä mielessä kiertäs muutakin..?En kyllä usko siihen...Ootte nimittäin perseestä..syvältä,ite olen onneksi siitä toisesta reijästä lähtösin..mut aina ei voi voittaa..
- Mailta
"millähän tämä ns pumppaaminen saatas vähenemään....?Oisko mahollisesti sillä reilummalla turva välillä...Kertosko joku ohittelija mitä hyötyy kun vaihtaa paikkaa jonossa jota silmän kantamattomiin viikonloppu ruuhkassa ja sen jälkeen jarrutetaan eteen josta pääsi ohi?Mitä?miksi?"
Hyvä jensonpatton! Juuri oikeat kysymykset ja oikeastaan vastaukset myös. Jos jokainen näistä persusnysväreistä miettisi asiaa noin, tarkoittaisi se jopa pienempiä ruuhkia. Olisipa näitä ykkösreiästä tulleita enemmän ; )) - Ladamies77
Ai, että on aina palkitsevaa huomata, kun punaniskalla alkaa edellä keittämään, eli pestään tuulilasia jne. Itse laitan pitkät päälle ja ajan reunassa niin että varmasti häikäisee sivupeilistäkin. Sitten kun menen ohi huomaan myös käyttää lasinpesua. Joskus on mukavaa vaan hiillostaa näitä idiootteja.
- Vode 666
JA ladallakos meinasit mennä ohi???? Ehkä raktorista tai sitten näet pahaa painajaista.
- päästän ohi
ala vaan häiritsemään perässä olijaa... voi olla ettäsyy tulee sinun niskoillesi , tai voihan siitä saada syytteen liikenteen vaarantamisesta jos vakavammin käy.
turha sanoa poliisille, " mutku se ajo mun perässä koko ajan niin mun oli pakko roiskuttaa likavesiä sen päälle " kun se takana ollut auto on ojassa sinun temppujesi takia! - Näin meillä
Onko mahdollista että:
hankkii itse itselleen perässäroikkujan?
alkaessaan häiriköimään liikenteessä, on jo itse epäkelpo liikenteeseen.
takaa tulijoista ärsyyntyvä on itse "luonnevikainen"
TFFY on täysin oikeassa!
Harkitse vielä puhuu asiaa. - SIINÄ SITÄ TAAS ON
Palsta täynnä kaikenlaisia (V)(I)(T)(U)(N) ru nk ka re i ta
- :D :D :D
Ja lisää näkyy tulevan ;))))))
- ÄLÄ MUUTA SANO EDES
:D :D :D kirjoitti:
Ja lisää näkyy tulevan ;))))))
Sinä et malttanut pysyä poissa eli kuulut siis joukkoon : D :D :D .
- joustavuus toimii
Aloittajalla on paha asnnevamma.
Ajat niin, että nopeammin ajava pääsee sinusta ohi mahdollisimman mutkattomasti, niin kaikki ovat tyytyväisi ja liikkuminen sujuvaa ja turvallista.
Eikö ego kestä jos joku ohittaa vai oletko ns. kotipoliisi ja ajelet liian hiljaa??- AutoPelle
Eihän aloittaja tarkoittanut estää ohittamisia vaan tehdä jatkuvasti LIIAN lähellä perässä roikkuvan olo tukalaksi.
Liikenteessä on ikävä kyllä niitäkin jotka eivät ohita vaan roikkuvat aivan takapuskurissa kiinni, ihan jopa moottoritiellä vaikka ohituskaista olisi tyhjä.
Ne jotka ajavat kovempaa ja ohittavat reilusti eivät yleensä roiku lähellä kuin pienen hetken. Se on normaalia ja ok. Ne hiton superroikkujat pitäisi viedä saunan taakse... Jos ei osaaminen, uskallus (tai teho) riitä ohittamaan niin on parempi jäädä kotiin pitsiä nypläämään tai sitten vaihtoehtoisesti pitää se hyvä turvaväli.
