Joululomalla Malagaan/Costa del Solille?

LocoLuna

Keräilen tässä vähän tietoja ja mielipiteitä. Teini-ikäisten poikieni koulun vuoksi ainoa mahku olisi lähteä joululomailemaan kun syyslomakin on peräti 4 päivää ja ne matkat ovat jo menneet.

Kannattaako lähteä esim. Tapaninpäivänä Malagan suuntaan ja palata hiukan ennen Loppiaista? Tarkoitan siis todellakin ilmojen vuoksi, vaikka niitä ei varmaksi pysty ennustamaan. Mikä on lämpötila abt ja aurinkoisuus? Keskilämpötiloja en nyt kysele, ne löytyvät muualta.

Varmempaa tietysti olisi paahtaa Kanarialle, mutta pojat tykkäävät jostain syystä manner-Espanjasta. Emme tarvitse mitään ihmevinkkejä, Nerjat ja muut Alhambrat on jo katseltu aiemmin.

Kannattaisiko hurauttaa Ave Marialla Madridiin ihmettelemään, siis sillä junalla?

Tarvitaanko pomppaa päälle ja villasukkaa jalkaan? Tämä mahdollinen kylmyys huolettaa eniten, olemme pyörineet Espanjassa maalis-lokakuussa, emme muulloin. Paikalliset tottakai reagoivat eri tavalla ilmaan. Uima-altaan äärelle nyt ainakin pitäisi päästä, mutta mieluiten simmareissa. Hotellissa on kyllä sisäallaskin, mutta mutta ... muistuttaako joulun ajan etelä-Espanja keskimääräistä Suomen toukokuuta vai miten? Pitäisikö ylittää Gibraltar ja etsiä lämpöä Afrikan puolelta? Ollaan kyllä reissattu siellä täällä ja pojatkin jo 15 ja 17, itse allekirjoittanut mutsi hiukan vanhempi.

Ottakaapas kantaa, jos tietoa on.

2

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojooooj

      Niin no sitähän ei tosiaan voi tietää, millaista säätä tuolloin sattuu olemaan. Viime jouluna oli muistaakseni ihan ok-säät Aurinkorannikolla, mutta noin yleisesti ottaen joulu-tammikuu on melko sateista aikaa eikä lämpötilat päätä huimaa (sanoisin, ettei Suomen toukokuuta vastaa, vaan enemmänkin jotain huhtikuun alkua). Hotellien lämmityksistä en nyt tiedä, mutta kyllä ihan asuintaloissa saa kivilattioilla villasukat jalassa kävellä. Jos siis lämpöä kaipaa, niin suosittelen vähän kauemmaksi lähtemään. :-)

    • danielahki

      No kyllä jouluna voi olla myös jopa 20 päivälämpötiloja, ainakin omilla reissuilla ollut, useampaan viikkoon yhteensä ei mahdu muutamaa sadepäivää enempää. Normaali päivälämpötila lienee siellä 16-17 vaiheilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe