Onko kirkossa ollut koskaan saarnan aiheena homoavioliitto?
Onko Jumala homoavioliiton puolesta?
aivan liikaa
28135
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 28
Vanhimmat
Ei ole se on kauhistus Jumalalle.
Ei JUmala ole homoavioliiton puolesta.
Miksi kirkossa saarnattaisiin sellaisesta, mikä ei ole edes lain mukaan mahdollista. Pitäisikö kirkoissa saarnata ihan olemattomista asioista???
Odotellaan ensin uutta sukupuolineutraalia avioliittolakia, niin sitten on halukkaille saarnamiehille aihe saarnoilleen.
On se monissa maissa laillista, ikävä kyllä ei vielä Suomessa. Eikä avioliittolainsäädännön edes pidä olla minkään uskonnon asia.
Mitäs kirkko kuulolla on mieltä tästä?
Onko avioliitto kristillinen käsite ja kristittyjen yksinoikeutta?
Eikö kukaan koskaan maailmassa ole mennyt avioon eli naimisiin kristinuskon ulkopuolella? Elääkö Kiinassa ja Intiassa miljardi laitonta susiparia? Miten kukaan meni avioon 3000 vuotta sitten, jolloin kristinuskoa ei vielä ollut?
Jonkin verran selittää se kun Intiassa ja Kiinassa ei taida kovinpaljon olla kristittyj.
Kiinassa on kristittyjä enemmän kuin Suomessa asukkaita.
Jumala sanoo Mooseksessa että on kauhistus, jos mies makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan.
Eli Jumalalle sopii hienosti homoavioliitto, koska lesboja lause ei koske, eivätkä miehet keskenään makaa kuten naisen kanssa maataan.
No on sulla selitykset! Tosin noilla selityksillä petät vain itseäsi!
helsinkijokkeri
Koita nyt vaan hyväksyä tosiasia. Sun sumopainit toisten ukkojen kanssa on ei, ei. Elä tietoisena siitä. Elä revi itseäsi turhaan todistaen sitä vääräksi. Sä et uskoisi Jumalaan, vaikka homoudesta tehtäisiin oikein suositus. Että kaikille vähintään vähän homoutta olisi pelastus. Hyväksy itsesi armon ulkopuoliseksi. Ei homoutesi takia, vaan epäuskosi.
On mulla selitykset, juu. Mutta en petä ketään, sillä jos olisin vastaava nainen, niin sitten en olisi kauhistus. Lesboja Jumala ei kiellä millään lailla.
Ja miten se on. "Makaa miehen kanssa niinkuin miehen kanssa maataan, älä niinkuin naisen kanssa". Vai pitääkö makaaminen käsittää samaksi sekä miehen että naisen kanssa, vaikka Mooses selvin sanoin erottaa toisistaan makaamisen naisen ja miehen kanssa?
Kuka tässä pettää ja ketä?
aivan liikaa
Liitto on liitto. Sä voit mennä liittoon vaikka vessapaperirullan kanssa. Hölmöimmillään tekisit sen Jumalan edessä. Niitä liittoja vaan ei niin vain pureta. Usko mua tässä asiassa. Kokemusta on. Ei aviosta, vaan liitosta Jumalan edessä. Se oli pitkä reissu.
Raamattu Kansalle sanoo että homouden harjoittaminen on syntiä ei se että on homo
puurim
Joo. Mutta homous ei ole helsinkijokkerin kynnyskysymys. Se koittaa välillä tehdä siitä sitä. Mutta se ei uskoisi, vaikka sitä lyötäisiin uskolla nuppiin, sillai kovasti. Valittaisi vaan migreeniään.
Itse olen aihetta sivunnut joskus saarnassa ja kuullut myös saarnoja jossa aihe on jollain lailla ollut esillä.
Sanna-pappi
Sanna - onko siis Jumala homoavioliiton puolesta?
Sanna kannattaa homoliittoja, koska ei tässä varoittanut homoliiton syntisyydesta. Penseä portokirkko tämä.
uskiss sanoi :
Sanna kannattaa homoliittoja, koska ei tässä varoittanut homoliiton syntisyydesta. Penseä portokirkko tämä.
_________
Sanna Husso fanittaa kaikkia kolmea homolobbarijärjestöä joten ei voi senkään
vuoksi oikein suutaan avata :-)
Mäkisen kannanottoja on hän myöskin ohjeistettu noudattamaan ko. aiheessa.
Jumala on tahtonsa ilmaissut asiasta. Jos jotain pitää kauhistavuutena niin olisiko sitä suosittelemassa.
Ei todellakaan.
minkä Jumala kieltää sen naispappi hyväksyy kunhan vaan riittävä enemmistö saadaan Jumalaa vastaan ihmisistä kerättyä.
ei homostelulle!
Pekan ja Pellen homoavioliittotilaisuus kirkossa a.d 2017
pyydämme siunausta näille kahdelle, Pekalle ja Samille, olkoon heidän syntiliittonsa rakkausliito, sillä he rakastavat toisiaan.
Minä en tiedä muuta kuin että Jumala on Rakkaus. Jumala on läsnä siellä, missä on rakkautta. Rakkaudettomuus, sydämettömyys, julmuus... ne kai ovat Jumalalle kauhistus. Jumala haluaa siunata kaikki liitot, jotka perustuvat keskinäiseen rakkauteen ja kunnioitukseen: ystävyyssuhteet, sukulaisuussuhteet, työtoveruuden, elämänkumppanuuden... muu on saivartelua.
persereikä on tiukempi kuin pimppi. paskapökäkle mahtuu vaivoin pepusta ulos. pimpistä mahtuu ulos usean kilon vauva. mikä tekekään herkkua miehelle kun sen rasvaa....nuoren miehen pyllistys on jotain joka saa mut sekoamaan halusta.
Onko Jumala avioliiton puolesta?
Ei, Jumala ei koskaan toimi Sanaansa vastaan.
Korjaus; Onko Jumala homoavioliiton puolesta?
Jumala on rakkaus mutta ei Hän syntiä hyväksy .EI Jumalan rakkaus tee syntiä hyväksyttäväksi
Homouden harjoittaminen ei voi olla vahingoittamatta vain tekijäänsä ja teon usein nuoren ja kokemattoman kohteen psyykeä vaan myös muita lähimmäisiä, samaan perhekuntaan kuuluvia ja lapsia.
Homostelu on oman käsitykseni mukaan kiellettyä ja oman käsitykseni mukaan sanon että: Homostelu on syntuiä, vääryys, jota tulee kavahtaa., oli itse homo, homon läheinen tai hetero.
Jokaisella meillä on omat vaikeutemme voittaa synnintekeot itsessämme. Jos kerran persereikää homolla tekee mieli niin on se varmastikin inhotavaa kun se on synti.
Onhan se minullakin heterona kauhea tilanne kun seksiä tekee naisten kanssa mieli mutta olenpa sitä vastaan onnistunut taistelemaan ja naisia en ole pannut kuin kerran uskoon tultuani. Se oli aivan hirveää, mutta teki hyvää hetken, tänäkin päivänä kenties sen anteeksisaaneena kannan siitä syyllisyyttä. Siitä on nyt muutama vuosi.
Sitä sanotaan, että runkkaaminen on synti. Niin ei Raamatussa uudessatestamentissa lue. Jos olisin runkkaamtta niin olisin mielisairaalassa ennen pitkää. Suomalaisia naisia halveksun aviokumppaniehdokkaina, lähimmäisinäni heitä rakastan.