- uber alles.
näin karistan perässä roikkujan (ohittaa tai jättää hajurakoa)
- ajan "hoiperrellen", kuin kännissä, kaistan laidsta laitaan
- ajan tien reunalla jolloin rapa tai pöly tulee perässä tulevan silmille
- hidastan (moott.jarrutus) ja sitten taas kiihdytän
- painan kaasua, ohitan/ katoa taivaan rantaan ja jätän roikkujan toisten riesaksi - Havukka-ahon ajattel
JEP JEP!
Oletteko oikeasti miettineet mistä tällaiset jonot ym syntyy ja miksi toiset haluavat ohi?
Pelkästään normiautot ovat viisi tai kuusivaihteisia ja kun ajaa optimi kierroksilla niin ei se pirun auto kulje sitä sataa tai kaheksaakymppiä hyvin. Sata kymppi on usealle autolle se hyvä nopeus isolla vaihteella. Sitten joukossa on joku jolla on se vanha toyota tai lada, no soppa on valmis. Kaikki eivät uskalla mennä ohi / ajattelevat että jos oma mittari valehtelee jne, välillä joku vauhtikammoisempi tai pimeänäöltään heikko, hidastaa aina kun jou tulee vastaan. Eli monen asian summa. Ei muuta kun lakiesitys autojen vääntö ja kierrosalueen muuttamiseksi, lisää poliisivalvontaa "kireiden isien valvomiseksi" ja myös suositus vaimoille että antavat aamuisin ja iltaisin jotta kireys katoaisi. Asennekasvatusta jne.
Kehällä helsingissä poliisi valvoi aikoinaan että kaikki ajavat normi nopeutta ja uloin kaista vain kääntyville, ja kappas liikenne veti eikä ollut ruuhkia.
Eli kaikki vaikuttaa kaikeen, ei ole yhtä oikeaa ratkaisua!
Vuhtia ja vaarallisia tilanteita kaikille!
T:Välillä nössö hidastelija ja välillä teiden kunkku! - teuvo64
Aloittajan tapaisille kuljettajille on ominaista itsekeskeisyys josta johtuva ainaoikeassa olemisen pakko pistää kirjoittamaan tälläistä,häpeämättä.
Sillä uskon ja väitän että kuljettana ajat niska punaisena omia oikeuksistasi ajaa juuri sinulle sopivaa nopeutta silloinkin kun takana olisi bussilastillinen matkustajia joita kuljettava ammattilainen haluasi ajaa aikataulujen mukaan ja se ei ainakaan onnistu jos tiellä ajetaan 80 km/ h satasen sijaan.
Yhtenä esimerkkinä sinun tapaiset kuskit ajavat hälytysajoneuvon edellä juuri sitä kuuttakymppiä mikä lailla on sille tielle määrätty vaikka pienellä nopeuden lisällä pääsisit parempaan paikkaan koko palokaluston päästä jouheasti eteenpäin tai liikennevaloissakaan et voi siirtyäviivan yli, koska valot palavat punaista väistääksesi ambulanssia.
Mahdolllisesti asuntovaunun vetäjänä muita piristää se kun ensin mennään kymmeniä kilometrejä tasan 78km/h niin ohituskaistan kohdalla täytyy vaunuun saada mahdollisimman paljon nopeutta että mahdolölöismman vähän kerkiää ohi ennen seuraavaa keltaisen viivan jatkumoa.
Meidän autokoulujärjestelmämme on armollinen lahjattomuuksille ja yksinkertaisuuksille kunhan tilin saldot vaan riittävät autokouluun sillä niin monen jonon vetäjää siellä valmistuu suorittamaan ajosuoritettaan uskotellaakseen itselleen oleva juuri se maanteiden kuningas ohjaillaakseen omalla toiminnallaan muiden elämää joka saa siellä jonon perimmäiseltä ajavan matelun ihmettelemisesta energiaa ja voimaa; että sain tänäänkin johdatettua jonoa riittävän alhaisella nopeudella ehkäpä viimeinen saattoi ajaa jopa viisitoista kilometriä tunnissa alinopeutta kuin kylttissä lukee.- näin se on
Hyvin kirjoitettu, sitä minäkin olen ihmetellyt, että miten noi kaikki pölvästit on saaneet sen ajokortin.
- Lahjaton-xxx
Hyvä Teuvo
Olen ajanut Suomen teitä 40 vuotta sekä autoilla että moottoripyörillä. Tänä aikana tapaamistani kuljettajista on alinopeutta ajanut alle prosentti tapaamistani kuljettajista ja sallittua nopeutta tai lievää ylinopeutta on ajanut alle 10 prosenttia liikujista. Kummankaan ryhmän edustaja ei ole koskaan vaarantanut minun henkeäni liiienteessä. Muiden ryhmien edusrajat kylläkin usein ovat. Kaikkein pahimpia ruuhkan aiheuttajia ovat ohituskaistoilla olevat väkisin jonoon yrittävät etuoikeutetut joista tuskin ainoakaan ei ole minua ohittanut rajoitusten mukaista nopeutta ajaen.
Liikennesäännöt ja verotussäännöthän on tehty niitä tosikkoja varten jotka eivät osaa sääntöjä rikkoa. Sääntöjen mukaan toimimalla ei mikään voi toimia, sehän on selvää. Sinun ajankäyttösi on toki tärkeämpää kuin minun turvallisuuteni.
Olen varmaankin lahjaton ja yksinkertainen kuten lapsesi ja vaimosikin jotka yleensä ajavat minun laillani jos sinulta joskus autosi käyttöön saavat. Älykkyysosamääräni on tutkimusten mukaan selvästi keskinkertaista korkeampi mutta ei tietenkään niin korkea kuin sinun.
Lahjaton
- hgfhfrhfrthrhrf
Itse olen huomannut sen että kun vaihdoin isommasta henkilöautosta pienempään niin perässä roikkuu joka ikinen kerta pakettiauto, rekka tai joku muu idiootti henkilöauton kuljettaja vaikka ajan aina n. 10 km yli sallitun, eli 80 alueella 90 km /h jne...
Tälläkin viikolla oli eräs auto joka ajoi kehällä aivan kiinni, aloin sitten hiljentämään vauhtia, meni ohi, jäi siihen eteen sitten loppumatkaksi itse hidastelemaan, mikä järki?? Mies ratissa joka kerta näissä tapauksissa.
Sitten pakettiautot ja rekat, maasturit, ne tulee lähes takaikkunasta läpi, on kiva kun kaksi lasta kyydissä ja koko ajan rukoilee ettei vaan tulisi mitään eteen koska jos joutuu itse äkkijärruttamaan jostain syystä, se on henki pois kaikilta.
Kertokaa ihmeessä mulle rekkakuskit ja pakettiauton kuskit, MIKSI pitää ajaa niin lähellä???
Samoin rekkakuskit ja pakukuskit vetää sadekeleillä kehälläkin satasta ohi tai lumipyryllä jolloin se kaikki loka on omassa tuulilasissa kun ton kokoset autot painaa ohi.
Liikennekulttuuri mennyt Suomessa hyvin agressiiviseksi, se on aina ihme että hengissä pääsee autolla töihin ja lasten kanssa kotiin...
Pitänee ostaa itselle maasturi ja alkaa sillä sitten roikkumaan kaikkien perseessä, se on se nykymalli.
Kortti ollut itsellä 19 v, ei yhtään kolaria ja yksi ylinopeussakko...- Harkitse vielä
Jos ostatkin sen maasturin, niin älä silti ala roikkua muiden perseessä. Osaat ajaa paremminkin, ja fiksuna ihmisenä tiedät, mitkä seuraukset sillä roikkumisella voi olla. Älä laita vahinkoa kiertämään!
- Vetovastuu ?
Joo,mainioita noi persut.Ahterissa roikutaan mutta ohi ei mennä,ei kait uskalleta ottaa vetovastuuta.Tulee ihan noi viime vaalit mieleen.
