Asunto on vajaan vuoden vanha, joten tietysti jääkaappi ja pakastin ovat uusia. Olen asunut useassa aivan uudessa asunnossa ja kaikissa on sama ongelma tiivisteissä. Nimittäin ei millään meinaa saada jääkaapin ovea auki kun tiivisteet ottavat niin tiukkaan. Olen pyyhkinyt kostealla, kuivalla, märällä, Fairylla ja ties millä. Hetken aina auttaa kun kokeilen, mutta kun seuraavan kerran yritän tosissani, on taas yhtä tiukka. Edellisessä asunnossa oli jääkaapin oven aukaisussa sellainen kahva. Siitä irtosi palasia. Onneksi nyt ovi aukaistaan alhaalta, siitä pakastimen päältä. Vetäminen ei irroita mitään. Onkohan jotain ainetta, mitä tiivisteisiin voisi laittaa, että saisi oven paremmin auki!?
Jääkaapin oven tiivisteet!
7
5639
Vastaukset
Tiiviste on tiukassa johtuen siitä, että se toimii. Siihen auttaa vain toimimattomuus...
Kaapin oven kun avaat, sisälle päätyy huoneenlämpöistä ilmaa. Kun suljet oven, tuo ilma alkaa jäähtymään. Jäähtynyt ilma on tilavuudeltaan pienempi, joten syntyy alipaine. Jos jääkaappi ei vuoda jostakin, niin ovi on *tiukasti* kiinni. Repiä pitää.
Jos välttämättä haluat, niin teippaa tulitikku tiivisteen reunan kohdalle. Pääsee ilmanpaine tasaantumaan. Voi nostaa kulutusta hieman.- Silsaam,m,
No miten olisi SILIKONIPUIKKO?
Estää talvella esim auton tiivisteiden jäätymisen ym tekee kumitiivisteen liukkaaksi.
Ongelma ratkaistu ku lyö niihin silikoonipuikkoa. - lahopää
Varmista, että kondenssiveden poistoreikä ei ole tukossa
- perusjututhukassa
Miksi sitä ovea pitää nyhtää jatkuvasti auki?
Jos ovi avataan niin se aukeaa seuraavan kerran helposti muutaman minuutin odottelulla. Ei sitä tarvitse jatkuvasti rumpata. - Kodinkonemyyjä1234
kaikkien kaappien ovet ovat tiiviitä, Tulitikku-temppu on ihan ok
Itse sain yhdeltä kaverilta vinkin: Osta silikonisia kaappiin takoitettuja ovistoppareita, semmoisia kirkkaita, halkaisijaltaan puolisen senttiä, liimaa niitä muutama sinne-tänne ja oven tiiviste ei liimaudu niin tiukkaan. Kulutus kasvaa hiukan, mutta se silikonipala on nätimpi, suorastaan huomaamaton verrattuna tulitikkuun. - Tieseitte
Kondessi vesi ei kerkiä haihtua ,putki makaa veden alla eikä saa korvaus ilmaa .Katkaise muovinen kondesi putki mahdollisimman lyhyeksi, ei niin lyhyeksi et vesi valuu lattialle muutama milli reunan alle.
- Anonyymi
Ratkaisin tiukan jääkaapin oven ongelman: Leikkasin pöytäleviterasian kannesta n. 2cm leveän suikaleen, niin pitkän, että se ylettyi kaapin sisäpinnasta ovenpielen ulkopuolelle. Taitoin sen ovenpielen mukaan ja teippasin kaapin sisäpintaan(tietysti valkoinen puoli näkyviin) ja taivutin tarkkaan ovenpielen mukaan niin, että pieni osa ylti kaapin ovenpielen ulkopuolelle. Pyöristin tämän pään. Liuska on niin ohut että ovi on mielestäni silti tiivis, mutta avatessani oven näppään tätä pientä läpyskää ulospäin ja ovi aukeaa helpommin. Luulisin, ettei tämä systeemi vahingoita tiivistettä. Asia on vielä ihan uusi, kun osti kaapin muutama päivä sitten.
Nimim kohta 76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072