- 64643737375753774742
Tänään käytin molempia tapoja. Ensin ylinopeuskuski ohitteli takaa tulevia kovalla vauhdilla ja oli pian perässäni kiinni. Siinä se kyttäsi ohituspaikkaa ja yritti näyttäytyä sivupeilissäni. Ei kuitenkaan päässyt ohi vastaantulevien takia joten aloin hitaasti kasvattamaan etäisyyttä edessäni ajavaan niin ettei perskärpänen varmasti pääsisi sekä minun että edessäni ajavan ohi samalla ohituksella. Näin että jopa sen ilme näytti pettyneeltä kun autoletkan pituus kasvoi koska lisäsin etäisyyttä. Käännyin pian sivutielle mutta näytti siltä että ylinopeuskuski olisi rauhoittunut ja luopunut ohitusaikeistaan kun ei enää päässyt helposti useamman auton ohi kerralla.
Hauskempi tapaus olli kun pakettiautokuski kaahasi 80 aluella missä itse ajoin noin 81-82 mittarivirhe huomioiden. Jatkuvasti siirtyi vähän lähemmäs perääni ja kun en nostanut nopeutta yritti vain painostaa lisää siirtymällä lähemmäs. Koska tää perskärpäsen aiheutti minulle vaaratilanteen jos olisin jostain syystä joutunut jarruttamaan niin päätin toimia. Pesin tuulilasia oikein kunnolla ja arvatkaa päästikö heti kaasu pohjassa ohitseni :) Oma oli vikansa kun aiheutti liikennevaaran ajamalla ylinopeutta ja ihan liian lähellä. Pesusuuttimeni eivät ole mitenkään ylöspäinsuunnattuja, kyllä se normaalipesussakin roiskuu kunnolla jos joku ajaa perässä kiinni.- mtmtmt
mulla on vanhassa pakettiautossa hiekoitinlaitteet tavaratilassa.säiliössä pidän kesälläkin hiekoitusmursketta ihan vaan sen takia että on vitun hauskaa roiskuttaa karkeaa hiekkaa takapuskurissa roikkujan konepellille kun 80 alueella ajaessani mittarinopeutta 100 joku tuninki-urpo liimautuu takapuskuriin kiinni.yleensä jättäydytään heti kauas taakse tai samantien ohi!!
- La Traviata
Entäpä kuskit, jotka ajavat esim. 100km/h alueella 70km/h? Ihan kiusallaan. Asuin vielä hetki sitten alueella 11-tien varressa, jossa huomasin kumman käytöstavan liikenteessä: Talvella kun rajoitus on 80km/h ajetaan 100km/h ja kesäisin taas päinvastoin! Jos ylinopeus on rangaistavaa (kuten tuleekin olla) miksi ei alinopeus? Se aiheuttaa ruuhkia, saa jonkun mersu/bemari/audi-kuskin polttamaan kääminsä ja sitten alkaa tapahtua. Tilannetta tavataan kutsua liikenteen vaarantamiseksi ja ylinopeudeksi. Tässä tilanteessa rangaistus tulisi antaa tuon ohittajan lisäksi, letkan kärjessä matelevan auton kuskille. Lisäksi häneltäkin tulisi kortti ottaa pois määräajaksi ja vielä sen päälle määrätä ajo-opetukseen ja silmälääkärin/optikon tarkastukseen (ellei peräti kallonkutistajalle). Olen ajanut varmaan liki 2 miljoonaa kilometriä, eikä moista kohkaamista ole aikaisemmin noin säännöllisesti eteeni osunut!
- on jo!
Liikennettä haittaavan ja aiheettoman hitaan nopeuden käyttäminen on jo rangaistava teko.
- minä näytän
aina paljasta persettä.
- ON VARMASTI KAUHEA
Näky, kun pyllyvilloista roikkuu isot ja haisevat kakkelmannin marjat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1303221Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382563Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302445Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631142248- 1141720
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .281674Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741418Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3001321Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3041282- 631110